Pelissä on edelleen valtaisia ongelmia. Siinä missä nyt alakentät ovat pystyneet erittäinkin hyvään peliin ja iskeneet maaleja, ovat sitten kärkimiehet aivan jäässä. Ylipeluuttamista? Suuria paineita? Mä en tiedä, mutta olen tässä kehitellyt teoriaa. Lucenius vaikuttaa jotenkin katkeralta ja Koskiranta on yllättävänkin pihalla. Suikkanen on varmaan näille latonut kovaa palautetta ja kasaa paineita onnistumisista. Olisihan hän tässä oikeassa, mutta ei nyt toimi jos näin on. Just tällä hetkellä noista kärkimiehistä ei ole yhtään mitään apua kellekkään. Harmittaa todella paljon Laschin puolesta. Hänen kykynsä menee noiden puukäsien kanssa täysin hukkaan. Mies yrittää ja yrittää, mutta ei hänkään yksin voi otteluita voittaa. Itseasiassa kun vertaa viime kauteen, niin Sexton oli huomattavasti parempi. Sexton oli nopeutensa ja paremman kokonsa ansiosta vaarallisempi ja ajoi suoraan maalille, mihin Lasch ei pysty.
Muutama mietintä ja havainto omasta mielestä:
-AV-peliä pitää terottaa edelleen ja paljon. Olisi nyt edes 2 matsia putkeen ilman YV-maalia omaan päähän.
-Junnut pois pakistosta. Noiden sekoilut ja surkea avauspeli vie hyökkäyksestä tehot ja vielä pakkipareilta parhaimmat voimat ja ajan, kun he korjaavat sekoilujen seurauksia. Friman ei ole edes Mestis-tason kärkeä, vaan kaukana siitä. Pullista voi vielä tulla kunnon kiekollinen pakki, mutta tarvii todella ison tasonnoston. Rooli on nyt aivan liian iso. Edelleen, yritetäänkö tätä edes saada Mestikseen? Lehtonen on mun mielestä parantanut paljon, mutta ruutu on edelleen liian iso.
-Kärkikentät pitäisi mun mielestä hajottaa. Koskiranta, Lasch, Smolenak. Ei mitään käyttöä tällä hetkellä. Vittu kun olis edes 1 hyvä sentteri. Lucenius kun tulee kuntoon niin suoraan ykköseen ja muutenkin isoa roolia.
-Mun silmiin viisikko pelaa surkeasti omassa päässä. On surffailuja ja laidan vieressä hiihtelyä. Lisäksi maalin edessä on liikaa tilaa. Tota vois pelkistää paljon ja tehdä helpommaksi. Tässä kohtaa meille riittää hyvin ne 1-2 tai 2-3 voitot, kunhan niitä tulee.
-Lassila ei vaan ole niin hyvä kuin mä odotin. Engren oli pykälää parempi. Lassila voi kyllä parantaa vielä ja sitä toivotaan.
-Kiekollisten pakkien tullessa takaisin, alkaa varmasti hyökkäykset ja YV toimia paljon paremmin. Seigo, Nummelin ja Seikola. Noiden puuttuminen vaan antaa ihan liikaa tasoitusta kiekollisuudessa.
-Jos vaan on mahdollista, niin edelleen tarvitaan yksi kovaluinen oman pään luuta.
Jos tässä jotain hyvää on, niin matseja ei ole nyt liikaa niin pääsee harjoittelemaan rauhassa sekä saadaan loukkaantuneita takaisin. Peli on kyllä selvästi parantunut kauden alusta, mutta ei tällä todellakaan kannata edes haaveilla 6.joukkoon menosta. 10.sijakin on nyt kova tavoite tässä kohtaa.