Tositarina: Frank Zappa ilmestyi minulle unessa

  • 9 665
  • 55

mtuq

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Uniini Zappa ei ole koskaan ryöminyt, eikä ole toisaalta tarviskaan. Jos näin pitää tapahtua, niin mieluummin Titties & Beer- kuin 200 Motels -hengessä.

GA:n postauksen luettuani olen miettinyt, että pitäisikö haulikko pitää sängyn vieressa, kaiken varalta. Titties & Beer -unet ovat sitä normaalikamaa, joten vieressä on myös hyvä olla rulallinen talouspaperia, taikka nainen.

Laitetaan sitten tuoreeltaan kommentteja. ZpZ:n veto oli sen verran kovaa settiä että taitaa kiertyä veitsi haavassasi. Lähes kolme tuntia kovaa vetoa saatiin, ja omat isot odotukseni ylittyivät.

En ole mikään kummoinen Zappa-fani, ja tulin tapahtumaan aika yllättäin, kun frendi pakotti (toiselle tuli pakollinen meno. Kuulemma. Onko se lapsen syntymä nyt NIIN tärkeätä, ihme jengiä)..

Itselläni ei ole kuitenkaan kompetenssia alkaa ns. pystymetsästä keikalle reväistynä, alkaa kirjoittamaan mitään sen syvällisempää analyysiä, joten toteanpa vain herra kääpiön analyysin vastaavan aikalailla omaakin käsitystäni. Hienoa oli.

Ja pahoittelen tietysti, että täti gredulin, joka olisi selkeästi ennen meikäläistä, keikalle kuulunut, ei sinne päässyt. Helmiä sioille (tai ainakin yhdelle porsaalle).
 

tant gredulin

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
ZpZ:n veto oli sen verran kovaa settiä että taitaa kiertyä veitsi haavassasi. Lähes kolme tuntia kovaa vetoa saatiin, ja omat isot odotukseni ylittyivät.
Oihvoih,’Montana’ noin alussa. Ehkä olisi taju lähtenyt jo tuossa?
Ja pahoittelen tietysti, että täti gredulin, joka olisi selkeästi ennen meikäläistä, keikalle kuulunut, ei sinne päässyt. Helmiä sioille (tai ainakin yhdelle porsaalle).
Take the money and run :)
Thanks guys... sniff. Onnekseni ei ihan kaikkia lemppareitani soitettu, ja vaikka Dweezil onkin hurmaava ei pappa-Zappan karismaa sentään löydy.
 

Erling

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, Kiekko-Espoo, Arsenal, Honka
Jep jep oli kyllä hieno ilta, vaikka semikova krapula ja muiden päihteiden vähäisyys saivat jalat kiemurtelemaan lopun loputtoman jamisession aikana. Ehkä ihan vähän liian pitkä keikka. Tällä keikalla DZ selkeästi kokeili ihan uusia juttuja, eikä kokoonpano toiminut enää pelkkänä Jukerboxina, josta sitä ollaan esimerkiksi USAssa kovasti kritisoitu.
Mutta Dweezilin leikkiminen kapellimestarina jäi jotenkin vähän vaivalloiseksi ja vaikutti lähinnä nolostuttavan muita muusikoita. Isänsähän käytti tätä samaa juttua ja jotenkin jäi sellainen fiilis, että se ei enää oikein toiminut. Suomessa onneksi on niin kiltti yleisö, että oltiin mukana laulamassa eooeeooeeeooota vanhan ajan tyyliin. Tämä nyt oli vain pikkujuttu, ja ihan ymmärrettävää, että haluavat kokeilla erilaisia juttuja välillä.

Settilista oli mitä mainioin, vaikka edes yhden vedon olisin halunnut kuulla SY-levyltä. Dweezilin, Gonzalesin sekä Traeversin tasoisia muusikoita on aina ilo kuunnella. Paremmassa kondiksessa olisin jaksanut fiilistellä xylofoni ja bassosoolojakin, nyt ne alkoivat parin tunnin jälkeen tuntua vähän turhilta.

Joka tapauksessa koko ZpZ-projekti on mielestäni hieno ja kokemisen arvoinen. Mutta "sopivassa" tilassa isipapan albumien kuunteleminen toimii sitten ehkä kuitenkin paremmin. Se ei toki ole Dweezilin ja kumppaneiden vika...


Ja Inca Roads oli mahtava!!!
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Tää on hyvä ketju! Luin sen kokonaan melkein yhteen menoon ja nauroin paljon. Sitten saattaa kyllä hymy hyytyä, jos Fränkki ilmestyy uniini. Havaitsin myös, että kaiken Zappa-hehkutuksen lomassa täällä on puhuttu ihan asiaakin:

Jeff Beckiä en myöskään voi hehkuttaa tarpeeksi. Ehdottomasti aliarvostetuin kitarasankari koskaan.

Dweezilin keikalle en uskaltautunut*, koska olen edelleen vasta aloittelija Zapan tuotannon äärellä. Joskus olen joitain levyjä kantanut kirjastosta kotiin (ja joitakin niistä jopa kuunnellutkin), mutta ehkä ne aukeavat vasta sitten, kun Francis on ensin ilmestynyt kuuntelijan uniin. Jäämme odottelemaan.

* ehkä kuitenkin olisi pitänyt, sillä kyllähän Peaches En Regalia ja Willie The Pimp pitää kerran elämässä kuulla livenä.
 
Suosikkijoukkue
Newcastle United, Duane Allman, LP-levyt
Olipas kokemus vailla vertaa. Selkä ja polvet huusivat leipää kun pääsin autolle. Mutta no pain, no gain. Uskomaton keikka.
 

M10

Jäsen
Onko kukaan jo hommannut sitä Frank Zappan Roxy The Movieta? Itse olin tässä aikessa kun pitkään tuota Roxy & Elsewhere levyä pyöritellyt, mutta olisi kiva tietää onko porukalla kokemuksia tuosta moviesta, että onko hommaamisen arvoinen?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös