Mainos

Top Gear

  • 175 366
  • 650

Uuhis #97

Jäsen
Suosikkijoukkue
Molomoton TPS, LA Kings, , Newcastle United
Ei tämä Suomi-versio niin paska ollut kuin pelkäsin, mutta se että homma on tehty jo noin 18 vuotta sitten isommilla resursseilla kyllä tekee koko homman vähän tarpeettomaksi. Toisen jakson puolivälissä jo kyllästytti lopullisesti tämä Teemu=Jezza, Leikola=May ja Strandberg=Hamster roolikopiointi.
 

Karpa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Luin ennakkoon kaiken ennakkohehkutuksen ja luulin, että tässä on joku oikeasti hyväkin ohjelma, mutta ei sentään.

Selänne nyt ei tunnetusti muutenkaan ole mikään penaalin terävin, mutta eipä nuo juontohommatkaan oikein miehelle sovellu.

Heikko suoritus ja epäonnistunut casting. Lisäksi joku gettopelle vielä vieraana. Joo ei kiitos.
 
Luin ennakkoon kaiken ennakkohehkutuksen ja luulin, että tässä on joku oikeasti hyväkin ohjelma, mutta ei sentään.

Selänne nyt ei tunnetusti muutenkaan ole mikään penaalin terävin, mutta eipä nuo juontohommatkaan oikein miehelle sovellu.

Heikko suoritus ja epäonnistunut casting. Lisäksi joku gettopelle vielä vieraana. Joo ei kiitos.
Muilta osin eri mieltä mutta joku mikälie nobody räppäri on vieraana täysi vitsi. Aikamoiden pudotus Kuningas Litmasen jälkeen.
 

Barney

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL-SaiPa
Muilta osin eri mieltä mutta joku mikälie nobody räppäri on vieraana täysi vitsi. Aikamoiden pudotus Kuningas Litmasen jälkeen.
Kovin montaa kuningasta ei taida olla Suomessa ohjelmaan tarjolla. Hengissä olevia presidenttejä olisi ollut kuvausten aikoihin kolme, joista yksi oli melko heikossa hapessa. Jos olisi siis haluttu saada tarpeeksi arvokkaat vieraat ohjelmaan, niin viimeistään neljänteen jaksoon olisi pitänyt tuoda hologrammilla Kekkonen mukaan.

Trailerin perusteella uskallan antaa sellaisen juonipaljastuksen, että jossain ohjelmassa tulee vieraana olemaan myös twerkkaaja, joten kannattaa alkaa jo henkisesti valmistautumaan, jos ei halua saada sydänkohtausta sen takia.
 

FASlapsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Toka jakso oli vähän huonompi ku eka, vieras oli joku nevahööd räppiukko jonka kanssa Selänne ei ihan päässy samoille aaltopituuksille kuin Litin kanssa, vähän tuli myötistä siitä. Teiniautohommat ihan viihdyttävää hömppää, tää Christoffer vai mikä onkaan on kyllä erittäin hyvä bongaus tähän ohjelmaan, uskottavan autonörtti ainakin tämmöselle joka ei tajua autoista mitään. Ja ihan hyvää humööriä löytyy, Ismo on jääny toistaiseksi kakkoseksi. Vaikka on Ismollakin hetkensä ollut.

Ja olihan se nyt jotenkin sympaattista että vaikkei Selänne tiennytkään mitä suomalaiset käytetyistä autoista hakevat, tiesi se silti sen helvetin ikivanhan ”Sierra jättää sen, valitettavasti me ollaan jo eellä” amispönttöjen videon. Varmaan joku pojistaan näyttäny joskus että kato faija, olitko säkin tämmönen joskus. Ja tiesi myös sen että toistohuumori toimii aina, jossain vaiheessa tulee vastaan väsytysraja jonka jälkeen saman asian jatkuva toistaminen onkin hauskaa.

Pieni tasonpudotus ekaan jaksoon, mutta paremmalla vieraalla ois ollu oikein jees. Ja oli nytkin vielä ihan hyvä. Ens jakso pitää myös katella.
 

Barnes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tasuno Tasalakki
Muilta osin eri mieltä mutta joku mikälie nobody räppäri on vieraana täysi vitsi. Aikamoiden pudotus Kuningas Litmasen jälkeen.
Tämä "nobody räppäri" on melkoisen suuri tähti Suomen musiikkikentällä ja ilmeisen kiinnostunut autoista. Vähän rasittava ulosanti Gettomasalla tosin on, tuntuu kuin mies "nielisi" sanoja mikä antaa hänestä varsin kusipäisen vaikutelman - vaikkei varmasti tarkoituksensa ollutkaan. Teemu toisaalta oli aivan fiiliksissä.

(En itse pidä Gettomasan musiikista, sanottakoon se)

Minusta kakkosjakso oli ihan ok pl. Ismon kuluneet läpät. Ihan jokaiseen spiikkiin ei tarvitse olla heittämässä jotain panovitsiä.
 

Buster

Jäsen
Formaatti tätä aika turvallisesti kannattelee, vaikka vähän natisee sieltä täältä. Teemu Salami menee aitona bensalenkkarina ihan hyvin vastoin ennakko-odotuksia. Mutta jos omaa autoa pitää huoltaa ja tehtäväksi uskalletaan auto-ohjelmassa laittaa vain renkaiden sekä polttimoiden vaihtoa ja vielä ihan öljyjen tsekkaamista - jota kaikkea Ismot sekä Toffet vielä pitävät lähes mahdottomana tehtävänä - niin vähän sitä olisi ehkä toivonut auto-ohjelmaan autotietoisempaa porukkaa keulakuviksi. Kenties myös rahtusen ajotaitoisempaa. Esimerkiksi joku intohimoinen (nais)kuski, joka on oikeasti kilpaillut jossain ammattitasolla tai lähellä sitä, olisi ollut hyvä mauste monessakin mielessä. Olisi ollut alusta asti selvää, kuka on noissa juontajien sisäisissä kisoissa se isoin päänahka muille poimittavaksi ja jolla sitten olisi ollut paineita vuorostaan voittaa nuo sisäiset kisat, mikä kaikki olisi kääntynyt helpoksi spontaaniksi viihteeksi.

Vähän on sellainen kotikutoinen fiilis. Teiniautohaasteen taso laski ohjelman loppua kohden tuotannon puolelta kuin lehmän häntä. Käydään vähän ajamassa jossain autokoulujen märkäradoilla ja tuunataan vaan randomisti autoja vailla mitään tarkoitusta. Kun sen jälkeisessä katsastuksessakaan ei varsinaisesti mitään panosta ollut. Katsojan silmään vähän naputeltiin ruosteisia pohjia ja sitten lätkäistiin punalappu etulasiin, jolla ei sitten ollutkaan mitään vaikutusta ohjelman lopun kannalta. Sitten loppuun jännittävää bensansäästöä ja asiaankuuluvat perinteiset tunteelliset loppuspiikit, kun on niin kiinnytty näihin autoihin tämän huikean yhteisen matkan varrella.

Oma testirata vedetty tötsillä jonnekin lentokentälle ja liekö molemmat vieraatkin tainneet sitä jo sanoa sekavaksi. Sekava se on myös kotikatsojalle. Ilmeisesti läheltä Etelä-Suomesta ei löytynyt parempaa.

Välillä hyvä, välillä outo, välillä vaivaannuttava. Ennakko-odotuksiin nähden ihan kelpo, mutta parempaakin olisi (ollut, kun jo kuvattu kausi) revittävissä.
 

Kuuukko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi
viimeistään neljänteen jaksoon olisi pitänyt tuoda hologrammilla Kekkonen mukaan.
Eikös se Kekkonen roikkunut jo Ismon teinibemarin taustapeilissä eli rastia ruutuun.

Vähän alaspäin tultiin ykkösjaksosta, vaikka tuo teiniautokonsepti itsessään oli ihan hyvä. Etenkin Strandbergin suhde Lenitaansa oli ihan perinteistä Top Gear-pelikirjaa. Leikola jotenkin yllättävän ei-sanavalmis kaveri noin koomikoksi, ajattelin että hyllyltä voisi tulla hyviä one-linereita tilanteisiin, mutta nytkin jäi pariin kaksimieliseen heittoon hänen antiinsa. Teemulta hyvää tekemistä, kun ottaa huomioon että hänen henkilökohtainen autobudjetti on hieman eri luokkaa kuin muiden juontajien, niin hienosti silti innostui vanhasta Sierrasta. Gettomasat ja spekuloidut twerkkaajat ei itselle ole niitä kiinnostavimpia vieraita, mutta eiköhän noilla yritetä tavoittaa nuorempaa katsojakuntaa. Vieraissa hyvä muistaa, että (kuten kaikissa muissakin suomalaisissa ohjelmissa) laadukkaita julkkisvieraita tässä maassa ei turhan paljoa ole. Ruudun jaksokuvauksista muuten voi käydä vieraat jo bongaamassa jos kiinnostusta on.

Testirata voisi kieltämättä olla laadukkaampi, mutta eiköhän Malmin kenttä ole logistisesti ollut se helpoin ratkaisu.
 

stiflat

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, HIFK
Katsastuksesta olisivat voineet kertoa vikalistat. Nyt oli vaan naureskelua eikä kerrottu, oisko oikeesti mennyt läpi.

Tätä itsekin odotin ilman muuta loppuun, mitä tuolla nyt saatiin katsojille, ihan turhuutta koko osio nyt tuollaisenaan. Sama kun veisit oman auton katsastukseen etkä tietäisi lopputulosta.

Salon Mika kohtalaisen kovana ratti- sekä supliikkimiehenä olisi ollut ihan hyvä, asiantunteva ja sopivan sellainen kuivan huumorin suorapuheinen tyyppi tuohon Ismon paikalle.

Tykkään Salon kuivakkuudesta esim. Virittäjissä, mutta ei hän kyllä varsinainen supliikkimies ole, vaan tarvii vierelleen juurikin sen ns. tyhjänpuhujan. Mutta hyvä haku noin ideana Ismon tilalle. Sellainen automies olisi hyvä vastakohta kahdelle muulle.

Ismon heikkous on, että hän on vähiten huvittavin kolmikosta, vaikka nimenomaan pitäisi olla koomikko.

Ihmettelevät vetokoukkua suu vaahdossa. Kermaperseet eivät tiedä oikeasta elämästä. Täällä päin melkein kaikissa autoissa on vetokoukku. Vedetään polttopuuta, pyöränkuljetustelinettä tarvitaan jne.

Mitäs muuta sinne landelle? No ei, vaan tottahan tuo. Lisäksi aloin epäilemään tiesikö Selänne mikä se kolmosen kautta nelosen puhallin on, ei varmaankaan ainakaan tuosta Sierrasta sitä löytynyt.


Ihan hyvää viihdettä ja innostanut enemmän, kun tajunnut mikä ohjelman idea on. Kolme jaksoa takana.
 

teude

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings/Lions, Jokerit, SaiPa
Katsoin toisen jakson kun tätä niin vuolaasti oli kehuttu ja ihan kuraahan se oli.
Juontajilla ei minkäänlaista kemiaa, Strandberg(?) varsinkin aivan kauhea ja studiossa meininki oli todella vaivaannuttavaa.
"No arvatkaa nyt mikä se suosituin lisävaruste on"
Sitten nämä haasteet on kaikki jo nähty silloin 15v sitten paremmin tehtynä ja paremmalla porukalla.
Odotin että tämä versio tarjoaisi edes jotakin uutta, mutta selkeästi mennään siitä missä aitaa ei ole ollenkaan.
Bessin takia voi antaa vielä tänä iltana toisen mahdollisuuden, mutta luultavasti viiden minuutin välein tuleviin mainoskatkoihi menee hermo jo ennen vierasta.
 

LiiAaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Tuntuu kyllä siltä, että tämä kolmikko on saanut aika monta kertaa ottaa näitä kohtauksia uusiksi. Varsinkin nämä studio-osuudet ilmeisesti luetaan suoraan prompterista ja keskustelu on kuin robotteja katselisi. Leikolan luulisi olevan kohtuu spontaaniin läppään pystyvä kaveri, mutta tyytyy lähinnä paska jäykkänä odottamaan omaa vuoroaan jolloin voi heittää jonkun käsikirjoituksen mukaisen vitsin. Toffe on Toffe oli ohjelma mikä hyvänsä ja mielestäni on myös tässä oma sama itsensä. Selänteelle olisi tuotanto voinut ostaa California-lippahatun ja ison dollari-riipuksen kaulaan roikkumaan. Näin ollen ei Teemun tarvitsisi aivan joka jaksossa kertoa ennalta käsikirjoitettua juttua siitä miten asuu Kaliforniassa ja massia piisaa.

Kuten edellä muutkin ovat maininneet sen, että ilmeisesti paukut on laitettu ensimmäiseen jaksoon. Tämän jälkeen taso on lähtenyt rajusti laskuun ja annetaan vaan mennä. Kunhan nyt joillain autoilla käydään vähän ajelemassa ja joku vieras on löydetty studioon.

Autoilu Uudenkaupungin tehtaalle osoitti sen, että ideat on olleet aika vähissä. Käytännössä aivan turhaa ohjelma-aikaa vain kulutti turhine penkkien haisteluineen yms. Myös tämä autojen laitto olisi ollut mielenkiintoisempi jos olisivat oikeasti koittaneet jotain tehdä ja oikeasti niitä myydä. Nythän molemmat heitti homman suoraan läskiksi ja varsinkin Selänteen homma meni aivan yli. No kaipa tuollainen huumori joihinkin uppoaa. Itseeni se ei uponnut.
 
Tuntuu kyllä siltä, että tämä kolmikko on saanut aika monta kertaa ottaa näitä kohtauksia uusiksi. Varsinkin nämä studio-osuudet ilmeisesti luetaan suoraan prompterista ja keskustelu on kuin robotteja katselisi. Leikolan luulisi olevan kohtuu spontaaniin läppään pystyvä kaveri, mutta tyytyy lähinnä paska jäykkänä odottamaan omaa vuoroaan jolloin voi heittää jonkun käsikirjoituksen mukaisen vitsin. Toffe on Toffe oli ohjelma mikä hyvänsä ja mielestäni on myös tässä oma sama itsensä. Selänteelle olisi tuotanto voinut ostaa California-lippahatun ja ison dollari-riipuksen kaulaan roikkumaan. Näin ollen ei Teemun tarvitsisi aivan joka jaksossa kertoa ennalta käsikirjoitettua juttua siitä miten asuu Kaliforniassa ja massia piisaa.

Kuten edellä muutkin ovat maininneet sen, että ilmeisesti paukut on laitettu ensimmäiseen jaksoon. Tämän jälkeen taso on lähtenyt rajusti laskuun ja annetaan vaan mennä. Kunhan nyt joillain autoilla käydään vähän ajelemassa ja joku vieras on löydetty studioon.

Autoilu Uudenkaupungin tehtaalle osoitti sen, että ideat on olleet aika vähissä. Käytännössä aivan turhaa ohjelma-aikaa vain kulutti turhine penkkien haisteluineen yms. Myös tämä autojen laitto olisi ollut mielenkiintoisempi jos olisivat oikeasti koittaneet jotain tehdä ja oikeasti niitä myydä. Nythän molemmat heitti homman suoraan läskiksi ja varsinkin Selänteen homma meni aivan yli. No kaipa tuollainen huumori joihinkin uppoaa. Itseeni se ei uponnut.
Oiskohan Viron reissussa potentiaalia? Jakson lopussa siitä näytettiin pari sekuntia. Toivottavasti ei ihan läskiksi mene sekin.
 

Expendable

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Tampa Bay Lightning
Alun innostus sarjaa kohtaan on vaihtunut lähinnä myötähäpeäksi.

Annetaan kuitenkin vielä aikaa.
 

JZZ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Piraattiryhmä, Caps, ManU
Vähän rasittava ulosanti Gettomasalla tosin on, tuntuu kuin mies "nielisi" sanoja mikä antaa hänestä varsin kusipäisen vaikutelman - vaikkei varmasti tarkoituksensa ollutkaan.
En ole ohjelmaa katsonut, mutta Gettomasalla nimenomaan on tarkoitus antaa itsestään mahdollisimman kusipäinen kuva. Vaikka hän ei ymmärtääkseni sitä oikeasti edes ole.
 

Bat79

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ekan jakson jälkeen olin vanhana Top Gear fanina jopa hieman innoissani että täähän on aika jees, toisen jakson vielä katsoin kokonaan, kolmas jäikin sitten kesken. Kuten moni on kirjoittanut niin nää samat jutut on tehty paremmin jo kakskyt vuotta sitten. Ja toi "rata" jolla aikakierroksia ajetaan on sarjassamme säälittävä.
 
Ekan jakson jälkeen olin vanhana Top Gear fanina jopa hieman innoissani että täähän on aika jees, toisen jakson vielä katsoin kokonaan, kolmas jäikin sitten kesken. Kuten moni on kirjoittanut niin nää samat jutut on tehty paremmin jo kakskyt vuotta sitten. Ja toi "rata" jolla aikakierroksia ajetaan on sarjassamme säälittävä.
Jep on se kyllä kumma, ettei jotain kunnon rataa saatu käyttöön. Aika hyvää mainosta tuo ohjelma olisi jollekin oikealle moottoriradalle. Tai sitten tuota naurettavaa rataa olisi pitänyt rajata jotenkin muuten kuin liikennekartioilla.
 

5hole

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ducks, VGK, Savolaiset, Jokerit, CBJ?
Jep on se kyllä kumma, ettei jotain kunnon rataa saatu käyttöön. Aika hyvää mainosta tuo ohjelma olisi jollekin oikealle moottoriradalle. Tai sitten tuota naurettavaa rataa olisi pitänyt rajata jotenkin muuten kuin liikennekartioilla.
Olisi voitu käyttää paria rengasvallia, eihän se sen kummoisempaa periaatteessa edes tarvitsisi. Vielä suht helppo purkaa ja kasata uusiksi. OG Top Gearin testiratahan ei loppujenlopuksi kovin kummoisia tarvikkeita tarvinnut, muutama viiva ja yksi rengasvalli. Toki Suomen vastaavaa rataahan oli suunnittelemassa käsittääkseni Crazy-Mike, OG Top Gearin radan taas suunnittelivat Lotuksen insinöörit...
 

LiiAaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
En tiedä onko nämä vieraiden ja autojen testiajot kuvattu yhtenä ja samana päivänä vai ei, mutta ainakin samat vesilätäköt on aina radalla. Onko sitten ajateltu siten, että nopeasti aamulla rata kartioilla, kuvaukset purkkiin ja illalla ollaan jo kotona. Voihan olla sekin, että Malmin ollessa ilmeisesti edelleen jonkinlainen varakenttä niin silloin sinne kiitoradoille ei hyvin isoja rakenteita saa edes rakennella. Tietysti kustannusten, vieraiden ja muun aikataulutuksen kannalta tuo lienee ollut helpointa toteuttaa päivässä Malmin lentokentällä kuin jossain "mörönperseessä" olevalla oikealla radalla.
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Joo onhan toi Malmin lentokentän ”rata” huvittava. Ei kai se nyt olisi budjettia räjäyttänyt jos olisi käyty oikealla radalla ajelemassa.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Kyllä tämä Suomi-versio edelleen hyvästä viihteestä menee. Ei autoilun ympärillä Suomessa ole ollut oikeata viihdeohjelmaa ja itse asiassa sellaista on aika vaikea tehdä koska autot herättää niin paljon tunteita puolesta ja vastaan. Kuten täältäkin näkee, ja samoin casting. Selänne taisi olla juuri se oikea valinta tähän.

Itse olen sitä mieltä että tämä on parempi casting kuin että tuolla patsastelisi mikahäkkistä, saloa tai muita meritoituneita automiehiä. Formaatin idea on käsitellä enemmän tunteella tai vitsaillen kuin tietotaidolla aihetta.

Alkuperäiseen Top Geariin on kohtuutonta verrata kun siinä henkilökemiat kohtaa liiankin hyvin, sekä suosio kertoo että oli aikansa puhutumpia viihdeohjelmia. Vertailu mieluummin uuteen britti top geariin ja mieluummin tätä Suomi-versiota katson.

Itse saan tästä juuri riittävästi asiapitoisia pointteja viihteen ohella, Qashqai olikin ihan pätevä vetojuhta ja Dusterissa pitää löytää se oikea nappi että homma toimii, en enempää haluakaan tietää Daciasta tai Nissanista.

Alkuperäinen Top Gear ei ajanut testejään moottoriradoilla kuin retkijaksoissa joten ei häiritse itseä Malmin lentokentän valinta. Fifth Gearilla taisi olla moottorirata ja menikin ohjelmana eri suuntaan kun kuskeilla oli racing-kokemusta ja siten ajettiin kovaa rintarinnan. Parhaimmillaan nämä kaksi brittiohjelmaa täydensi hyvin toisiaan ja siihen vielä saksalainen GRIP niin 10-15v sitten asiat oli tv:ssä todella hyvin petrol headeille.

Jos GRIP ei ole tuttu niin tuubista löytyy edelleen. Ja jos saksa ei toimi niin auto-enkku subeista saa hiukan apua niin pysyy kärryillä.

 
Viimeksi muokattu:

Kuuukko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi
OG Top Gearissäkin rata on lentokentällä, mutta ilmeisesti sen verran isompi alue silti, että radanomaisuutta on saatu aikaan ja parista kurvista on tullut jopa ihan juttu. Siihen verrattuna Malmin kentälle rakennettu tötsäshikaani ja erityisesti tuo 360 yhden kartion ympäri näyttävät vain jotenkin hölmöiltä. Toki lentokenttä on siinä mielessä hyvä tällaiselle ohjelmalle, että saadaan suoranopeuksia otettua paremmin, mutta siihen se hyöty jääkin Malmin tapauksessa.

Selänne ja Strandberg tuntuu sopivan tähän formaattiin hyvin, mutta Leikola on jotenkin edelleen aika pihalla, vaikka Daciansa ensimmäisenä pöpelikköön löysikin. Jotenkin paistaa ettei ihan automies sitten kuitenkaan ole, joka auto-ohjelmassa tuntuu jotenkin väärältä. Siitä toki Strandbergille pyyhkeitä, että citymaasturikisaan toi mukaan defenderin, oli niitä Eirassa näkynyt tai ei.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös