TOP 5-ketju

  • 369 131
  • 3 879

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
Miksi unohdin Martin?

Ehkä Smirre muistuttaa liikaa Eetu-kettua ja asiaan liittyvä ahdistus sai unohtamaan myös Martin.
Niin... geopolitiikka, virtuaalinenkin, voi toki vaikuttaa tällaiseen, tuiki tärkeään asiaan...
Ymmärrän nyt tilanteesi enkä anna unohduksen vaikuttaa huikean syvälliseen ystävyyteemme.
 

hooceebruins

Jäsen
Suosikkijoukkue
Boston Bruins, Janette Lepistö
Top5 - Etenijät

1. Sami Haapakoski
2. Hanna Airaksinen
3. Janne Vuorinen
4. Valtteri Ketonen
5. Jonna Salminen
 

hooceebruins

Jäsen
Suosikkijoukkue
Boston Bruins, Janette Lepistö
Unohdit(-ko) Jorma Pajusen?
Tuo silloinen KaMa:n kärkinelikko oli kuin kone: Pajunen, Tuomaala, Vihriälä, Uusi-Oukari - legendaarisia nimiä....
Meinasin lähtiä ihan historiaankin, vaan kun nämä 90-luvulta eteenpäin on vaan niin kovia.
 

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
Meinasin lähtiä ihan historiaankin, vaan kun nämä 90-luvulta eteenpäin on vaan niin kovia.
Niin, vaikeaa tietysti verrata 70-luvun savikenttien pelaajia tekonurmi-ajan vastaaviin, mutta Pajunen oli aikoinaan täysin suvereeni etenijä silloisessa pääsarjassa, joten en ainakaan "kovuuden" tai sen puutteen perusteella pudottaisi pois Top-5:stä. Olen nimittäin nähnyt myös Samin ja Jannen taivalta kentän laidalta eivätkä he ole tehneet samaa vaikutusta kuin Pajunen.

"KaMan menestysvuosien legendaarinen numero 1, joka voitti vuosina 1970-1973 neljä kertaa peräkkäin etenijäkuninkuuden. Yksi kaikkien aikojen parhaista etenijöistä, jalkanopea ja erinomainen pesiltälähtijä. Ulkona KaMan johtavia ulkopelaajia, varma ykkösvahti. KaMan oma kasvatti, pelasi 13 pääsarjakautta. 7 Itä-Länttä."

PS. Olin Lipon kannattaja aikoaikoinani ja seurasin tiiviisti pesäpalloa aina sopupelijupakkaan asti, sen jälkeen siirryin junnutasolle seuratoimintaan omien lasteni mukana joksikin aikaa.
 

hooceebruins

Jäsen
Suosikkijoukkue
Boston Bruins, Janette Lepistö
Niin, vaikeaa tietysti verrata 70-luvun savikenttien pelaajia tekonurmi-ajan vastaaviin, mutta Pajunen oli aikoinaan täysin suvereeni etenijä silloisessa pääsarjassa, joten en ainakaan "kovuuden" tai sen puutteen perusteella pudottaisi pois Top-5:stä. Olen nimittäin nähnyt myös Samin ja Jannen taivalta kentän laidalta eivätkä he ole tehneet samaa vaikutusta kuin Pajunen.

"KaMan menestysvuosien legendaarinen numero 1, joka voitti vuosina 1970-1973 neljä kertaa peräkkäin etenijäkuninkuuden. Yksi kaikkien aikojen parhaista etenijöistä, jalkanopea ja erinomainen pesiltälähtijä. Ulkona KaMan johtavia ulkopelaajia, varma ykkösvahti. KaMan oma kasvatti, pelasi 13 pääsarjakautta. 7 Itä-Länttä."

PS. Olin Lipon kannattaja aikoaikoinani ja seurasin tiiviisti pesäpalloa aina sopupelijupakkaan asti, sen jälkeen siirryin junnutasolle seuratoimintaan omien lasteni mukana joksikin aikaa.
Joo minähän en ihan tuonne 70-luvulle asti pysty tietämään. 80-luvun puolen välin jälkeen aloin pelailemaan ja sinne sopupeleihin asti kiertelin kenttiä ja nyt sitten vanhana jarruna pelailin alasarjoja ja valmennellut junnuja. Oikeastaan oli viidentoista vuoden pätkä, että ei niin paljoa tullut edes seurattua.

Top5-Lyöjiin on kyllä otettava sitten vanhuksiakin mukaan.
 

UnenNukkuja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aika moni, kunhan on turkulainen
Juha Tapion veisut top 5. Jossain ketjussa kuulostin dissaavalta, mutta on oikeasti hienoja biisejä tehnyt.

1. Sitkeä Sydän
2. Sinun Vuorosi Loistaa
3. Pettävällä Jäällä (juujuu, Yön esittämä)
4. Meillä On Aikaa
5. Kaksi Puuta
 

MegaForce

Jäsen
Todella pienellä otannalla mennään, mutta nyt vihdoin kun täällä Italiassakin on tullut pureskeltua, niin top 5 ruoka maat, by Krepo.

1. Kreikka


2. Espanja
3. Italia
4. Venäjä
5. Ranska
Top 5 parhaat ruokamaat omalta osaltani, kriteerinä maat jossa olen käynyt ja viettänyt vähintään 2 viikkoa aikaa.

1. Japani
2. Kiina
3. Italia
4. Espanja
5. Thaimaa
 

MegaForce

Jäsen
Edit: Kvg Beatles ja Elvis Presley, ettehän te niitä muutoin tiedä...
Top 5 Beatles-kappaleet:

1. A Day in Life
2. Strawberry Fields Forever
3. In My Life
4. Hey Jude
5. Love Me Do

On kyllä mahdotonta tehdä top-5 listaa, kun täysin liian monta mahtavaa kappaletta löytyy.

Top 5 Elvis:

1. A Little Less Conversation
2. In the Ghetto
3. Hound Dog
4. Can't Help Falling in Love
5. Jailhouse Rock
 
Viimeksi muokattu:

Oopi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Topi 5 kasaribondit. Kaikki siis tosi kovia ja mielestäni paras Bond-vuosikymmen eli listan vikakin on erittäin kova!

1. Vaaran vyöhykkeellä
2. Octopussy-mustekala
3. Erittäin salainen
4. Lupa tappaa
5. Kuoleman katse
 

Nahkasohva

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Ronnie O'Sullivan, Sunderland
Top 5 Beatles-kappaleet:

1. A Day in Life
2. Strawberry Fields Forever
3. In My Life
4. Hey Jude
5. Love Me Do

Top 5 The Beatles -albumit:

1. Abbey Road
2. Sgt. Peppers...
3. Rubber Soul
4. Revolver
5. The Beatles

Äh... nuohan voi laittaa mihin tahansa järjestykseen, ja ihan liian hyviä albumeita jätin myös ulkopuolelle.
 

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Top-5 bändien kolmikirjaimiset lyhenteet (joita useimmat jonnet eivät muista):
1. CCR
2. BÖC
3. ELP
4. TYA
5. BTO
 

El Gordo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Top-5 Khanit:

1. Aamir Khan, maailman tunnetuin elokuvatähti
2. Tsingis Khan, kaikkien naapurikansojen alistaja, hirveän miekkansa hilpeä kalistaja
3. Khan Noonien Singh, geneettisesti paranneltu vanha vainolainen
4. Jahangir Khan, kaikkien aikojen squashinpelaaja
5. Shere Khan, Viidakkokirjan pelätty bengalintiikeri

Bubbling under: Kamal Khan, Octopussyssa esiintynyt Afgaaniprinssi
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
TOP 5 Kaupungit Suomessa

1. Helsinki. Luonnollinen valinta, koska asun siellä.
2. Turku. Hemmetin kaunis kaupunki, jonka pintaa olen vasta raapaissut. Niin paljon näkemättä ja kokematta.
3. Naantali. Kaunein pikkukaupunki Suomessa. Satama + Kultaranta omia suosikkejani.
4. Vaasa. Kolmisen vuotta sitten tuli käytyä kaupungissa ja tykästyin välittömästi miljööseen. Vanha Vaasa teki erittäin suuren vaikutuksen.
5. Rauma. Vanha Rauma sekä kaupungin keskusta, pikkukaupunkimainen tunnelma.

Pistesijojen ulkopuolella: Kotka (rannalla on tullut käytyä, ei kuitenkaan yhdessäkään puistossa), Imatra (toinen mummola sijaitsi siellä, jonka vuoksi vietin periaatteessa suurimman osan 80-luvusta kaupungissa), Hämeenlinna (kaupunki, jossa sijaitsi toinen mummolani aina vuoteen 2018 asti: historiaa, arkkitehtuuria sekä kauniit maisemat), Porvoo (vanha Porvoo erityisesti), Salo (edesmenneen ukkini - faijan puolelta - synnyinkaupunki, jonka vuoksi tunnen suurta vetovoimaa kyseistä kaupunkia kohtaan)
 

Glove

Jäsen
TOP 5 Kaupungit Suomessa

1. Helsinki. Luonnollinen valinta, koska asun siellä.
2. Turku. Hemmetin kaunis kaupunki, jonka pintaa olen vasta raapaissut. Niin paljon näkemättä ja kokematta.
3. Naantali. Kaunein pikkukaupunki Suomessa. Satama + Kultaranta omia suosikkejani.
4. Vaasa. Kolmisen vuotta sitten tuli käytyä kaupungissa ja tykästyin välittömästi miljööseen. Vanha Vaasa teki erittäin suuren vaikutuksen.
5. Rauma. Vanha Rauma sekä kaupungin keskusta, pikkukaupunkimainen tunnelma.

Pistesijojen ulkopuolella: Kotka (rannalla on tullut käytyä, ei kuitenkaan yhdessäkään puistossa), Imatra (toinen mummola sijaitsi siellä, jonka vuoksi vietin periaatteessa suurimman osan 80-luvusta kaupungissa), Hämeenlinna (kaupunki, jossa sijaitsi toinen mummolani aina vuoteen 2018 asti: historiaa, arkkitehtuuria sekä kauniit maisemat), Porvoo (vanha Porvoo erityisesti), Salo (edesmenneen ukkini - faijan puolelta - synnyinkaupunki, jonka vuoksi tunnen suurta vetovoimaa kyseistä kaupunkia kohtaan)
Ei päässyt Oulu listalle. Paska kaupunni.
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Ei päässyt Oulu listalle. Paska kaupunni.
Muistikuvat Oulusta ovat niin heikot, ettei maksanut vaivaa. Olen käynyt siellä tasan kerran, joskus 1990-luvun puolivälissä ja ainoa asia, mitä muistan kaupungista, on iso joki sekä joku turisteille tarkoitettu pikkujuna.
 

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
Muistikuvat Oulusta ovat niin heikot, ettei maksanut vaivaa. Olen käynyt siellä tasan kerran, joskus 1990-luvun puolivälissä ja ainoa asia, mitä muistan kaupungista, on iso joki sekä joku turisteille tarkoitettu pikkujuna.
Oulujoki ja Potnapekka...
Nähdä nuo ja kuolla (ikävään)!
 
K

Kiekkokatsoja

TOP 5 Kaupungit Suomessa

1. Helsinki. Luonnollinen valinta, koska asun siellä.
2. Turku. Hemmetin kaunis kaupunki, jonka pintaa olen vasta raapaissut. Niin paljon näkemättä ja kokematta.
3. Naantali. Kaunein pikkukaupunki Suomessa. Satama + Kultaranta omia suosikkejani.
4. Vaasa. Kolmisen vuotta sitten tuli käytyä kaupungissa ja tykästyin välittömästi miljööseen. Vanha Vaasa teki erittäin suuren vaikutuksen.
5. Rauma. Vanha Rauma sekä kaupungin keskusta, pikkukaupunkimainen tunnelma.

Pistesijojen ulkopuolella: Kotka (rannalla on tullut käytyä, ei kuitenkaan yhdessäkään puistossa), Imatra (toinen mummola sijaitsi siellä, jonka vuoksi vietin periaatteessa suurimman osan 80-luvusta kaupungissa), Hämeenlinna (kaupunki, jossa sijaitsi toinen mummolani aina vuoteen 2018 asti: historiaa, arkkitehtuuria sekä kauniit maisemat), Porvoo (vanha Porvoo erityisesti), Salo (edesmenneen ukkini - faijan puolelta - synnyinkaupunki, jonka vuoksi tunnen suurta vetovoimaa kyseistä kaupunkia kohtaan)
Makuasioita, kuten pitääkin.
Listalla on vain rannikkokaupunkeja. Ja melkolailla eteläisestä Suomea. Herää kysymys, että onko kirjoittajalla niihin vahva mieltymys, ja että minkäverran sisämaan kaupunkeja onkaan vielä näkemättä?
Listalla on yksi, jonka itse laitan top 5, epämielyttävimmäksi kaupungiksi Suomessa. Sieltä pois pääseminen, on jokainen kerta tuonut helpotuksen olotilan.
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Makuasioita, kuten pitääkin.
Listalla on vain rannikkokaupunkeja. Ja melkolailla eteläisestä Suomea. Herää kysymys, että onko kirjoittajalla niihin vahva mieltymys, ja että minkäverran sisämaan kaupunkeja onkaan vielä näkemättä?
Listalla on yksi, jonka itse laitan top 5, epämielyttävimmäksi kaupungiksi Suomessa. Sieltä pois pääseminen, on jokainen kerta tuonut helpotuksen olotilan.
Olen käynyt suunnilleen 70:ssä kunnassa vuosikymmenien saatossa, joista noin kolmannes on sijainnut Itä- ja Keski-Suomessa. Enimmäkseen olen käynyt pikkukaupungeissa eli sellaisissa, joiden väkiluku on ollut alle 50 000 asukasta sekä harvemmin suurimmissa kaupungeissa kehä kolmosen ulkopuolella. Aktiivisin aika, jolloin tein noita visiittejä, oli viime ja toissa vuosikymmenellä, minkä jälkeen olen oleskellut enimmäkseen pääkaupunkiseudulla.

Autottomana ja pienituloisena on vaikea lähteä paahtamaan vaikkapa Ouluun tai edes Kuopioon, joten siksi olen viettänyt aikaani paljon täällä etelässä ja ne kerrat, kun minulla on ollut auto käytössä, ovat olleet sellaisia, että matkat ovat suuntautuneet enimmäkseen eteläiselle rannikkokaistaleelle sekä toisinaan Savoon. Ehkä sitten jossain vaiheessa, kun taloudellinen tilanteeni paranee, voin tutustua muihinkin kaupunkeihin oikein ajan kanssa.
 
K

Kiekkokatsoja

Olen käynyt suunnilleen 70:ssä kunnassa vuosikymmenien saatossa, joista noin kolmannes on sijainnut Itä- ja Keski-Suomessa. Enimmäkseen olen käynyt pikkukaupungeissa eli sellaisissa, joiden väkiluku on ollut alle 50 000 asukasta sekä harvemmin suurimmissa kaupungeissa kehä kolmosen ulkopuolella. Aktiivisin aika, jolloin tein noita visiittejä, oli viime ja toissa vuosikymmenellä, minkä jälkeen olen oleskellut enimmäkseen pääkaupunkiseudulla.

Autottomana ja pienituloisena on vaikea lähteä paahtamaan vaikkapa Ouluun tai edes Kuopioon, joten siksi olen viettänyt aikaani paljon täällä etelässä ja ne kerrat, kun minulla on ollut auto käytössä, ovat olleet sellaisia, että matkat ovat suuntautuneet enimmäkseen eteläiselle rannikkokaistaleelle sekä toisinaan Savoon. Ehkä sitten jossain vaiheessa, kun taloudellinen tilanteeni paranee, voin tutustua muihinkin kaupunkeihin oikein ajan kanssa.
Tuli mieleen, että oliko kyseessä top5 kaupungit asumiseen, lomailuun vai yleisesti?
Lomailuun löytyy monta hyvää pienempääkin paikkakuntaa. Myös "eteläkehän ulkopuolelta."
Ja joskus karukin voi olla kaunista.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös