Halmeelta löytyy parista asiasta viisaita mielipiteitä. Ensinnäkin rangaistuksia pitää mielestäni koventaa. Ei ehkä ihan niin jyrkässä suhteessa missä Halme ehdottaa, mutta esimerkiksi murhasta istuvien vankien lomat ovat minun mielestäni täysin käsittämätön asia. Samoin olen Halmeen kanssa aivan samaa mieltä kuntien määrästä. 100 kuntaa riittäisi vallan mainiosti, mikäli yhdistymiset saadaan aikaan siten, että etäisyydet palveluihin eivät veny kohtuuttomasti. Itse asun 2000 asukkaan kunnassa ja moni asia parantuisi todella paljon, mikäli kunta liittyisi isompaan naapurikuntaan. Naapurikunnissa on joka tapauksessa pakko käydä, koska omassa kunnassa on palveluiden suhteen paljon puutteitakin. Ulkomaalaispolitiikka Halmeella on sitten aivan oma lukunsa, josta on turha välittää jo EU:n luomien säädösten takia, elleivät halmeet valtaa koko eduskuntaa.
Meriläistä ei kyllä voi millään muotoa pitää eilisillan keskusteluvoittajana. Huumeasiassa oli täysin pihalla. Halme on kuulemma haastanut kaikki edustajat huumetesteihin, joissa on jo itse käynyt. Meriläinen puheli ensin että kannabiksen kasvatus kotikäyttöön pitää sallia ja sen jälkeen kun Halme kysyi että koska Rosa menee testiin, meni vaikeaksi ja sanoi jotain, että ei halua pissiä purkkiin terveydenhoitajan pää polvien välissä. Toivoisin kyllä todella, että joku alkaisi oikein pitää listaa, kuka suostuu menemään huumetestiin. Kyllä sekin jotain kertoo. Ainakin sen, kenellä ei varmasti ole mitään salattavaa. Kaikilla, jotka eivät mene ei välttämättä ole syytä olla menemättä, mutta minä (ja todennäköisesti moni muukaan) en äänestäisi henkilöä, joka testistä kieltäytyy.
Juuri tuollainen kysely mitä Halme Meriläiselle teki, on se syy, minkä takia on jopa hyvä, että on eduskunnassa. Isot puolueet eivät tuollaista kyselyrumbaa uskalla aloittaa, eivätkä muutkaan, joilla on saumaa hallitukseen. Tuollainen kysely kuitenkin osoittaa hyvin sen, kuka on sanojensa mittainen ja kuka koittaa hyssytellä. Mutta yksi Halme kyllä riittää.