Top Gear

  • 170 736
  • 644

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
^ Mikä kanavapaketti sinulla on ?

Viasat Sport. Mutta käsittääkseni nuo Travel Channelit ja Bonuskanavat näkyvät ainakin täällä kaikille, joilla on Soneran kaapelikortti, ei väliä mikä kanavapaketti siinä on. En tiedä onko noin ollut ennenkin, mutta nyt ainakin, kun Sonera osti Turku Kaapelin.

Ja tämähän ei Top Geariin liity mitenkään, paitsi että menenpä tästä katselemaan Bonuskanavalta vanhoja jaksoja. Nähtyjä kaikki, mutta viihdyttävät edelleen.
 

Zous

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ryan Reaves
Oisko jotain sivua mistä näkisi uusimmat Top Gear jaksot. Ei taida Suomesta tulla miltään kanavalta edes viikon viiveellä uusista jaksoista? En haluaisi latailla mitään, kun kaikki teksti hommat myös tulee, niin olisi hyvä jos olisi joku sivu. Katsomosta näkee aina viikossa yhden jakson, mutta nekin jo aika vanhoja.
 

moby

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP(#42)
Jos ei halua latailla ja haluaa tekstit, niin ei mistään. Latailemalla löytyy, mutta ei tekstien kanssa.
 

Zous

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ryan Reaves
Jos ei halua latailla ja haluaa tekstit, niin ei mistään. Latailemalla löytyy, mutta ei tekstien kanssa.

Juuri en haluaisi latailla, kun sitten pitää hommata tekstit erikseen. Tosin ei ne tekstit ole pakolliset. Mutta siis ei löydy ilman tekstejäkään mistään netistä? Katsomoko tähän ainoa paikka? Tekisi mieli katsoa uusimmat, kun nuo maikkarin jaksot nähty moneen kertaan.
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Juuri en haluaisi latailla, kun sitten pitää hommata tekstit erikseen.

Niin tai sitten pitää asentaa soittimeksi BSPlayer, joka osaa hakea automaattisesti tekstitykset kohdilleen. Eli mikäli ohjelmaan subit vaan netistä löytyy, niin tuo soitin löytää ne. Klikkaat haluamaasi tekstitystä, odotat n. kaksi sekuntia ja tekstit on ladattu. Soitin luo automaattisesti subs -kansion, johon nuo tallentuvat. Voi toki olla, että muissakin soittimissa tällainen ominaisuus jo nykyään on, mutta noin siis ainakin BSPlayerissa.
 

Fernando

Jäsen
Suosikkijoukkue
los serranos
Niin tai sitten pitää asentaa soittimeksi BSPlayer, joka osaa hakea automaattisesti tekstitykset kohdilleen. Eli mikäli ohjelmaan subit vaan netistä löytyy, niin tuo soitin löytää ne. Klikkaat haluamaasi tekstitystä, odotat n. kaksi sekuntia ja tekstit on ladattu. Soitin luo automaattisesti subs -kansion, johon nuo tallentuvat. Voi toki olla, että muissakin soittimissa tällainen ominaisuus jo nykyään on, mutta noin siis ainakin BSPlayerissa.

Älä vaan! VLC Player mielummin. BSPlayer taitaa keräillä / asennella koneelle ylimääräisiä haittaohjelmia taikka vastaavaa.
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
BSPlayer taitaa keräillä / asennella koneelle ylimääräisiä haittaohjelmia taikka vastaavaa.

Muistaakseni homma meni niin, että jossain tietyssä vanhassa versiossa oli piilossa jonkin sortin tracking cookie. Monta versiota on tuossa välissäkin ollut ilman mitään haittaohjelmaa ja niin on ymmärtääkseni tämä uusinkin.

En kyllä ole kummoinenkaan dataniilo, joten saatan hyvin muistaa väärinkin. Mulla on eräs frendi, koulutukseltaan muistaakseni tietokoneyliasentaja ja muutenkin kunnon hc-nörtti. Olen pitänyt ohjenuoranani, että jos tuo kaveri sanoo jonkin ohjelman olevan turvallinen, niin sitten se on turvallinen. Toisaalta siitä, kun aiheesta puhuttiin taitaa olla jo pari vuotta aikaa. Joka tapauksessa edes CCleaner tai SpywareBlaster eivät raportoi tuosta mitään epäilyttävää.
 
Viimeksi muokattu:

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | isn't
Jiihaa! Tänään on juhlapäivä! Eilen alkaneen 21:n tuotantokauden ensimmäinen jakso on tuota pikaa katsannossa. Odotukset ja mieliala ovat korkealla, kun pääsee taas käsiksi maailman parhaaseen ohjelmaan.
 

varjo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Montreal Canadiens, (Internazionale), Nash&Suns
Jiihaa! Tänään on juhlapäivä! Eilen alkaneen 21:n tuotantokauden ensimmäinen jakso on tuota pikaa katsannossa. Odotukset ja mieliala ovat korkealla, kun pääsee taas käsiksi maailman parhaaseen ohjelmaan.

Aika paskaa oli, ei kannata innostua. Jotain fiksua sisältöä odotellessa, kyllä tuolle kohellukselle on vain hiljalleen tullut kyllästymispiste 10 v aikana täyteen, ei siinä mitään, varmaan ihan viihdyttävää se on sellaiselle joka ei ole sarjaa katsonut pidempään ja siinä kai suosionkin salaisuus (+ että jokainen 10v sarjaa seurannut tietenkin kyllä katsoo jaksot siltä varalta että sinne eksyisi timantteja sekaan, kyllähän niitäkin vielä silloin tällöin on).
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | isn't
Aika paskaa oli, ei kannata innostua. Jotain fiksua sisältöä odotellessa, kyllä tuolle kohellukselle on vain hiljalleen tullut kyllästymispiste 10 v aikana täyteen, ei siinä mitään, varmaan ihan viihdyttävää se on sellaiselle joka ei ole sarjaa katsonut pidempään ja siinä kai suosionkin salaisuus (+ että jokainen 10v sarjaa seurannut tietenkin kyllä katsoo jaksot siltä varalta että sinne eksyisi timantteja sekaan, kyllähän niitäkin vielä silloin tällöin on).

Pari edellistä kautta on kieltämättä ollut pienoisia pettymyksiä siihen Hammondin paluusta alkaneeseen korkealiitoon tottuneelle. Itse olen katsonut jokaisen "Uuden Top Gearin" jakson enkä jaksa välittää vaikka ihan jokainen ei olisi edellistä parempi. Muutenkin uutisosio on jo vuosia ollut mun mielestä se kaikkein hauskin osio ja vasta sen jälkeen on tullut murahdeltua seksikkäille autoille.

Siinä missä Top Gear oli aiemmin kaikkein laadukkaimmin tuotettu auto-ohjelma maailmassa (on se sitä edelleenkin), nykyään mukana on paljon aiempaa enemmän sketsielementtejä. Mulle se sopii, mutta ymmärrän mikäli joku ei innostu.
 

Flou

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ravens
Siinä missä Top Gear oli aiemmin kaikkein laadukkaimmin tuotettu auto-ohjelma maailmassa (on se sitä edelleenkin), nykyään mukana on paljon aiempaa enemmän sketsielementtejä. Mulle se sopii, mutta ymmärrän mikäli joku ei innostu.

Ei sketsielementit häiritse noin normaalisti, mutta siinä vaiheessa, kun homma menee täysin siihen spedeilyyn niin kyllähän tuo jo rupeaa jo puuduttamaan. Uusimmasta jaksossa tuon poliisiosion olisi voinut jättää ihan täysin pois.
 

Jämerä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi, Oranje
Omasta mielestä kymppikaudella Top Gear oli parhaimmillaan. Nyt kun katselee niitä jaksoja niin ei siellä juurikaan huonoja segmenttejä ole, vaan koko kausi on aikalailla best of - osastoa. Sen jälkeen alamäki on ollut hidasta, mutta varmaa. Timanttejahan on yhä löytynyt joukosta, kuten erilaiset road trip - spesiaalit, mutta viime jaksossa jopa cheap car challenge oli onnistuttu sössimään. Jos kerran katsojia pitää houkutella räjähdyksillä ja käsikirjoitetuilla ''sketseillä', jotka korkeintaan aiheuttavat väsyneen hymähdyksen niin tekisivät niille oman segmenttinsä. Sarjan alkuaikoina oli juuri tällainen sekoiluosa, jossa pyrittiin esim. hyppäämään Volvolla asuntovaunujen yli. Toimi sellaisenaan oikein hyvin ja oli paikoitellen jopa ihan hauska.

Kohtuullisen hyvää viihdettähän Top Gear on yhä. Ja uusi jakso tulee katsottua aina, vaikka sitten sen toivossa että se viisasten kivi, jolla tehtynä sarja oli täyttä timanttia olisi taas löytynyt. Tällä hetkellä koko sarjasta vaan paistaa pitkälle jotenkin väsynyt ja väkisin väännetty fiilis. Käsikirjoitettuhan sarja on aina ollut, mutta jotenkin vanhoina hyvinä aikoina ne käsikirjoitetut kohdat esim. cheap car challengeissä tuntuivat enemmän spontaaneille ja yllättäville. No mikään hyvä ei tietenkään kestä ikuisesti, sen Top Gearkin on osoittanut.
 

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019
Nyt Top Gear-juontaja Clarkson on taas kerran aiheuttanut pahennusta käyttämällä rasistista sanaa kuvauksissa. BBC:kin harkitsee potkuja.

(linkki: iltalehti)

Mun mielestä tehty kärpäsestä härkänen. Jeremyn runohan on pelkkää muminaa, ja aika tarkkakuuloinen saa olla että kuulee tuossa "nigger" - sanan.

Ja toisaalta, jos potkivat Jeremyn pihalle niin se on vissi ja varma että siinä samalla kusevat omiin muroihinsa. Jos Clarkson potkitaan pihalle tuosta sarjasta niin satavarmasti katsojaluvut vähenevät.
(ja eikös BBC:llä ollut jonkin aikaa sitten jonkun sarjan juontajana pedofiili..)
 

Uuhis #97

Jäsen
Suosikkijoukkue
Molomoton TPS, LA Kings, , Newcastle United
Aika suuri osa Top Gearin viehätyksestä perustuu tuohon juontajien ympärille rakennettujen hahmojen dynamiikkaan, se kyllä menee aika peruuttamattomasti rikki varmaankin siinä vaiheessa jos Jezza heitetään pihalle.
 

Flou

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ravens
Jos minä nyt oikein käsitin niin tuossa alkuperäisessä versiossa tuosta "lorusta" käytetään sanaa nigger, mutta Clarkson ei sitä kyllä tuossa missään nimessä sano tai sitten minä olen täysin kuuro.

En oikein jaksa uskoa, että BBC olisi Clarksonia ulos potkimassa tai voivat samantien lopettaa myös Top Gearin tekemisen.
 

-Niks-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit.
Naurettavaa mielensä pahoittamista. Rasismi on paha asia mutta ei nyt näin pienestä pitäisi suuttua.

Maailma on menossa kokoajan enemmän ja enemmän kukkahattutäteilyyn.
 

Boulerice

Jäsen
Suosikkijoukkue
Boogaard(R.I.P) ja Twist
Rasismi on perseestä, mutta siitä syytetään nykyään ties mistä ja syyt ovat lähinnä naurettavia.
Itseäni kutsuttiin rasistiksi mustalaisen toimesta, jolle en suostunut lainaamaan puhelinta. Ehkä mä olen sitten iso paha rasisti kun en poloiselle miehelle antanut puhelintani, mutta säästyipä vitulliselta laskulta kun se ei päässyt soittamaan niiden omaan "selvännäkijä" puhelimeen, jota niin kovasti mainostavat paikallisessa lehdessä.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Aika suuri osa Top Gearin viehätyksestä perustuu tuohon juontajien ympärille rakennettujen hahmojen dynamiikkaan, se kyllä menee aika peruuttamattomasti rikki varmaankin siinä vaiheessa jos Jezza heitetään pihalle.

Juuri näin. Tuo juontajakolmikko yhdessä on enemmän kuin osiensa summa mutta silti Clarkson on noista kolmesta se "The Hahmo" joka käytännössä on yhtä kuin Top Gear. Eli Hammondin tai Mayn lähdön sarja minun mielestäni vielä joten kuten kestäisi mutta Clarksonin myötä lähtisi ohjelman sielu.

En oikein usko että BBC lähtisi potkaisemaan itseään noin pahasti koiville koska kyllähän tuo syytös aika ohkainen on, vaikkakin Clarksonilta on tullut ennenkin näitä poliittisesti ei-niin-korrekteja lohkaisuja.
 

Van Cleef

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, suomalainen/kansainvälinen jääkiekko
Siitähän oli ollut kolme ottoa, joista kaksi oli mumistu ja kolmannessa n-sana oli korvattu ilmeisesti sanalla teacher. Toisessa näistä mumistussa kuuluu ehkä N-kirjain, mutta ei Clarkson siinä sitä itse sanaa sano ja muutenkin ihan selvää, että sitä on yritetty lauseesta peittää koko ajan. Toki, ehkä vähän huolimatonta, mutta kyseessä ei ainut otto, eikä esiintynyt ohjelmassa niin end of story minun mielestä.
Yliherkkyyttä ilmassa ja kun tämä videohan oli vuodettu kai Daily Mail- lehteen, joka on kai vähän kuin Seiskan Brittivastine niin ilmiselvää, että yritetään vain vahingoittaa jollain tavoin. Potkuja ei tule, mutta "viimeinen varoitus BBC:ltä" Clarksonin oman kolumnin mukaan.

Asiasta viidenteen, onko kellään havaintoa milloin alkaa uudet jaksot Maxilla?
 

Iker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jos minä nyt oikein käsitin niin tuossa alkuperäisessä versiossa tuosta "lorusta" käytetään sanaa nigger, mutta Clarkson ei sitä kyllä tuossa missään nimessä sano tai sitten minä olen täysin kuuro.

Eipä tuon lastenlorun alkuperäisversiossa taideta neekereistä puhua, kyllä meidän koulussa reilu parikymmentä vuotta sitten ja varmaan muuallakin jo ennen sitä on käytetty sitä yleisintä versiota catch a tiger by the toe.

Mutta vaikka alkuperäisversiossa ei niggereistä puhutakaan, niin enpä sellaista kovin helposti saa tässä Clarksoninkaan suusta kuultua. Taattua mielenpahoittajalaatua, voihan sitä epäselviin kohtiin kuulla mitä tahansa epäsoveliasta ja varmasti saa kohun aikaiseksi tällaisissa yhteyksissä.

Rasismi on perseestä, mutta tämän todistaminen sellaiseksi on jo kova näyte kuulon ja tulkinnan tarkkuudesta. Muminaa vaan ja mennää eteenpäin.
 

Flou

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ravens
Eipä tuon lastenlorun alkuperäisversiossa taideta neekereistä puhua, kyllä meidän koulussa reilu parikymmentä vuotta sitten ja varmaan muuallakin jo ennen sitä on käytetty sitä yleisintä versiota catch a tiger by the toe.

Okei, kiitos selvennyksestä. Tämän jälkeen ymmärrän vielä vähemmän tuota, että joku on kuullut tuolla nigger -sanan välissä.
 

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019
Hoi te muut tämän brittiläisen autosarjan seuraajat. Tietääkö joku mahtaako mistään löytyä boxia missä ois useampi Top Gearin kausi dvd:llä? Tyyliin vaikkapa 1-10 tms? Itsellä ei oo osunut ainakaan silmään, ja ennemmin ostaisin kerralla useamman "loogisessa järjestyksessä".

Mikä mahtaa muuten olla Jatkoaikalaisten suosikkitilanne/kohtaus Top Gearissa?

Itse ainakin nostan kärkipäähän jonkun alkukausien "cheap Porsche challenge"n jossa piti tehdä "Porschen tavaramerkki" vissiin revittämällä kiihdytyksessä asvalttiin jäljet. Clarkson vetää tämän astetta pidemmälle ja vetää donitsit. Toisena voisi mainita koko "cheap car challenge for teenager" - haasteen.
I just broke my rear window with a anarchist flag
 

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös