Sen sijaan päädyin listaamaan Ellipsin TOP5-biisit. Ehkä Haloo Helsinki! (vaikka oikeastaan diggaan sitäkin) olikin vain ovela juoni kerätä riittävästi fyrkkaa kokoamaan Ellille kohtuuttoman kova taustabändi?
1. Maailma on rikki
2. Kyykäärmeen valtatie
3. Kukkapuro
4. Lasityttö
5. Lintu joka lensi ikkunaan
Tätä listaa olen monasti miettinyt tekeväni tätä ketjua lukiessani. Kiitos sinun, nyt rohkenen.
Ensinnäkään en tykkää tuosta "Maailma on rikki"-biisistä jostain syystä. Ehkä sitä tuli soitettua liikaakin julkaisun hetkellä.
Toisekseen "Kyykäärmeen valtatie" on kyllä etenkin live-biisinä huikea. Jotain tuttua biisissä ;)
"Kukkapuro" on loistava, kuten myös "Lasityttö".
"Lintu joka lensi ikkunaan" on niin kaunis, ettei mitään järkeä. Tarinaan pystyy samaistumaan ja niin pois päin. Nousee omalla kohdallani ykköseksi.
"Leijona ja kaksoisliekki" nousi live-vetona kyllä omiin suosikkeihini, vaikken ennen keikkaa paljonkaan kuunnellut ko. kappaletta.
"Kotiteatterijärjestelmä" oli myös livenä positiivinen yllätys.
"Kolera-allas" on myös kova, se on kiva soittaa kitaralla, joten nousee listalla kolmanneksi.
"Magnum opus" nousee myös listalle, mutta jää kuitenkin neljänneksi.
"Keuhkoahtauma" on vähän outo. Ehkä olen liian nuori ymmärtämään sitä. Tajuan kyllä mitä sillä haetaan, mutta en jotenkin tykkää itse kappaleesta.
Eli siis kun listataan biisit selkeämpään järjestykseen niin se näyttää seuraavalta:
1. Lintu joka lensi ikkunaan
2. Kyykäärmeen valtatie
3. Kolera-Allas
4. Magnum opus
5. Leijona ja kaksoisliekki(livenä)/Kukkapuro/Lasityttö, en tosiaan osaa noista valita
Listataan tähän nyt tuo viittaamasi Haloo Helsinki myös. Tai siis sen parhaat biisit. Vaikkakin valinta on vaikea ja joitain unohtuu ihan varmasti, niin yritetään kuitenkin. Parhaat vaihtelevat melkein joka päivä.
1. Beibi, tähän tykästyn kuitenkin joka kerta kuunnellessani, joten laitetaan nyt kärkeen
2. Lähtövalmiina, rakastan kappaletta suuresti ja tulee ensimmäisenä mieleen Haloo Helsingin kappaleista
3. Tuntematon, ah, rakastan, etenkin se versio, joka on soitettu niillä Tuntemattoman sotilaan aikaisilla soittimilla. On Haloo Boxin erikoislevyllä(tottakai minulla on se) Jää kuitenkin näin alas, edellä oleviin liittyy hyviä, tai vähemmän hyviä, muistoja joten olkoon näin nyt.
4. Rakasta mua nyt, kohta menee jo nössöilyketjun kamaksi, joten jätetään perustelut jo vähän suppeammiksi
5. Carpe Diem, kaikki on hyviä! Vaikea valita viittä parasta. Ellei jopa mahdotonta. Tämä nyt nousee esiin.
Sitten on vielä näin keväisin ja kesän ajan
Go Saimaa, sekä sitten jouluna
Joulun kanssas jaan, jotka ovat enempi sesonkikappaleita.
Laitetaan vielä loppuun suosikkipelaajat KooKoosta. Monta listaa samaan, niin ei tarvitse useammin kirjoitella.
1. Malte Strömwall, tottakai
2. Mikko Lehtonen
3. Jan-Mikael Juutilainen, tuo uskollisuus KooKoolle vaikkei ole edes Kouvolasta
4. Juha Järvenpää, sama kuin yllä
5. Kory Baker
Antakaa anteeksi nuoruuteni, eipä paljon Mestis-aikaisia muista. Iivo Hokkanen oli ensimmäisellä kaudellani, mutta Jukureissa sen verta viihtyi, että jätin pois. Bakerin nostaa edelle asettuminen Kouvolaan, vaikka hairahdus tuonne Etelä-Savoon on tapahtunut hänelläkin.