Olen vuodesta 2016 lähtien asunut tällaisessa mielenterveyskuntoutujien kuntoutuskeskuksessa josta löytyy monta mainintaa myös tältä palstalta. Kuntoutuskeskuksen nimeä en paljasta, mutta nyt olen sitten muuttamassa tosiaan täältä pois. Lokakuun alussa minun pitäisi asua jo uudessa asunnossa.
On sanomattakin selvää, että kun on ollut täällä kuntoutuskeskuksessa monessa mukana, monet ihmiset ovat tulleet tutuiksi ja melkeinpä myös kavereiksi ja hoitajatkin ovat olleet yhtä poikkeusta lukuun ottamatta ihan hyviä tyyppejä niin montaa asiaa tulee täältä ikävä. Ja tässä niiden asioiden top5:
Mitä asioita tulen ikävöimään täältä nykyisestä asuinpaikastani, top5:
1. Hyvää hoitoa, mahtavat hoitajat ja tuki sekä turva
2. Sai ideoida paljon, olla monessa mukana. Sai suunnitella ja toteuttaa paljon! Sai toteuttaa itseään.
3. Hyvät naapurit. Mukava yhteisö täällä ja siinä on ollut kiva olla mukana. Ja olenkin ollut paljon mukana, yksikin asukas sanoi tosiaan tänään minulle että minun pois muuttoni tulee aiheuttamaan ison aukon tänne. Tarkoitti varmaan sillä sitä kun olen ollut niin paljon ideoimassa, järjestämässä ja toteuttamassa sekä ollut monessa mukana. Niin ainakin ymmärsin.
4. Oma ryhmäni, Villen visailuryhmä
5. Muut ryhmät joita täällä on ollut vuosien aikana. Suurin suosikkini on ehdottomasti ollut joka tiistainen teemakahvila. Jutellaan jostain tietystä teemasta ja juodaan kahvia, kiinnostavaa. Sekä samassa hengen vedossa on nostettava tietenkin esille nämä eri turnaukset jotka ovat olleet kyllä tämän asumismuodon kohokohtia.
Mutta vaikka montaa asiaa tuleekin ikävä, niin silti tämä on iso edistysaskel kuntoutumisessani. Muutto jälleen normiasuntoon vuokralle. Tervetullut edistysaskel.
Ja ainahan voin käydä täällä tosiaan moikkaamassa tuttuja, osallistumassa ryhmiin jos jatkan kotikuntoutujana ja pitämässä omaakin ryhmää. Siinähän sitä minulle on harrastusta. Ja uudesta asuinpaikastani ei tosiaan ole kuin pari sataa metriä tänne kuntoutuskeskukseen.