Ja Paarma!TOP 5 Villieläimet Suomessa
1. Susi
2. Karhu
3. Merikotka
4. Kyhmyjoutsen
5. Kurki
Pistesijojen ulkopuolella: haarapääsky, ahma, metsäpeura, ilves, huuhkaja, sinisorsa
Ja Paarma!TOP 5 Villieläimet Suomessa
1. Susi
2. Karhu
3. Merikotka
4. Kyhmyjoutsen
5. Kurki
Pistesijojen ulkopuolella: haarapääsky, ahma, metsäpeura, ilves, huuhkaja, sinisorsa
Olet aavistuksen nuorempi kuin minä mutta Sandra Kim ykköseksi ja Herreys Lenan perään niin lista ok.Top 5 viisuvoittajat
1. Lordi
2. Lena
3.Emmalie de forest
4. Måneskin
5. Loreen
Entäs Johnny Logan ja What's Another Year?TOP 5 Euroviisuvoittajat
1. L'oiseau et l'enfant - Marie Myriam / Ranska (1977)
2. Un banc, un arbre, une rue - Séverine / Monaco (1971)
3. Poupée de cire, poupée de son - France Gall / Luxemburg (1965)
4. Tu te reconnaîtras - Anne-Marie David / Luxemburg (1973)
5. Nocturne - Secret Garden / Norja (1995)
Pistesijojen ulkopuolella: Save your kisses for me - Brotherhood of Men / UK (1976), Fly on the Wings of Love - Olsen Brothers / Tanska (2000)
Hän on ihan jees ja biisiäkin tykkään kuunnella. 1990-luvulla Viisujen taso on laskenut reippaasti ja nykytaso on suorastaan karmea.Entäs Johnny Logan ja What's Another Year?
Pidin/pidän Johnnya ehkä kovimpana koskaan: voittanut viisut kahdesti laulajana (1980,1987) ja kerran säveltäjänä (1992)!
Top-5 Manut:
Kyllä olen. Sitä juuri tarkoitin listassani. Jenkkiversio on aikamoinen pannukakku, kun taas alkuperäinen on kaikin tavoin parempi.Ootko @alwahla nähnyt tämän torahammaselokuvan:
...ja nimen omaan tämä alkuperäinen ruotsalainen elokuva, itse taisin äänestää sen jossain vuosikymmenen elokuvissa ihan kärkisijoille.
Kyllä olen. Sitä juuri tarkoitin listassani. Jenkkiversio on aikamoinen pannukakku, kun taas alkuperäinen on kaikin tavoin parempi.
Mainitsemasi Waititin What We Do in the Shadows olisi korkealla omalla listallani, ja Shadow of the Vampire ja Kathryn Bigelow'n Near Dark kisaisivat pistesijoista. Nosferatun ykkössija on kyllä täysin oikein.TOP 5 Vampyyrielokuvat
1. Nosferatu (1922). Paras vampyyrielokuva koskaan. Ylisanat loppuvat kesken.
2. Bram Stoker's Dracula
3. The Lost Boys
4. Let the Right One In
5. Interview with the Dracula
Pistesijojen ulkopuolella: Blade II, From Dusk Till Dawn
Pari korealaista vampyyrileffaa on näkemättä, samoin Taika Waititin tekele, joten tämä listaus tullee muuttumaan, jahka näen kyseiset leffat.
4. Miina ja Manu kirjan Manu
Jaahas, katsotaanpas...Top 5 jalkapalloilijat, joita tykkäsin. Ei absoluuttinen parhaimmuus järjestys:
...
Käsittämätöntä, että zinede jäi ulos listastani... Vaikka maha kasvaa, niin Ranskan Zidane pelipaita vieläkin aktiivisessa käytössä!Jaahas, katsotaanpas...
Bubling under:
Zinédine Zidane,
Hieman arvelen, että siulla on enemmän ikää kuin minulla...Jaahas, katsotaanpas...
1. Pele
2. Johan Cruijff
3. Eusebio
4. Franz Beckenbauer
5. Rivelino
Bubling under:
Luigi Riva, Zinédine Zidane, Michael Laudrup
No, näin varmaan on päässyt käymään, ihan jo tuosta listastanikin päätellen... mistäpä muusta...Hieman arvelen, että siulla on enemmän ikää kuin minulla...
Pihapeleissä kun lauottiin kaukaa piti aina sanoa "Arie Haan", ilmeisesti tämän takia.Noiden em. pelaajien lisäksi mieleen jäi esim. puolalainen Grzegorz Lato, aivan käsittämättömän nopea laituri, joka voitti kisojen maalikuninkuuden seitsemällä maalilla.