TPS 2006-2007, kadonneen kiiman metsästys

  • 14 912
  • 91

lavos

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Aattelin nyt avata oman ketjun tälle Tepsin asennepuolen ongelmalle, koska asian puiminen Jortikan ketjussa menee ehkä hiukan ohi. Vaikka kuin mietittäisiin Palloseuran pelillisiä ongelmia, puolustuspeliä, maalivahtipeliä ja huippujen puuttumista hyökkäyksestä, niin selväksi on käynyt että suurin ongelma on joukkuepelin ja sen sitoutumisen/kiiman puuttuminen. Mielestäni ensimmäinen tavoite seurajohdolla ja valmentajallamme on ilmapiirin puhdistus ja joukkuhengen palauttaminen. Kaikki muu on toisarvoista nyt. Ei tässä nyt auta ylimääräiset tarjoilijat, Saariset, sateentekijät, ei edes taida auttaa itse Jani Hurme. Nyt vaaditaan samanlaista henkeä kuin saimme todistaa vaikkapa olympialaisissa. Yksi kaikkien puolesta ja kaikki yhden. Mutta miten?
 

Akuma82

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, VG-62
Ennen kuin tässä nyt mitään järkevää tekstiä meikäläinen tähän ketjuun saa aikaiseksi, niin ilmoittaudun vakaaksi Lavosin näkemyksen tukijaksi. Ja eihän tosiaan tätä juttua voida millään puida pelkästään Jortikan ketjun alla...menee väkisinkin off-topiciksi.

Silti pidän edelleen siitä kiinni, että kiiman puuttumisen aiheuttaja on valmentajan ja pelaajien tulehtunut suhde. En kuitenkaan usko, että sitä millään anteeksipyynnöillä ja ryhmähaleilla saadaan korjattua.
 
Suosikkijoukkue
TPS
Oma vaatimaton filosofiani on yksinkertainen; raivoa ja uskoa löytyy onnistumisten kautta. TPS:llä on ollut jo ihan perhanan pitkään negatiivinen syöksykierre, joka on vaikuttanut - ja alkukaudesta tuntuu vaikuttavan - joukkueen otteisiin jäillä.

Systeemiin ei ole mitään yksinkertaista ratkaisua. Kai se vaatisi paljon. Pelaajat alkavat uskoa pelaamiseensa, kun onnistumisia tulee. Fanit alkavat uskoa joukkueeseen, jota kautta joukkue vahvistuu, jos onnistumisia tulee. Ja niin edelleen. Hyvä kysymys on, että mikä on se juttu, millä negatiivinen kierre saadaan katkaistua.

Joukkuehenki ei ole TPS:ssä varmaankaan ollut kovin korkealla pitkään aikaan. Tarvittaisiin sytyttäjää. Jos sekään riittää. Olen miettinyt, että jos Jortikka ei saa jengiä syttymään - kuka tässä maassa tai sen ulkopuolella muka saisi?

Itse olen vielä optimistinen, että tuo joukkue nousee jaloilleen. Paljon se vaatii, ehkä vieläkin pahempia pohjakosketuksia kuin 0-6 Jypille puolen tunnin pelin jälkeen, mutta pakkohan sen on. Pakko.
 

Morgoth

Jäsen
lavos kirjoitti:
Mielestäni ensimmäinen tavoite seurajohdolla ja valmentajallamme on ilmapiirin puhdistus ja joukkuhengen palauttaminen.

Tähän se kaikki kulminoituu. En tiedä, miten tuo onnistuu sitten käytännössä. Sutela, Jortikka&joukkue istuvat alas ja puhuvat suunsa puhtaaksi ja sen palaverin jälkeen lasketaan ruumiit ja henkiin jääneet ja aloitetaan alusta?

Kun erimielisyydet on selvitetty ja jokainen toimijan sitoutuneisuus tähän hommaan on saatu selville, nin jonkun ylivoiman toimimattomuutta voidaan ruveta analysoimaan tarkemmin yms.

Jotain vain pitäisi tehdä nopeasti ettei olla jossakin joulukuussa ennen kuin mitään tapahtuu. Pahinta on, jos ei tehdä mitään.
 
Samaa mieltä..

Olen samaa mieltä kaikkien tähän ketjuun jo postanneiden kanssa. Asennetta, nälkää, motivaatiota ja kiimaa, vaikka osa näistä termeistä ovat synonyymejä tai lähes toisilleen, niin ilman näitä ominaisuuksia joukkue ei voi pärjätä.

Jotain olisi tehtävä, mitä? Itseni on vaikea lähteä sanomaan oikeaa ratkaisua tähän. Oli se sitten valmentajan vaihto tai mitä tahansa, niin kukaan muu kuin seuran kanssa tekemisissä oleva henkilö, joka tietää tähän ilmeettömyyteen johtaneet syyt, ei voi sanoa mikä olisi oikea ja mikä väärä ratkaisu. Jos kukaan ei tiedä edes seurassa mistä tällainen johtuu, sitä olisi syytä ryhtyä pohtimaan, mistä kaikki sai alkunsa. Hätäisiin johtopäätöksiin ja toivotaan-toivotaan tekoihin ei silti kannata tarttua ehdointahdoin.

Ainoa asia minkä voin tai joku muu voi sanoa, että jotain on tehtävä ja nopeasti, eikä vasta sitten kun peli on jo pelattu ja kesäloma häämöttää.
 

AnaMasa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lahko
TheManager kirjoitti:
...sitä olisi syytä ryhtyä pohtimaan, mistä kaikki sai alkunsa.
Minusta taaksepäin ei ole syytä katsoa liian tarkasti, saatikka etsiä ensimmäisen kiven heittäjää, koska ei se johda mihinkään. Mieluummin vanhat ja nykyiset kaunat arkkuun, arkku lukkoon ja polttolaitokselle. Helpommin sanottu kuin tehty, mutta se on ilman henkilövaihdoksia ainoa tie. Molemmat osapuolet antakoot toisilleen uuden mahdollisuuden 0-tilanteesta, ilman anteeksipyyntöjä.
 

Jaakko

Jäsen
Suosikkijoukkue
RFC Liege
Ainut asia, jonka tässä itse voi tehdä on mennä sinne hallille ja kannustaa omaa tiimiä sillä kuuluisalla raivolla ja kiimalla. Ei anna itse periksi ja toivoa, että pelaajat ottaisivat kentällä mallia. Toivoa sydämmestä, että ne tajuaa sen siellä kentällä, että jos tuolla viitsii meitä kannustaa, niin itsekin voisi yrittää.

Toinen vaihtoehto tietenkin on puhallella muniin ja toivoa parasta.
 

Morgoth

Jäsen
Jaakko kirjoitti:
Ainut asia, jonka tässä itse voi tehdä on mennä sinne hallille ja kannustaa omaa tiimiä sillä kuuluisalla raivolla ja kiimalla.

Molemmat osapuolet ovat niin itsekkäitä ja ottavat yleisön automaattisesti tai eivät ymmärrä että loppujen lopuksi se on yksittäinen fani, joka sen rahan Jortikalle tai Nurmisellekin loppujen lopuksi tuo.

Olisivat kiitolilsia, että ihmiset vapaaehtoisesti käyvät hallilla ja mahdollistavat näin sinällään yhteiskunnallisesti täysin hyödyttömän toiminnan ja että isot äijät voivat vielä yli kolmekymppisenäkin luistella kaukalossan jonkun helvetin kumilätkän perässä ja pukukopissa jauhaa paskaa ja laittaa erkkaria lavan ympärille ja saavat vielä ihan kohtuullisen korvauksen tuosta. Tuo minua vituttaa. Häpeäisivät edes kaikki.
 

Carsten

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Odotetaan nyt vielä hetki

Ei tässä ihan _niin_ syvällä vielä olla. Onhan joukkueen hengessä parantamisen varaa, mutta mietitään nyt tuota eilistä peliä (joka tämän ketjun oikeastaan poiki) vähän tarkemmin: 1) Jyp saa ihannealun 2) ihannealku + "kotijoukkue tulee kovaa ekassa" = pari maalia lisää, joista toinen helpohkosti. Kuitenkin erittäin löysää peliä Tepsiltä, hyi. 3) 2. erän alussa Tepsi painaa pelin jypin päätyyn. Pyöritys päättyy kuitenkin halpaan maaliin toisessa päässä. Vasta nyt peli on ohi. 4) Tps turhautuu ja jäähyilee, Santanen imuroi heti, mutta skarppaa tämän jälkeen. Jyp tekee vielä yhden. 5) TPS onnistuu kaunistelemaan numeroita viimeisessä erässä ja osoittaa samalla edes jonkinlaista työmoraalia.

Ja mielethän olivat kannattajilla maassa jo valmiiksi tuon Ässille kärsityn tappion jälkeen. Ei meidän peli tainnut silloinkaan ihan uomissaan olla, mutta voitto meille olisi ollut täysin oikeutettu. Ässillä kävi pulla.

Eilistä peliä en nähnyt, mutta väitän tosissani, että Hurme olisi voinut tuon pelin kääntää. Kuitenkin 3 halpaa meni ja 3. erässä jyp oli helisemässä. Eli hurme ja Ulmer kuntoon ja katsotaan kuukauden päästä missä mennään. Vielä en ole hirveän huolissani. Olen ehkä vähän tyhmä kun en ole.
 

Kossu

Jäsen
Suosikkijoukkue
PARAS SEURA
Jaakko kirjoitti:
Ainut asia, jonka tässä itse voi tehdä on mennä sinne hallille ja kannustaa omaa tiimiä sillä kuuluisalla raivolla ja kiimalla. Ei anna itse periksi ja toivoa, että pelaajat ottaisivat kentällä mallia. Toivoa sydämmestä, että ne tajuaa sen siellä kentällä, että jos tuolla viitsii meitä kannustaa, niin itsekin voisi yrittää.

Toinen vaihtoehto tietenkin on puhallella muniin ja toivoa parasta.


Oletko koskaan käynyt Turkuhallissa? Jos kuulut siihen "fanikatsomoon", niin siinä ei ole koskaan ollut raivoa eikä kiimaa. Jos olet yksittäinen muu katsoja jossain muualla, niin emme ole käyneet samoissa peleissä, tai sitten olet vasta aloittamassa ko toiminnan (kannustaminen raivolla ja kiimalla). Turussa, jossa katsojat ovat tennisottelukatsojia, tuo ei onnistu. Pitäisi muuttaa pelityyliä, katsoja ja paikkakuntaa, niin voisi toimia.

Tässä on realismi idealismia vastaan. Puhallellaan muniin ja toivotaan pahinta, koska se yleensä muuttaa kurssia.
 

c'elysee

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Kossu kirjoitti:
Oletko koskaan käynyt Turkuhallissa? Jos kuulut siihen "fanikatsomoon", niin siinä ei ole koskaan ollut raivoa eikä kiimaa.
Tämä kuuluu kyllä kategoriaan "idioottisimmat kommentit Jatkoajassa". En ala edes perustella.

Edit: voin kuitenkin sen verran perustella, että viittaus kyseiseen henkilöön ja hänen vasta alkavaan seuran kannattamiseen oli mielestäni kohtalaisen kyseenalaista. Et häntä ehkä tunne, mutta minä tunnen. Voisin samalla tavalla kysyä sinulta, että missä olit jo monia vuosia sitten kun me Jaakon kanssa kierrettiin muutakin kuin tahkoa? On sitä kierretty muutakin kuin Turkuhallia ympäri.
 
Viimeksi muokattu:

tony

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Southampton, Deutsches Afrika Korps
Sitä aina välillä miettii mistä se kiikastaa, ei käy kuksi, ei saada maalia vaikka tulisi lähes 20 laukausta per erä, puolustus vuotaa juuri väärässä kohtaa ja veskarilta pääsee pari helppoa. Näitä samoja ongelmia on ollut vuodesta -01 asti eikä ne ole vieläkään loppuneet. Totuus on kuitenkin osittain siinä että tämä joukkue ei ole suuremmin muuttunut esim. viimevuotisen katastrofikauden jälkeen.
Itse olisin toivonut suurempaa muutosta joukkueeseen jo paljon aikaisemminkin, jolloin oltaisiin saatu samantien koottua myös huomattavasti mielenkiintoisempi rosteri. Mielenkiintoisemmalla rosterilla minä en tarkoita Yli-Torkkoa, Rauteeta,Backmania ja esim Vahalahtea. Mielipiteistä ei sovi kiistellä sen enempää, mutta itse olen kauan toivonut siirtymistä pois hippakiekon "edistämistoiminnasta". Uskon että selvillä tough guys -pelaajilla saataisiin katsomoon enemmän fiilistä ja kentälle tapahtumia. Kaverit kaukalossakin sanovat aina että onhan yleisö se ylimääräinen kenttäpelaaja.
Tämän tyylin pelaajilla en tarkoita esim. Aki Bergiä, joka osaa kyllä taklata mutta on liian tärkeä pelaaja suihkukomennusta ajatellen. Ja tappeluthan ei muutenkaan ole Bergin vahvinta alaa. Itse pidän pelaajaa kuten Gagnon, Nickerson ja esim. Halkidis mielenkiintoisena lisänä muuten melko harmaassa Sm-liigassa. Jokerithan teki fiksun hankinnan ottamalla VandenBusschen joukkueeseen koeajalle. Ihmettelen suuresti jos se ei tuo lisää katsojia ja fiilista. Kukapa ei haluaisi nähdä ku "Ryan kouluttaa Pasia" tai jotain muuta samantapaista.
Tartutettaisiin fiilis katsomosta pelaajiin ja päinvastoin, mutta tällaisella pelillä se ei kovin helppoa ole.

Meni osittain ehkä aiheen vierestä, mutta aloitus uudelle Palloseuralle voisi olla tämä.
 

Juippi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turun Palloseura
Tänään on pidetty jonkin sortin palaveria, jossa toimitusjohtajakin on ollut antamassa palutetta ja potkimassa joukkuetta perseelle. Homma pitää saada toimimaan paremmin, ei tähän tilanteeseen ole kukaan tyytyväinen.
 

Annamaila

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Kossu kirjoitti:
Oletko koskaan käynyt Turkuhallissa? Jos kuulut siihen "fanikatsomoon", niin siinä ei ole koskaan ollut raivoa eikä kiimaa. Jos olet yksittäinen muu katsoja jossain muualla, niin emme ole käyneet samoissa peleissä, tai sitten olet vasta aloittamassa ko toiminnan (kannustaminen raivolla ja kiimalla). Turussa, jossa katsojat ovat tennisottelukatsojia, tuo ei onnistu. Pitäisi muuttaa pelityyliä, katsoja ja paikkakuntaa, niin voisi toimia.
Tämän kommenttisi perusteella et ilmeisesti ole lähimpään 15 vuoteen käynyt Turkuhallissa. Täsmälleen samaa mieltä champselysen kanssa: tämä on idioottimaisin lausunto pitkään aikaan. Jessus, mistä tällasta porukkaa sikiää.
 

Annamaila

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Juippi kirjoitti:
Tänään on pidetty jonkin sortin palaveria, jossa toimitusjohtajakin on ollut antamassa palutetta ja potkimassa joukkuetta perseelle. Homma pitää saada toimimaan paremmin, ei tähän tilanteeseen ole kukaan tyytyväinen.
Ei varmaan olekaan tyytyväinen, mutta en sitten tiedä, mitä positiivista siitä välttämättä seuraa, että toimitusjohtaja käy kopissa kertomassa, että "näin ei voi jatkua, pelakkaa pojat paremmin". Saa nähdä, miten tämä koko homma ratkeaa. Räjähtääkö kaikki jossain vaiheessa auki?
 

Juippi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turun Palloseura
Annamaila kirjoitti:
Ei varmaan olekaan tyytyväinen, mutta en sitten tiedä, mitä positiivista siitä välttämättä seuraa, että toimitusjohtaja käy kopissa kertomassa, että "näin ei voi jatkua, pelakkaa pojat paremmin". Saa nähdä, miten tämä koko homma ratkeaa. Räjähtääkö kaikki jossain vaiheessa auki?

Mielestäni on hyvä, että asioihin reagoidaan. Ei se välttämättä peliä suoranaisesti muuta, mutta muutama terävä sana ja oikein muotoiltuna voi olla piristystä. Vittuiluista ja syyttelystä ei ole hyötyä. Ehkä Sutela hoitaa asiat hieman pehmeämmällä kädellä.
 

Turisti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Naisten lentopallomaajoukkue
Se on hunajata, hunajata......Kyllä se TPS sieltä vielä tulee ! Hurme kuntoon ja pisteitä ruppee ropisemaan !
 

Annamaila

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Juu, on hyvä, että reagoidaan. Tarkoitin vaan sitä, että miten pelaajat mahtavat reagoida siihen, että koppiin tulee "ulkopuolinen", joka kertoo ettei pisteitä ole tullut tarpeeksi ja että meillä on ongelma. Tosin Sutela on taitava puhuja ja hyvä kuuntelija. Toivon tietenkin, että asiasta olisi apua joukkueelle.
 

AnaMasa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lahko
Annamaila kirjoitti:
Tarkoitin vaan sitä, että miten pelaajat mahtavat reagoida siihen, että koppiin tulee "ulkopuolinen", joka kertoo ettei pisteitä ole tullut tarpeeksi ja että meillä on ongelma.
Mikä vitun "ulkopuolinen", lainausmerkeillä tai ilman? Vittu noi on Sutelan alaisia koko apinalauma Jortikkaa myöten. Jos joku tuosta poppoosta tuntee pomon aiheellisen kritiikin vastenmieliseksi, niin aina voi lähteä. Ai niin ei tietenkään voi, koska rahan tulo loppuisi.. nih.

Onko muuten Juipilla tietoa, onko Jortikka ollut tuossa palaverissa osallisena, vai onko tämä ollut vain Sutelan ja pelaajien välistä? Meinaan mikäli Jortsu katsoo olevansa näiden puhuttelujen yläpuolella tai niihin muuten kuulumaton, niin..
 

Annamaila

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
AnaMasa kirjoitti:
Mikä vitun "ulkopuolinen", lainausmerkeillä tai ilman? Vittu noi on Sutelan alaisia koko apinalauma Jortikkaa myöten. Jos joku tuosta poppoosta tuntee pomon aiheellisen kritiikin vastenmieliseksi, niin aina voi lähteä.
Peace man, peace. Jos vittumaisen lähiesimieheni pomo, joka ei ole millään lailla läsnä arkipäivän työssä, tulisi sanomaan mulle, että koitas luuseri tehdä paremmin työsi, niin ei se ainakaan keskimäärin saisi minua innostumaan lisää työnteosta ja yrittämään helvetisti, jos kuitenkaan lähiesimieheltä ei tule muuta kuin paskaa niskaan.
 

AnaMasa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lahko
Annamaila kirjoitti:
....lähiesimieheni pomo, joka ei ole millään lailla läsnä arkipäivän työssä, tulisi sanomaan mulle, että koitas luuseri tehdä paremmin työsi
Pakko uskoa, vailla mitään parempaa tietoa, että Sutelan anti on ollut jotain muuta kuin "tehkää paremmin, yrittäkää enemmän". Toivottavasti hän on ymmärtänyt antaa pelaajille ja Jortsulle jotain konkreettista, mihin tarttua ja sitoutua ilman, että kukaan tuntee olevansa muita alempana, ylempänä tai joutuvansa antamaan periksi.

Minulle tasa-arvo ja tasapäistäminen ovat pahimpia kirosanoja heti kakan jälkeen, mutta nyt joukkue ja Jortsu ovat samalla viivalla peiliin katsomisessa. Toistan aiemmin heittämäni, että molemmat osapuolet nielkööt ylpeytensä ja antakoot toisilleen uuden mahdollisuuden 0-tilanteesta, ilman anteeksipyyntöjä.
 

snumi

Jäsen
Tulospalkkaus?

Ihmetyttää vaan, kun katsoo tuota tahdotonta pelailua, että eikö voisi sitten palkkioita sitoa enemmän tuloksiin?

Esim joku perusduunarin palkka plus sikana lisää liksaa jos voitetaan matsi (pistebonukset) tai jos tekee maalin tai syöttää tai saa jotain kunniamainintoja tyyliin "ottelun paras pelaaja".

Nyt vähän vaikuttaa siltä, että nimeltä mainiten Esim. Kai Nurminen (Ja Berg ja Kipru) nostaa 15,000 euroa (viisitoistatuhatta euroa) kuukaudessa ilman että on minkään sortin vaatimusta siitä että pitäisi pelata hyvin.

Mitä tuosta sitten tuumaa joku MAKKONEN. Ai että pitäisi pelata hyvin, mutta vaikka pelaisit hyvin, NIIN vanha paska tienaa silti enemmän kuin sinä? Tai sitten kolmannen tai neljännen ketjun pelaaja, "mitä vaikuttaa miten pelaan kun en saa liksaa vaikka olisin Suomen paras nelosketjun jyrä"

Jotenkin tuntuu siltä, että parempi olisi maksaa vaikka 1,000 bonus maalista ja 600 syötöstä.
 

AnaMasa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lahko
Andy_McCoy kirjoitti:
Ai Jortsu nielis ylpeytensä? Vaikea uskoa.
Sama se millä sanoin sen asettelee, mutta joka tapauksessa Jortsun ja joukkueen on alettava pelaamaan Tepsille, eli toisilleen. Kenenkään ei välttämättä tarvitsisi nöyristellä tai pyytää anteeksi. Riittää kun kaikki osapuolet toteavat, että nykymeno ei johda mihinkään. Antaisivat toisilleen uuden mahdollisuuden, joukkueen (ja sitä kautta myös itsensä) takia.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös