Mitäs mieltä Leafs-fanit (tai itse asiassa Wings-fanit myös, sikäli kun tätä luette) nyt olette Toronton rosterista ja Babcockin yhteensopivuudesta sen kanssa? Kuka saa lähteä ja kuka taas on nykyisessä joukkueessa Babcockin näköinen pelaaja?
Itse en ole niin tietäjä, että tietäisin tuosta sopivuudesta juurikaan, varmaan Wings-fanit on ainakin valmentajaan liittyen tietävämpiä ja mielellään kuulisin myös heidän kommenttejaan jos nyt ovat päässeet yli Babcockin Toronto sopparista. Omat fiilikset (jotka ei merkitse todellisuuden kanssa paljoakaan) ovat, että Kessel, Bozak, Lupul ja Kadri saisivat vaihtaa maisemaa. Näistä pelaajista en itse pidä ollenkaan, en ole koskaan pitänyt. Kessel "inhoon" liittyy varmasti jotenkin se, että hänestä maksettiin niin jäätävästi, Kadrista on jäänyt aina itselle sellainen "tyhjä" kuva ja Montreal fanitus ja Bozak sekä Lupul ovat vaan aina olleet harmaata massaa itselleni, nämä siis tosiaan omia fiiliksiä eikä liity Babcockin todellisiin haluamisiin mitenkään. Nyt kun Babcock hommattiin valmentajaksi, niin on kyllä jotenkin seesteisen huojentunut olo. Jäätävä täys ammattilainen ja yksi kaikkien aikojen parhaista valmentajista, joka on saavuttanut lähes kaiken. Uskalsi ottaa todella ison haasteen (toki iso palkkapussi avittaa) vastaan ja lähteä tavoittelemaan mestaruutta Torontossa vaikka jossain muualla olisi päässyt paljon helpommalla.
Sitten taas Phaneuf ja JVR on omaan makuun pelaajia, jotka toivon jäävän Torontoon. Olen aina jollain ehkä jopa masokistisella tavalla pitänyt Phaneufista ja toivon, että häntä ei treidata. Oli miten oli, luotto Babcockiin on kyllä niin kova, että ketkä sitten saavatkin lähteä ja ketkä jäädä, niin varmasti ratkaisut pohjautuvat todelliseen osaamiseen ja olen tyytyväinen sekä luotan Mikeen tässä.
Sanoisin, että se on joukkueen dynamiikalle käänteentekevä asia, että sillä on valmentaja, jolla on valtaa ja pelaajat tietävät, että valmentaja ei lähde ennen heitä. Kesselkin joutuu kiltisti kuuntelemaan miten Babcock haluaa avauspelin toimivan ja sitten toteuttaa valmentajan ohjeita tai lähtee poppariosaston kautta harjoittamaan ammattiaan muualle. Ei ole enää mahdollista sanoa, että "mä pelaan näin, HV."
.
Listasin jo jotain hyviä asioita, joita Babcockin tulo aiheuttaa tai parantaa, mutta tätä itsekin mietin ja on kyllä tärkeä asia. Vielä kun rahalla ei ole Toronton pelilliseen toimintaan mitään merkitystä, eli rahaa on. Babcock pääsee nyt vaikuttamaan Torontoon moneltakin kantilta ja varmasti myös pelaaja vetoisuus nyt parantuu, mutta mahdollisesti myös muiden toimijoiden vetoisuus. Toivon, että Toronto jatkaa rebuildia, mutta uskon, että Babcock on niin kunnianhimoinen ja voittoa joka ottelusta tavoitteleva valmentaja, että tankkamaan Toronto ei lähde ja se on minusta hyvä. Mutta juurikin noiden nyt joukkueessa olevien pelaajien joista aikaisemmin mainitsin, ulkoistaminen ja nuorempien sekä lupaavien pelaajien sisäänajo ehkä mahdollistaa sen, ettei Toronto ole kovin korkealla seuraavaan pariin vuoteen. En silti halua, että Kesseliä tai muitakaan vaihdetaan muutamaan käytettyyn mailaan vaan että heistä saadaan kovan luokan lupauksia tai sitten varausvuoroja. Ja tietysti jos vaihtoja lähdetään suorittamaan, niin uskon jotain hyvää heistä saatavan. Kessel kuitenkin (laiskuudesta, asenteesta huolimatta?) on yksi NHL:n parhaista laitureista ja Kadri todella lupaava sentteri. Bozak ja Lupul ovat myös ihan hyviä NHL pelureista, mutta heistä en usko mitään kovin jäätävää saatavan, jos nyt edes joku lupaavahko pakki/hyökkääjä prospekti vaikka per ukko.