Kyllä, näinhän se todennäköisesti tulee menemään. Tämä on syy miksi olen itse pitänyt aina treidiä Toronton kannalta ongelmallisena. Talvella puhuttiin Nylanderin treidaamisesta, kuten aiemminkin ja Marneristahan on puhuttu paljon viime vuosina.Varmasti haluaa, mutta ei tule sellaista saamaan. Ja rehellisyyden nimissä tuskin saa Marnerilla edes Vezina-tason molaria. Jos kaupoille mennään, niin luultavasti vastine tulee olemaan paljon maltillisempi kuin keskustelupalstoilla tarjotaan. Ja varmaan juuri siksi noita tähtipelaajia ei juuri treidata. Kaupassa ei ole kuin hävittävää.
Torontohan tulee tuon treidin väistämättä häviämään, toisaalta se isoin assetti mikä sieltä on tulossa on cap tila. Itse pidän Utahia erinomaisena kauppakumppanina tässä tilanteessa. Eiköhän uusi omistaja halua joukkueeseen supertähden, sen lisäksi Arizona on nuori joukkue ja varausvuoroja on paljon. Jos Marner saataisiin tuonne siirtymään, niin vastineena olisi todennäköisesti paketti erilaisia varauksia ja nuoria pelaajia. Tuollaista kauppaa on melkein mahdoton voittaa, koska todennäköisyys samaan onnistumiseen (Marnerin tasoinen pelaaja) on varmaan 5% (hatusta vedettynä).
Marner kaupan jälkeen tietysti tarkoituksena olisi jonkinlainen pelaajakauppa, jossa vastineena olisi puolustaja. Senkään osalta ei voi mennä takuuseen, että Toronto sen kaupan voittaisi. Ei tuota joukkuetta vain oikein voi muuttaa ilman isompaa pelaajakauppa, kun cap tilaa ei ole. Sen takia tuo Marnerin kauppaaminen auttaisi myös tässä. Cap tilaa voidaan käyttää eri tavalla.
Valitettavasti se on jo pitkään näyttänyt siltä, ettei Marner löydä peliää playoffeissa. Ainakaan Torontossa. Silloin tuosta 11 miljoonan sijoituksesta ei jää loppupeleissä mitään jäljelle, silloin kun peleillä on oikeaa merkitystä, jolloin Toronto voi voittaa tuon kaupan rakentamalla kokonaisuutena paremman joukkueen.
No meistä aika harva saa mitään näkymää tähän "kuraa niskaan" osastoon, kuin ehkä HFBoardsin kautta ja sielläkin taisi mm. Pastrnak saada ottelusarjan aikana palautetta. Marnerin kohdalla iso syy on siinä, että mies maalasi itse itsensä nurkkaan tuolla toisella sopimuksellaan. Sopimusneuvotteluissa verrokkeina olivat liigan parhaat laiturit, silloin myös odotus suoritustasosta on sama. Marner ei ole koskaan näitä paineita kestänyt. Iso sopimus, isot paineet ja isot odotukset. Sama osui nyt myös Pastrnakin kohdalle.Sehän tässä nykyrungossa onkin yksi hupaisa piirre, että kun kaikkia mahdollisia Toronton läheltä kotoisin olevia supertähtiä on oltu maailman sivu tuomassa Leafsiin mitä heppoisimpien huhujen perusteella, eikä niistä kukaan ole sitten kuitenkaan Torontoon päätynyt mikä faneja vietävästi harmittaa, niin nyt kun siellä pari sellaista on, niin totta kai saavat kuraa niskaan oikein urakalla.
Arvosteluahan nyt saavat kaikki pelaajat, mutta sävyt ovat vähän erilaisia. Palkkakatto tekee sen, että pelaajaa verrataan ihan suoraan palkkaansa, jos haluat Patrick Kanen palkan, niin odotuksena on myös se sama suoritustaso.
Melkein väittäisin, että Torontoon on tullut ammattimaista urheilujohtamista ja organisaatio on ollut yllättävänkin kärsivällinen. Tämä nykyjoukkueen kaarihan on noin vuosikymmenen mittainen, eikä siihen ole tehty isompia merkittäviä muutoksia, sen jälkeen kun Tavares hankittiin.Juuri näin on asianlaita. Omistajat ovat tyytyväisiä siihen, että rahaa tulee sisään ovista ja ikkunoista vaikka urheilullinen menestys on mitä se on. Toisaalta päitä putoaa (Dubas), jos menestystä ei tule tarpeeksi paljon. Se on jatkuvaa tasapainoilua markkinoilla.
Toronto on menestynyt hyvin (koripallo ja jalkapallo) aiemmin vaikka nyt on ollut vaikeampaa menestymisen kannalta.
Pienempiä säätöjähän on tehty joka vuosi, mutta runko on ollut sama. Itsekin olen vuosikaudet puolustanut tuota joukkuetta, että se kyllä oppii vielä voittamaan. Voi oikean valmentajan kanssa, ehkä vielä oppiakin. Itse olen vain omalta osaltani luopunut toivosta jo oikeastaan viime keväänä.
Rahaahan tuo organisaatio painaa tuolla logolla vielä pitkään. Toki Torontossakin on nähty, että NBA ja Raptors ovat nostaneet suosiotaan menestyksen kautta. Voi olla etteivät nuoret jaksa samalla tavalla katsoa tuota pupellusta, kuin vanhempi ikäpolvi.
Toki samalla on sanottava, että kun verrataan viimeistä vuosikymmentä esimerkiksi neljään sitä edeltävään, niin aikakausihan on ollut pääosin ihan hieno. Tuo jälleenrakennus ei todellakaan aina onnistu. Kasvukipuja on ollut oikeastaan Chicagoa ja Pittsburghia lukuun ottamatta jokaisella joukkueella. On se sitten johtanut menestykseen, kuten Tampalla, Coloradolla tai Washingtonilla tai sitten hyytymiseen, kuten vaikka San Josella.
NBA:ssa ja MLS:ssä on helpompi vielä kasata joukkue fiksusti rahalla. NHL:ssä se ei kovan katon takia oikein onnistu. NBA:ssa kentällä on viisi pelaajaa ja jalkapallossa pelaajapooli on valtavan iso. Silloin joukkueen kanssa on helpompi tehdä liikkeitä.