Torino 2006: Curling

  • 165 975
  • 1 134
Tila
Viestiketju on suljettu.

everon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport, KHL Jokerit, sympatiat Kärpät
Tähän voitaisiinkin alkaa keräilemään kotimaisten curlingseurojen listaa. Tota lajia on nimittäin ihan pakkoi päästä kokeilemaan :)

Aivan loistava laji, olen löytänyt uuden rakkauden :)
 

M@thieu

Jäsen
Ihan uskomatonta on Suomen curlingmiesten meno tällä hetkellä. Kaikki tuntuu sujuvan erittäin hyvin, tänäänkin virheet pystyttiin paikkaamaan loistavasti. Uusis on ollut viime päivinä itse varmuus, ja se paistaa miehen otteista koko ajan.

Saa nähdä löytyykö Uusikselle ja kumppaneille pysäyttäjää tämän turnauksen puitteissa.
 
Suosikkijoukkue
mikähän tuo olis....
Kaivanto kirjoitti:
HAHAHAHAHA, ei vittu! "Terkkuja FutisForumille, kiitos kannatuksesta."


hei, Uusista ei auta solvata (jos tuo nyt on sellaseksi tulkittavissa) Mies on ihan **tun kurko äijä, samaten tuo Mäkelä! Tsemppiä vaan pojile mitalipeleihin, uusiksen taktiikka iahn varmaan puree. Ja pitää varmaan lähteä joku viikko kokoileen itsekin kurlinkia ja pistää pari määrämittasta!
 

Lawless

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
M@thieu kirjoitti:
Ihan uskomatonta on Suomen curlingmiesten meno tällä hetkellä.
Kyllä, ja sen lisäksi, että Suomen peli on mainiota, vastustajat ovat tehneet jokaisessa viime pelissä varsin monta yllättävääkin virhettä. En tietenkään vähättele Suomen omaa hyvää peliä, mutta apua on tullut myös vastapuolelta. Tosin Suomen joukkue osaa tällä hetkellä tehdä vastustajan olon tukalaksi.
 

Noose

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chargers, HPK, Oakland A's, Tampere Saints
Lawless kirjoitti:
Kyllä, ja sen lisäksi, että Suomen peli on mainiota, vastustajat ovat tehneet jokaisessa viime pelissä varsin monta yllättävääkin virhettä. En tietenkään vähättele Suomen omaa hyvää peliä, mutta apua on tullut myös vastapuolelta. Tosin Suomen joukkue osaa tällä hetkellä tehdä vastustajan olon tukalaksi.

No ei Markun tuijotuksesta aivan turhan takia tietenkään puhuta.

Hieno voitto tänään ja lohkovoitto kotiin erinomaisten otteiden jälkeen. Tänään koko joukkue pelasi erinomaisesti, ja varsinkin Wille oli todella kova luu. Myös Kiiskinen nosti tänään tasoaan. Salo ja Uusis ovat pelanneetkin koko turnauksen todella vahvasti.
 

Kaivanto

Jäsen
JOKERITJYRÄÄ!!! kirjoitti:
hei, Uusista ei auta solvata (jos tuo nyt on sellaseksi tulkittavissa)

Höh, mähän fanitan Uusista. FF:n Uusis-kultin tuntien on tolkuttoman huvittavaa, että äijä lähettelee sinne valtakunnanverkossa terkkuja.
 

Cube

Jäsen
Kaivanto kirjoitti:
Höh, mähän fanitan Uusista. FF:n Uusis-kultin tuntien on tolkuttoman huvittavaa, että äijä lähettelee sinne valtakunnanverkossa terkkuja.
Ei saatana, niin todellakin on. Sai tämä minun silmissä nopeassa laskussa ollut Uusis-läppäkin nopeasti huimasti nostetta. On siinä miehellä pelisilmää!
 

scholl

Jäsen
Gagne kirjoitti:
Uusis on jumala. Ihan kuin Ilkka Pikkarainenkin.

Eihän tuollaista seiskapään poistoa voi normaali-ihminen tehdä. Edes kryptoniitista sorvatut kivet eivät voi pysäyttää tuota miestä.

Itse olen sitä mieltä, että upein heitto oli siinä päässä Uusiksen viimeinen kivi, mistä Suomi otti kolme pistettä (vaikka Briteillä oli viimeinen kivi). Se oli aivan käsittämättömän taidokas suoritus.
 

Kaivanto

Jäsen
Uusiksellahan on muuten tunnukset FF:lle. Kirjoitti sinne joskus kauan sitten yhden viestin.
 

scholl

Jäsen
Kaivanto kirjoitti:
Uusiksellahan on muuten tunnukset FF:lle. Kirjoitti sinne joskus kauan sitten yhden viestin.

Eikös joku kirjoittanut pari sivua sitten tänne Teemu Salon terveiset. Senhän mukaan Uusishan olisi itsekin kuulemma kirjoittanut sinne, mutta on tunnukset hukassa.
 

Grub

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
everon kirjoitti:
Tähän voitaisiinkin alkaa keräilemään kotimaisten curlingseurojen listaa. Tota lajia on nimittäin ihan pakkoi päästä kokeilemaan :)

Aivan loistava laji, olen löytänyt uuden rakkauden :)

Täällä päässä on viikonlopun aikana kasattu yksi joukkue valmiiksi, tavoitteeksi on asetettu vuoden 2014 olympialaiset ja sieltä luonnollisesti kultaa :).

On tosiaan aivan pakko lähiaikoina päästä tuota lajia kokeilemaan, olen siihen totaalisen koukussa. Kohta on pakko keksiä jostakin sairaslomaa töistä, jotta pääsee katsomaan curlingin huipennuksen.
 

scholl

Jäsen
Ruotsin kapteeni otti hyvin raskaasti putoamisen mitalipeleistä. MM- ja EM- voittoja on tullut runsaasti, mutta nyt meni aivan poskelleen. Toimittajien mukaan epäonnistumisen pelosta muodostui suurempi kuin voitonnälästä.

Olen alkanut tässä viime päivinä nyt ajattelemaan sellaista asiaa, että tuosta curlingista voisi tosiaan tulla aika suosittuakin ajanvietettä. Se on kuitenkin sellaista herrasmiestouhua ja sitä voi harrastaa yritys- tai kaveriporukoilla illanvieton yhteydessä. Siis nyt ainakin saman verran suosittua kuin karting-ajot. Ja pitää muistaa sekin, että kreikkalaisroomalaisen painin jälkeen ehkäpä maailman toiseksi epäcoolein laji keilailukin on nyt mukamas niin cool, että radat tulevat jopa Kampin keskukseen (vaikka kaikki tietävät, että kaikki keilausta harrastavat ovat 150 kiloisia redneckejä lähiöistä). Stadi kun kehittää Nordista niin siihen harkkahalliin yhteyteen voisi kyllä tulla parit curling-radatkin.
 

Henkka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liiga, NHL, CHL, SHL
Ei Uusis taida olla tältä planeetalta.

"They have done impossibilities."

Pätkä brittien keskustelusta ottelun aikana kertoi kaiken oleellisen.
 

Slite

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves
tuuski kirjoitti:
Wikipedian tiedot eivät ole yllätys, mutta normaali-ihmiselle tämä olisi aika vakuuttava lista:
- Pesäpalloa 140 km/h
- Uimahypyissä maan eliittiä
- Rubiikin kuutio 25 sekunnissa
- Maan paras matematiikassa

Tätä listaa tarkasteltaessa lienee kaikille ilmeistä se, ettei Markku voi olla ihminen. Ja jos Markku ei ole ihminen, täytyy hänen olla jonkin sortin jumalhahmo. Näin ollen Markun palvontaan tulee perustaa kirkko.

Itse tarjoudun Markku Uusipaavalniemen Kirkon ylipapiksi. Olen nimittäin curlannut yht'aikaa Markun kanssa (viereisillä radoilla), ja ollut armeijassa yht'aikaa Kiiskisen kanssa. Selvästi kyse täytyy olla johdatuksesta.

Ei mutta, nyt täytyy poistua ottamaan selvää siitä, mitä vaaditaan oman kirkon perustamiseen. Jos kerran valtaosa kansasta saa uskoa johonkin partasutiin jota ei ole koskaan nähnyt, niin kai minä saan uskoa Markkuun, jonka olen sentään omin silmin nähnyt? Tätä oikeutta ei Suomen Valtio saa minulta ottaa pois. Tai muuten mää perustan oman. Valtion siis.
 

Repolainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Kaivanto kirjoitti:
Uusiksellahan on muuten tunnukset FF:lle. Kirjoitti sinne joskus kauan sitten yhden viestin.

Toivottavasti Italian poliisivoimat kohtelevat sankareitamme hellästi, kun saavat komissaario Reijo Muurilta Interpolin välitykseltä viestin Uusiksen vehkeilystä terroristien kanssa!

Loistavasti ovat äijät pelanneet Torinossa. Eurosportilta on tullut aiemmin Uusiksen määräämistä katsottua, mutta aina ovat kisat päättyneet pettymykseen. Nyt tulee kultaa, peli kulkee ja vastustajat alistuvat Suomen kohdatessaan.
 

Leiska

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, SuKiKa
Hieno päätös Suomen curling-joukkueelle, kun Iso-Britannia kaatui eilen päivän toisessa ottelussa. Markku Uusipaavalniemen jäätävät ratkaisut 3. ja 7. päässä kyllä jäivät hyvin mieleen, sen verran hienoja suorituksia molemmat olivat.

Yle näytti eilen myös naisten ottelun Iso-Britannia-Japani, jonka voiton vei lopulta Japani lukemin 10-5. Tuokin ottelu tuli nähtyä ja varsin mukava oli katsoa iloisten japanilaistyttöjen suorituksia. Hauskaa tuntui olevan jäällä ja voiton myötä hymy oli herkässä entistä enemmän. Tämä päivä alkaisi sitten naisten otteluilla, joten niitä odotellessa..

Ai niin, täytyy vielä erikseen tässä mainita curling-selostaja Voitto "Vode" Liukkonen. Kerrassaan huikea jamppa, jonka selostusta on mukava kuunnella. Hyvä Vode!
 

Pasanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho
Repolainen kirjoitti:
Nyt tulee kultaa, peli kulkee ja vastustajat alistuvat Suomen kohdatessaan.

Vastustajat tosiaan ovat alistuneet, tiukat "kumman-kivi-lähempänä-ja-siitä-piste" tilanteet joissa mielestäni vastustajan kivi olisi lähempänä ovat järjestäin tuoneet pisteitä Uusikselle. Ja näistä kaikki ovat olleet vielä ryöstöjä, Uusishan ottaa selvästi pisteen viimeisenä heittäjänä paitsi jos ei halua.

Eikä pidä unohtaa Uusiksen työtä kabineteissa : jos alussa rata ei ollut mieleinen niin kummasti pelit nyt kulkee...Sattumaa?

Hyvä Uusis, hyvä Suomi ja hyvä Vode!
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Voitto Liukkonen: "Uusipaavalniemi joutuu tulemaan pesään mutkan kautta". Curling muistuttanee todellista elämää enemmän kuin mikään muu urheilulaji.
 

floikkari

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Aivan mahtavaa peliä suomelta eilen, vaikkei taaskaan koko peliä minulle suotu näyttää, kun joku jääkiekko oli pakko pistää valtakunnanverkkoon. Uusipalvalniemen tuplapoisto, olisiko ollut kolmannessa päässä oli ehkä koko kisojen huikein suoritus. Aivan uskomaton taidonnäyte. Myös W.Mäkelä oli koko ottelun huikeassa vireessä.

Suomea on hyvin vaikea kenenkään voittaa jos Uusipalvalniemi ja Mäkelä jatkavat huikeita otteitaan.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Tila
Viestiketju on suljettu.
Ylös