Viestin lähetti AnaMasa
Vitsailetko? Mieluummin vaikka Suoraniemi poikineen kuin kuin Ara. Aravirralla ei ole mitään, ei kertakaikkiaan mitään asiaa tulla kalisuttamaan huonoja alahampaitaan Tepsin vaihtoaitioon. Tuohon siirtoon loppuisi kannatukseni välittömästi ja ehdoitta. Case closed.
Näkemyksesi edustanee TPS-kannattajien valtavirtaa. Pakko silti tulla tällekin puolelle kaivamaan verta nenästään ja olla eri mieltä.
Miksi Ara ei kävisi? Ei ole riittävän hyvä valmentaja? Joo ei varmaan, sanokaa yksi liigavalmentaja Jortikan lisäksi jolla on kovemmat meriitit. Itkee lehdistölle? No niin itki ja itkee Jortikkakin enkä itse ole hirveän mieltynyt myöskään J.Koivun aikana lanseerattuun "hyvään häviämiseen". Sitä paitsi K.Jalosen aikana ehdittiin jo nähdä kaikki mahdollinen spedeily tuolla saralla.
Voi tietysti olla, että tämä on enemmän näitä tunnepuolen juttuja, joista ei parane kiistellä. Eikä siinä mitään, onhan Ara ehtinyt meille jo paritkin sodat julistaa. Uskoisin kuitenkin, että Hannu Jortikka oli jokerikannattajille ensi istumalta vähintään yhtä kova pala nieltäväksi, mutta nykyisin ratkaisuun tunnutaan Ilmalassa olevan varsin tyytyväisiä. Itse en, toisin kuin pelaajien osalta, ole koskaan kiinnittänyt valmentajien taustoihin suurta huomiota: koutsin täytyy olla ammattimies, muulla ei ole väliä.
Itse en voi kuvitella lopettavani Tepsin kannatusta yhdenkään valmentajan tai ylipäätään kenenkään muunkaan yksittäisen ihmisen takia, mutta se ei varsinaisesti kuulu tähän asiaan.
Mikäli lehdistössä kaavailtu kaksikko Jortikka - Virta nähdään ensi kaudella Tepsin penkin takana, olen positiivisesti yllättynyt. Pahaa kuitenkin pelkään, että Jortsu jatkaa rantaradalla reissaamistaan vielä kolmannenkin vuoden, mikäli saa mieleisensä kontrahdin. Ja sitten joudutaankin kysymään, onko Jukka Koivulla jatkohaluja - tai seurajohdolla haluja jatkaa Jukan kanssa?
Mikäli Jortikkaa ei saada, kuten epäilen, ja J.Koivu ei jatka, mikä on niin ikään mahdollista, ollaan isojen ratkaisujen edessä. Silloin vaaditaan myös ennakkoluulottomuutta, sillä hyvät valmentajat eivät kasva puissa. Potentiaalisista ehdokkaista Aravirta on minun listallani kärkipäässä.
Hienoa tietysti olisi, jos valmentaja voitaisiin vanhaan tapaan ottaa omasta organisaatiosta, mutta nyt siellä ei sattuneesta syystä näytä kovin kummoisia kandidaatteja olevan. Minun silmissäni siis, H.Ansaksen näkemykset ovat sitten kokonaan toinen juttu.