Aloin joskus puolen pelin aikaan miettimään milloin olen nähnyt Ässien voittavan viimeksi vieraissa, ihan säännölinen vieraspelien kiertäjä kun en ole, mutta siitä on kuitenkin aikaa... Toisaalta olen nähnyt hyviä kotijoukkueita, niitäkään kun edes aina ole nähnyt kotona Porissa.
Peli oli sitä mitä pelkäsin, Tps pelasi normaalilla tempollaan tai jos edes sillä ja Ässät taas ei vaivautunut edes pelaamaan. Jos otti lähtökohdiksi molempien viime pelit niin kotona kuin vieraissa, tämähän olisi pitänyt tietää jo ennen peliä. Eilen ei siis nähty yllätyksiä tai muuten yllättävää taistelua vierasjoukkueelta pisteistä ennakkoon paljon suurempaa ennakkosuosikkia vastaan, tapahtumia jotka ovat toisten mielestä tämän lajin suola. Onneksi numerot olivat noinkin tylyt niin Hyvät Turkulaiset eivät enää illalla juuri lyöneet lyötyä, taisivat vain sääliä Porilaisia ja olla samalla ansaitusti ylpeitä itsestään.
Tps oli kaikilla mittareilla parempi, Ässistä en osaisi edes sanoa ketään joka olisi juurikaan jäänyt mieleen. Ainoa mikä pisti lopussa silmään, silloin harvoin kun enää viitsin kentälle katsoa, niin minusta Bergeron oli välillä pois 1. ketjun keskeltä ja siinä pelasi Kuparinen. Voi olla ettei ollut viltissä, mutta tuollainen jäi mieleen. Martin ei silti ollut varmastikaan huonoin eilen, vaikka tarjosikin komean lätyn Nurmiselle 4-0 maaliin.
Ässät ei tänä vuonna nouse enää playoffseihin, sanokaa takinkääntäjäksi tai miksi tahansa minä en siihen usko. En silti toivoisi minkään kaupankäynnin alkavan pelaajilla. Säästöt olisivat marginaaliset siihen nähden mitä olisi katsojatappiot loppukauden parissa pelissä.
Onnittelut Tps:lle voitosta, voitto on aina voitto tuli se kuinka helpolla tai vaikeasti tahansa. Ainoa mitä Ässät voi tästä saada on se että huonommin ei voi kai enää pelata ? Ehkä näen lauantaina paremman ottelun..?