TOP 5-ketju

  • 373 299
  • 3 911

Stigu

Jäsen
TOP5 parhaimmat, monipuolisimmat ja ilmeikkäimmät luonnenäyttelijät, jotka eivät syystä tai toisesta ole saaneet vielä Oscaria

1. Steven Seagal
2. Jen-Claude Van Damme
3. Sylvester Stallone
4. Arnold Schwarzenegger
5. Dolph Lundgren
 

Peltinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
TOP5 parhaimmat, monipuolisimmat ja ilmeikkäimmät luonnenäyttelijät, jotka eivät syystä tai toisesta ole saaneet vielä Oscaria

Yksi näistä on sentään ollut ehdolla, vaikka jäikin vääryydellä valitsematta kun voittaja veti äärimmäisen promootiotempun varmistaakseen Oscarinsa.
 

FASlapsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Top 5 suomalaiset Formula 1 kuskit:

1. Kimi Räikkönen
2. Mika Häkkinen
3. Keke Rosberg
4. Mika Salo
5. Heikki Kovalainen
----
6. JJ Lehto (hävisi niukasti 5. sijan Heikille, koska Heikki ei ole koskaan tappanut ketään)
7. Nico Rosberg (puoliks suomalainen)
8. Leo Kinnunen (kuka vittu tää on?)
9. Mikko Kozarowitzky (tää on varmaan joku Putouksen hahmo?)
10. Sebastian Vettel (osaa vähän suomea ja on mökki Suomessa)
11. Lewis Hamilton (tunsi sen jonkun suomalaisen lääkärin)
12. Michael Schumacher (on nykyiseltä aivotoiminnaltaan keskiverto juhannusta viettävän suomalaisen tasolla)
13. Damon Hill (ei mitään yhteyttä Suomeen)
14. Fernando Alonso (ei mitään yhteyttä Suomeen)

....

5397635. Valtteri Bottas (koira, rotta, sika, kusipää, noudatti tallin taktiikkaa Monzassa 2018 eikä päästänyt vastustajaansa Kimi Räikköstä edelleen koska on maanpetturi, luopio ja sen vaimokin on ihan paska uimaan)
 

FASlapsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Yksi näistä on sentään ollut ehdolla, vaikka jäikin vääryydellä valitsematta kun voittaja veti äärimmäisen promootiotempun varmistaakseen Oscarinsa.

Syltty oli ehdolla myös 2015, sivuosasta tosin. Silloinkin joku muu voitti, eikä se edes ollut kuollut samana vuonna kun palkintoa jaettiin.
 

Stigu

Jäsen
TOP5-osallistujat, joita pitäisi saada Temptation Islandiin, jotta alkaisin katsomaan sarjaa:

1. Jammu Siltavuori
2. Huutokauppakeisari
3. Nikita Fouganthine
4. Nils Gustafson (tosin ykköstoive olisi nähdä hänet Selviytyjissä)
5. Anneli Auer
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
@Stigu :n innoittamana oma lista selviytyjistä:

1. Fränti
2. Vahanen
3. Hassan Zubier
4. Nils of Bodom
5. Se kahen lapsen yyhoo mamma joka joka vitun viikko valittaa jossain lehdessä ettei 2500€/kk palkka + ruakot ynnä muut almut vaan riitä ja on niin vitun vaikeeta ja oon marttyyri ja haluan mitalin. Kuka tahansa näistä käy.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Top 5 Arnold Schwarzenegger elokuvat

5. Commando
4. Total Recall
3. Predator
2. Conan Barbaari
1. Terminator
Kiitos tästä viestistä. Minulla on tässä vähän luppoaikaa, niin taidan katsoa tuon alkuperäisen Terminatorin C Moresta. Tuli mieleen tämän viestin pohjalta. Siitä on perkele vuosia kun olen nähnyt sen.

Yleinen mielipide taitaa olla että Terminator 2 on paras Terska-leffa, mutta joku lyttäsi sen sillä perusteella verrattuna ykköseen että kyseessä on halpakopio ekasta osasta ja kaiken lisäksi pentu opettaa Terminatorin ihan nössöksi, ja tästä tuli vahvat Free Willy -fiilikset.
 

NDT665

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Syltty oli ehdolla myös 2015, sivuosasta tosin. Silloinkin joku muu voitti, eikä se edes ollut kuollut samana vuonna kun palkintoa jaettiin.
Stallonen äärimmäinen ilmekkyys johtuu lapsena podetusta kasvohalvauksesta. Pärjääköhän tosi totinen, ilmeetön jätkis stand upissa?
 

Stigu

Jäsen
Lisäisin itse Johny B.Gooden listaan ainakin Kalle Könkkölän ja ehkä jopa Martti Ahtisaaren.

TOP 5 -oallistujat, joita pitäisi saada Maajussille Morsian sarjaan, jotta alkaisin katsoa ohjelmaa:

1. Lenita Airisto (hysteerisenä ja viettelevänä)
2. Lypsykone
3. Lammas
4. Uusin Erotiikan Maailma + sähköpaimen
5. Johanna Tukiainen (liian tiukassa prinsessamekossa, opiaattien vaikutuksen alaisena)

Mukana saisi siis olla vain ja ainoastaan nämä osallistujat. Ja joku noista olisi siis pakko valita.
 

Vintsukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Suomi, Panthers
Top 5 lapsena omistamani He-Man-figuurit:
1. Battle Cat
2. Battle Armor He-Man
3. Two Bad
4. Snout Spout
5. Gwildor

(Lunttasin tästä listasta. Inspiraation sain katsottuani Netflixistä dokumentin Power of Grayskull: The Definitive History of He-Man and the Masters of the Universe.)

Yleinen mielipide taitaa olla että Terminator 2 on paras Terska-leffa, mutta joku lyttäsi sen sillä perusteella verrattuna ykköseen että kyseessä on halpakopio ekasta osasta ja kaiken lisäksi pentu opettaa Terminatorin ihan nössöksi, ja tästä tuli vahvat Free Willy -fiilikset.
Minä lyttään kakkosen siksi että se keksii uudet aikamatkustussäännöt ja pilaa näin ykkösen juonen.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Minä lyttään kakkosen siksi että se keksii uudet aikamatkustussäännöt ja pilaa näin ykkösen juonen.
Tässä on pointtinsa.

Olihan tuo eka Terminaattori ihan jäätävän hyvä. Sopivan synkkä.

Onko nuo saagan kaksi viimeisintä eli Salvation ja Genisys mistään kotoisin? Salvation ei ainakaan kiinnosta edes vähää alusta koska siinä ei ole Arskaa (tai on vissiin jonain CGI-hahmona hetken). Voiko hypätä suoraan Genisykseen ja skipata Salvationin?

EDIT:

Jaahas näköjään Genisys on ikäänkuin reboot koko sarjalle. Ehkäpä hyppään siis suoraan siihen.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Tässä on pointtinsa.

Olihan tuo eka Terminaattori ihan jäätävän hyvä. Sopivan synkkä.

Onko nuo saagan kaksi viimeisintä eli Salvation ja Genisys mistään kotoisin? Salvation ei ainakaan kiinnosta edes vähää alusta koska siinä ei ole Arskaa (tai on vissiin jonain CGI-hahmona hetken). Voiko hypätä suoraan Genisykseen ja skipata Salvationin?

EDIT:

Jaahas näköjään Genisys on ikäänkuin reboot koko sarjalle. Ehkäpä hyppään siis suoraan siihen.
Salvation on elokuvana ihan okei. Genisys on elokuva jota vältän aktiivisesti. Vaikuttaa nimittäin kilotonnilta paskaa.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Salvation on elokuvana ihan okei. Genisys on elokuva jota vältän aktiivisesti. Vaikuttaa nimittäin kilotonnilta paskaa.
Mua ei taas tuo Salvation kiinnosta edes vähää alusta johtuen juurikin siitä ikonisimman hahmon puuttumisesta. Terminator-leffa ilman oikeaa Terminatoria kuulostaa jo lähtökohtaisesti ihan saatanan tyhmältä. Sama jos Disney tekisi Darth Vaderista leffan mutta siinä ei olekaan oikea Darth Vader vaan joku muu.

Genisystä ei vaan taida löytyä mistään suoratoistopalvelusta missä se kuuluisi normaaliin tilaukseen. Viaplayssa sen voi vuokrata pienellä 3,90 hinnalla, mutta olen sen verran pihi että en varmaan erikseen halua tuosta maksaa. Vaikka toki aika nimellinen summa onkin, niin silti olen vähän skeptinen tuon leffan suhteen että mulla on kuitenkin sitten kusetettu olo kun tuon leffan olen katsonut. Hitsi.

Eilen katsoin tuon uuden version Robocopista. Ei ollut mikään erityisen hyvä elokuva sekään. Michael Keaton ja Gary Oldman pelastavat kyllä paskaakin elokuvaa aika paljon pelkällä karismallaan, mutta ei riittänyt ihan kantamaan. Varsinkin nuo muutokset Robocopin hahmoon jonkin verran häiritsivät, jos nyt en ihan väärin muista niin Robottikyttä ei osannut alunperin juosta ja kun miehen muistia käsiteltiin niin tyyppi oli nimenomaan jo alunperin sellainen että ei Robocopina muistanut mitään aikaisemmasta elämästään, vaan sitten pikkuhiljaa alkoi niitä muistoja tulla esiin. Mutta kai tässä uudessa versiossa piti sitten tuoda se perheaspekti mukaan ja tämän vuoksi meininki oli tuollaista.
 

cottonmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo & Philadelphia Flyers
Top 5 lapsena omistamani He-Man-figuurit:
1. Battle Cat
2. Battle Armor He-Man
3. Two Bad
4. Snout Spout
5. Gwildor

Tuota listaa, kun katseli, niin avautui, että mulla on ollut noita aikanaan ihan helvetisti. Missähän nekin nykyisin ovat.

Oma Top-5:

1. Roboto
Hienot rattaat torsossa ja käteen sai vaihdettua erilaisia aseita.
2. Rokkon
Muutti muotoaan kiveksi.
3. Whiplash
Hännän nahkea tuntuma on jotenkin jäänyt mieleen.
4. Buzz-Off
Komeat siivet.
5. Moss Man
Haisi oudon kiehtovalle.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Tuota listaa, kun katseli, niin avautui, että mulla on ollut noita aikanaan ihan helvetisti. Missähän nekin nykyisin ovat.
Oma top 5:
1. Buzz-Saw Hordak
Kiistaton suosikki, se lentävä ratas mahasta on aivan ykkönen.
2. Tung Lashor
Kielestä ei tytöt tykänneet.
3. Terror Claws Skeletor
Vähän pelottava.
4. Flying Fists He-Man
Yritystä on, mutta ei se oikein pyörinyt.
5. Teela
Ettei tule All Male Panel.

Moss man oli kiistatta hieno, vaikka vähän kyllä epäilytti jo silloin onko siinä mitään järkeä. Bubbling under kivimies Rokkon.

Kaikista paskin oli se kunkku, King Randor? Kuoli aina eka.
 

Stigu

Jäsen
TOP5-elokuvat joissa pääosan esittäjänä olisi pitänyt olla joku muu:

1. Hohto
Jack Nicholson teki kyllä ihan OK-roolin tässä kulltielokuvassa, mutta ainakin itse olisin halunnut nähdä Steven Seagalin hänen tilallaan. Nicholsonin muija ja lapset eivät satavarmasti olisi selvinneet siitä puutarha-aitalabyrintista, jos Steven olisi tehnyt mawa-potkuja ja nunchak-iskuja aidan läpi. Samoin hän oli veitsenheittotaidoillaan nujertanut sen kusipää-neekerin, joka yritti häntä ahdistella. Myöskin voi varmuudella sanoa, ettei hän Nicholsonin tapaan olisi murentunut henkisesti noin säälittävästi autiossa hotellissa.

2. Pekka ja Pätkä Neekereinä
Masa Niemi alkoi jo tässä vaiheessa uraansa olla hieman rupsahtanut, eikä hänen läppänsä lentänyt ihan nuoruusaikojen malliin. Sylvester Stallone olisi tuonut elokuvaan huumoria letkeillä sutkautuksillaan, eikä Justiinan naamakaan olisi tainnut säilyä ihan ehjänä tämän väkivaltaisen lihaskimpun käsittelyssä. Vatsa kippurassa olisi saanut katsoa Pekan ja Sylvesterin sekoilua AK-neljäseiskojen kanssa!

3. Uhrilampaat
Anthony Hopkinsin suoritus jäi tässä elokuvassa hieman torsoksi. Itse olisin kaivannut jotain moni-ilmeisempää luonnenäyttelijää, kuten Arnold Schwarzengger hänen tilalleen. Arnold olisi voinut viljellä kuivakkaa huumoriaan läpi elokuvan , tappaa siinä sivussa noin 300 viholaista, muuntautua yhtä-äkkiä sulaksi lyijyksi, ja sen jälkeen lausahtaa: Let's go to the chopper! Siinä olisi Jodie Fosterkin ollut ihmeissään. Ai että sitä väkivaltahuumorin määrää, jonka iso-Arska olisi tähän muuten aika mitäänsanomattomaan leffaan tuonut.

4. Tuntematon sotilas
Tämä uusin versio on kyllä hyvä, mutta vituttaa, kun Rokan parina on jokaisessa versiossa (tässäkin) Susi. Siis kaveri joka ei tarjonnut oikeastaan minkäänlaista tukea Rokalle vaan kuoli melko nopeasti ja varmaan ainakin osittain sen takia sotakin hävittiin. Dolph Lundgren olisi tuonut Suden roolissa Rokalle mahtavan aisaparin, ja varmasti kaverit olisivat yhdessä tappaneet ainakin tuhatseitsemänsataatuhatta vihulaista. Ainoa mikä arvelluttaa on, olisiko Dolph kuitenkin loikannut vihollisen leiriin?

5. Philadelphia
Tom Hanks sopi ihan hyvin Forrest Gumpiin, mutta kyllä Philadelphiassa olisi tarvittu hieman laaja-alaisempaa osaamista sairaana homona näyttelemisestä. Joko Iso-Arska, Sylvester tai itse Jean-Claude Van Damme olisivat varmasti tuoneet tähän rooliin lisää syvyyttä. Itse muistan varsinkin Van Dammen roolit Seitsemässä surmanluodissa, Kauniissa Mielessä, Kauppamatkustajan kuolemassa ja Othellossa.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
3. ISO-ARSKA.
Legenda. Eipä oikeastaan mitään tarvitse sanoa. Ylempänä vellonut keskustelu Terminaattoreista oli mielenkiintoista. Kakkonen oli silloin joskus kova, kunnes vanhemmalla iällä olen alkanut pitää ensimmäisestä enemmän. Ykkösen synkkyys oli joskus niin pelottavaa, etten uskaltanut yksin katsoa. Terminaattoreita on tehty vain kaksi elokuvaa. Siinä maailmassa minä elän.
Perättäisinä päivinä olen nyt katsonut kaksi ensimmäistä Terminatoria. Mahtavia elokuvia, ja itse asiassa minulla tuon ekan osan näkemisestä oli ehtinyt vierähtää varmasti 15 vuotta aikaa. Paha sanoa kumpi on parempi, tosiaan tuo ensimmäinen on huomattavasti synkempi ja tietyllä tavalla kakkososa kääntää asetelmia vähän päälaelleen kun Arska onkin hyvis yms. Toisaalta olisihan se ehkä hieman toistanut itseään jos Arska olisi jälleen juossut Connoreiden perässä ja yrittänyt pistää näitä kylmäksi. Hyviä leffoja molemmat.

Mitä tulee Terminator 3 -leffaan, niin mielestäni se on vähän mainettaan parempi leffa. Ihan kelpo action-rymistely, toki onhan siinäkin omat kompastuskivensä mutta etenkin sen leffan loppu oli jotenkin kaikessa karuudessaan ihan toimiva. Skynetia ei vaan voinut pysäyttää.

Tuosta muuten että Terminaattoreita on vaan kaksi leffaa, niin se toiveesi tulee toteutumaan osittain. Vuoden päästä marraskuussa pitäisi ilmestyä seuraava Terminator leffa ja se tulee olemaan suora jatko-osa Terminator 2:lle, eli nämä kakkosen jälkeen ilmestyneet jatko-osat pyyhitään pois aikajanasta ja uusi leffa jatkaa ensimmäisen kahden tarinaa. Leffassa on mukana ainakin itse Arska ja Linda Hamilton. Voi olla kyllä ihan mitä tahansa hyvän toimintarymistelyn ja ihan järkyttävän paskan väliltä.

Mitä tulee näihin uusiin jatko-osiin niin alkuperäinen Robocop saa myös jatko-osan. Tämä on siis jatko-osa ihan ekalle leffalle ja Robocopit 2-3 pyyhitään pois. Ilmeisesti Peter Weller palaa rooliin. Alkuperäinen Robottikyttä oli kyllä kanssa ihan kova leffa, jatko-osat muistaakseni melkoisen paskoja. Tosin Robocop kolmosen loppulause "Friends call me Murphy. You call me Robocop" oli ihan hauska kun sen joskus pentuna näki.
 

Vintsukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Suomi, Panthers
2. Pekka ja Pätkä Neekereinä
Masa Niemi alkoi jo tässä vaiheessa uraansa olla hieman rupsahtanut, eikä hänen läppänsä lentänyt ihan nuoruusaikojen malliin. Sylvester Stallone olisi tuonut elokuvaan huumoria letkeillä sutkautuksillaan, eikä Justiinan naamakaan olisi tainnut säilyä ihan ehjänä tämän väkivaltaisen lihaskimpun käsittelyssä. Vatsa kippurassa olisi saanut katsoa Pekan ja Sylvesterin sekoilua AK-neljäseiskojen kanssa!
14-vuotias Stallone olisi tosiaan tuonut leffalle mielenkiintosen vivahteen. Ja olisihan teini-Syltty ollut melkoinen löytö Aarne Tarkakselta.
 

Stigu

Jäsen
14-vuotias Stallone olisi tosiaan tuonut leffalle mielenkiintosen vivahteen. Ja olisihan teini-Syltty ollut melkoinen löytö Aarne Tarkakselta.
No, eipäs nyt tartuta lillukanvarsiin. Syltystä tuli mieleen hänen TOP3-elokuvansa, en muista välttämättä noita leffojen nimiä oikein.

1. Komppania joka katosi
Tässä leffassa Sylvester näyttelee entistä Vietnamin veteraania, joka sai sodasta neljäsataakymmentä kunniamitalia. Kotipuolessa Sylvester kuitenkin pahoittaa mielensä, kun häntä ryhdytään Poliisin toimesta syyttä kiusaamaan. Sylvester pakenee vuorille, jossa hän partio/sotilastaitoja käyttäen tappaa useita kusipää-Poliiseja. Pahimmillaan Syltyn kimpussa on komppaniallinen armeijan sotilaita ja koko osavaltion Poliisivoimat. Loppukohtauksessa nämä joukot yhtä lukuunottamatta kuitenkin katoavat mystisesti ja Syltyllä on helppo työ tehdä selvää ainoasta jäljelle jääneestä, eli kaupungin seriffistä

2. Sylvesterin solujen lämmönsiirrossa on jotain häikkää
Tässä elokuvassa Sylvester vuorikiipeilee, tappaa vahingossa hyvän frendinsä muijan kun ei jaksa pitää hänen kädestään kiinni sekä taistelee ilkeitä pankkirosvoja vastaan. Jossain vaiheessa häslinkiä Sylvesterillä tulee kylmä, koska on ollut ilman paitaa vuoristossa yli vuorokauden. Kuitenkin, välittömästi kun Sylvester saa päällensä jonkun kälyisen paidan, hänen lämpötasapainonsa stabiloituu ja hänelle tulee muikea (mutta varuillaan oleva ) ilme naamalle.

3. Yksi korva kuulee yhtä hyvin kuin kaksi korvaa
Tässä elokuvassa Sylvester näyttelee hieman tyhmää Poliisia, joka joutuu keskelle korruptiohäsläkkää. Sylvesterillä on heti elokuvan alussa mennyt toinen korva paskaksi (jossain ampumatapauksessa) , mutta silti hän (ja katsoja) kuulee äänet aivan normaalisti. Kun häneltä elokuvan loppuminuuteilla ammutaan myös toinen korva kuuroksi, hän (eikä katsoja) ei kuule mitään!
 

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
TOP-5 filmaamatta jääneet jatko-osat:
1. Musta Suomisen Olli
2. Niskavuoren Hussein - näin kaikki alkoi
3. Pekka ja Pätkä huutokauppakeisareina
4. Musta Suomisen Olli Kaukoidässä
5. Luokkakokous: Vain naisten kesken
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös