- Ärade talman! Jag är själv ett exempel på vad tvångssvenskan producerar. Elikkä, arvoisa puhemies, olen itse esimerkki siitä, mitä pakkoruotsi tuottaa. Minut vain pakotettiin ruotsalaiseen kouluun, joten äidinkieleni on ruotsi. Se on avannut minulle kaikki ovet, minkä takia olen täällä. Ruotsi on antanut minulle kaikki työpaikat, ja opin sen myötä paremmin englantia.
- Arvoisa herra puhemies! Ajattelin tuossa, kun sain noin 600 iskua isänmaan puolesta toissapäivänä päähäni, että olisin tänään hiljaa, mutta ed. Karjulan isänmaallisuus herätti minunkin isänmaallisuuteni. Parempaa puhetta en minäkään voisi pitää.
- halusin, että tämä tulisi pöytäkirjaan, kun vihreitten kansanedustaja Ojansuu laittoi Puolustusvoimat ja kulttuurin vastakkain, puolustusvaliokunnassa kun istun: Ei koskaan voida tehdä näitä asioita vastakkain tai puhua niiden rahoituksesta, tulevatko ne samasta vai eri paikasta. Minä uskon, että kukaan Suomen passin omistaja ei halua istua oopperassa, kun maatamme miehitetään.
- Herra puhemies! Haluan vain ilmoittaa ja pöytäkirjata, että minä lähden tästä pois. Nimittäin yhtään ministeriä ei ole paikalla, keltä voisin kysyä kysymyksiä.
- Täällä on monta kertaa muutenkin otettu esiin nämä hammashuollot ja terveydenhoito. Minä luin jostain laista - ja kuulen paljon valituksia kansalaisilta - jossa lukee jossain pykälässä, että kaikkien ulkomaalaisten ja pakolaisten pitää päästä kuukauden sisällä hammashoitoon. Miten tämä on mahdollista, sitä minä en ymmärrä. Eikö pitäisi olla päinvastoin Suomessa, että suomalaisten pitää päästä vähintään kuukauden sisällä hammashoitoon, kun on tilannut sen, ja sitten muut hoidetaan sen jälkeen, kun on aikaa?
- Arvoisa puhemies! Halusin vain lopuksi sanoa, että minä myöskin kiitän ministeri Pekkarista. Hän on tänään jaksanut olla täällä koko päivän. Harmi, että hän ei eilen ollut. Hän kyllä ilmoitti minulle tänään, että hän oli talossa, mutta oli lepäämässä huoneessaan. Kiitoksia hänelle. Ei häntä turhaan kutsuta tuolla kadulla eduskuntatalon terrieriksi.
- Haluaisinkin tässä, kun olen vihreät haastanut huumausainetestiin, tässä saman tien nytten haastaa koko eduskunnan huumausainetestiin. Näytetään kansalaisille ja nuorille, että myöskin täällä ollaan puhtaita, ja annetaan esimerkkiä.
- Arvoisa puhemies! Tässä on vettä. Ed. Zyskowicz sanoikin, että tässä on vettä. Viime puheessa punamulta tuli suuhun saakka niin, että kuivasi.
- Haluan myöskin aloittaa tämän isänmaallisesti. Haluan siteerata värssystä "Kotimaani ompi Suomi", jonka Suomen sotaveteraanit esittivät torstaina Ylioppilastalon juhlasalissa maamme presidenteille: "Kotimaa on mulle kallis, sen mä tahdon omistaa. Suomenmaan jos Luoja sallis olla aina vapaa maa!"
- Huumeista on puhuttu tässäkin talossa. Välillä tuntuu, että osa vihreistä haluaisi kannabiksen R-kioskeihin, mutta onneksi edellinen hallitus otti tässä huumeasiassa tiukemman linjan, kiitos siitä. Faktana mainittakoon, että lähes jokainen kovien huumeiden käyttäjä on aloittanut miedolla ja myös tupakoi.
- ehdotan, että tässä talossa järjestetään kaksi kertaa vuodessa huumetesti viidelle kansanedustajalle arpomalla. Tämä olisi hyvä malli kansalaisille ja nuorisolle. (Puhemies koputtaa) Näin näyttäisimme, että enemmistö tässä eduskunnassa (Puhemies koputtaa) on selkeästi kaikkia huumeita vastaan, myös mietoja. Minä voin olla joka kerta testattavana, niin vihreitten ei tarvitse osallistua. (Puhemies koputtaa)