Itse olen sitä mieltä, että Tourilla kapteeni nimetään kyllä joka joukkueessa numeroksi yksi. Siis joissakin muissa kilpailuissa (Giro voi olla valmistelua Tourille, Vuelta mm-kisoihin) kaikki huiputkaan eivät välttämättä aja maaliin saakka, vaan ovat mukana trimmaamassa kuntoaan. Niinpä siellä tilanne on toinen, mutta Tour on talleille kauden tärkein kilpailu ja kyllä se on tärkeää siellä laittaa nimekkäin tai sillä hetkellä vahvin mies ykkösnimeksi. Tottakai kapteeni voi vaihtua kisan aikana kuten kävi esim. '97, jolloin Bjarne Riis siirtyi ajamaan voittoa Jan Ullrichille.
Jos tilanne on hyvin tasainen kahden ajajan välillä niin silloin tietysti ei ole suurta merkitystä kumpi on numero 1, vaan voidaan katsoa ensimmäiset vuoret (ajoreitistä riippuen Pyreneet tai Alpit) ja tämän jälkeen tehdä päätös kummalle ajetaan. Ratkaisuvaiheissa ei toki mikään talli voi ajaa kahden hyväksi, vaan silloin toisen on nöyrryttävä ja ajettava kapteeninsa hyväksi tajuten samalla, että se vie oman palkintopallisijoituksen Pariisissa. Vinokourov, Heras, Klöden ja monet muut nimiajajat ovat tämän joutuneet kokemaan vuosien varrella.
Paolo Savoldelli tuntuu olevan aika epäonninen pyöräilijä. Prätkän kanssa kolaroituaan meni pari vuotta ihan penkin alle ja itse asiassa koko T-Mobilen kautensa hän taisi olla sivussa. Toinen hukkahankinta samaan aikaan tallilta oli Cadel Evans, joka ei myöskään saanut mitään aikaan.
Huomenna on mielenkiintoista katsoa, että kuinka vaikuttaa Klödenin leikkaus keväällä, joka treenausta esti pari kuukautta. Eli jaksaako vielä huomenna ja pystyykö hinaamaan Perreiroon eroa. Aika-ajossa ero pitäisi olla lähempänä yhtä kuin kahta minuuttia niin silloin näyttäisi hyvältä ja vielä kun ajaisi niinkuin 2004 niin hyvä tulee.
Jens Voigt kertoi, että ranskan tv:ssä oli sanottu Landisilta loppuneen energiat (Hungerast), mikä viittaa siihen, että syöminen unohtunut.
EDIT: Toki kapteeni voi olla myös sprintteri, jos jollain joukkueella ei ole niin vahvoja nimiä, että taistelevat yhteiskilpailun voitosta. Silloin heillä voi olla kapteenina sprintteri, jolle on 1-2 apuajajaa vetämässä kirejä. Loppuporukassa voi olla sitten sellaisia yleisajajia, jotka hakevat lähinnä etappivoittoja irtiottojen merkeissä, joka tuo tallille mainetta ja kunniaa.
Zabelin huippuvuosina mies kärsi jonkin verran siitä, että joskus talli päätti ottaa mielummin yhden lisäwasserträgerin Ullelle kuin miehen, joka vetäisi kirin Erikille.