TOP 5-ketju

  • 373 787
  • 3 911

CuJo#31

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins | HIFK | Leijonat | Les Bleus
Mikäs levy se olikaan jossa Taneli Jarva lauloi. Vai oliko niitä useampia, en ole Sentencedin tuotantoon juurikaan tutustunut.

Muistan vaan että ainakin edellisen tatuointiliikkeensä vessassa säilytti kultalevyä.

Jarva lauloi albumeilla North From Here (1993) ja Amok (1995). Minulla ei ole tietoa onko kumpikaan näistä myynyt kultaa.



L:
Myöhässä. Levyjen kannet lisätty viestiin. DVD-julkaisu Buried Alive on myynyt kultaa (ja myöhemmin platinaa). Jarvahan esiintyi tälläkin julkaisulla muutamalla biisillä. Voisikohan kyseessä olla se? Myös kokoelma Greatest Kills on ylittänyt kultarajan.
 

Liitteet

  • Sentenced_North_from_Here_2008cd.jpg
    Sentenced_North_from_Here_2008cd.jpg
    12,7 KB · kertaa luettu: 42
  • Sentenced-Amok.jpg
    Sentenced-Amok.jpg
    41,5 KB · kertaa luettu: 40
Viimeksi muokattu:

El Gordo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Top-5 kansainvälisilläkin kentillä nimeä luoneet suomalaiset jalkapalloilijat:

1. Juha Rainy
2. Teemu Tie-Neo
3. Riku Risky
4. Roope Risky
5. Joni Cowco
 

El Gordo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
3. Big Black Cock.

Eikö se ole British Broadcasting Corporation?

Sometimes words have two meanings, ja lyhenteillä on Top-5 merkitykset. Esim. ATM:

1. Automatic Teller Machine. Niinku pankkiautomaatti.
2. At the Moment. Niinku just nyt.
3. Alemman tason mies. Niinku semmonen nynny.
4. Ala-Tikkurilan McDonalds. Niinku tienvarren hampurilaispaikka.
5. Atmosphere. Niinku ilmanpaineen vanha mittayksikkö.

Bubbling under: Asynchronous Transfer Mode. Joku nörttijuttu.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Top-5 elokuvien äijät all-time:
1. Humphrey Bogart
2. Clint Eastwood
3. Charles Bronson
4. James Cagney
5. Lee Marvin

Aika kiveen hakattu viisikko.
Marlon Brando puuttuu. Toisaalta kenet jättäisi pois..? Lisäksi bubbling under -osastoon mainittakoon Robert Mitchum, Åke Lindman sekä Marion Morrison, joka ehkä kuitenkin paremmin John Waynena tunnetaan.
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Kuviteltu Joensuu top 5 nimimerkki @Evil in mukaan.

1. Jouni Mömmö
2. Ismo Alanko
3. Kumikameli
4. Eläkeläiset
5. Suonna Kononen
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Kuviteltu Joensuu top 5 nimimerkki @Evil in mukaan.

1. Jouni Mömmö
2. Ismo Alanko
3. Kumikameli
4. Eläkeläiset
5. Suonna Kononen
Hahahaaa... Joku se jaksaa. Mutta pitäähän toimettomilla olla harrastuksia. Tuosta tosin puuttuu Matikaisen Pena.
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Hahahaaa... Joku se jaksaa. Mutta pitäähän toimettomilla olla harrastuksia. Tuosta tosin puuttuu Matikaisen Pena.

Tämä oli tribuutti sinulle, Iivuli. Minä otan matkimisen yleensä kunnianosoituksena. Minuakin matkittiin "Matki haluamaasi Jatkoajan kirjoittajaa" -ketjussa, ja se oli ihan saatanan hyvä imitaatio. Nauratti niin makeasti.

Toimeton en tosin ole kuin viikonloppuisin. Onneksi edes silloin.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Tämä oli tribuutti sinulle, Iivuli. Minä otan matkimisen yleensä kunnianosoituksena. Minuakin matkittiin "Matki haluamaasi Jatkoajan kirjoittajaa" -ketjussa, ja se oli ihan saatanan hyvä imitaatio. Nauratti niin makeasti.

Toimeton en tosin ole kuin viikonloppuisin. Onneksi edes silloin.
Minäkin otan. Siis kerran tai pari. Enempi vaikuttaa jo pakkomielteeltä.
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Nummenkallio top 5

1. Kouvola, kouvolalaiset bändit, KooKoo
2. Menneen elämän muistelu, nähdyt bändit, tavatut muusikot ja muut julkkikset
3. Brittipop
4. 60-, 70-, 80- ja 90-lukujen rock
5. Miedot alkoholijuomat
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Nummenkallio top 5

1. Kouvola, kouvolalaiset bändit, KooKoo
2. Menneen elämän muistelu, nähdyt bändit, tavatut muusikot ja muut julkkikset
3. Brittipop
4. 60-, 70-, 80- ja 90-lukujen rock
5. Miedot alkoholijuomat
Tässä se meidän eromme on. Olet selkeästi kotiseuturakas. Minä en. Joensuu on noin seitsemäs tai kahdeksas paikkakunta missä asun, eikä mikään joensuulainen ole minulle erityisen rakasta. Ei edes Ismon musiikki, ja Ismokin asui täällä viimeksi kai joskus -82. Ukko on toki tehnyt hyvää musaa, mutta ei siksi että on täällä nuoruutensa asunut vaan ennemminkin siitä huolimatta.

Pohjoiskarjalainen myönnän olevani, syntyjäni, mutta en ole sitäkään mitenkään militantisti. Mieluummin kuin täällä asuisin vaikka Bahamalla, mutta käytännön syistä se ei ole nyt mahdollista. Ehkä joskus.
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Tässä se meidän eromme on. Olet selkeästi kotiseuturakas. Minä en. Joensuu on noin seitsemäs tai kahdeksas paikkakunta missä asun, eikä mikään joensuulainen ole minulle erityisen rakasta. Ei edes Ismon musiikki, ja Ismokin asui täällä viimeksi kai joskus -82. Ukko on toki tehnyt hyvää musaa, mutta ei siksi että on täällä nuoruutensa asunut vaan ennemminkin siitä huolimatta.

Pohjoiskarjalainen myönnän olevani, syntyjäni, mutta en ole sitäkään mitenkään militantisti. Mieluummin kuin täällä asuisin vaikka Bahamalla, mutta käytännön syistä se ei ole nyt mahdollista. Ehkä joskus.

Minä näen sinussa paljon kotiseuturakkautta, vaikket ilmeisesti itse ajattele niin. Arvelen kuitenkin, että kaikki tuohon kuviteltuun top viitoseen listaamani asiat ovat sinulle läheisiä ja ehkä tärkeitäkin. Voi olla, ettet ajattele niitä leimallisesti joensuulaisina tai pohjoiskarjalaisina ilmiöinä, mutta minulle ne näyttäytyvät sellaisina. Tämä johtuu varmaan osittain siitä, että Pohjois-Karjala on minulle aika vieras, kokemukseni rajoittuvat muutamaan Ilosaarirockiin. Mutta kotiseuturakkaudessa ei ole mitään väärää. Eikä kotiseuturakkaus tarkoita automaattisesti sitä, että ihmisen elinpiiri ja kiinnostuksen kohteet rajoittuisivat vain niille kotiseuduille. Eihän se rajoitu niin minulla kuin sinullakaan. Ja vaikka välillä on tullut vähän naureskeltua, niin kyllä Pohjois-Karjala on ihan vahva kulttuurimaakunta.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Minä näen sinussa paljon kotiseuturakkautta, vaikket ilmeisesti itse ajattele niin. Arvelen kuitenkin, että kaikki tuohon kuviteltuun top viitoseen listaamani asiat ovat sinulle läheisiä ja ehkä tärkeitäkin. Voi olla, ettet ajattele niitä leimallisesti joensuulaisina tai pohjoiskarjalaisina ilmiöinä, mutta minulle ne näyttäytyvät sellaisina. Tämä johtuu varmaan osittain siitä, että Pohjois-Karjala on minulle aika vieras, kokemukseni rajoittuvat muutamaan Ilosaarirockiin. Mutta kotiseuturakkaudessa ei ole mitään väärää. Eikä kotiseuturakkaus tarkoita automaattisesti sitä, että ihmisen elinpiiri ja kiinnostuksen kohteet rajoittuisivat vain niille kotiseuduille. Eihän se rajoitu niin minulla kuin sinullakaan. Ja vaikka välillä on tullut vähän naureskeltua, niin kyllä Pohjois-Karjala on ihan vahva kulttuurimaakunta.
No tuo Suonna Kononenkin piti kuuklettaa. Sitten selvisi, että olen ehkä muutaman kundin kolumnin lukenut paikallislehdestä. Mistä sinä sen revit? Taidat tuntea joensuulaisen kulttuurielämän paremmin kuin minä.
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
No tuo Suonna Kononenkin piti kuuklettaa. Sitten selvisi, että olen ehkä muutaman kundin kolumnin lukenut paikallislehdestä. Mistä sinä sen revit? Taidat tuntea joensuulaisen kulttuurielämän paremmin kuin minä.

Onhan Suonna Kononen ihan tunnettu toimittaja ja kulttuurivaikuttaja. Pitkään se on siellä kirjoitellut ja tehnyt muutakin, joten luulisi olevan tuttu. Tosin myönnettäköön, että minä tiedän tällaiset ihmiset ehkä keskimääräistä paremmin, koska samassa skenessä on toimittu.

Sano seuraavaksi ettet ole koskaan käynyt Wanhassa Jokelassa. Minä en ole, mutta en ole voinut olla siitä kuulematta.

On siellä Joensuussa tehty jotain oikein, kun kaupungin kulttuurielämästä on jonkinlainen käsitys niilläkin, jotka eivät ole siellä kovin usein käyneet. Minulle Joensuu on lähes yhtä eksoottinen kuin Ouagadougou, mutta ei se vähennä sen arvoa.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Onhan Suonna Kononen ihan tunnettu toimittaja ja kulttuurivaikuttaja. Pitkään se on siellä kirjoitellut ja tehnyt muutakin, joten luulisi olevan tuttu. Tosin myönnettäköön, että minä tiedän tällaiset ihmiset ehkä keskimääräistä paremmin, koska samassa skenessä on toimittu.

Sano seuraavaksi ettet ole koskaan käynyt Wanhassa Jokelassa. Minä en ole, mutta en ole voinut olla siitä kuulematta.

On siellä Joensuussa tehty jotain oikein, kun kaupungin kulttuurielämästä on jonkinlainen käsitys niilläkin, jotka eivät ole siellä kovin usein käyneet. Minulle Joensuu on lähes yhtä eksoottinen kuin Ouagadougou, mutta ei se vähennä sen arvoa.
Jokelassa kyllä on juotu kerran jos satakin. Olen jopa joutunut kantamaan Pohjois-Karjalan kansalliskirjailijaa Heikki Turusta Jokelasta taksiin, kun seuranaan olleet kolme miestä eivät taiteilijan ruhon kuolleehkosta elopainosta selvinneet. Istuin viereisessä pöydässä ja nousin siitä auttamaan, että saatiin Heikki kumijalan takapenkille vähäisin vaurioin.

Tätä Konosta en ole koskaan tavannut, vaikka toisaalta olisi ehkä pitänyt kun samassa kulttuurisessa ja anniskeluravintolallisessa viitekehyksessä lienee liikkunut. Ei se paska jätkä voi olla kun diggaa Wigwamia. Ehkä joskus vielä törmäänkin siihen, jos nyt menen tuonne keskustaan.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Musiikillisesti hienoin Jokela-hetkeni oli joskus 1995, kun mentiin isommalla porukalla Kerubista Jokelaan. Siinä oli ainakin Suhosen Jaska, Lade, Hurskaisen Ema, mie ja tottakai Otra. Siellä soitti pianoa se talon muusikko, Kemal. Otra meni ensi töikseen pianon ja Kemalin luo ja antoi kundille 50 markan setelin näppiin. Pidä tauko, käy ottamassa pari kaljaa. Mie soitan nyt. Ja soittihan se. Puolen tunnin potpurri ihan kaikesta. Mozartista Beatlesiin, Abbasta Zappaan. Ukko soitti kuin jumala. Lopulta se nousi flyygelin äärestä ja ilmoitti, että nyt Romppasen ämmän poika on ansainnut vähän viinaa.
 

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Top 5 Joensuut:

1. Joensuu 1685
Juuri toisen albuminsa julkaissut bändi

2. Mikko Joensuu
Muusikko em bändistä ja soolomateriaalikin rokkaa

3. Matti Yrjänä Joensuu
Harjunpää-romaanitkin rokkaa

4. Joensuu, kaupunki Pohjois-Karjalassa
Olen käynyt siellä kolme kertaa. Kahdesti futista katsomassa, kerran Ellipsiä. Neljännen kerran piti tapahtua keväällä, mutta korona. Ehkä ensi kesänä sitten Hassisen Konetta.

5. Jesse Joensuu
2011 maailmanmestaruus ei olisi ollut mahdollinen ilman hänen panosta, Niko Hovista unohtamatta.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Että ne jaksaa.

Paikkakunnat Suomessa, top 5, Joensuuta ei lasketa

1. Kemijärvi
Lapin reissujen kotipesä.

2. Muhos
Hyvät majoitukset aina kun on Oulussa käyntiä. Ja halvemmat.

3. Joutsa
Keski-Suomen helmi. Hyvät paikat, hyvät ihmiset.

4. Rovaniemi
Suomen paras vähän isompi kaupunki. Kiitettävän vähän omahyväisiä eteläsuomalaisia asukkaina.

5. Lieksa
Persereikähän se on, mutta se on se persereikä josta minä synnyin.
 

Arnold

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM2013
Top 5 suomalaiset alusvaatemallit iltapäivälehtien sivuilla:

1) Janina Frostell
2) Tanja Karpela
3) Karita Tuomola
4) Sara Sieppi
5) Sara Chafak
 
Suosikkijoukkue
Lahen Pelsu, Dallas Stars, Leksand, Orlando Magic
Tänä vuonna ostetut CD-levyt jotka ovat pyörineet arviolta eniten kertoja soittimessa:

1. Dead By April - Incomparable (pyörii kun kirjoitan tätä viestiä lol)
2. Crown The Empire - Retrograde
3. Deep As Ocean - Crossing Parallels
4. Dead By April - Worlds Collide
5. Our Mirage - Unseen Relations

Bubbling under: Cyan Kicks - I Don't Love You & Make Them Suffer - How To Survive A Funeral

PS. En ole oikeasti laskenut kuuntelukertoja, tämä oli täysin mutuun perustuva lista.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös