Toporowski

  • 54 838
  • 298

rellu

Jäsen
Suosikkijoukkue
sm-sarja/SM-liiga/Liiga 1957 -
VT kirjoitti:
Mielenkiintoinen maailmankatsomus.

Lue myös tarkkaan mitä Korinekki kirjoittaa. Hän puhuu Toporowskin mielipiteestä ja kannasta. Ja sanoo ITSE kunnioittavansa muiden mielipiteitä ja maailmankatsomuksia.

Mielenkiintoista sinänsä, että mielestäsi Topon mielipide rikoksesta tuomitun henkilön kättelemättömyydestä ei ole hyväksyttävä. Eli sinun oma mielipiteesi sitten on varmaan, että heidät pitää kätellä. Onko rajoittuneisuudella isoa eroa?
 

Rontti

Jäsen
Suosikkijoukkue
paska kiekko
Olisi kyllä mukava kuulla tarkemminkin Toporowskin maailmankatsomuksesta ja siitä, että minkälaisesta rikoksesta tuomittua henkilöä on soveliasta kätellä. Vetääkö Topo kättelyrajan raiskaukseen, pahoinpitelyyn, rattijuopumukseen vai missä mennään? Ei sillä että varsinaisesti kiinnostaisi, mutta olisipahan jotain naurettavaa, kun kuuntelisi selitystä.
 

Olkku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen mestarit 20-21
Rontti kirjoitti:
Olisi kyllä mukava kuulla tarkemminkin Toporowskin maailmankatsomuksesta ja siitä, että minkälaisesta rikoksesta tuomittua henkilöä on soveliasta kätellä. Vetääkö Topo kättelyrajan raiskaukseen, pahoinpitelyyn, rattijuopumukseen vai missä mennään?

Tuosta löytyy herkullisimmat yksityiskohdat.

http://www.ur.fi/artikkeli.phtml?id=20459

Eli selvästi sanoo, ettei raiskaajia kättele. Ei puhu pahoinpitelijöistä, eikä rattijuoppoloista mitään. Myöskin mainitaan Santalan sanoneen, ettei voi tuomita kaveria vakaumuksen takia, pienenlapsen isä ym. Vastaus lienee tyhjentävä?
 

Marco

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Walton kirjoitti:
En tiedä kenen moraali tässä on kaksinaista, mutta kysyn lähdettäsi kyseiselle jutulle. Äläkä sano että IS:ssä on näin sanottu, sillä nimenomaan tämä huhu että Lukko olisi kovasti jahdannut Tibbetsiä on juurikin näiden keltaisten paskalehtinen juttuja.
Lukko ei ole yrittänyt hankkia Tibbetsiä.

En sano!

Ja sun lähteesi? Äläkä sano Jyrki Santala! Ei yhtään luotettavampi tässä asiassa kuin IS:kaan.
 

Larsen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Tästähän padan punainen Marco voi kitistä hamaan tulevaisuuteen hakiessaan lähdettä..kesälomalla sitä aikaa löytyy eikös totta???
 

Marco

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Leonardo kirjoitti:
Tästähän padan punainen Marco voi kitistä hamaan tulevaisuuteen hakiessaan lähdettä..kesälomalla sitä aikaa löytyy eikös totta???

Tässä tyypillinen "ranualaisen jääkiekkotietäjän" kommentti asiaan kuin asiaan, jotta eiköhän lopeteta tähän! Ootkohan jo sitä pataluolan viereisessä sairaalassa syntynyttä "ranualaisikäluokkaa"?

Taitaa teillä kestää kausi puoli viikkoa kauemmin. Olen kateellinen!
 

Boris

Jäsen
Suosikkijoukkue
LiigaEura
Marco kirjoitti:
Ja sun lähteesi? Äläkä sano Jyrki Santala! Ei yhtään luotettavampi tässä asiassa kuin IS:kaan.

No, mulle on kolme henkilöä kertonut, että Lukko ei halunnut Tibbettsiä. Kaikki istuvat Lukon hallituksessa. Mutta ilmeisesti he eivät tämän logiikan mukaan ole luotettavia?

Kukahan on mielestäsi luotettava lähde?
 

Marco

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Boris kirjoitti:
No, mulle on kolme henkilöä kertonut, että Lukko ei halunnut Tibbettsiä. Kaikki istuvat Lukon hallituksessa. Mutta ilmeisesti he eivät tämän logiikan mukaan ole luotettavia?

Kukahan on mielestäsi luotettava lähde?

No kertoisitko noiden kolmen "kaverisi" nimet?

Mun lähteeni asuu naapurissani ja vaikuttaa satakuntalaisessa jääkiekkojoukkueessa.
 

Olkku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen mestarit 20-21
Marco kirjoitti:
Tässä tyypillinen "ranualaisen jääkiekkotietäjän" kommentti asiaan kuin asiaan, jotta eiköhän lopeteta tähän! Ootkohan jo sitä pataluolan viereisessä sairaalassa syntynyttä "ranualaisikäluokkaa"?

Miksi edes aloitit? Miten tuo jälkimmäinen nk.repliikkisi liittyy jääkiekkoon, tai Lukkoon? Osoitit tasosi aika nopeasti.
 
Eiköhän tämä asia tullut jo ihan selväksi eikä asiasta ole enää syytä jauhaa, ainakaan henkilökohtaisuuksiin ja provoiluun ei ole syytä enää mennä kertaakaan, muuten paukkuu penalttia ja isolla kädellä.

Moderaattorit
 

Shamppoo

Jäsen
En tiedä onko tämä oikea ketju, siirtäkää jos parempi löytyy.

Voiko tuo todella olla totta että Topon täytyy edes neuvotella jonkun Saipan kanssa. Minun mielestä siinä olisi Lukon ensi kauden kapteeni. Tuskin Lukko kuitenkaan pystyy mitään yhtä selväpäistä ja saman tasoita kaveria hankkimaan tilalle. Se on sitten eri asia jos mies ei täällä enää viihdy, ja haluaa vaihtaa maisemaa.
 

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
Minun mielestä siinä olisi Lukon ensi kauden kapteeni.

Kapteeniksi ei sovi pelaaja, joka tekee jatkuvasti pikkusikaa hakkaamalla mailalla ja kostamalla seuraavassa vaihdossa, kun vastustaja olikin vahvempi. Kyllä Toporowski on loistava pelaaja, mutta ei missään nimessä kapteeniainesta. Korvattavissa on hänkin, mikäli vaihtaa maisemaa.
 

friikki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Kapteeniksi ei sovi pelaaja, joka tekee jatkuvasti pikkusikaa hakkaamalla mailalla ja kostamalla seuraavassa vaihdossa, kun vastustaja olikin vahvempi.

Ai oliko se niin? Miten eräässä liigajoukkueessa sitten kapteeneina ovat voineet olla herrat Korpisalo, Levonen ja Peltonen? Ei ymmarra...

Toporowski olisi luonteva jatkaja kapteeniksi, jos Eepi lopettaa, mutta kai se Sahlstedtkin kelpaa.
 

Roku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Voiko tuo todella olla totta että Topon täytyy edes neuvotella jonkun Saipan kanssa. Minun mielestä siinä olisi Lukon ensi kauden kapteeni. Tuskin Lukko kuitenkaan pystyy mitään yhtä selväpäistä ja saman tasoita kaveria hankkimaan tilalle. Se on sitten eri asia jos mies ei täällä enää viihdy, ja haluaa vaihtaa maisemaa.

Ilman muuta Toporowski on kapteeniainesta, ja sellaista hänestä olen mielessäni kuvitellutkin, kun luulin jo pari vuotta sitten että Eepi lopettaa.

Käsitykseni mukaan Toporowski viihtyy kyllä hyvin Raumalla, ainakin toistuvasti hän on haastatteluissa antanut ymmärtää kuinka turvallista on pienen lapsen kanssa asua pienessä kaupungissa, ja yleensäkin Suomea hän on ylistänyt hienoksi paikaksi.

Mutta tuosta "Lammassaari"-ketjusta käsitin niin, että seuran johto ei halua jatkaa yhteistyötä Topon kanssa, mikä taas on semmoinen asia mitä minä en tajua. Vaikka nyt onkin menossa Lukko-uran heikoin kausi, niin jos hän haluaisi itse vielä Lukossa pelata niin ei siinä käsittääkseni kannattaisi kahta kertaa miettiä.

Siinä mielessä Lappeenranta tietysti sopisi Topon seuraavaksi kotipaikaksi, että vaikka se isompi paikka onkin kuin Rauma, niin koolla ei ole sitäkään pilattu. Ja kuten Veikkaajassa luki, SaiPa on ennekin ollut Toporowskin perässä mutta raha on pistänyt stopin kiinnostukselle.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Itse olen jotenkin jo mieltänyt Topon niin "Lukon-mieheksi" että pidin jatkosopimusta ja valintaa Eepin seuraajaksi kapteeniksi suorastaan selvänä asiana. Vaikka nyt ei ihan viime kauden iskussa ole ollutkaan niin kyllä Topo sen verran varma suorittaja on että nykypäivän liigassa tällaisista miehistä kannattaisi pitää kiinni. Ja mikäli oikein olen käsittänyt niin Topo ei ole ainakaan mikään joukkuehengen myrkyttäjä vaan ihan päinvastoin, joten siinäkin mielessä tuollaisia miehiä tarvitaan aina. Saatana että oikein vihaksi pistää jos seurajohto menee tekemään sellaisen kusipää-liikkeen ettei edes yritä sorvata jatkoa Topon kanssa!
 

tiipii

Jäsen
Suosikkijoukkue
The Lahko
Mutta tuosta "Lammassaari"-ketjusta käsitin niin, että seuran johto ei halua jatkaa yhteistyötä Topon kanssa, mikä taas on semmoinen asia mitä minä en tajua. Vaikka nyt onkin menossa Lukko-uran heikoin kausi, niin jos hän haluaisi itse vielä Lukossa pelata niin ei siinä käsittääkseni kannattaisi kahta kertaa miettiä.

Tämähän sopisi ihan hyvin Lukon pelaajapolitiikkaan. Luovutaan hyväksi havaitusta pelaajasta että saadaan ulkomaalaispaikka auki johon voidaan vaikka hankkia joku cipolla tai joku muu todella kovan luokan stara.
Ehkä ne kohta myy Vehasenkin pois, mitäs niin hyvällä maalivahdilla tehdään kun kerran halvemmalla saa muitakin.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Ehkä ne kohta myy Vehasenkin pois, mitäs niin hyvällä maalivahdilla tehdään kun kerran halvemmalla saa muitakin.

Ja tämän pelaajapolitiikan mukaan tämä halpa mies sitten korvataan luonnollisesti kesken kauden yhdellä tai jopa useammalla kalliimmalla miehellä.
 

tiipii

Jäsen
Suosikkijoukkue
The Lahko
Ja tämän pelaajapolitiikan mukaan tämä halpa mies sitten korvataan luonnollisesti kesken kauden yhdellä tai jopa useammalla kalliimmalla miehellä.

Juurikin näin kun kerran sattuvat agentin mukaan olemaan terveitä. Eikä haittaa vaikka olisi hyökkääjiä kun kerran tarjolla on. Mitäs me maalivahdilla enää siinä vaiheessa tehtäisiin, onhan meillä varamaalivahti mutta sekin on varmaan silloin sairastuvalla, mutta pääasia että saatiin agentin mukaan terve mies vaikka emme sillä mitään tekisikään.

Mutta itse Topoon, niin mielelläni näkisin hänet Lukossa jatkossakin. Vaikka tämä kausi onkin ollut vaisumpi, mutta niin se on ollut koko joukkueella.
 
Täysin käsittämätöntä, jos Topperia ei edes yritetä pitää Lukossa. Mikähän siinä on logiikkana? Luuleko Lapa ja kumppanit, että niitä hyviä ulkomaalaisvahvistuksia kasvaa puissa?
Viimeisen kolmen kauden näytöt noista ulkomaalaisten hankinnoista ovat meidän johtoportaalta sellaista katseltavaa, että kannattaisi vaan luottaa Topperiin, koska muuten ensi kaudella hänen rooliin hankittua miestä vaihdetaan 2-3 kertaa keksen kauden.
 
Tiedän ja ymmärrän olevani tässä kohtaa Lukko-kannattajien keskuudessa kerettiläinen, mutta minusta se ei olisi käsittämätöntä.

Noh. Ymmärrän ratkaisun, jos ensi kauden ulkomaalaiset ovat kaikki varmoja tekijöitä. Esim. nelikko Sprukts-Siklenka-J.Straka-Benoit, niin ei tarvitae välttämättä Topperin perään haikailla.

Mutta uskon kyllä vahvasti, että ensi kaudellakin täällä käy tuollaisia Michal Strakan, Jiri Huneksin tai Doug O'Brienin tasoisia "seppiä" ihmettelemässä ja siksi en ymmärrä jos hyväksi havaittu ulkomaalainen ja pitkän linjan lukkolainen päästetään pois.
 

Jyty

Jäsen
Suosikkijoukkue
käyttää lehväslukkoa logonaan.
Täysin käsittämätöntä, jos Topperia ei edes yritetä pitää Lukossa. Mikähän siinä on logiikkana?
Niinkuin jossain jo aikaisemmin mainitsin, niin olen vahvasti siinä uskossa, että Topolla on jo paperi taskussaan muualle. Jos todellakin näin on, niin siinähän ei enää mitkään logiikat auta. Eikä kaveri mitenkään korvaamaton ole, vaikkakin varsin onnistuneesta ulkomaalaishankinnasta puhutaankin.
 

Mdawg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Jos ne villinä liikkuvat huhut siitä, että Straka on tosiaan päättänyt tulla takaisin, ovat totta niin siinä tapauksessa Toporowskin voi mielestäni päästää muualle. Vielä kun Sprukts ja O'Brien ovat kai nyt sitten molemmat jatkamassa ja haussa on vielä yksi ulkomaalainen pakki niin hyökkäys olisi silloin siinä kuosissa, että Topo valitettavasti jää ryhmän ulkopuolelle. Puolustukseen pitää kuitenkin ehdottomasti panostaa ja jos/kun se vaatii pari ulkomaalaispaikkaa, niin jostain on tingittävä.

Itse tulen kyllä Topoa kaipaamaan ihan saatanasti, siitä ei ole kysymys. Toporowski on kuitenkin Eepin jälkeen ollut se pelaaja, joka on pelannut eniten joukkueelle ja joka on osoittanut välittävänsä joukkueesta aidosti, laittoi mm. Platilin ojennukseen jne. Lisäksi Topo on ollut ehkä helpoimmin lähestyttävä ulkomaalainen Raumalla koskaan Hal Gillin ohella, joten siinä mielessä tottakai miehen lähtö vituttaa.
 
Viimeksi muokattu:

Roku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Kieltämättä. Siinä tapauksessa että Josef Straka palaisi, Toporowskin lähdön voisi ymmärtääkin, ja kun kerran O'Brienilla on optio sopimuksessaan jonka hän aikoo käyttää.

Mutta mä vaan en sellaiseen ihmeeseen usko että Josef takaisin tulisi.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös