Viestin lähetti pygmalion
Velvollisuus? Mitäs sitten tapahtuu, jos/kun tätä velvollisuutta laiminlyödään? Tuleeko riittämättön valon ruhtinas Phil* tökkimään seurapomoa sormella kylkiluiden väliin? Vai ryhtyvätkö tunnetusti kiihkeät TPS-fanit avoimeen kapinaan?
"Kapina" ei käsittääkseni tarkoita vain sitä että ihmiset mesovat ulkona ja vaativat parannusta jaloillaan. Väitän, että tehokkaalla laiminlyönnillä sähköpostilaatikot paukkuvat runsaasti. Jos ihmiset kuulevat uudesta pelaajasta ensin muualta kuin TPS:n kautta niin ollaan jo varsin alhaalla. Tai siis jos joku muu lähde kuin joku, jolle TPS on uutisen ilmoittanut.
Vai jatkavatko sekä seura että sen kannattajat sittenkin elämäänsä entiseen malliin, ainakin toisen osapuolen ollessa täysin tyytyväinen vallitsevaan tilanteeseen? Sitähän minäkin...
Onko tämä nyt tulkittavissa niin, että sinun mielestäsi kannattajat ovat tyytyväisiä tiedottamattomuuteen, vai mihin viittaa sana "ainakin" teksissä? Seuralle varmasti periaatteessa riittää, että he tietävät, mutta kannattajille ei.
Mitä tulee mainittuun ensimmäiseen kriteeriin, lienee meillä kahdella jokseenkin erilainen käsitys "kelvollisesta tiedotteesta". Olen toki valmis muuttamaan käsitystäni siinä vaiheessa, kun esim. mainitsemasi henkilöt ryhtyvät antamaan näyttöjä päinvastaisesta asiantilasta. Ja vaikka olisinkin väärässä tässä suhteessa, jäljellä on silti kaksi muuta "ehtoa", joiden täyttymisen suhteen olen edelleen erittäin skeptinen.
Kirjoitin, että Laura Pelkonen ja Rauno Sjöroos pystyisivät mielestäni kirjoittamaan täysin kelvollisen tiedotteen. En ole missään vaiheessa väittänyt, että he olisivat tiedottamassa yhtään mitään. Minulle kelvolliseen tiedotteeseen riittää tässä tapauksessa se, että jutussa mainitaan pelaajan/pelaajien nimi ja sopimuksen/sopimusten pituus sekä luonnehdinta siitä, mihin rooliin ko. pelaajaa kaavaillaan sekä muu olellinen aiheeseen liittyvä informaatiota.
Ja minäkin olen skeptinen kahden muun vaihtoehdon täyttymisestä. Juuri siksi kirjoitinkin tasan yhteen vaihtoehtoon. Tiedän, että tämä on mustavalkoista, mutta kirjoitit yhdeksi "kriteeriksi" (minkäköhän sanan tähän nyppäisi?)sanantarkkaan "osaisi kirjoittaa kelvollisen tiedotteen". Minä heitin takaisin kaksi ihmistä, jotka tähän mielestäni varmastikin pystyisivät. Minä voin heittää tämän puolesta perusteeksi sen, että molemmilla on minun kokemukseni mukaan äidinkieli hallussaan ja seurassa työskentelevänä heille annettaisiin varmasti tarpeeksi tietoa tiedotteen kasaamiseen. Olisin kiitollinen, jos viitsisit heittää takaisin pari perustetta, miksi ko. henkilöt eivät pystyisi kirjoittamaan kelvollista tiedotetta.
Yhdestä asiasta olemme samaa mieltä: kaikki lähtee ylhäältäpäin. Mutta mitäs sitten tehdään, jos "ylhäältä" ei kuulu juuri muuta kuin avaruuden taustakohinaa? Nämä asiat taitavat olla riippuvaisia ihan jostain muusta kuin ehtimisestä.
Itse olen pyrkinyt keskustelemaan avausheittoni jälkeen TPS:n tiedottamista yleisellä tasolla, ilmeisesti sinä ymmärsit että haluan keskustella nimenomaan tästä tapauksesta. No, ihminen on erehtyväinen ja lehmä märehtiväinen, jatkakaamme...
* Ellet tiedä, kenestä on kyse, olet laiminlyönyt Dilbertisi lukemisen...
Myönnän avoimesti, että näin on päässyt käymään, varsinkin kun ko. opusta ei itseltäni löydy. Tulisiko asiaa korjata jotenkin? ;-)