Torino 2006: Mäkihyppy

  • 28 447
  • 295
Tila
Viestiketju on suljettu.

Individual

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Suomi, KTP
On varmaan eri asia kirjoittaa värikkäästi ja käyttää värikkäita sanoja, sen sijaan, että yhdistelee tai muuten täysin mielivaltaisesti käyttää eri sanoja.

"Joka ukko meistä vanhenee, se on vuorenvarmaa. Kyllä sitä aidastuu, kasettuu, käpristyy pesäänsä jos sellaisen löytää. Viimein nytkähtää sijalleen, niin että kanttuvei. Se on elämän imevä niva ennen tummaa suvantoa..."

"...vaan sitä ennen ihan käpsäkästi olemisen syrjässä. Käpsäkästipä hyvinkin!"

- Veikko Huovinen

"Suoraan tilastoja seuraamalla joukkue ei ollut kultamitalissa kiinni epätasaisten sijoitustensa takia, vaan pronssi oli jätkien aiempien mäkisijoitusten perusteella korkeintaan se realistinen käsite, jonka kanssa piti elää."
- Routainen Sydän
 

RtSn

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
hannes_ko kirjoitti:
En ihan totta tiedä mitä pitäisi perustella ja mitä edellisessä viestissä yritit ilmaista.
Perustella ne kirjoitusvirheet. En kun näe niissä mitään muuta virhettä kuin ne yhden sanan inhimilliset, yhden sanan, epähuomiossa lähetetyt virheet.

Jos kyse on siis niistä, niin ei voi kuin päätä pyöritellä provojenne johdosta. Aikuistukaa nyt saatana.
 

hannes_ko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Fly Emirates
Routainen Sydän kirjoitti:
Perustella ne kirjoitusvirheet. En kun näe niissä mitään muuta virhettä kuin ne yhden sanan inhimilliset, yhden sanan, epähuomiossa lähetetyt virheet.

Alkuillasta mainitsin, että kirjoitat sivistyssanat usein väärin. Halusit nähdä esimerkkejä siitä. Laitoin esimerkkejä. Nyt minun pitäisi perustella ne? Sinähän noin olet kirjoittanut. Ja niin näen todella minäkin "inhimillisiä, yhden sanan, epähuomiossa lähetettyjä virheitä", joista tahdoit esimerkkejä.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
On pakko...

Noista esimerkeistä monet toistuvat teksteissäsi usein, kirkkaimpana helmenä profilisoituminen, jolla ilmeisesti haet profiloitumista. Miksi et sitten opi mokistasi, jos ne kerran näet itsekin? Kirjoitusvirheet ovat inhimillisiä, mutta jatkuva kielen raiskaaminen ei ole.
 

RtSn

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
hannes_ko kirjoitti:
Alkuillasta mainitsin, että kirjoitat sivistyssanat usein väärin. Halusit nähdä esimerkkejä siitä. Laitoin esimerkkejä. Nyt minun pitäisi perustella
ne? Sinähän noin olet kirjoittanut. Ja niin näen todella minäkin "inhimillisiä, yhden sanan, epähuomiossa lähetettyjä virheitä", joista tahdoit esimerkkejä.
Nimenomaan joo. Asia on siis puitu nyt läpikotaisin ja lupaan ensi kerralla katsoa kahteen kertaan, että kirjoitusvirheitä ei olisi. Olenko palstan ainoa henkilö sitten? En usko, mutta luulen, että olen ainut, jonka kirjoitusvirheitä etsitään hakemalla - provosoidusti.

Syvimmät anteeksipyyntöni virheistä, mikäli ne ovat yöunet joltakulta vieneet.
 

JWill

Jäsen
Suosikkijoukkue
Teppo Winnipegs
Oliko tää ketju mäkihypystä vai Routaisesta Sydämestä? Jos kaveri haluaa tehdä nousua "legendojen" joukkoon ja ottaa roolia jatkiksen keskustelupalstalla niin antaa sen kirjottaa miten lystää. Miten se nyt menee? "Tahdotaan vaan vähän huomiota ja päteä". Kyllä siellä TOJ:ien ja Paitseloiden joukkoon mahtuu. Särpikää keskinäiset kiistanne yksityisviestein tai jossain aiheeseen sopivissa ketjuissa.

Mitä tulee joukkuemäen kisaan niin ei hopea todellakaan ollut pettymys, mutta ei kullankaan mahdollisuutta etukäteen minään yllätyksenä voinut pitää. Kyse on kuitenkin joukkuemäestä, jossa yksikin epäonnistuminen voi maksaa mitalin. Itse odottelin Widzeliltä tai Kochilta sitä pientä notkahdusta, mutta ei tullut tässä kisassa. Suomi oli joka tapauksessa realistinen voittajasuosikki ennen kisaa. Itävalta onnistui erinomaisesti ja Suomi sai hopeaa. Ei oo häpeä.
 

hannes_ko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Fly Emirates
Routainen Sydän kirjoitti:
Nimenomaan joo. Asia on siis puitu nyt läpikotaisin ja lupaan ensi kerralla katsoa kahteen kertaan, että kirjoitusvirheitä ei olisi. Olenko palstan ainoa henkilö sitten? En usko, mutta luulen, että olen ainut, jonka kirjoitusvirheitä etsitään hakemalla - provosoidusti.

Älä leiki tyhmää, itsehän väitit ettet ole tyhmä. Kyse ei ole kirjoituvirheistä vaan siitä, ettet osaa käyttää sanoja, kuten sampio ylempänä mainitsi. Itse myönsin tekeväni lyöntivirheitä ehkä enemmän kuin kukaan muu, ja kerroin viestissäni selvästi, että kun poimin esimerkkejä, jätin ottamatta mukaan selvät lyöntivirheet.
 

RtSn

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
sampio kirjoitti:
Miksi et sitten opi mokistasi, jos ne kerran näet itsekin?
Huomaan ne vasta jälkeenpäin, enkä viitsi alkaa korjailemaan niitä takertumisen takia. Ydin on kuitenkin selvillä. Näin uskon. Kuten jo sanoin, lupaan tästä lähtien katsoa mahdolliset kirjoitusvirheet urakalla läpi alkaen tästä:
profilisoitunut
priliantteja
potenttiaalinen
metodioille
valmennusmedotiat
radikaalisesti
persfektiivistä
Profiloitunut
briliantteja
potentiaalinen
valmennusmetodiat
perspektiivistä
 

Rontti

Jäsen
Suosikkijoukkue
paska kiekko
Itseäni on mäkihypyssä jo pidempään tympinyt jatkuva tuuliolojen valittelu. Kyllä minä hyvinkin ymmärrän, että olosuhteet ovat suuressa osassa tässä lajissa, mutta nyt tuntuu siltä että homma on pelkästään tuurista kiinni. Hyvä että loppui tämäkin laji näistä kisoista.

Ja jos ihan totta puhutaan, niin minä luulen ymmärtäväni n. puolet nimim. Routainen Sydän teksteistä. Loppupuolesta en tajua hölkäsen pöläystä, mutta äärimmäisen hauskan tuntuista se teksti silti on.
 

Individual

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Suomi, KTP
Rontti kirjoitti:
Itseäni on mäkihypyssä jo pidempään tympinyt jatkuva tuuliolojen valittelu. Kyllä minä hyvinkin ymmärrän, että olosuhteet ovat suuressa osassa tässä lajissa, mutta nyt tuntuu siltä että homma on pelkästään tuurista kiinni. Hyvä että loppui tämäkin laji näistä kisoista.

Ei muutes joo kyllä minunkaan muistaakseni esim. Nykäsen aikoina kauheasti puhuttu tuulioloista, eikä edes Niemisenkään aikoina, mutta nyt niistä puhutaan, toki itsekin olen siihen sortunut. Ennen ehkä hyppääjä silloin, toinen tällöin joutui istumaan puomilla hieman kauempaa tai sitten jopa nousemaan välillä pois, mutta kohta jo hypättiin. Liekö laji tullut tämän hyppypuku / ihmevoide-runkkauksen ansiosta niin herkäksi kaikelle varsinaisen fyysisen hyppysuorituksen ulkopuolisille asioille ja häiriöille.
 

seisnauraa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit + muut kestomenestyjät
Routainen Sydän kirjoitti:
Profiloitunut
briliantteja
potentiaalinen
valmennusmetodiat
perspektiivistä

Muut sanat ovat jopa minulle tuttuja, varsinkin korjattuna. Mutta - ilman provosointia - mitä tarkoittaa tämä valmennusmetodiat sana? Haetaanko tällä sanaa valmennusmetodit? Vai jotain muuta, kun se korjauksenkin jälkeen on näyttää vieraalta ainakin minulle.

Ja ettei ihan sivuraiteilla olla, niin mäkihyppy on hieno laji.
 
JWill kirjoitti:
Mitä tulee joukkuemäen kisaan niin ei hopea todellakaan ollut pettymys, mutta ei kullankaan mahdollisuutta etukäteen minään yllätyksenä voinut pitää.

Ei kyllä pronssi oli ainoa realistinen käsite, jota Suomen joukkue saattoi lähteä tavoittelemaan pohjautuen pelkkään tilastotietoon. Lisäksi Suomen joukkueen tasapaino oli järkkynyt niin pahasti, että jo pronssi oli loistava, vai pitäisikö sanoa priliantti, suoritus.
 
K

kiwipilot

Routainen Sydän kirjoitti:
En usko, mutta luulen, että olen ainut, jonka kirjoitusvirheitä etsitään hakemalla - provosoidusti.

Ei niitä tarvitse hakea; ne kun iskevät silmille ihan itsestään. Juttujesi sisältö on voittopuolisesti asiaa mutta ulosanti taas nätisti sanottuna sekavaa: sääli että sinänsä asiapitoinen läppä peittyy uskomattomaan sanoilla kikkailuun ja pyörittelyyn. Myös tapa jolla puolustat kirjoitustyyliäsi provosoi muita ottamaan kantaa ja antamaan (liiankin?) rankkaa kritiikkiä. Tarkoitukseni ei muuten ole vittuilla tai provota, vaan antaa rehellinen mielipide kirjoituksistasi joita olen paljon lueskellut.
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:

Troy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Steelers
seisnauraa kirjoitti:
Muut sanat ovat jopa minulle tuttuja, varsinkin korjattuna. Mutta - ilman provosointia - mitä tarkoittaa tämä valmennusmetodiat sana? Haetaanko tällä sanaa valmennusmetodit? Vai jotain muuta, kun se korjauksenkin jälkeen on näyttää vieraalta ainakin minulle.

Ja ettei ihan sivuraiteilla olla, niin mäkihyppy on hieno laji.

Lisään nyt tähän, että mielestäni myöskään sana briliantteja, ei ole suomea. Tämä huomautus vain siksi, että asiasta on täällä tätä puintia ollut. Muuten en varmasti olisi jaksanut edes puuttua. Se on kuitenkin totta, että kyllä sitä vähän voisi kiinnittää huomiota siihen mitä tulee kirjoiteltua. Miksi käyttää hienoja sivistyssanoja jos ne eivät taivu. Asiat pystyy varmasti ilmaisemaan muutenkin.
 

Sandokan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Routainen Sydän kirjoitti:
En usko, mutta luulen, että olen ainut, jonka kirjoitusvirheitä etsitään hakemalla - provosoidusti.
Muut eivät juurikaan provosoi etsimään hakemalla omia kirjoitusvirheitään. Jotkut toki provosoivat hakemalla toisten tekstistä kirjoitusvirheitä. Vai onko joku provosoinut etsimään hakemalla tekstistäsi kirjoitusvirheitä?

Mäkihyppykisat olivat näissä olympialaisissa jotenkin vaisuja. Normaalimäen kisa oli toki ensimmäinen kierroksen jälkeen jännä, mutta lässähti sitten ihan lopussa. Mäkihyppy tarvitsisi suuria persoonia, joita voisi inhota tai kannattaa. Morgenstern ja Bystöl olivat sen verran värittömiä voittajia, ettei herrojen voittaessa edes harmistu. Nyt tulee vaan seurattua suomalaisia.
 

Kaivanto

Jäsen
Troy kirjoitti:
Lisään nyt tähän, että mielestäni myöskään sana briliantteja, ei ole suomea.

Eihän se olekaan, briljantti on.

Henkilökohtainen suosikkini tässä klingonissa on "fyysittömyys".

Laitetaan nyt mäkihypystäkin sen verran, että taitaa olla Nykäsellä pillu mielessä.
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Routainen Sydän kirjoitti:
Edelleen inhimillinen kirjoitusvirhe. Tarkoitus oli kirjoittaa "globalisoidussa".
Varaan itselleni mahdollisuuden olla edelleen sitä mieltä että kirjoittaja vain vedättää meitä muita ja nauraa kavereidensa kanssa meille paskasia, mutta sanon nyt kuitenkin että myöskään tuo "globalisoidussa" on väärin taivutettu tai itsekeksitty sivistyssana. Google-God löytää tuolle typolle 6 osumaa. "Globalisoituneessa" olisi jo jotain, mutta sitäkin käytetään maailmanlaajuisesti 95%:sti lauseissa jotka ovat sisällöltään muuten täyttä paskaa (eli sopisi tuon puolesta varmasti haluaamaasi yhteyteen).
 

RtSn

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Kaikille yhteisesti: asia selvä. Jatkakaa.

...Paitsi että vielä sen verran, että voimme olla kaikki kuitenkin yhtä mieltä siitä, miksi Janne Ahonen tosiasiassa epäonnistui Torinon olympialaisissa niinkin pahasti.

Hyvä.

Kiitos ja palataanhan toisen asian tiimoilta.
 
Viimeksi muokattu:

Troy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Steelers
dana77 kirjoitti:
Varaan itselleni mahdollisuuden olla edelleen sitä mieltä että kirjoittaja vain vedättää meitä muita ja nauraa kavereidensa kanssa meille paskasia, mutta sanon nyt kuitenkin että myöskään tuo "globalisoidussa" on väärin taivutettu tai itsekeksitty sivistyssana. Google-God löytää tuolle typolle 6 osumaa. "Globalisoituneessa" olisi jo jotain, mutta sitäkin käytetään maailmanlaajuisesti 95%:sti lauseissa jotka ovat sisällöltään muuten täyttä paskaa (eli sopisi tuon puolesta varmasti haluaamaasi yhteyteen).

"Globaalistuneessa" toimii ainakin. Perusmuoto siis globaalistua.
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Troy kirjoitti:
"Globaalistuneessa" toimii ainakin. Perusmuoto siis globaalistua.
"Globaalistuneessa" häviää Google Godin mukaan osumin 91-590 sanalle "globalisoituneessa". Oikea perusmuoto lienee "globalisoitua".

Kantasanan perusmuoto on "globaali", mutta jostain minulle epäselvästä syystä se muuntuu taivuttaessa muotoon "globalisoitunut" eikä "globaalisoitunut" eli toinen "a" tippuu pois. Mikä elämä?
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
Routainen Sydän kirjoitti:
...Paitsi että vielä sen verran, että voimme olla kaikki kuitenkin yhtä mieltä siitä, miksi Janne Ahonen tosiasiassa epäonnistui Torinon olympialaisissa niinkin pahasti.

Kyllä ulkoinen media todellakin tilasi normaalimäen viimeisien hyppääjien ajaksi huonot tuuliolot. Tämä sitten vaikutti siten, että sisäiset mediat Ahosen päässä rupesivat mylläämään, ja mies ei saanut nollattua tilannetta suurmäkeen lähdettäessä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Tila
Viestiketju on suljettu.
Ylös