TOP5-elokuvat joissa pääosan esittäjänä olisi pitänyt olla joku muu:
1. Hohto
Jack Nicholson teki kyllä ihan OK-roolin tässä kulltielokuvassa, mutta ainakin itse olisin halunnut nähdä Steven Seagalin hänen tilallaan. Nicholsonin muija ja lapset eivät satavarmasti olisi selvinneet siitä puutarha-aitalabyrintista, jos Steven olisi tehnyt mawa-potkuja ja nunchak-iskuja aidan läpi. Samoin hän oli veitsenheittotaidoillaan nujertanut sen kusipää-neekerin, joka yritti häntä ahdistella. Myöskin voi varmuudella sanoa, ettei hän Nicholsonin tapaan olisi murentunut henkisesti noin säälittävästi autiossa hotellissa.
2. Pekka ja Pätkä Neekereinä
Masa Niemi alkoi jo tässä vaiheessa uraansa olla hieman rupsahtanut, eikä hänen läppänsä lentänyt ihan nuoruusaikojen malliin. Sylvester Stallone olisi tuonut elokuvaan huumoria letkeillä sutkautuksillaan, eikä Justiinan naamakaan olisi tainnut säilyä ihan ehjänä tämän väkivaltaisen lihaskimpun käsittelyssä. Vatsa kippurassa olisi saanut katsoa Pekan ja Sylvesterin sekoilua AK-neljäseiskojen kanssa!
3. Uhrilampaat
Anthony Hopkinsin suoritus jäi tässä elokuvassa hieman torsoksi. Itse olisin kaivannut jotain moni-ilmeisempää luonnenäyttelijää, kuten Arnold Schwarzengger hänen tilalleen. Arnold olisi voinut viljellä kuivakkaa huumoriaan läpi elokuvan , tappaa siinä sivussa noin 300 viholaista, muuntautua yhtä-äkkiä sulaksi lyijyksi, ja sen jälkeen lausahtaa: Let's go to the chopper! Siinä olisi Jodie Fosterkin ollut ihmeissään. Ai että sitä väkivaltahuumorin määrää, jonka iso-Arska olisi tähän muuten aika mitäänsanomattomaan leffaan tuonut.
4. Tuntematon sotilas
Tämä uusin versio on kyllä hyvä, mutta vituttaa, kun Rokan parina on jokaisessa versiossa (tässäkin) Susi. Siis kaveri joka ei tarjonnut oikeastaan minkäänlaista tukea Rokalle vaan kuoli melko nopeasti ja varmaan ainakin osittain sen takia sotakin hävittiin. Dolph Lundgren olisi tuonut Suden roolissa Rokalle mahtavan aisaparin, ja varmasti kaverit olisivat yhdessä tappaneet ainakin tuhatseitsemänsataatuhatta vihulaista. Ainoa mikä arvelluttaa on, olisiko Dolph kuitenkin loikannut vihollisen leiriin?
5. Philadelphia
Tom Hanks sopi ihan hyvin Forrest Gumpiin, mutta kyllä Philadelphiassa olisi tarvittu hieman laaja-alaisempaa osaamista sairaana homona näyttelemisestä. Joko Iso-Arska, Sylvester tai itse Jean-Claude Van Damme olisivat varmasti tuoneet tähän rooliin lisää syvyyttä. Itse muistan varsinkin Van Dammen roolit Seitsemässä surmanluodissa, Kauniissa Mielessä, Kauppamatkustajan kuolemassa ja Othellossa.