Mainos

Tony Halmeen helmiä

• 14 928
  • 70

FlaPa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Florida Panthers
Grome kirjoitti:
Äänestääköhän Tony lesboa presidentiksi?
Miksi ei äänestäisi, jos en nyt aivan väärin muista niin viimeksi kun olen Halmeesta jotain kuullut, hän taisi jopa seurustella erään nuoren lesbon kanssa.. Tai ei taida seurustella enää.. Tais seki likka vaan törmätä väärään mieheen ja päätti ruveta tykkäämään tytöistä..

Elrith

Jäsen
Suosikkijoukkue
On vain Jokerit
Veijari kirjoitti:
http://www.eduskunta.fi/

etusivulta klikkaatte "kansanedustajat" ja etsitte Tonyn profiilin. Tonyn lärvin alle tuleekin sitten linkki "puheenvuorot 1.11.1999-"

sieltä löytyy myös ihan huvittavaa tekstiä, varsinkin kansanedustajauran alkutaipaleelta.

Suurkiitokset linkistä! Legendaarista kamaa, kaikkea runonlausunnasta aivan käsittämättömään tajunnanvirtaan. Ihan asiallista politikointiakin mahtuu mukaan; Tony on ajanut mm. prostituution laillistamista ja veteraaneille ilmaisia hautapaikkoja niin hyvin kun kansanedustaja voi. Eli oli miehestä mitä mieltä tahansa, niin ei nyt kuitenkaan ihan totaalinen vitsi.

Lisäksi on aivan pakko antaa propseja sille että jätkä on vastustanut kansanedustajien palkan nostamista.

Legendaarisin Tonyn heitto meni sigiksi.

KoJu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Kansanedustaja T.Halme

Täytyy sanoa näin ensimmäisen sivullisen halmen puheita luettuani, että todella asiallista juttua mieheltä. En tiedä kuka nämä puheet Halmeelle kirjoittaa, mutta asia on aina pätevää, vaikkakaan ei aina niitä tärkeimpiä tässä maassa(mielestäni.)
Itsellä ainakin Halmeen "pinnat" nousivat kohisten nuiden puheiden perusteella.

solamnic76

Jäsen
Suosikkijoukkue
Carlos Tevez... siis punaistako pitää kumartaa?
KoJu kirjoitti:
Täytyy sanoa näin ensimmäisen sivullisen halmen puheita luettuani, että todella asiallista juttua mieheltä. En tiedä kuka nämä puheet Halmeelle kirjoittaa, mutta asia on aina pätevää, vaikkakaan ei aina niitä tärkeimpiä tässä maassa(mielestäni.)
Itsellä ainakin Halmeen "pinnat" nousivat kohisten nuiden puheiden perusteella.

Halmeen tavanneet voivat todeta että mies laukoo ne itse. Älykkyyttä on, sen lisäksi kokemusta raa'asta duunista (bodaus). Helppoa on älyllisesti vähätellä miestä, mutta harva suomalainen yltää yli hänen 120.

Ja myös saavutuksin pitää miestä mitata. Monestako friikistä tulee kansanedustaja, pellepainija, rahamies?

Rontti

Jäsen
Suosikkijoukkue
paska kiekko
Tony Halmeen ampuma-ase jupakan jälkeenhän kansanedustajamme oli muistaakseni jonkun aikaa aika heikossa kunnossa ja jopa hengen lähtökin oli lähellä. Halmetta hoitavat lääkärithän totesivat Halmeen heräillessä ruususen unestaan, että "Viikingin" pitäisi toipua entiselleen, mutta muita pysyviä vammoja tästä tapahtumasarjasta ei hänelle kuitenkaan pitäisi jäädä.

Elrith

Jäsen
Suosikkijoukkue
On vain Jokerit
Rontti kirjoitti:
Tony Halmeen ampuma-ase jupakan jälkeenhän kansanedustajamme oli muistaakseni jonkun aikaa aika heikossa kunnossa ja jopa hengen lähtökään ei ollut kaukana. Halmetta hoitavat lääkärithän totesivat Halmeen heräillessä ruususen unestaan, että "Viikingin" pitäisi toipua entiselleen, mutta muita pysyviä vammoja tästä tapahtumasarjasta ei hänelle kuitenkaan pitäisi jäädä.

Halmeen puheenvuoroja selatessa huomaa äkkiä, että ihmeellisesti tahti hidastui tapauksen tiimoilta. Ei ole enää jälkikäteen ollut kauheasti sanottavaa. Ikävää sikäli, että kerrankin tuli löydettyä poliitikon puheita joita melkein jaksaa lukea. Harvinaista huvia.

Kaivanto

Jäsen
Elrith kirjoitti:
Legendaarisin Tonyn heitto meni sigiksi.

"En ole ihan kolmessa kuukaudessa ehtinyt hoitaa hautapaikkoja, sotaveteraaneille lääkkeitä ja pedofiilejä ja insestiä samaan aikaan, mutta minä hoidan teille kuitit ja minä selvitän tämän."

Sotaveteraaneille lääkkeitä, pedofiilejä ja insestiä???

Groove Armada

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Starkin noutopihan parakki
Halme on idiootti. Ei elä kuten opettaa, mm tämä "huumetestit kansanedustajille"

Ja sitten itse narahtaa.

Cube

Jäsen
Groove Armada kirjoitti:
Halme on idiootti. Ei elä kuten opettaa, mm tämä "huumetestit kansanedustajille"

Ja sitten itse narahtaa.
Äläs nyt. Tämä oli vain osa suurempaa suunnitelmaa. Jos testaaminen olisi alkanut, niin Halmehan olisi jäänyt kiinni vapaaehtoisesti vain todistaakseen pointtinsa: Eduskunnassakin on rikollisia. No, ainakin yksi rikollinen.

Grome

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Tuoretta Halmea, kun eduskunnassa käsiteltiin seksipalveluiden ostokieltoa

"Joka ikiseltä pedofiililta pitäisi leikata munat irti, lyödä ne tapilla perseeseen ja heittää ne loppuikäksi linnaan." (HS)

Ilkka Kanerva tarjoi Tonylle huomatauksen tästä hyvästä.

Alex

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Ihme hyssyttelyä eduskunnassa. Kerrankin joku sanoo asiat suoraan, niin heti ollaan jotain keltasia kortteja jakelemassa.

kaizu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Canucks
Aika kovaa tekstiä kaverilta, joka pari kuukautta aiemmin poseerasi juorulehden sivuilla itseään yli 20 vuotta nuoremman pissaliisan kanssa.

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Ja ylipäätään kaverilta, jonka hermokontrolli, moraalista puhumattakaan on vähintääkin kyseenalainen. Sitä tekee mistä saarnaa.

Rontti

Jäsen
Suosikkijoukkue
paska kiekko
Jaahans, ne on sitten ilmeisesti vaalit pikkuhiljaa tuloillaan kun Halme alkaa rääpiä turpaansa, että pääsisi Ilta-Pulun lööppeihin.

Nyt heti kaikki punaniskat barrikaadeille!

Vakio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Man City
Rontti kirjoitti:
Jaahans, ne on sitten ilmeisesti vaalit pikkuhiljaa tuloillaan kun Halme alkaa rääpiä turpaansa, että pääsisi Ilta-Pulun lööppeihin.

Halme on ilmoittanut, että ei asetu enää ehdolle. Ellei nyt sitten ole viimeaikoina muuttanut mieltään.

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
Grome kirjoitti:
Tuoretta Halmea, kun eduskunnassa käsiteltiin seksipalveluiden ostokieltoa

"Joka ikiseltä pedofiililta pitäisi leikata munat irti, lyödä ne tapilla perseeseen ja heittää ne loppuikäksi linnaan." (HS)
Jösses, vittu mikä urpo.
Kaikkihan noin varmasti ajattelevat, mutta eduskunta ei ole oikea paikka tuollaisen paskan suoltamiseen. Ehkä joku hien- ja kusenhajuisen kuntosalin pukuhuone, vaan eipä taida pistoolisankari sellaisissa enää käydä.

Halmeella on itseasiassa jopa hyviä puheenvuoroja.

- Meidän ensimmäinen ja tärkein kunniavelkamme on Suomen kansalle ja minun mielestäni etusijassa urheille sotiemme sankareille, joita ilman te ette istuisi täällä puvuissanne ja mekoissanne. Minua ainakin hävettää, kun tunnen henkilökohtaisesti sotiemme urheita veteraaneja, jotka joutuvat päivittäin laskemaan, ostavatko ruokaa vai lääkkeitä, ja kumminkin samaan aikaan hallitus haluaa lisätä kehitysapua 500 miljoonalla eli nostaa entistä apua 100 prosentilla ihmisille, jotka eivät ole tehneet muuta meille kuin pyytäneet rahaa.

- Kyllä minua hävettää, että meinaatte pyytää vielä lisää palkkaa, vaikka meidän veteraanimme joutuvat maksamaan omista hautapaikoistaan. Eikö ketään muuta hävetä täällä salissa? Ei näköjään.

- Arvoisa herra puhemies! Olen samaa mieltä tästä ed. Oinosen kanssa, joka ehti livahtaa myös ennen minua. Kun laissa kerran tästä säädetään, onhan se selvää, että opiskelijoiden pitää saada tukea niiltä kuukausilta, kun on niin sanottu kesäloma. Periaatteessahan opiskelijoilla ei ole kesälomaa; silloin pitää opiskella, kun jotain opiskellaan, kunnes ollaan valmiita. Mutta jos tällä periaatteella ajateltaisiin, että kesälomalla otetaan opintotuki pois, niin kuka sitten siellä kotona pitäisi sitä munakelloa käynnissä niin, että silloin kun opiskelija käy vessassa tai syömässä, siltä ajalta, hän ei saisi opintotukea, vaan saisi vain silloin, kun hänellä on muka kirja kädessä?

Saman tien haluaisin tätä taas viilata enemmän: Myöskin opiskelijoilla pitäisi olla oikeus, jos ovat ahkeria opiskelijoita, käydä töissä ilman, että verottaja verottaa siitä sitten 50 prosenttia ylimääräistä veroa. Pitäisi olla minimaalinen vero, jos ollenkaan, niin kauan kuin hän opiskelee.

- Rikollisuus tietysti pitää estää, mutta minulla on erilainen näkökulma, miten se estetään. Nimittäin poliisillahan on jo tarpeeksi töitä muutenkin, ja paritusta, ikävä kyllä, ei koskaan ehditä estää täysin. Minun mielestäni on turhaa laittaa rahaa näihin asioihin. Minun mielestäni, jos prostituutio laillistettaisiin, saataisiin Suomen valtion budjettiin enemmän rahaa ja harmaa talous niin sanotusti poistuisi.

Ja vähän kevyemmältä osastolta:

- Ärade talman! Jag är själv ett exempel på vad tvångssvenskan producerar. Elikkä, arvoisa puhemies, olen itse esimerkki siitä, mitä pakkoruotsi tuottaa. Minut vain pakotettiin ruotsalaiseen kouluun, joten äidinkieleni on ruotsi. Se on avannut minulle kaikki ovet, minkä takia olen täällä. Ruotsi on antanut minulle kaikki työpaikat, ja opin sen myötä paremmin englantia.

- Arvoisa herra puhemies! Ajattelin tuossa, kun sain noin 600 iskua isänmaan puolesta toissapäivänä päähäni, että olisin tänään hiljaa, mutta ed. Karjulan isänmaallisuus herätti minunkin isänmaallisuuteni. Parempaa puhetta en minäkään voisi pitää.

- halusin, että tämä tulisi pöytäkirjaan, kun vihreitten kansanedustaja Ojansuu laittoi Puolustusvoimat ja kulttuurin vastakkain, puolustusvaliokunnassa kun istun: Ei koskaan voida tehdä näitä asioita vastakkain tai puhua niiden rahoituksesta, tulevatko ne samasta vai eri paikasta. Minä uskon, että kukaan Suomen passin omistaja ei halua istua oopperassa, kun maatamme miehitetään.

- Herra puhemies! Haluan vain ilmoittaa ja pöytäkirjata, että minä lähden tästä pois. Nimittäin yhtään ministeriä ei ole paikalla, keltä voisin kysyä kysymyksiä.

- Täällä on monta kertaa muutenkin otettu esiin nämä hammashuollot ja terveydenhoito. Minä luin jostain laista - ja kuulen paljon valituksia kansalaisilta - jossa lukee jossain pykälässä, että kaikkien ulkomaalaisten ja pakolaisten pitää päästä kuukauden sisällä hammashoitoon. Miten tämä on mahdollista, sitä minä en ymmärrä. Eikö pitäisi olla päinvastoin Suomessa, että suomalaisten pitää päästä vähintään kuukauden sisällä hammashoitoon, kun on tilannut sen, ja sitten muut hoidetaan sen jälkeen, kun on aikaa?

- Arvoisa puhemies! Halusin vain lopuksi sanoa, että minä myöskin kiitän ministeri Pekkarista. Hän on tänään jaksanut olla täällä koko päivän. Harmi, että hän ei eilen ollut. Hän kyllä ilmoitti minulle tänään, että hän oli talossa, mutta oli lepäämässä huoneessaan. Kiitoksia hänelle. Ei häntä turhaan kutsuta tuolla kadulla eduskuntatalon terrieriksi.

- Haluaisinkin tässä, kun olen vihreät haastanut huumausainetestiin, tässä saman tien nytten haastaa koko eduskunnan huumausainetestiin. Näytetään kansalaisille ja nuorille, että myöskin täällä ollaan puhtaita, ja annetaan esimerkkiä.

- Arvoisa puhemies! Tässä on vettä. Ed. Zyskowicz sanoikin, että tässä on vettä. Viime puheessa punamulta tuli suuhun saakka niin, että kuivasi.

- Haluan myöskin aloittaa tämän isänmaallisesti. Haluan siteerata värssystä "Kotimaani ompi Suomi", jonka Suomen sotaveteraanit esittivät torstaina Ylioppilastalon juhlasalissa maamme presidenteille: "Kotimaa on mulle kallis, sen mä tahdon omistaa. Suomenmaan jos Luoja sallis olla aina vapaa maa!"

- Huumeista on puhuttu tässäkin talossa. Välillä tuntuu, että osa vihreistä haluaisi kannabiksen R-kioskeihin, mutta onneksi edellinen hallitus otti tässä huumeasiassa tiukemman linjan, kiitos siitä. Faktana mainittakoon, että lähes jokainen kovien huumeiden käyttäjä on aloittanut miedolla ja myös tupakoi.

- ehdotan, että tässä talossa järjestetään kaksi kertaa vuodessa huumetesti viidelle kansanedustajalle arpomalla. Tämä olisi hyvä malli kansalaisille ja nuorisolle. (Puhemies koputtaa) Näin näyttäisimme, että enemmistö tässä eduskunnassa (Puhemies koputtaa) on selkeästi kaikkia huumeita vastaan, myös mietoja. Minä voin olla joka kerta testattavana, niin vihreitten ei tarvitse osallistua. (Puhemies koputtaa)

forrest

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Panthers, Canadiens
Halme kertoo esikoiskirjassaan "Jumala armahtaa, minä en" että olisi toiminut ääninäyttelijänä jossain kansainvälisessä yleisurheiluelokuvassa. Siinä hän oli kertomansa mukaan huudellut suomalaisina kannustushuutoina kaikenmaailman rivouksia.

Muistini mukaan tuo leffa oli Tulivaunut, tosin valmistumishetkellä Halme oli vasta 18-vuotias. Itseltäni kirja on jonnekin hukkunut, joten pystyykö joku varmistamaan asian oikean laidan? Voinpa sitten poistaa tuon äskettäin töllöstä talteen otetun elokuvan tilaa viemästä, jossei sen taustalla huudeta rumia.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy