TOP 5-ketju

  • 371 253
  • 3 902

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Pekka Autiovuori Roope Ankkana pitäisi olla ehdoton ykkönen!

Pekka Autiovuoren pitäisi kyllä minunkin mielestäni löytyä kyseiseltä Top5-listalta sillä hänhän ääninäytteli suositussa lastensarjassa Alfred J. Kwakissakin muutaman loistavan ääniroolin. Näitä rooleja oli muun muassa Korppi jolle Autiovuori antoi äänensä suomeksi dubatussa versiossa.
 

Vintsukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Suomi, Panthers
Autiovuorelta on onnistunut mainiosti myös muunlainen ääninäyttely:
https://yle.fi/aihe/artikkeli/2017/08/24/knalli-ja-sateenvarjo-ovat-palanneet
Joskus koitin noita Knalleja ja sateenvarjoja kuunnella, mutta joka ikisessä jaksossa tuli ainakin kerran-pari vastaan tönkkö vitsi, joka toimi vasta sitten kun käänsin sen päässäni englanniksi. Vähän turhan orjallisesti siis oli noudatettu alkuperäistä käsistä eikä tekstiä oltu kotoutettu ollenkaan. Näyttelijät toki olivat mainioita, ei siinä.
 

Hera80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Top-5 vouhotukset (asiat, jotka saavat liikaa palstatilaa)

1. Ilmastonmuutos
2. Trumpin twiitit
3. Sen jonkun räppärin tappelu tukholmassa
4. Pitsiturnaus
5. Seksuaalisuus
 

eeMule

Jäsen
Suosikkijoukkue
Edmonton Oilers
Viikon päästä julkaistavan Slipknotin 6. albumin kunniaksi, Top-5 Slipknotin albumit:

1. Slipknot
2. Iowa
3. Vol. 3: The Subliminal Verses
4. .5: The Gray Chapter
5. All Hope Is Gone

Ensimmäiset kolme voisi kyllä laittaa mihin tahansa järjestykseen ja silti olisin tyytyväinen.
 

Useful Idiot

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Top5 ensi kauden HPK.

1. Niclas Lucenius
2. Jere Innala
3. Petteri Nikkilä
4. Markus Nenonen
5. Cody Kunyk

Philippe Cornet on niin hieno pelaaja, että menisi myös listaan. Laitetaan Kunyk kuitenkin uutuudenviehätyksen takia.
 
Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine
Top5 ensi kauden HPK.

1. Niclas Lucenius
2. Jere Innala
3. Petteri Nikkilä
4. Markus Nenonen
5. Cody Kunyk

Philippe Cornet on niin hieno pelaaja, että menisi myös listaan. Laitetaan Kunyk kuitenkin uutuudenviehätyksen takia.
Kyllähän myös Arto "Lada" "Yllätyin, että joku vielä soitti" Laatikainen pitäisi tuohon saada kanssa. Edelleen menee kylmät väreet lapaluista poskipäihin, kun muistelee sitä game sevenin tasoitusmaalia. Ja tupla-kylmikset, kun muistaa P u u s t i s e n T I I K E R I S Y Ö T Ö N (TM). HUHHUH.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Stadin pizzat

1. Via Tribunali
2. Daddy Greens
3. Capperi
4. Villetta
5. Karvakädet
 

Skruf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers, Kärpät
Kärppien ulkomaalaiset mutu-tuntumalla:

1.Petr Tenkrat
2.Martin Bergeron
3.Ivan Huml
4. Brett Lievers
5. Tim Thomas
 

vastaantulija

Jäsen
Suosikkijoukkue
Määrätietoisesti HPK
Top-5 ajatukset tällä hetkellä

1. Mitähän sitten katsois Netflixistä?
2. Mitäs vielä voisi syödä?
3. Mikä on elämän tarkoitus?
4. Onkohan Jatkoajassa mitään uutta luettavaa?
5. Pitäsköhän mennä jo nukkumaan?
 
K

Kiekkokatsoja

Tässä luokiteltuna TOP-5 kappaleet Def Leppardin vuoden 1987 albumilta Hysteria.

1. "Hysteria"
2. "Don't Shoot Shotgun"
3. "Gods of War"
4. "Pour Some Sugar On Me"
5. "Love and Affection"

Tai no toisaalta... "Rocket" on loistava, "Armageddon It" on loistava, "Love Bites" on loistava... ne kaikki saakoot jaetun viidennen sijan. Ulkopuolellekaan niitä ei kehtaa jättää.
Kyllähän se hyvä levy oli, ja aikoinaan kuuntelin.
Jos tykkäät kuunnella livenä kasari(hevi)rokkia, ja vielä yllämainittua raskaampaa, olisi sitä ensi viikonloppuna Jyväskylässä tarjolla. Saksalainen Accept esiintyy lauantain rock city tapahtumassa. Mun piti mennä sitä kuuntelemaan aikoinaan, kun se esiintyi tuska festareilla. Mutta erään tapahtuman vuoksi se jäi väliin. Mun piti mennä sitä kuuntelemaan myös ensi lauantaina, mutta jälleen erään tapahtuman vuoksi, se jää väliin.
Kuuntele vaikkapa Accept, metal heart levyä, niin siinä on raskasta riffiä, ja rankkaa otetta kasarimusaksi, mutta myös melodiaakin.
 
K

Kiekkokatsoja

@Punamusta
Ehkäpä mulle oli parasta nuo ns Deep Purple sukujuuren omaavat bändit. Purple, ja siitä poistuneet artistit uusine bändeineen. Ja taas uusissä bändeissä olleet, ja oman bändin taas perustaneet. Ketjusta esimerkki Purple, Blackmoore rainbow, rainbow Dio.
Tykkäsin ja tykkään edellenkin monesta kevyemmästäkin musiikista. Raskaanpaa en enää paljon kuuntele, mutta livekeikoille haluaisin mennä. Siksipä esim tuo accept joka jää väliin, on harmi.
Moni kotimainen bändi osaa muuten vetää komeasti coverina, vanhoja biisejä.

Mut hyviä bändejä oli kymmeniä. Tee löytöjä juutuupin maailmasta.
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Suosikkijoukkue
Häviää viimeistään finaaleissa
TOP 5 biisit Northlanen tuoreelta viidenneltä studioalbumilta Alien

1. 4D
2. Eclipse
3. Jinn
4. Rift
5. Freefall
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Olen vuodesta 2016 lähtien asunut tällaisessa mielenterveyskuntoutujien kuntoutuskeskuksessa josta löytyy monta mainintaa myös tältä palstalta. Kuntoutuskeskuksen nimeä en paljasta, mutta nyt olen sitten muuttamassa tosiaan täältä pois. Lokakuun alussa minun pitäisi asua jo uudessa asunnossa.

On sanomattakin selvää, että kun on ollut täällä kuntoutuskeskuksessa monessa mukana, monet ihmiset ovat tulleet tutuiksi ja melkeinpä myös kavereiksi ja hoitajatkin ovat olleet yhtä poikkeusta lukuun ottamatta ihan hyviä tyyppejä niin montaa asiaa tulee täältä ikävä. Ja tässä niiden asioiden top5:

Mitä asioita tulen ikävöimään täältä nykyisestä asuinpaikastani, top5:

1. Hyvää hoitoa, mahtavat hoitajat ja tuki sekä turva
2. Sai ideoida paljon, olla monessa mukana. Sai suunnitella ja toteuttaa paljon! Sai toteuttaa itseään.
3. Hyvät naapurit. Mukava yhteisö täällä ja siinä on ollut kiva olla mukana. Ja olenkin ollut paljon mukana, yksikin asukas sanoi tosiaan tänään minulle että minun pois muuttoni tulee aiheuttamaan ison aukon tänne. Tarkoitti varmaan sillä sitä kun olen ollut niin paljon ideoimassa, järjestämässä ja toteuttamassa sekä ollut monessa mukana. Niin ainakin ymmärsin.
4. Oma ryhmäni, Villen visailuryhmä
5. Muut ryhmät joita täällä on ollut vuosien aikana. Suurin suosikkini on ehdottomasti ollut joka tiistainen teemakahvila. Jutellaan jostain tietystä teemasta ja juodaan kahvia, kiinnostavaa. Sekä samassa hengen vedossa on nostettava tietenkin esille nämä eri turnaukset jotka ovat olleet kyllä tämän asumismuodon kohokohtia.

Mutta vaikka montaa asiaa tuleekin ikävä, niin silti tämä on iso edistysaskel kuntoutumisessani. Muutto jälleen normiasuntoon vuokralle. Tervetullut edistysaskel.

Ja ainahan voin käydä täällä tosiaan moikkaamassa tuttuja, osallistumassa ryhmiin jos jatkan kotikuntoutujana ja pitämässä omaakin ryhmää. Siinähän sitä minulle on harrastusta. Ja uudesta asuinpaikastani ei tosiaan ole kuin pari sataa metriä tänne kuntoutuskeskukseen.
 

El Gordo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Jeesus-lauluilla uransa aloittaneet, sittemmin maallisemmilla viisuilla maineeseen nousseet suomalaiset muusikot:

1. Mikko Kuustonen
2. Pekka Ruuska
3. Juha Tapio
4. Heikki Hela
5. Anssi Kela
 

El Gordo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Onko Pekalla muka muitakin biisejä, kuin Rafaelin Enkeli? Ilmeisesti on, ikinä en kyllä varmaan ole kuullut.

On sillä toisena hittinä se Lase inglitel maaga harjuda. Joka tosin on vain Rafaelin enkeli viroksi. Mutta silti.

Gospel-yhtyeensä Livingstone oli kuulemma aktiivinen 80-luvun alussa. En muista kuulleeni.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
TOP-5 Gee-miehet:

1. Mannerheim - Sanokaa mitä sanotte, mutta oli se. Mun HiTech NextGen gaydar ei erehdy. Eikä ne pensselit valehtele.

2. Halford - The Metal God. Nuff' said.

3. Vahane - Jätkä oli kun viilipytty viidakossa vaikka oli AK ohimolla. Eniten veljeä vitutti siepattujen joukossa ollut valittava ämmä. Kova jätkä.

4. Freddie Mercury - Elohopee Rete. Hieno mies. Pani kaikkea millä oli pulssi. Olisi varmaan pannut jääkaappipakastintakin jos siinä olis sopiva reikä. Vaikka mulkuttelun ohessa kävi kuulemma jokusen tussunkin töhrimässä niin menee silti gee-miehestä. Pani käytännössä itsensä hengiltä. Now that's a way to go.

5. Ernst Röhm - Pyylevä Sturmabteilung päällikkö. Harrasti mm. orgioita badhausseissa paikallisten heranwachsendereiden kanssa. Pahoitti poikien paneskelullaan muuan koulukiusatun kanafarmarin mielen. Tämä sitten levitti somessa sanaa että äjjä on vaarallinen ja pahat mielessä. Adi sitten käskytti noudon ja Teddy Eicke ampui elostelijan selliinsä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös