Torinon olympialaiset 2006

  • 60 039
  • 540
Tila
Viestiketju on suljettu.

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Yksi suurimmista ennakkosuosikeista jäi kai Koskelasta, Shimizu tai jotain. Tikkasi tuo japsi aika älytöntä kyytiä ensimmäiset 50 metriä, satanen 9.67. Paljonkohan nuo huiput juoksevat satasen?
 
Voi vittu mikä akka selostaa Radio Suomeen luistelua. Pitkiä taukoja selostuksessa ja miettii koko ajan sanomisiaan. Ei akkoja pitäisi päästää urheilun pariin muuta kuin persettään keikuttamaan.
 

Ghost

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Pittsburgh Penguins
Jaettuna yhdeksäntenä siis ensimmäisen kierroksen jälkeen Koskela ja Hänninen. Ei tuo nyt ihan huonolta näytä. Hopeaan 0,34 sadasosaa. Toki nappionnistuminen vaaditaan, mutta se kai nyt on ollut itsestään selvää ennen tätäkin.

Kaksi pistesijaakin olisi kelpo suoritus.

Luistellaanko toinen kierros käännetyssä paremmuusjärjestyksessä, vai samoin parein kuin ensimmäinen?
 

scholl

Jäsen
Itseäni kiinnostaa se, että mikä tekee Salt Lake Cityn ja Calgaryn halleista nopeamman kuin Torinon hallin, joka on maailman kolmanneksi nopein? Onko se jäänliukkaus vai vaikuttaako se mitenkään, miten korkealla ollaan?

Hänninen luisteli todella hyvin. Hieman väsähti lopussa, mutta alku oli erinomainen. Sen sijaan Koskela tuntui vähän jopa löysäävän jo ennen maaliviivaa. Koskelan pitää petrata, sillä onhan 9. sija hänelle pettymys. Herkkä laji toi pikaluistelu sprinttimatkojen osalta. Monella meni nimittäin luistelu aivan pipariksi.
 

Individual

Jäsen
Suosikkijoukkue
Post-rock/ Post-punk
scholl kirjoitti:
Katsoin nyt naisten 2. kierroksen kokonaisuudessaan. Ihan huippujen edesottamukset olivat kyllä ihan hyviä. Se taitaa vain se taso olla sen verran kapea tuossa lajissa.

Se, mikä ottaa päähän on se selostajan jatkuva rani-termin käyttö. Sanoisi nyt suoraan lasku ja sillä sipuli.

Toinen mikä ärsyttää on se, että ollaan kuin teletapit. Näytetään säkeiltä ja maaliintullessa pitää kerääntyä joukkohaliin.

Kolmas ärsyttävä asia oli selostajan toteamus siitä, ettei ole väliä monenneksiko sijoittuu - pääasia, että on hauskaa.

Mun mielestä ainakin miesten half-pipe finaalia katsoessani kaikesta tekemisestä ja kilpailijoiden olemuksesta ja kommenteista huokui sellainen todella positiivinen fiilis ja sellainen aito urheilun ja liikunnan riemu, mikä on tainnut peräsuoli pitkällä, otsa kurtussa suoritettavien lajien parista kadota ja kauan aikaa sitten ja onhan nämäkin tyypit kuitenkin ihan täysammattilaisia, tai ainakin aika lähellä sitä, osa on tainut olla sitä jo hyvin nuoresta iästä alkaen ellen ihan väärin arvaa ja kiertävät kisoja ympäri maailmaa. Voisin jopa väittää, että tällaisten lajien äärellä ollaan kaikkein lähempänä erään Paronin mietteitä olympialaisista ja urheilusta yleensä.

En jaksa tähän kaivaa mitään statistiikkaa, mutta en varmaan kauhean väärässä ole väittäessäni, että useimmin se nuori nyky-Suomessa tarttuu lumilautaan kuin murtsikkasuksiin.
 

Bili

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, HIFK, Anaheim
Pikaluistelun 500lla metrillä 2 kierroksen parit:

9. pari:
Weijiang CHI
Poutala

15. pari:
Koskela
Hänninen

Mielenkiintoista nähdä Koskela ja Hänninen samassa parissa, toivottavasti vetävät toisensa hyvään vauhtiin jäällä.
 

Derby

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, NJ Devils
Kuka helvetti tuota Suomi-Sveitsi peliä selostaa YLE24:lla? On kyllä aneemisin selostaja jota olen ikinä kuunnellut

EDIT: Nyt selostaa mertsi näköjää mut joku muu selosti alussa vai onko tarpeen minun mennä apteekin kautta kotiin lepäämään?
 
Viimeksi muokattu:

costi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues, #33 Timo Hirvonen
Derby kirjoitti:
Kuka helvetti tuota Suomi-Sveitsi peliä selostaa YLE24:lla? On kyllä aneemisin selostaja jota olen ikinä kuunnellut

EDIT: Nyt selostaa mertsi näköjää mut joku muu selosti alussa vai onko tarpeen minun mennä apteekin kautta kotiin lepäämään?
Alussa oli teknisiä ongelmia, ja joku tuurasi Mertsiä sen aikaa, että ongelmat saatiin korjattua.
 

Solomon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Ylen piuhat ristissä

Tapio Suominen kertoo TV2:lla, että seuraavaksi TV1:llä nähdään Suomi - Sveitsi kolmas erä ja curlingissa Suomi - USA. Sopivat noin puoli minuuttia tästä ja Urheiluruudussa kerrotaan edellisen matsin lopputulos ja jälkimmäisen tilanne.

Hauska yhteensattuma, josta YLE taitaa kumminkin saada jonkin verran kirpeää palautetta.
 

scholl

Jäsen
Solomon kirjoitti:
Tapio Suominen kertoo TV2:lla, että seuraavaksi TV1:llä nähdään Suomi - Sveitsi kolmas erä ja curlingissa Suomi - USA. Sopivat noin puoli minuuttia tästä ja Urheiluruudussa kerrotaan edellisen matsin lopputulos ja jälkimmäisen tilanne.

Hauska yhteensattuma, josta YLE taitaa kumminkin saada jonkin verran kirpeää palautetta.

Ärsyttää aivan suunnattomasti se, että ruuduissa näkyy naisten jääkiekkoa, eikä tuota curling-ottelua. Itse ainakin seuraisin curlingia mielenkiinnolla, kun taas naisten lätkää ei voi kertakaikkiaan katsoa. En ole kovinkaan innostunut olympiakisoissa edes miesten otteluista ennen mitalipelejä ja nuo naisten matsit on aivan naurettavan näköistä. Kaiken kruunaa se, kun pelaavat ristikoilla niinkuin pienet junioripelaajat.
 

Skeletor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, urheilullisesti avoin sarja
Aijai, nyt Uusis ja boys ovat paremmassa iskussa ja Jenkit joutuvat tiukoille. Kivi kiertää ja jää on Markun voimasanoilla taottu miellyttäväksi.

Curlingista on tullut mahtava tv-laji. Ja lähetys tulee vielä parhaaseen katseluaikaan maanantai-iltana....
 

Gotterdam

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Ketterä, Leijonat, IPV, Roihuttaret, PuMu
scholl kirjoitti:
...ja nuo naisten matsit on aivan naurettavan näköistä. Kaiken kruunaa se, kun pelaavat ristikoilla niinkuin pienet junioripelaajat.

Jos vertaa miesten matseihin olen samaa mieltä, mut eihän edes kannata vertailla kahta lähes eri lajia keskenään. On olemassa jääkiekkoa ja _naisten_ jääkiekkoa. Ja mitä maskeihin tulee, eivät ne puuttuvat hampaat ja arvet naamassa ole kovin naisellista.
 

mjr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet
Curlingissa on kyllä jotain outoa viehätystä - sama tunne tulee krikettiä katsoessa, sivistynyt ja kiireetön...
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
mjr kirjoitti:
Curlingissa on kyllä jotain outoa viehätystä - sama tunne tulee krikettiä katsoessa, sivistynyt ja kiireetön...
Kriketistä en tiedä, mutta curlingin suhteen olen samaa mieltä. Kumman lumon se iskee päälle, nytkin on vain pakko seurata Uusipaavalniemen ja kumppaneiden murahtelua sivusilmällä.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Hyvä Suomen curlaajat!
 

MS

Jäsen
Suosikkijoukkue
Et-Po 72, EuPa, Veitsiluodon Vastus,Hoopi Hänninen
Aivan huikean jänittävä oli curlingin Suomi-USA, joka päättyi Suomen voittoon 4-3! Ratkaisu tapahtui vasta viimeisellä kivellä, kun USA:n heittäjä epäonnistui.
 

Hejony

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi
Suomelta mainio voitto todella jännittävässä ottelussa. USA:n viimeisen kiven idea ei kyllä auennut minulle laisinkaan. Mitä ne oikein yritti??
 

Individual

Jäsen
Suosikkijoukkue
Post-rock/ Post-punk
No niin! Onneksi olkoon, Suomi kellisti USA:n 4-3. Täytyy myöntää, että vielä on aika hämärän peitossa se mitä tuossa lajissa oikeasti tapahtuu, mistä saa pisteitä ja mistä ei, mutta eiköhän se tästä seuraamalla hieman avaudu. :)
 

Ghost

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Pittsburgh Penguins
Saku #11 kirjoitti:
Suomelta mainio voitto todella jännittävässä ottelussa. USA:n viimeisen kiven idea ei kyllä auennut minulle laisinkaan. Mitä ne oikein yritti??

Samaa ihmettelin. Ilmeisesti koittivat osua omaansa ja saada sitä kautta kivensä lähimmäs. Eikös USA:lla kuitenkin ollut lähimpänä olleen Suomen kiven jälkeen kolme tai neljä seuraavaa? Suomen lähimmän kiven kautta itse ajattelin USA:n yrittävän lähemmäs.

Uusis määrää!
 

MS

Jäsen
Suosikkijoukkue
Et-Po 72, EuPa, Veitsiluodon Vastus,Hoopi Hänninen
Individual kirjoitti:
No niin! Onneksi olkoon, Suomi kellisti USA:n 4-3. Täytyy myöntää, että vielä on aika hämärän peitossa se mitä tuossa lajissa oikeasti tapahtuu, mistä saa pisteitä ja mistä ei, mutta eiköhän se tästä seuraamalla hieman avaudu. :)
Lajiesittely: http://www.yle.fi/urheilu/torino/muut/id18652.html
 

Kaivanto

Jäsen
Saku #11 kirjoitti:
USA:n viimeisen kiven idea ei kyllä auennut minulle laisinkaan. Mitä ne oikein yritti??

Klikata oman, heittosuunnasta katsoen vasemmanpuolimmaisen kivensä muutaman sentin lähemmäs keskustaa.
 
Saku #11 kirjoitti:
Suomelta mainio voitto todella jännittävässä ottelussa. USA:n viimeisen kiven idea ei kyllä auennut minulle laisinkaan. Mitä ne oikein yritti??

Mä ymmärsin, että USA yritti ratsastaa omalla kivellä ja saada sitä kevyellä kosketuksella lähimmäksi keskustaa. Näin siis minä sen ajattelin.

Hieno voitto Matti Vanhasen...tai siis Uusipaavalniemen Markun joukkueelle.
 

Pascal Lemoix

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Jenkkien olisi kannattanut rysäyttää täysillä siihen ruudussa vasemmalla sijainneeseen kolmen kiven sumaan. Ne pois, niin jenkkien kivi olisi ollut lähempänä siinä sumassa, johon nyt ampuivat. Mutta kun ei kelvannut, niin ei sitten. Parasta tässä on, kun kuulee kommentit. Valmentajan merkitys lienee aika pieni: aikalisillä käy siellä seisomassa kädet taskussa, että oliks noi punaset meiän :)
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Individual kirjoitti:
No niin! Onneksi olkoon, Suomi kellisti USA:n 4-3. Täytyy myöntää, että vielä on aika hämärän peitossa se mitä tuossa lajissa oikeasti tapahtuu, mistä saa pisteitä ja mistä ei, mutta eiköhän se tästä seuraamalla hieman avaudu. :)

Pisteitä saa sen mukaan, montako kiveä on lähempänä keskustaa kuin vastustajalla. Ja kivien on oltava vähintään sen sinisen renkulan alueella. Alueeksi lasketaan se, että kivi edes hipaisee alueen reunustaa.

Ja ilmeisesti nolla-nolla -pelaamisella taktikoidaan joskus sitä, että saa viimeisen kiven seuraavaan päähän. Sillä kun voi kerätä pisteitä paljonkin (jos osaa).

Oli jännä matsi. Curling on perkeleen hauska laji seurata. Olisi kiva päästä joskus kokeilemaan sitä käytännössäkin.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Individual kirjoitti:
No niin! Onneksi olkoon, Suomi kellisti USA:n 4-3. Täytyy myöntää, että vielä on aika hämärän peitossa se mitä tuossa lajissa oikeasti tapahtuu, mistä saa pisteitä ja mistä ei, mutta eiköhän se tästä seuraamalla hieman avaudu. :)
Itse olen ajatellut pelin idean petankin (?, se mökkipelien kuningas) kautta.

Taitavia jannuja, täytyy myöntää. Mitähän noiden pelaajien taustat ovat? Tuskin koko maailmasta ammattilaisia löytyy, itselläni tulee mieleen jotkut insinöörit yms. rationaali-reiskat noista uusipaavalniemistä ja bensoneista. Pitää siinä jonkinmoista hahmotuskykyä olla, kun noita kulmia ja liikeratoja pohtii.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Tila
Viestiketju on suljettu.
Ylös