dana77 kirjoitti:
Oikeastaan sitä minä vain tulin tänne sanomaan sitä, että kuinkahan kauan P.Quinn aikoo katsoa "Bi"-poikien eli Bergin ja Belakin toimia jäällä ja vielä yhdessä. Näillä kavereilla ei kertakaikkiaan nopeus ja taidot riitä (ihan sama vaikka Pentti joka lähetyksessä mainitsisikin että Berg luistelee hyvin noin isoksi mieheksi) ja tämä näkyy runsaissa (tyhmissä) jäähyissä ja rumassa +/-:ssa.
Periaatteessa Quinn erotti Bergin ja Belakin toisistaan (pareina esimerkiksi Berg-Klee ja Belak-Khavanov), mutta on silti pelien tuoksinassa saattanut B:t taas yhteen. Syytä tähän ei tiedä kai kukaan muu kuin Quinn itse, mutta valmentajan aiempien puheiden ja toimien perusteella voi tehdä ainakin sen johtopäätöksen, että herra Pat pitää taas kiinni joskus aiemmin päättämästään asiasta - tässä tapauksessa todennäköisesti siis näkemyksestä, jonka mukaan Bergissä on ainesta, ja Belakista tehdään puolustaja vaikka väkisin (mikä on kyllä projektina kärsivällistä mieltä vaativa urakka).
Belakista en jaksa kirjoittaa. Kiva, jos Quinn jaksaa mieheen puolustajana uskoa, minä näen hänet jostain syystä aina Leafsissa vain suunnilleen noin 13. hyökkääjänä. Bergiä Quinn on aina arvostanut (vaikka toki joskus myös penkittänytkin, mikä ei tietenkään ole ristiriidassa arvostamisen kanssa). Esimerkiksi kevään 2004 pleijareiden tiimmellyksessä Quinn ehätti jossain vaiheessa kehua Aki-Petterin olleen parhaimmillaan joukkueen kantavia voimia (niin kuin kiistatta joissakin peleissä olikin).
Tämän kauden alussa Aki-Petterillä on ollut peli hakusessa, mutta jossain haastattelussa Quinn sanoi, ettei hänellä ole aikomusta pistää muutenkin pelaamisensa ja itsetuntonsa kanssa kamppailevaa pelaajaa vilttiin - hän haluaa, että itsetunto haetaan takaisin nimenomaan onnistumisten kautta. Kuinka pitkään Quinn sitten jaksaa odottaa tätä esimerkiksi Bergin tapauksessa, jää nähtäväksi. Suhteellisen pitkä pinnahan Quinnilla on aina pelaajiensa suhteen ollut - ainakin huomattavasti pitempi kuin toimittajien.
Ihmeitähän (siis pistenikkarointia) Bergiltä odottaa tuskin kukaan. Aki-Petterin pitäisi nyt vain löytää peliinsä sellainen sisäinen rauha, jonka turvin hän voisi toteuttaa osaamiaan perusasioita huolehtimatta siitä, missä päin kaukaloa Belak parhaillaan huitelee.