Tony ”Viikinki” Halme

  • 39 915
  • 1 255
Suosikkijoukkue
KärppäKerho, Leafs, Slovensko
Hmmm

Haluamatta mitenkään erityisesti tunkea herneitä ihmisten nenään, aika outoa että kaikista maailman mielenkiintoisista kirjoista joku valitsee Touni Vaikingin opuksen. No, ehkä se tosiaan tarjoaa hyvät naurut.

Mutta Mikko Alatalo on vielä turhempi äijä, vastenmielinen. *hrrr*

Pari vuotta sitten Nytissä oli huippusiteeraus Viikingistä, meni jotenkin seuraavanlaisesti: "Kun oikein luvan kanssa saa lyödä mustaa miestä, lataan kunnolla!" -T.Halme pari tuntia ennen kuin musta mies (nimeä en muista) tyrmäsi hänet
 

Ck

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, NHL suomalaiset
Suomalaisethan on tunnetusti kateellista kansaa ja sen kyllä huomaa. Aina kun joku vähäänkään menestyy ja näyttää sen niin heti on ihmiset arvostelemassa. Juuri tämmöiset muista poikkeavat julkkikset, kuten Halme, Rytsölät tai päällikkö Jokinen saavat eniten paskaa niskaan.

Jos et mee massan mukana ja sanot omat mielipiteet suoraan tai teet asioita niinkuin itse parhaimmaksi näät ja jos ne eroaa yleisestä tavasta niin olet julkisuudessa tyhmä, paska,pelle tai idiootti.

Yleensä kateelliset ovat ensimmäisenä kaatamassa paskaa niskaan näille väriläiskille. Ihmiset eivät kestä sitä että joku menestyy ja vielä näyttääkin sen. Ei missään muussa maassa saa näin paljon paskaa siitä että menestyy ja elää niinkuin haluaa ja kukkaro antaa myöten. Jos joku näistä vähän epäonnistuu niin ei voi kun ihmetellä sitä vahingonilon määrää.

Mä en voi tajuta sitä kateellisuuden määrää mikä kohdistuu näihin henkilöihin. Mitä sitten jos joku ostaa isomman kämpän kun sulla tai hienomman auton. Paljonko se on sinulta pois?
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Viestin lähetti MacPablo
Tähän hommaanhan siis vaaditaan pätevyyttä, toisin kuin mielestäni eduskuntaan.

Uuh. Kansanedustajan ei tarvitse olla pätevä edustamaan kansaa?
 

JanJ

Jäsen
Viestin lähetti Ck
Yleensä kateelliset ovat ensimmäisenä kaatamassa paskaa niskaan näille väriläiskille. Ihmiset eivät kestä sitä että joku menestyy ja vielä näyttääkin sen.

Tuskin tässä ketjussa on tuollaisesta kyse.
Minä en ainakaan haluaisi Halmetta ajamaan etujani eduskuntaan.

Väriläiskät kuuluvat viihteeseen.
 

MacPablo

Jäsen
Viestin lähetti Everton
Uuh. Kansanedustajan ei tarvitse olla pätevä edustamaan kansaa?
Lähinnä tarkoitin ettei kansanedustajan tarvitse tietää politiikasta mitään, eikä tarvita mitään yliopisto tai muita tutkintoja, jos vaan saa kansalta ääniä. Ja kun kattoo tota sonera meininkiä, niin mielestäni siellä jo on edustajia, jotka eivät ole järin päteviä edustamaan kansaa.
 

Bast

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Trojans, TuTo, Miami Dolphins, FC Inter Turku
Tony Halmeella on varmasti paljon sanottavaa eduskunnassa ja osa siitä voi olla ihan järkevääkin, mutta juttu on vain niin, että Suomessa politiikka toimii aika monimutkaisella tavalla. Yksittäisen kansanedustajan, jolla ei ole takanaan suurta joukkoa samanmielisiä puoluetovereita, on aika vaikea ajaa yksinään omaa agendaansa läpi. Kun vielä ottaa huomioon, että tämä agenda on aika radikaali ja että sen esittäjä on toistasataakiloinen kaljupäinen entinen raskaansarjan nyrkkeilijä ja pellepainija-gladiaattori, voin paljastaa, että homma ei ole pelkästään vaikeaa, se on mahdotonta.

Veltto Virtasesta voidaan olla montaa mieltä, mutta alussa hänelläkin oli mielenkiintoisia mielipiteitä ja ehdotuksia. Median huomio kiinnittyi kuitenkin Virtasen baskeriin ja mies sai samantien hullun leiman. Sama homma Aittoniemen kohdalla ja hän oli vielä lähellä Halmeen linjaakin.

Julkkisehdokkaista tulee auttamatta eduskunnan pellejä, joita kukaan ei ota vakavasti. Lakialotteiden läpivienti on eduskunnassa tiimityötä, se on neuvotteluja, kompromisseja, uusia neuvotteluja jne. Halmeella ei välttämättä ole sellaisia ominaisuuksia, joilla oikeasti sinänsä hyviäkin ideoita vietäisiin eteenpäin.

Julkkispoliitikolla on tasan kaksi urasuuntaa. Hänestä tulee joko edellä mainittu klovni (Aittoniemi, Virtanen, Komsi jne.) tai sitten hänestä tulee hiljainen napinpainaja eduskuntaryhmänsä jatkoksi (Viren, Marjo Matikainen jne).

JanJ:n mainitsema kokousten venyminen ja puheenvuoromaratonit ovat täyttä totta täällä Turussa, jossa vahvasti rasistisista mielipiteistään tunnettu valtuutettu sabotoi jatkuvasti kokouksia äänestyttämällä valtuustoa joka asiasta ja pitämällä pitkiä palopuheita.

Väitän, että Halmeen valinta ei muuta Suomessa mitään. Iltapäivälehdet tosin saisivat paljon kirjoiteltavaa.
 

Maple Leaf

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, Pat Quinn -lahko
Viestin lähetti Bast
Väitän, että Halmeen valinta ei muuta Suomessa mitään.

Jos Halme valitaan eduskuntaan, olisi hyvä, ettei hänen valintansa muuttaisi mitään, ainakaan Halmeen edustamaan maailmankatsomukseen päin.

Joku voi sanoa, että Halme tekee tärkeää työtä nostaessaan esiin pakolais- ja muitakin ongelmia. Ne ovat ongelmia, se on totta, mutta Halmeen ratkaisut näihin ongelmiin ovat yksinkertaisesti vastenmielisiä ja älyllisestikin epärehellisiä. Viihde viihteenä ja politiikka politiikkana - Halme hassuna ja provosoivana haastateltavana menee, mutta lainsäätäjänä? No way.
 

Kosketus

Jäsen
Viestin lähetti Bast

Väitän, että Halmeen valinta ei muuta Suomessa mitään. Iltapäivälehdet tosin saisivat paljon kirjoiteltavaa.

Tuskin Halme itsekään on menossa eduskuntaan nimenomaan lainsäätäjäksi. Varmasti hän näkee oman roolinsa enemmänkin jonkin sortin häirikkönä, tai poliisina (kuten itse on sanonut), jonka tehtävänä on puuttua politiikan epäkohtiin ja raportoida niistä sitten lehdistölle tai yleensäkin toimia lehdistön kanssa yhteistyössä... Ja jos Halme sitten onnistuu käyttämään julkisuutta oikein hyväkseen, voi hänen vaikutusmahdollisuutensa hyvinkin olla suuremmat kuin tavallisella rivipoliitikolla, ainakin keskustelun herättelijänä.

Jos eduskuntaan välttämättä pitää valita julkkiksia joilla ei ole aiempaa politiikasta kokemusta, niin valittakoon sitten mieluummin Halmeen tapaisia äänekkäitä ja suorasanaisia tapauksia, joilla on mahdollisuuksia kyseenalaistaa yleistä poliittista ilmapiiriä, kuin tyyppejä, jotka ovat tuomittuja vajoamaan pelkiksi persoonattomiksi napinpainajiksi.
 

Nikke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
Enpä halua minäkään Halmetta eduskuntaan. Jos taustalla olisi vielä joku älykkö niin edellytykset Suomen ensimmäiselle mahdollisesti menestyvälle oikeistopopulistiselle puolueelle olisivat kasassa. Tuskin minä tätäkään äänestäisi, mutta ihmettelen hieman sitä että tällainen puolue ei ole lyönyt itseään Suomessa läpi. Kai me sitten olemme niin fiksuja.

Minäpä muuten väitän että jos ikäraja olisi vaaleissa 16v 18 sijaan sekä Wallu Walpio ja Tony Halme menisivät täältä Helsingin vaalipiiristä läpi.
 

JanJ

Jäsen
Nyt kun eduskuntavaalit lähestyvät, on aika muistella Tonyn kirjan parhaita kohtia ja niiden "säestämänä" seurata Tonyn vaalimenestystä.

Somalimukulat uhoaa jo lehdissäkin, että ne on Stadin kovin jengi. Kyllä sen verran pitää meidän kasvavasta nuorisosta löytyä yritystä, että näytetään kuka on isäntä talossa. Jätetään se liiman imppaaminen vähän vähemmälle ja pannaan paikat kuntoon niin mummotkin uskaltaa taas liikkua steissillä.

...jos kerran taiteilijaeläkettä myönnetään kaiken maailman savikukon pyörittäjille ja runon rustaajille joiden kippoja ja kirjoja on nähnyt ehkä viisi ihmistä, niin kyllä musta samalla tavalla pitäisi tukea entisiä urheilijoita.. ..on ihan yhtä rankkaa treenata joka päivä 25 vuotta urheilua kuin puhallella vähän lavalla nuotteja paskatorveen tai sutia baskeri silmillä kännissä pillunkuvia tauluun..

...Mä lupaan tässä ja nyt maksaa bensat jokaiseen Ladaan, jolla suomalaiset kommunistimaanpetturit tsörää punanen pipo päässä ikuisesti helvettiin täältä.. ..ei auta muuta kuin balalaikka perseeseen ja rajalle..

Jos miestä ei kotityöt huvita eikä se saa muijaansa siivoamaan, niin silloin sillä on vääränlainen muija.

Näyttäkää mulle tyytyväinen feministi niin mä näytän
teille Jari Sillanpään tyttöystävän

Mitä hyötyä meille yleensä on koko Kiasmasta ? Mä takaan sen, että jos mä väännän kunnon maissipaskat kattilaan ja lyön siihen propellin pystyyn ja vien sen yöllä salaa Kiasman näyttelyyn jonkun feministilesbotaiteilijan nimellä, niin siellä on helsinkiläiset taidekriitikot seuraavana päivänä lääpällään kehumassa että onpa uskomattoman hienoa taidetta

Mä istuin yhtenä päivänä katukahvilassa Esplanadilla mukavassa seurassa. Silloin siihen tallusteli Abu-Papu ja sen kaveri Bingo-Bango suoraan päiväunilta. Ne haki jostain pari tuolia ja tunki röyhkeästi kahden suomalaisen tytön pöytään näiden kielloista huolimatta clip
.. - Mä en tiedä millainen istumajärjestys siellä teidän
kamelinpaskaleirinuotiolla yleensä on, mutta täällä Suomessa ei nimitellä naisia eikä tungeta ilman lupaa toisten pöytään. Alkakaa kalppia takaisin rautatieasemalle. Tehän ootte varmaan VR:llä töissä kun te siellä aina roikutte? clip
..siinä vaiheessa mä nippasin sen pihalle koko terassilta ja se pyllähti kaaressa perseelleen jalkakäytävälle. Kännykkä sillä oli kädessä jo ennen kuin ilmalento päättyi ja hirvee molotus alkoi välittömästi.

Fiksu mies?
 

Tatzka

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti masu

Tony Halme puolestaan ei ole muu kuin neekereitä ja homoja vihaava räyhääjä. Ihmettelen, kuinka välinpitämättömiä ihmiset voivatkaan olla, että he äänestävät edustajakseen paskanjauhajaa. Tunteeko Halme toimintatavat eduskunnassa? Tietääkö edes, mitä ovat lakialoitteet tai mikä on välikysymys? Oletan, että Halmeella ei ole mitään käsitystä, kuinka eduskunta toimii. Olen sitä mieltä, että ennenkuin poliitikko on mitenkään uskottava hänellä on oltava jonkinlainen tausta esim. kunnallispolitiikassa.

Todellista demokratiaa on se, että jokainen edustaja on pätevä poliitikko. Tällä tavoin on oikeasti mahdollisuus saada vaikutusta tärkeisiin asioihin.

ipa rulesille vielä: Yliopistotutkinto ei itsessään anna pätevyyttä poliitikoksi, mutta kyllä se nyt jotakin kertoo Velton fiksuudesta.

masu

Veltosta olen samaa mieltä Viisas mies ja edustaa myös omia mielipiteitään.

Halmetta taas en näkisi noin karrikoidusti. Hän esittää mielipiteensä kärkäästi ja suoraan. Monet edustajat ja ehdokkaat ajattelevat samoin, mutta eivät sitä meille ilmaise.

Pitkä poliittinentausta voi olla myös rasite. Hyväveli kerhot muodostuvat, mielipiteet katoavat ja samankaltaistutaan puolueen mielipiteisiin. Politiikot voivat siis muodostua, pelkiksi leimasinkoneiksi, joita puolueen johtavat politikot ohjaavat. Eduskunnan toiminta tavat kyllä oppii, jos haluaa ja ei niiden muuttuminenkaan varmasti mailmaa kaataisi. Nykyisellään tuntuu olevan sama mitä puoluetta tai ehdokasta äänestää, mikään ei muutu.
 

Shane

Jäsen
Kokeilinpa tuossa huvikseni muutama päivä sitten vaalikoneella, että kuka olisi minulle sopiva ehdokas, mikäli asuisin Helsingin vaalipiirin alueella, ja Tony Halmehan siellä kärjessä oli, eli häntä kyllä äänestäisin, jos pystyisin. Samaa ovat sanoneet monet muutkin, joten toiveita läpimenosta on.

Käypäs JanJ katsomassa Tonyn mielipiteitä tuolla YLEn vaalikoneella, ja tule sitten kertomaan mikä hänestä tekee niin äärimmäisen vastenmielisen henkilön sinun silmissäsi. Kyllähän tuo jo esillä ollut älykkyysosamääräkin kertoo ettei Halme mikään turha tyyppi ole.
 
Suosikkijoukkue
Espoon Tennisseura, Fc Könsikäs
Kävin tsekkaamassa myös Halmeen mielipiteet hesarin vaalikoneesta ja tuntuivat olevan hyvin sovittelevia. Ihan selvää, että Halmeella on rooli julkisuudessa joka ei alkuunkaan vastaa todellisuutta. Jos olisin samassa vaalipiirissä olisin hyvinkin voinut äänestää häntä. Fiksu tyyppi.
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Viestin lähetti Milhouse Nixon
Kävin tsekkaamassa myös Halmeen mielipiteet hesarin vaalikoneesta ja tuntuivat olevan hyvin sovittelevia. Ihan selvää, että Halmeella on rooli julkisuudessa joka ei alkuunkaan vastaa todellisuutta.
Minä TODELLAKAAN äänestäisi (oikeastaan äänestänyt) rehellisenä itseään mainostavaa miestä, jonka mielipiteet julkisuudessa ja todellisuudessa eivät vastaa toisiaan!!

Kuka sen kirjan on muuten kirjoittanut? ja kuka ne mielipiteet? tuskin ainakaan sama henkilö.
 

TBK

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sydän on KIRVEEN muotoinen!
Minä en Halmea äänestäisi, mutta täytyy todeta, että hän puhuu monessa kohtaa asiaa.

"- Mä en tiedä millainen istumajärjestys siellä teidän
kamelinpaskaleirinuotiolla yleensä on, mutta täällä Suomessa ei nimitellä naisia eikä tungeta ilman lupaa toisten pöytään. Alkakaa kalppia takaisin rautatieasemalle. Tehän ootte varmaan VR:llä töissä kun te siellä aina roikutte?"

En voisi enempää olla samaa mieltä
 

MacPablo

Jäsen
Laitetaanpa tähän koko keskustelu ilman "clippejä":

- Hei, anteeksi nyt mutta me ei pyydetty teitä tähän!
- Kula tahan mahtu, huora! Ei tämä ole vaan sun pouta!
- Te kuulitte mitä nämä neidit sanoi. Olkaa hyvä ja poistukaa.
- Mita? Mita sa sano?
- Mä en tiedä millainen istumajärjestys siellä teidän
kamelinpaskaleirinuotiolla yleensä on, mutta täällä Suomessa ei nimitellä naisia eikä tungeta ilman lupaa toisten pöytään. Alkakaa kalppia takaisin rautatieasemalle. Tehän ootte varmaan VR:llä töissä kun te siellä aina roikutte?
- Mita rautatieasema? Mita sa puhu. Ei sula ole oikeus.
- Eikö mennyt perille vai pitääkö antaa vauhtia?
- Haista vitu! Et sa mule mitaan voi. Mula on aids!
 

polvipetteri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Asiaan perehtyneet varmaan tietävätkin faktoja, mutta kuinkas tuo Halme suhtautuu suomalaisiin miehiin, jotka nimittelevät naisia(an) tai käyvät näihin fyysisesti käsiksi?

Tuleeko mieleen yhtään tarinaa siitä, kuinka Halme on heitellyt suomalaisia miehiä pitkin katuja sen vuoksi, että ovat kohdelleet naisia (tai vaikkapa muita kanssaeläjiä) huonosti? Itse en muista yhtään juttua, toisaalta en miehen edesottamuksia ole niin tarkkaan seurannutkaan.
 

MokkaSiili

Jäsen
Suosikkijoukkue
tappara
Juu , tiedän yhden tapauksen kun Halme minua viskoi ympäri baaria . Suuttui siitä kun olin kieltänyt sitä siskoani tanssittamasta .
No , vanhin siskoni oli silloin 11 v. eli tuskin taisi siinä baarissa olla enkä muuten ollut sanaakaan Halmeen kanssa vaihtanut ennenkuin löi .
Sai muuten tuomion pahoinpitelystä .
Halme kyllä itse kertoilee ettei ikinä ole saanut tuomiota kuin hätävarjelun liioittelemisesta .

Rehellinen ?
 

JanJ

Jäsen
Viestin lähetti dana77
Kuka sen kirjan on muuten kirjoittanut? ja kuka ne mielipiteet? tuskin ainakaan sama henkilö.
Tuo pisti silmään.
Kirja on suurelta osalta uskomatonta soopaa ja kansankiihotusta. Vaalikoneiden jutuista löytyikin sitten ihan asiallisiakin kommentteja ja olipa jotkut tiedotkin oikein.

No mutta vaalikoneen tunnarithan menivät puoluetoimistolle, joten sieltä on joku voinut vastata.
 
Viimeksi muokattu:

Murmeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Vancouver Canucks
Näyttää siltä, että Halmeen mielipiteiden puolustelijat uskovat sokeasti, että mies on sellainen kuin hän on nyt vaalien alla itsestään kuvaa luonut.

Onhan se nyt selvä, ettei sillä perusuhoamisella hänellä olisi mitään mahdollisuuksia saada kuin muutaman uusnatsin äänet. Mutta nyt Halme onkin puhunut ummet ja lammet kaikenmaailman chateissa, jotta jättäisi hieman fiksumman kuvan itsestään.

Eiköhän se todellinen Halme kuitenkin ole tämä kirjojen uhoaja ja vaalikoneissa löytyy vain mielipiteitä, joita hän uskoo ihmisten haluavan hänestä lukevan.
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Oli nuo vaalikoneen vastaukset sellaisia, ettei niitä minään älyn korkeimpana asteena voi suoranaisesti pitää.

"Kilpailuttaminen ja päällekkäisyyksien karsiminen lisää aina tehokkuutta"

Miten mitään voidaan kilpailuttaa, ellei ole olemassa kahta kilpailevaa eli päällekkäistä organisaatiota/tuotetta??

"Kun ei ole kilpailua ja tulosvastuuta, tehdään verovaroilla järjettömyyksiä, kuten HUS-lomamatkoja Pariisin"

HUS teki matkat Ranskaan nimenomaan siksi, että siellä terveydenhuollon kustannukset ovat euroopan pienimmät. Tarkoitus oli vähän niin kuin ottaa oppia, mutta onhan se helvetin mediaseksikästä haukkua HUSia kun muutkin sitä haukkuu. HUSsin ongelmat johtuvat julkisuudessa olleiden tietojen mukaan siitä että päällekäisyyksiä on yritetty karsia ja niinpä toimintoja on keskitetty. Aivan kuten Tony vaati.

-"EU:n valtaa tulisi ehdottomasti rajoittaa ja jättää pienillekin valtioille mahdollisuus vaikuttaa omiin asioihinsa"
-"Suomi on jaettu yli 400:än hallinnolliseen alueeseen, joita kutsutaan kunniksi ja kaupungeiksi. Meitä on vain 5 miljoonaa, joten tämmöinen virkamieskoneisto on aivan järjetön"

Minusta ylläolevat lainaukset ovat keskenään ristiriitaisia. Kysymys on siitä että onko päätöksenteko keskitettyä vai hajautettua. Molemmissa on omat hyvät ja huonot puolensa. Todella epäitsekästä eurooppalaisuutta olisi kokonaan luopua tälläisestä omia etuja ajavasta lobbausjärjestelmästä kuten Suomen hallitus sillä siitä on helvetisti kuluja, mutta hyötyä vain 5 miljoonalle ihmiselle (tätä ei pidä tulkita että minä itse sitä kannattaisin).

"Ilmastolliset erotkin ovat niin suuret esim. Portugalin ja Suomen välillä (meillä kesä on 3 kuukautta, etelässä 12), että liian yksipuolisia lakeja ei pidä säätää."
Joka helvetin välissä Halme on vinkumassa, että pomoja ja päättäjiä on liikaa ja niiden määrää pitäisi vähentää. Sekä julkisissa että yksityisissä organisaatioissa johdon palkkojen osuus budjetista/liikevaihdosta on muutamasta promillesta joihinkin prosentteihin. Ilman johtoa mikään organisaatio ei toimi, onneksi Suomi on täynnä kateellisia ihmisiä joten pomojen haukkuminen on kannattaa aina.

Tony Halme vaatii kansanedustajien määrän pienentämistä 120:een ja samanaikaisesti monipuolisempia lakeja. Kuka ne lait säätää, jos ei kansanedustajat?
 

Kosketus

Jäsen
Viestin lähetti Murmeli
Näyttää siltä, että Halmeen mielipiteiden puolustelijat uskovat sokeasti, että mies on sellainen kuin hän on nyt vaalien alla itsestään kuvaa luonut.

Näyttää myös siltä, että joillekin on vaikea käsittää että Halme ei ole mikään Äiti Teresa, hän tuskin on sellaista väittänyt, eikä kukaan sitä hänestä kyllä uskoisikaan. Mies epäilemättä on jonkin sortin rikollinen ja valehtelija, mutta Halmeen puolustukseksi on sanottava, että hän tekee sen niin avoimesti, että se lähentelee jo rehellisyyttä. Henkilökohtaisesti arvostan rehellistä valehtelijaa enemmän kuin valehtelijaa joka esittää rehellistä, eli tyyppejä joita eduskunta on jo väärällään, ja siksi näenkin Halmeessa poliittista potentiaalia. Lainsäätäjää miehestä ei kyllä saa tekemälläkään, mutta mielestäni eduskuntaan tarvitaan lisää hulluja ja siksi antaisin ääneni Tonylle, jos vain voisin.

Ps. Jos Pasi Nielikäinen olisi ehdokkaana, äänestäisin häntä.
 

Murmeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Vancouver Canucks
Viestin lähetti Kosketus
Mies epäilemättä on jonkin sortin rikollinen ja valehtelija, mutta Halmeen puolustukseksi on sanottava, että hän tekee sen niin avoimesti, että se lähentelee jo rehellisyyttä.

Ymmärsitköhän itsekään mitä juuri sanoit? Eli kun tarpeeksi puhuu paskaa, on rehellinen ihminen?


Henkilökohtaisesti arvostan rehellistä valehtelijaa enemmän kuin valehtelijaa joka esittää rehellistä, eli tyyppejä joita eduskunta on jo väärällään, ja siksi näenkin Halmeessa poliittista potentiaalia.

Menee puurot ja vellit sekaisin. Minähän juuri esitin, että mielestäni Halme on nimenomaan "valehtelija joka esittää rehellistä" näin vaalien kynnyksellä.

Lainsäätäjää miehestä ei kyllä saa tekemälläkään, mutta mielestäni eduskuntaan tarvitaan lisää hulluja ja siksi antaisin ääneni Tonylle, jos vain voisin.

Minä luulin, että eduskunnassa pitäisi olla juuri sellaisia ihmisiä, jotka osaavat säätää fiksuja lakeja. Tai edes sellaisia, jotka ylipäätään osaavat säätää lakeja. Tällaiset Halmeen kaltaiset showmiehet pysykööt kaukana kaikesta "virallisesta" ja kirjoitelkoot kirjoja siitä miten kova jätkä hän on ja miten akan pitää olla hellan ja nyrkin välissä ja miten neekereiden pitää painua hevonvittuun.

Ps. Jos Pasi Nielikäinen olisi ehdokkaana, äänestäisin häntä.

Ei tee pieniäkään vaikeuksia uskoa.
 

Kosketus

Jäsen
Viestin lähetti Murmeli
Ymmärsitköhän itsekään mitä juuri sanoit? Eli kun tarpeeksi puhuu paskaa, on rehellinen ihminen ?

Myönnettäköön, että päästin menemään lievästi tunteella, suuremmin asiaa hautomatta. Mutta kyllä edelleen olen sitä mieltä, että aina kunnon paskanjauhanta huonon valehtelun voittaa. Ja pidän Halmetta kuitenkin enemmän paskanjauhajana, kuin valehtelijana. Valehtelijan prototyyppi on joku Kauko Juhantalo, joka osaa hetkittäin olla jopa vakuuttava ja se jos mikä on vaarallinen yhdistelmä ihmiselle ja kansanedustajalle.

Eduskuntaan kyllä pitää äänestää etupäässä fiksuja ihmisiä, mutta en minä ole huomannut että sen paikan keskimääräinen älykkyysosamäärä olisi ollut mitenkään poikkeuksellisen korkea tähänkään asti, joten en usko että Halme sitä suuremmin laskisi.

Nielikäiseen viittasin siksi, että ihmisillä on monia rooleja, eikä siksi ole järkevää että kansanedustajiksi yleensä valitaan ihmisiä, jotka kaikki ovat kuin samasta roolista veistettyjä. Eduskunta tulisi olla kansa pienoiskoossa, ja silloin sinne pitäisi hyvin mahtua pari kylähulluakin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös