TPS 2011-12 Runkosarjan 3. kvartaalin seurantaa

  • 22 983
  • 77

Akuma82

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, VG-62
TPS - Kalpa 1-4, torjunnat 8 - 37....need I say more?

Suurin muutos aiempiin peleihin oli se, että Schwarz pelasi hyvän pelin. Jos Ahlqvist olisi pelannut ja vielä samalla vireellä, kuin viime peleissä, olisi tämä matsi päättynyt vielä paljon rumemmilla luvuilla.

Maaleja eivät vaan nuo jätkät osaa tehdä...HELVETTI!!!!!!!
 

Akuma82

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, VG-62
Sano miten ihminen voi saada armottoman vitutuksen sisältään pois.

Siihen meikäläiseltä ei löydy neuvoa....

edit.

Sen verran tässä kuitenkin päätin, että en jaksa surkutella tätä ottelua enää pätkän vertaa.

Lauantaina pelataan HPK:ta vastaan ja siinä jos jossain on mahdollisuus saada aikaan niitä onnistumisia. Jos silloin onnistutaan maalinteossa, niin hyvällä tuurilla se jatkuu myös seuraaviin peleihin ja enää ei se maalinteko olisi niin suuri peikko. Mistään muusta homma ei tällä hetkellä kuse.

Jätkät eivät ole saaneet maaleja, niin paineet kasvaa ja peikko kuiskuttaa korvaan ilkeyksiä. Yksi onnistuminen saattaa avata sen takalukon ja näillä esityksillä ollaan keväällä vielä kovia, niinkuin Virtakin lehdistötilaisuudessa sanoi.
 
Viimeksi muokattu:

Akuma82

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, VG-62
Ei vittu. Kyllä tän on pakko kääntyä kohta, muuten meillä on sylissä ihan käsittämätön tilastokummajainen. Tai on sitä kutsuttu kulmissa pyörimiseksin...

Ei sieltä kulmista ihan hirveästi saatu vastustajan veskarille torjuntoja. Käy vaikka kurkkaamassa laukaisukarttaa.


edit.

On muuten vielä karumpaa luettavaa tuo laukaisukartta, kun katsoo laukaukset pelaaja kerrallaan. Todella monella pelaajalla on ollut vähintäänkin yksi veto aivan maalintekosektorista.

Birnerillä 8 vetoa, joista neljä aivan maalintekosektorista ja niistä kaksi ohi maalin. Pitää kuitenkin painottaa, että Birner pelasi tänään hyvä pelin ja sai niitä paikkoja kyllä. Sama henkinen takalukko vain pätee hänenkin otteisiinsa tällä hetkellä
 

Daenboudian

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turun Palloseura
Ei tästä kaudesta tule enään mitään. Kaikki Virtalat, Viinaset ja Suomiset pihalle ensikaudeksi. Joukkue tarvitsee maalintekijän ja maalivahdin. Tämä joukkue ei tekisi maaleja edes futismaaliin. Mikus syöttelee ja taklaa mutta ei tee maalin maalia eikä saa muulta joukkueelta tukea.
 

Scissors

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
TPS pelaa erittäin hyvällä tasolla noin yleisesti, ja tällä tasolla kun jatkavat niin kaiken järjen mukaan pääsevät myös pleijareihin ja kaiken järjen mukaan myös haastavat vastustajansa varteenotettavasti niissä. Joulun jälkeen tuo pelaaminen yleisellä tasolla on ollut niin hyvää että vaikka kuinka ahkerasti väijyisi muiden pelejä ja arvioisi muiden voitettuja sellaisia, ei niistä saa sen vakuuttavampaa kuvaa kuin TPS:n peleistä. Pelillisesti siis.

Asia jonka kanssa tuo jengi tuskailee, on maalinteko (shokkiyllätys). Joku siinä vaan on niin ylitsepääsemättömän vaikeaa, mutta jos muista jengeistä Keräset, Paakkolanvaarat ja Tomi Mäet osuvat niin kyllä meidänkin jätkien on pakko nuo apinat karistaa selästä jossain vaiheessa.

Positiivisesti kun ajattelee niin TPS on kevään jatkopeleissä erittäin paha vastustaja, kun se pitkässä ottelusarjassa harvoin menee niin että ns. väärä joukkue voittaa. Toisaalta, mikäli yhden vitun maalin tekeminen on noin vaikeaa koko loppukauden ajan, voi olla vaikeaa säilyttää edes sarjapaikkaa. Hitto että on paradoksaalista.
 

Daenboudian

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turun Palloseura
Mikä porukkaa vaivaa? Pari kautta sitten höyryttiin pää punaisena kuinka Hannu Virta silitteli pelaajien päitä ja kehuskeli hävityn matsin jälkeen joukkuetta. Nyt täällä monet ovat ihan tyytyväisiä ja uskoa täynnä vaikka Tepsi ei tekisi maalia edes tyhjiin ja tippuu sarjataulukossa kuin Italialaisten laivakapteenien arvostus.
 

Scissors

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Mikä porukkaa vaivaa? Pari kautta sitten höyryttiin pää punaisena kuinka Hannu Virta silitteli pelaajien päitä ja kehuskeli hävityn matsin jälkeen joukkuetta. Nyt täällä monet ovat ihan tyytyväisiä ja uskoa täynnä vaikka Tepsi ei tekisi maalia edes tyhjiin ja tippuu sarjataulukossa kuin Italialaisten laivakapteenien arvostus.

Ero on lähinnä siinä että Hannu Virta ei saanut tuota jengiä pelaamaan hyvin, mutta itse näen tuon jengin tämänhetkisessä kiekollisessa pelaamisessa erittäin paljon samaa kuin mestaruuskaudella 2010. Se kertonee olennaisen. Olen itse tyytyväinen Palloseuran meininkiin muuten mutta sitä tulosta saisi tulla jossain
määrin vähitellen. Ja vannon etten ole ajatuksieni kanssa yksin. Tuo ylläseisova radikaalikritisointisi antaa osviittaa lähinnä siitä ettet ole täysin selvillä siitä miten Palloseura viime aikoina (ts. joulun jälkeen) pääsääntöisesti on pelannut.
 

Akuma82

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, VG-62
Ero on lähinnä siinä että Hannu Virta ei saanut tuota jengiä pelaamaan hyvin, mutta itse näen tuon jengin tämänhetkisessä kiekollisessa pelaamisessa erittäin paljon samaa kuin mestaruuskaudella 2010. Se kertonee olennaisen. Olen itse tyytyväinen Palloseuran meininkiin muuten mutta sitä tulosta saisi tulla jossain
määrin vähitellen. Ja vannon etten ole ajatuksieni kanssa yksin. Tuo ylläseisova radikaalikritisointisi antaa osviittaa lähinnä siitä ettet ole täysin selvillä siitä miten Palloseura viime aikoina (ts. joulun jälkeen) pääsääntöisesti on pelannut.

Meikäläiseltä tulee tälle kommentille tuki.

Jos vertaa Hannu Virran aikaista peliä nykyiseen ja väittää, että meininki on samaa, ei kyllä tiedä jääkiekosta tuon taivaallista.
 

Jaws

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, San Jose Sharks, Slovakia, Baltimore Ravens
Ero on lähinnä siinä että Hannu Virta ei saanut tuota jengiä pelaamaan hyvin, mutta itse näen tuon jengin tämänhetkisessä kiekollisessa pelaamisessa erittäin paljon samaa kuin mestaruuskaudella 2010. Se kertonee olennaisen. Olen itse tyytyväinen Palloseuran meininkiin muuten mutta sitä tulosta saisi tulla jossain
määrin vähitellen. Ja vannon etten ole ajatuksieni kanssa yksin. Tuo ylläseisova radikaalikritisointisi antaa osviittaa lähinnä siitä ettet ole täysin selvillä siitä miten Palloseura viime aikoina (ts. joulun jälkeen) pääsääntöisesti on pelannut.

Itsekin yhdyn tähän mielipiteeseen. TPS pelaa hyvää jääkiekkoa, mutta kiekko ei vain yksinkertaisesti mene vastustajan tolppien väliin. Schwarz sai vain kahdeksan (!) torjuntaa, mutta pelasi silti hyvin. Järkyttäviä koomailuja jälleen mm. oman maalin takana. Yksi asia joka on korjattava: kiekko reppuun nyt.
 

hokihoki

Jäsen
näen tuon jengin tämänhetkisessä kiekollisessa pelaamisessa erittäin paljon samaa kuin mestaruuskaudella 2010. Se kertonee olennaisen. Olen itse tyytyväinen Palloseuran meininkiin muuten mutta sitä tulosta saisi tulla jossain määrin vähitellen.

Komppaan tätä, pelaamisessa on samaa, mutta yksi suuri ero. Nimittäin penkin takana. 2010 siellä seiso tsemppaava ja kannustava koutsi, nyt siellä seisoo "iso mulkku" joka haukkuu ja vittuilee. Tämän tiedon on jo useampi pelaaja vahvistanut. Kun apina istuu olkapäällä se naama punaisena haukkuminen ja huutaminen on pahinta mitä voi valmentaja tehdä. Tätä P. Virta "koulukiusaajan mentaliteetillään" ei tunnu ymärtävän ja samalla poikien rutistus gripeistä senkun kovenee ja rystyset hohtaa valkoisena.
 

Scissors

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Nimim. hokihoki voisi tietysti jotain lähteitä väitteilleen esittää, ja jotain konkreettista myös tekstinsä tueksi, jottei vaikuttaisi ihan pelkälle huutelijalle jolla on antipatioita P.Virtaa kohtaan.

Onhan Virran käytös melko suoraa ja konstailematonta, ja faniristeilyllä kieltämättä oli aika hyvissä, mutta vähän ampuu yli tuo miehen dissaus mikäli pelkkiin kuulopuheisiin perustuu nämä jorinat. Itsekin olen kuullut paljon samaa, mutta kun olen asiaa selvittänyt niin nää jutut on sittenkin, hassua kyllä, olleet keksittyjä.
 

liuzka

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, ManUtd
Nimim. hokihoki voisi tietysti jotain lähteitä väitteilleen esittää, ja jotain konkreettista myös tekstinsä tueksi, jottei vaikuttaisi ihan pelkälle huutelijalle jolla on antipatioita P.Virtaa kohtaan.

Onhan Virran käytös melko suoraa ja konstailematonta, ja faniristeilyllä kieltämättä oli aika hyvissä, mutta vähän ampuu yli tuo miehen dissaus mikäli pelkkiin kuulopuheisiin perustuu nämä jorinat. Itsekin olen kuullut paljon samaa, mutta kun olen asiaa selvittänyt niin nää jutut on sittenkin, hassua kyllä, olleet keksittyjä.

Samaa mieltä.. Ja jos se mies olisi ihan täysin 100% fellos, niin ihmettelen suuresti miksi esim vanhat tutut Seppänen, Ahlqvist, Laakso, Salo tulivat tänne. Toki sen myönnän että Virran tyyli on että sillä ei voi kaikkia miellyttää ja eripuraa tulee väkisin. Plussana on puolestaan, että yleensä viesti on selkeä mitä hän haluaa ja moni sanoo että nuorille ei saa huutaa jne. Minä näen tämän silläin, että Peksi antaa rehdisti näyttöpaikan ja sillä että vähän paineistetaan niin nähdään oikeasti se että kellä on kanttia pelata tätä liigaa.

Esitänkin kysymyksen. Millä helvetillä sä voit pelata finaalissa mestaruudesta jos sä et kestä ees sitä ku valmentaja sanoo pahasti. Jääkiekossa on paljon taitavia junnuja ja mitä itse nähnyt niin se ei läheskään aina riitä pelaamaan liigassa että on fyysisiltä edellytyksiltään riittävä vaan pään pitää myös kestää. Se mikä meren takana osataan, mutta täällä ei, on juuri tuo henkinen valmentaminen. Se on lähes yhtä tärkeää.
 

-JH-

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Montako vuotta valmentaja pystyy luotsaamaan jengiään vittuilemalla pelaajille tuon tuosta? Vastaan itse, ei montaa vuotta. Montako vuotta Virta oli KalPan penkin takana? Vastaan itse, monta.

Se mitä minä olen yhdeltä kokeneelta pelaajalta kuullut ei ainakaan kuulostanut siltä että ilmapiirissä olisi jotain moittimista. Virta antaa kyllä pelaajille palautetta ja käyttää auktoriteettiaan jopa hyvinkin pelottavasti mutta kääntöpuolella on sitten taas se että hyvää palautetta tulee vähintään yhtä paljon.

Jos Virran hampaissa joku on niin ulkomaalaispelaajat, he saavat keppiä jos onnistumisia ei tule. Jos esim. meidän tsekeiltä ei löydy ammattimaisuutta ottaa vastaan paskaa niin mun puolesta voivat pakata kamansa ja suksia vaikka kotimaan paskaliigaansa. Jos tänne tullaan nimikkeellä vahvistus niin silloin pitää olla vahvistus ennenkaikkea jäällä mutta myös kopissa.

Virta vihaa yli kaiken sitä jos pelaaja ei ota vastuuta omista tekemisistään, vielä enemmän sitä jos pelaaja yrittää selittää ja mussuttaa. Otat miehekkäästi sen paskan vastaan ja nimenomaan kaiken paskan ja viimeistään seuraavana päivänä tulee tsemppipuhe, näin se vain menee, tämä on Peksin tyyli. Virran Tepsi tulee muutaman vuoden aikana muotoutumaan hyvin yhtenäiseksi jengiksi, aivan KalPan tapaan. Uskon myös että pitkässä juoksussa jengistä muodostuu enemmän ja enemmän pelaajistoltaan kotimaisempi.
 

hokihoki

Jäsen
Nimim. hokihoki voisi tietysti jotain lähteitä väitteilleen esittää, ja jotain konkreettista myös tekstinsä tueksi, jottei vaikuttaisi ihan pelkälle huutelijalle jolla on antipatioita P.Virtaa kohtaan.

Onhan Virran käytös melko suoraa ja konstailematonta, ja faniristeilyllä kieltämättä oli aika hyvissä, mutta vähän ampuu yli tuo miehen dissaus mikäli pelkkiin kuulopuheisiin perustuu nämä jorinat. Itsekin olen kuullut paljon samaa, mutta kun olen asiaa selvittänyt niin nää jutut on sittenkin, hassua kyllä, olleet keksittyjä.

Lähteiden nimiä en täälä ala huutelemaan, sillä on syynsä miksi asiat täällä anonyymisti esitetään, mutta sen verran voin valottaa että tunnen henkilöitä mm. Virran nykyisestä kopista ja taustaorganisaatiosta. Toki asioilla on aina kaksi puolta ja näkökantaa, mutta eivät nämä jutut ihan tuulesta temmattujakaan ole.

Mitä tuohon suoraan sanomiseen, ja haukkuihin tulee, niin kyllä mielestäni ammattilaisurheilijan on kyettävä kritiikkiä kestämään.

Mitä taas tulee haukkumisen hyötyyn onkin asia erikseen. Mielestäni pätevä valmentaja tunnistaa milloin on kepin, milloin porkkanan ja milloin selkään taputtamisen ja parin kannustavan sanan paikka! Kun pelaajien pää on tukossa ja joku asia ei vaan ota sujuakseen en usko että haukkuminen ja keppi välttämättä on paras ratkaisu, mikäli ongelma ei johdu asenteesta!

Harva penkkiurheilija tai aktiivinenkaan urheilija tietää millaista "kovemmissa geimeissä" on ja millaista se on kun treenaa kovaa, antaa kaikkensa ja silti homma ei ota sujuakseen. Nämä ovat tilanteita joissa valmentajilla on todella suuri merkitys ja pienilläkin asoilla voi olla suuret vaikutukset. Kannustus, tsemppaus ja taputus selkään niin solmu SAATTAA aueta, haukku ja vittuili niin solmu ei taatusti aukea!


Mutta näillä eväillä mennään tämä kausi ja toivotaan että solmut aukevat. Parempi näin päin että paikkoja on ja maaleja ei saada kuin että edes paikkoja ei olisi. Jos kelkka kääntyy ja maalihanat ukeaa saattaa vielä olla mahdollisuuksia hyvään loppu kauteen. Paljon aikaa niiden solmujen aukeamiselle ei enää vain ole!
 
Viimeksi muokattu:

Reverent

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Komppaan tätä, pelaamisessa on samaa, mutta yksi suuri ero. Nimittäin penkin takana. 2010 siellä seiso tsemppaava ja kannustava koutsi, nyt siellä seisoo "iso mulkku" joka haukkuu ja vittuilee. Tämän tiedon on jo useampi pelaaja vahvistanut. Kun apina istuu olkapäällä se naama punaisena haukkuminen ja huutaminen on pahinta mitä voi valmentaja tehdä. Tätä P. Virta "koulukiusaajan mentaliteetillään" ei tunnu ymärtävän ja samalla poikien rutistus gripeistä senkun kovenee ja rystyset hohtaa valkoisena.

Tää on vähän siinä ja siinä. Jortikan metodeilla tehtiin kuitenkin kuus mestaruutta, (hei!), mutta ainakin suomalaisessa kiekkokulttuurissa Jortsun tyylistä on tainnu aika ajaa ohi. Ryssissä Jortsu silti on saanu joukkueensa pelaamaan vähintään kohtuullisesti.

Tän päivän kallispalkkaisille kermaperseille ei Suomessa ilmeisesti saa sanoa mitään pahasti, muuten menee peli (-ja elämän)halu. En oo ihan kartalla, mitä tän päivän kiekkoilija tienaa, mutta rohkea arvaukseni on, että n. 25 vee perusduunari/opiskelija voi vaan haaveilla samanikäisen kiekkoilijan palkasta, puhumattakaan sosiaalisesta statuksesta, joten kuullostaa käsittämättömältä tollanen mielensäpahoittaminen pikku harjauksista.

Ymmärrän hyvin Virran kritiikin Palloseuran kallispalkkaisia tsekkejä kohtaan (Mojzis on kyllä hyvä pakki). Jos herroja ei vaan pelipäivänä kiinnosta, niin minkäs teet? Toisaalta kova jätkä pistäis kalleimmat turhailijaäijät neloseen tai jopa katsomoon, mutta tän päivän Palloseuralla ei ikävä kyllä oo siihen varaa.

Suikkanen on ilmeisesti joku käsittämätön sekoitus äijämäisyyttä ja pelaajaläheisyyttä. Turussa Äijä loi puolessatoistavuodessa paskasta kultaa ja nyt Lahdessa näyttäis olevan sama meno päällä. Arvostan Suikkasen tyyliä ja toivon, että herra joskus Turkuun palatessaan jäisi tänne pidemmäksi aikaa ja auttaisi omalta osaltaan meitä palauttamaan sen meille kuuluvan arvokkuuden suomalaisten Ykkös-lätkäjengien joukossa.
 

12961

Jäsen
TPS - Kalpa 1-4, torjunnat 8 - 37....need I say more?

Joukkue on selvästi alkanut toteuttamaan pelitapaa koko ajan paremmin ja paremmin, ja peli näyttääkin vaiheittain varsin hyvältä, juuri siltä kuin Virta haluanee sen näyttävän. Syksyllä voitettiin pelejä oman pään repimisen, raastamisen ja puolustamisen kautta, toisaalta ollen vastahyökkäyksissä ja erikoistilanteissa jäätävän tehokkaita. Nyt pyöritään tuloksetta hyökkäyspään kulmissa, saaden aikaan vain kohtuullisia maalipaikkoja. Kiekonhallinta on pääosassa pelejä siirtynyt meille, syksyllä oltiin jatkuvasti purjeessa ja taisteltiin. Puolustusvoittoisemmalla tavalla on kuitenkin pystytty keräämään huomattavasti paremmin pisteitä kuin nyt tammikuussa.

Puolustuspäässä tulee melko alokasmaisia harhasyöttöjä, erityisesti Vittasmäelle tyypillisiä ovat paniikinomaiset rännikiekot paineettomassa tilassa, sekä rumia merkkausvirheitä, joista koko paketti aukeaa aika lailla tyystin.

Hyökkäyspäässä saadaan aikaan hyvää pyöritystä ja kulmahyrrää, joka jää turhaksi, koska ei päästä riittävästi laadukkaisiin tekopaikkoihin. Kun paikoille päästään, on laukausten laatu pääosin kehno. Duunia on painettu niin maan perkeleesti vailla mitään tulosta. Samalla vastustaja pääsee käsittämättömän vähäisellä työnteolla hyökkäyspäässä.

Minusta vaikuttaa siltä, että TPS tarvitsee yksinkertaisesti paremman materiaalin, jotta se voisi tehdä tulosta tällä pelitavalla. Yksilötaito ei suureksi osaksi ole riittävällä tasolla, samoin roolitukset ovat ketjuittain aika erikoisia. Virran pelitapa vaatii pelaajamateriaalilta kovaa rutiinitasoa, jota TPS:n rosterissa ei ole riittävän suurella osalla pelaajista. Henkilökohtaiset kyykkäykset näkyvät karulla tavalla, esimerkkinä vaikka tiistain peli Oulussa.

Tietyllä tapaa näkisin tässä myös valmennuksen ammattitaidon puutetta, pelitapaa tulisi pystyä ainakin jossain määrin varioimaan käytettävissä olevan materiaalin mukaan. Ei tämä pelitapa kanna hedelmää, mikäli rosterissa olevat pelaajat eivät kehity. Ketkä rosterissa sitten ovat kehityskelpoisia janareita, tulevaisuuden tepsiläisiä, ja ketkä eivät? Paljon menee kavereita vaihtoon, ja vielä kärkipäästä.

Mulla on vaan sellainen olo, että tällä materiaalilla tehtäisiin rikkovammalla pelitavalla parempaa tulosta, se yksi Stonekin olisi sopinut porukkaan kuin nenä päähän.


Kaikesta Peksin haukkumisesta huolimatta oli ilahduttavaa seurata tepsin aktiivista taklauspeliä eilen, aika eri lailla jaellaan pommia verrattuna Pekan ajan Kalpaan. Siitä propsit.

Positiivista kerrottavaa riittää myös junnuista nimeltään Kulmala ja Lehkonen. Kulmala on hyvin liikkuva, erittäin energinen ja rohkea pelaaja. Miten tuon ikäinen ja kokoinen kaveri uskaltaa mennä noin ennakkoluulottomasti maalille rouhimaan, riippumatta siitä kuka siellä on vastassa? Saipa-matsissa jokin aika sitten Savilahti-Naganderin ilme oli hauskaa katseltavaa kun Rasmus kävi tarjoamassa 2 päätä pidemmälleen reipasta poikkaria tilanteen jälkeen. Joka pelissä tuo on pikku kahakoita saanut aikaan vastustajan maalille. Kulmalasta saadaan vielä hyvä energiapelaaja, vähän tulee nuori Suominen mieleen.

Lehkosen omin alue on kuitenkin kiekollisempi, ja poika tarvitsee aikaa, jotta kehittyy niin, että liigatasollakin kuuppa käsittelee tekemisiä pelitilanteita vastaavalla nopeudella. Energiapelaajana ok, mutta kuitenkin silloin väärässä roolissa.
 
Viimeksi muokattu:

-JH-

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Tärkeät 3 pistettä Hämeenlinnasta kotiin ennen pientä taukoa. Mikään ei ollut muuttunut torstain jälkeen, viimeistely edelleen todella heikkoa. Loppu sai koko matsin tuntumaan tasaisemmalta kuin se olikaan, varsinkin ekassa erässä HPK oli täysin jyrän alla.

Tuomaiselta ihan kohtalainen aloitus, oikea paikka voisi kuitenkin löytyä kolmosesta jolloin Hattusen voisi siirtää ykköseen. Tuomainen on yllättävän näppärä kiekon kanssa kokoonsa nähden, ihan eri tasolla vaikka Anttilaan verrattuna. Voisi kuitenkin edes yrittää tehdä itse ratkaisuja eikä aina siirtää vastuuta. Oliskos herra yhden laukauksen saanut tänään aikaan ja sekin oli sellainen lörppö siniseltä jota ei ehkä edes vedoksi laskettu. Ekan pelin perusteella olen kuitenkin tyytyväinen hankintaan, odotan vielä enemmän kun päästään kotiin ja lentokentälle, siellä pitää pystyä tuomaan kiekkoa ylös. Tuomaista pitää myös pystyä käyttämään paremmin ylivoimissa.
 

Akuma82

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, VG-62
Oli mielestäni erittäin hieno peliliike Virralta, kun antoi ottelun jo käytännössä ratkettua sitä peliaikaa nimenomaan junnuille.

Tepsin otteista näki myös sen, että 3-0 tilanteessa alettiin jo valmistautumaan huomista Pelicans -matsia varten. Ei siellä kukaan enää täysillä vetänyt. Toivottavasti meidän kotitsekit Birner ja Plihal eivät loukkaantuneet pahasti.

Jatkoajan otteluraportissa ennakoitiin, että Schwarz pelaisi huomisessa pelissä. Itse kuitenkin uskon, että Ortio aloittaa huomisenkin matsin. Jotenkin Virran puheista sain sellaisen kuvan ja kyllä Pekka on yleensä hyvät otteet palkinnut. Paljoa ei voi olla kritisoitavaa, kun pitää nollapelin, vaikka ei kaikkein vaikein matsi ollutkaan.
 

Rote Sau

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS + länsirannikko
Uudet pelaajat olivat mukavasti esillä. Tosin ei Ilves mikään kunnon vastus ole, tänään tulee kunnon vastus ja nähdään mikä on todellinen pelivire.

-Mojzis, on se kova. Suuri määrä euroja on korvamerkittävä tähän
-Vahalahti pelaa huikeaa loppukautta
-Mikus alkaa saamaan pelistä kiinni
-Junnuille lisää vaan peliaikaa
-Maalivahtien taisto taisi alkaa eilisestä, Schwartzin on aivan pakko alkaa parantamaan

Peli uomiinsa ja paikka sääleistä tavoite nro 1.
 

Mas@

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Lassi Etelätalo
Muutama sana uusista jannuista;

- Ortiolta ehkä kaksi torjuntaa jotka voi luokitella hyviksi (sellaisia joissa piti hiukan venyä). Varmaa peliä paitsi muutaman kerran meinasi maalin takana tulla kommunikaatio-ongelmia pakkien kanssa. Kuten olen jo veikannut, ryöstää ykkösveskarin paikan itselleen loppukauden aikana.

- Mikus alkaa muistuttamaan sitä kaivattua ykkössentteriä. Vahalahden ohella pelaaja jolta voi AINA odottaa fiksua ja peliä edistävää ratkaisua kun kiekon saa.

- Tuomainen on yllättävän nopea kaveri tuon kokoiseksi, pysyy isollakin jäällä hyvin mukana vauhdin puolesta. Ilkeyttä pitää saada lisää kuten joka tuutista toitotetaan. Tosin voi olla että jos tuollainen jantteri alkaa pelaamaan liian kovaa niin vastustajalta loppuu pelaajat, vähintään oma jäähypenkki kuluu ja lujaa.

- Hirvoselta hyvä debyytti. Selkeästi huomaa että Pasi on pelannut Virran alaisuudessa aiemminkin. Ehkäpä yksi puolittainen virhe omalla alueella kun meinasi menettää kiekon, ei kuitenkaan menettänyt.. Hyvä, varma pakki!
 

Pavlikovsky

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Calgary Flames sekä Manchester United.
Tärkeä voitto tosiaan ja saatiin useamman maalin ero vastustajaan kerrankin. Tänään tosiaan vastus nousee monta pykälää, joten nyt saadaan makua siitä millaista peliä liigan kärkijoukkue pelaa ja miten nykykunnossa TPS siinä mukana pärjää. Se on varmaa, että virheitä sallitaan vieläkin vähemmän vaikkei Ilvestä vastaan mitään pahoja koomailuja tullutkaan.

Uudet jätkät esiintyivät edukseen ja toivottavasti pelaajasiirrot muutenkin piristivät joukkuetta ja niin kuin Hirvonen haastattelussa totesi niin tuo nimenomaan sitä kilpailua pakistoon. Mikus selkeästi alkoi ymmärtämään jo Tepsin ylivoima-kuvioita ja hyvä, että kemiat täsmäävät selkeästi Vahan kanssa.

Jos Pelicansilta saataisiin väännettyä edes se yksi piste, niin sekin olisi sarjataulukon kannalta hyvä juttu nyt kun tauko alkaa, sillä niin tasaista tuossa nyt on, että asetelmat voivat kääntyä vielä moneenkin kertaan. Toivottavasti TPS nyt kuitenkin sinnittelee tuolla kympin sakissa koko ajan, kun pelikin alkaa selkeästi parantumaan. Nyt olisi sitten tauon jälkeen muutamalle "yllätys"-voitolle tilausta, kuten esimerkiksi JYP kohdataan heti tauon jälkeen.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös