Tony ”Viikinki” Halme

  • 39 890
  • 1 255

Kosketus

Jäsen
Mun mielestä eduskuntaan pitäisi saada enemmän Lasse Virenin tapaisia julkimoita. Siinä on meinaan hieno mies. Ei varmasti ole kertaakaan korottanut ääntään eduskunnassa, jos nyt on edes suutaan siellä aukaissut. Lassen tapaisia fiksuja sinne pitää äänestää, eikä mitään Tony Halmeita, joilla on mielipiteitä ja joiden mielipiteet ovat vielä niin lähellä kansan mielipiteitä, että ihan hirveää. Mitä siitäkin tulee, jos kansa saa itselleen edustajan eduskuntaan ? Kyllä sen tietää, ei yhtään mitään. Äänestäkäämme siis Lassea, niin ainakin tiedämme mitä saamme. Anna äänesi miehelle, joka ei käytä omaansa !
 

Ck

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, NHL suomalaiset
Viestin lähetti Rebel
Joo, olen itsekin nuo kirjat lukenut ja harvoin niin paljon kirjoille nauranut. Hauskaa viihdettä ja kirjat kyllä tempaavat mukaansa. Taitavat olla ainoita kirjoja, jotka lukee muutamassa tunnissa kannesta kanteen. Ihmisillä on todellakin väärä kuva Halmeesta, ainakin niillä jotka pitävät miestä älykkönä. Kirjat kertovat paljon "bingo-bango ja apupau"-mielipiteistä. Ei ole Tonylle ulkomaat opettaneet juuri mitään muuta, kuin että isottelemalla pääset eteenpäin.

Minä en kyllä miestä pidä erityisesti älykkönä. Minä pidän siitä että sanotaan asiat niin kuin ne on eikä kierrellä ja kaarrella. Vaikka ihmisellä olisi kuinka eriävät mielipiteet kuin minulla niin jos ne sanoo suoraan niin silloin arvostan sitä. Halme käyttää kyllä aika kovia sanoja ja ne saattaa kuulostaa jonkun korvassa pahalta. Mutta jos pystyy suodattamaan Halmeen tekstistä ne pahimmat niin silloin tajuaa että niissä on järkeä. Ja tässä tapauksessa se kait tarkoittaa puhdasta maalaisjärkeä. Niinhän se on että totuus satuttaa joskus.
 

Brandon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokipojat
Kierolla tavalla toivon että Tony Halme pääsisi eduskuntaan, olisihan siinä seurattavaa ja kyllä mies varmasti omia mielipiteitään jaksaa esittää.

Mutta minua kiinnostaisi tieto, että minkä puolueen ehdokkaana Halme on? En ainakaan tästä ketjusta löytänyt sitä, josko missasin, mutta kumminkin..
 

nro.44

Jäsen
Suosikkijoukkue
TUTO, VG-62
Halmeen ei enää välttämättä tarvitse päästä eduskuntaan, sillä on tuonut mielipiteensä erittäin hyvin esille, läpi pääseminen olisi hänelle pelkkää plussaa.

Halmesta en niin kovin henkilö kohtaisesti pidä, mutta silti toivon hänen eduskuntaan pääsyä, saisi sekin paikka pientä eloa, sekä ehkä jopa jotain hyödyllistä aikaan. Kaikki kuuntelee mitä Halme sanoo, vaikka ei siitä pidä/välitäkkään.
 
Jotenkin muistelisin, että Halme oli Perussuomalaisten listoilla, jos tällaista puoluetta nyt oli olemassakaan. Noin muuten, Halmeesta saisi ainakin hyvän Itse Valtiaat-hahmon, joka uhoaa kaikille.
 

Ck

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, NHL suomalaiset
Viestin lähetti Brandon
Kierolla tavalla toivon että Tony Halme pääsisi eduskuntaan, olisihan siinä seurattavaa ja kyllä mies varmasti omia mielipiteitään jaksaa esittää.

Mutta minua kiinnostaisi tieto, että minkä puolueen ehdokkaana Halme on? En ainakaan tästä ketjusta löytänyt sitä, josko missasin, mutta kumminkin..

Minun tietääkseni Halme on Perus-Suomalaisten ehdokkaana. Itse en häntä voi äänestää, mutta toivon että Halme pääsisi eduskuntaan. Tulisi vähän säpinää sinne laitokseen ja voisi alkaa edustaminen kiinnostamaan niitä puku-hiiriäkin.
 

Alex

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Uskoisin, että Halme pääsee läpi, koska niin moni haluaa nähdä hänet kansanedustajana. Kerrankin olisi rehellinen politiikko, joka seisoo sanojensa takana.

Ja Halme on oikeasti fiksu mies. Muistaakseni sai ÄO:si jotain 140. Olen myös lukenut kaikki Halmeen 3 kirjaa ja niissä oli erittäin hyviä mielipiteitä, joten minään tyhjän puhujana Halmetta ei voi pitää.
 

JanJ

Jäsen
Viestin lähetti Alex
Uskoisin, että Halme pääsee läpi, koska niin moni haluaa nähdä hänet kansanedustajana.
Edelleen: Väärä vaalipiiri.
Häme tai Uusimaa olisi ollut oikea.

Ja Halme on oikeasti fiksu mies. Muistaakseni sai ÄO:si jotain 140. Olen myös lukenut kaikki Halmeen 3 kirjaa ja niissä oli erittäin hyviä mielipiteitä, joten minään tyhjän puhujana Halmetta ei voi pitää.
Jos tämä "bingo-bango kumihuuli"-jauhanta on lähellä sydäntä, voi sanoa Halmetta fiksuksi mieheksi. Tuo ÄO oli kuitenkin sinultakin vitsi, eikös vain?
 

Shane

Jäsen
Itse olen samoilla linjoilla Alexin, Ck:n jne kanssa. Tony Halme ei varmasti ole sellainen idiootti kuin Seiskat ja muut lässynlässyn-lehdet antavat ymmärtää.

En tosin osaa sanoa, ansaitsisiko mies sentään ihan eduskuntapaikkaa, mutta mukavasti lisäväriä hän tuohon Arkadianmäen tyhjänpuhujien joukkoon toisi.

Halmeesta eivät kaikki pidä, mutta se on minusta täysin ymmärrettävää. Samanlainen tilannehan se on kaikilla, jotka puhuvat asioista suoraan niitä yhtään kaunistelematta.
 

Alex

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Viestin lähetti JanJ

Jos tämä "bingo-bango kumihuuli"-jauhanta on lähellä sydäntä, voi sanoa Halmetta fiksuksi mieheksi. Tuo ÄO oli kuitenkin sinultakin vitsi, eikös vain?

Noi bingo-bango jututhan oli niissä kirjoissa vain värittämässä niitä ja edistämässä myyntiä, mutta kyllä siellä myös hyviä kannanottoja oli välissä.

ÄO:n tarkasta arvosta en ole varma, mutta reilusti yli sadan se oli. Kyseessähän oli tilaisuus, johon kutsuttiin julkkiksia mittaamaan älykkyysosamääränsä ja Halme oli ainoa joka tuli paikalle.
 

Ck

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, NHL suomalaiset
Se testi oli Ilta-lehden teettämä ja kukaan muu julkkisehdokas, niistä joita oli kutsuttu, ei uskaltanu tulla siihen.

Näin siinä luki lyhennettynä:

Tony Halme näytti taitonsa älykkyystestissä

Ei mikään turha ehdokas

Älykkyysosamäärä 121 kertoo jotain siitä, että Tony Halmeen päässä liikkuu muutakin kuin iso suu. Ne suuret ja mahtipontiset puheet, joita hän kansanedustajaehdokkaanakin kansalle suitsuttaa, taitavat olla ihan kuuntelemisen arvoisia.
 

Spenroos

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, JanPa
Valaiskaapa minua hieman tästä suomen vaalijärjestelmästä, te fiksummat ihmiset. Eikös Tonya voi auttaa eduskuntaan myös muista vaalipiireistä äänestämällä omasta vaalipiiristä jotakin Perussuomalaista. Siis olettaen että Halme kerää Perussuomalaisista eniten tai lähes eniten ääniä. Eikös tällöin ne muut Perussuomalaisille menneet äänet jotenkin jakaudu loppupeleissä parhaiten menestyneille.

Itse olen katsonut jo kaksi Urheiluchattia, joissa Tony on ollut vieraana ja olen vakuuttunut siitä että haluan hänet eduskuntaan. Huumeet pois kadulta sekä yksinhuoltajien ja pienyrittäjien aseman kohentaminen ovat asioita, joita pitääkin ajaa. Lisäksi Tony haluaisi, että kouluissa järjestettäisiin mahdollisuus liikuntaharrastuksiin kouluajan ulkopuolella. Monella ujomman sorttisella pienellä lapsella on suuri kynnys lähteä sinne urheiluseuraan, josta ei tunne ketään. Koulussa tuttujen kavereiden kanssa varmasti moni lapsi pääsisi helpommin mielekkääseen liikuntaharrastukseen kiinni. Suurin hyöty tulisi esiin ehkä siinä, että huonommista oloista lähtöisin oleva lapsi pääsisi ilmaiseksi jonkin lajin pariin, eikä ehkä ajautuisi viettämään aikaansa kaupungilla norkoillen. Halmeen ulkomaalaisvastaisuus on aiemmin minuakin epäilyttänyt. Mies kuitenkin sanoi, että hänelle ei ole mitään väliä minkä värinen ihminen on, jos tekee töitä ja maksaa veroa eikä aiheuta muutoinkaan harmia. Tämän lisäksi hän jopa sanoi, ettei hänellä ole mitään sitä vastaan että samaa sukupuolta olevat henkilöt voivat rekisteröidä parisuhteensa, mutta lapsia näille ei pidä antaa, paitsi ehkä noin yli kymmenvuotiaita, mikäli lapsi itse haluaa.

Ehkä mies ei ole täydellinen kansanedustaja, mutta tässä on jo monta hyvää ajatusta. Siellä Arkadianmäellä on kyllä valmiiksi ne henkilöt, jotka hoitavat budjettiriihet sun muut. Ei ole pahitteeksi, että sieltä löytyy myös joku, joka ihan oikeasti ajaa tavallisten ihmisten asioita.
 

MacPablo

Jäsen
Viestin lähetti Spenroos
Eikös Tonya voi auttaa eduskuntaan myös muista vaalipiireistä äänestämällä omasta vaalipiiristä jotakin Perussuomalaista.

Jos en ihan väärin kuullut niin Halme sanoi sätissä, että äänestäkää perussuomalaisia jos haluatte hänet eduskuntaan, mutta äänestätte eri vaalipiirissä.

Viestin lähetti JanJ
Jos tämä "bingo-bango kumihuuli"-jauhanta on lähellä sydäntä, voi sanoa Halmetta fiksuksi mieheksi. Tuo ÄO oli kuitenkin sinultakin vitsi, eikös vain?
Jos tarkoitus on saada voita leivälle myymällä kirjoja, niin uskaltaisin väittää, ettei silloin kannata keskiityä siihen, että kirja välittäisi mahdollisimman "viisaan" kuvan kirjoittajasta, eikös vain?
 

lakimies

Jäsen
Viestin lähetti Spenroos
Valaiskaapa minua hieman tästä suomen vaalijärjestelmästä, te fiksummat ihmiset. Eikös Tonya voi auttaa eduskuntaan myös muista vaalipiireistä äänestämällä omasta vaalipiiristä jotakin Perussuomalaista.

Ei voi auttaa. Tässä hieman faktaa.

Eduskuntavaaleja varten maa on jaettu 15 vaalipiiriin maakuntajaon mukaisesti. Kustakin vaalipiiristä valitaan se määrä kansanedustajia, jota vaalipiirissä asuvien Suomen kansalaisten lukumäärä kuusi kuukautta ennen vaaleja osoittaa.

Vaalien tuloksen määräytymisessä käytetään ns. d'Hondt'in laskentamenetelmää, jonka mukaan laskennan ensimmäisessä vaiheessa lasketaan kunkin ryhmittymän eli
puolueen saama kokonaisäänimäärä.

Laskennan toisessa vaiheessa asetetaan kussakin ryhmittymässä ehdokkaat paremmuusjärjestykseen heidän saamiensa äänimäärien perusteella.

Kolmannessa vaiheessa annetaan kullekin ehdokkaalle vertausluvut siten, että ryhmittymän eniten ääniä saanut ehdokas saa vertausluvukseen ryhmittymän koko äänimäärän, toiseksi eniten ääniä saanut ehdokas puolet ryhmittymän äänimäärästä, kolmanneksi tullut ehdokas kolmanneksen, jne.

Lopuksi vaalipiirin kaikki ehdokkaat asetetaan vertauslukujen mukaiseen paremmuusjärjestykseen ja tästä listasta valitaan kansanedustajaksi niin monta ehdokasta kuin vaalipiiristä valitaan edustajia.
 

masu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Viestin lähetti ipa rules
Niin no..ehkäpä ne joo joo miehet siellä Arkadian mäellä kaipaisi vähän ravistelua ja Tony Halme voisi olla hyvä mies siihen. Ei siinä mitään Tony vaan eduskuntaan mun puolesta - olihan siellä Veltto Virtanenkin.

-ipa rules

Sen lisäksi, että Veltto on oikeasti järkevä, hänellä on pitkä kokemus politiikasta. Tampereen kunnanvaltuustossahan Veltto taitaa olla tätänykyä jopa varapuheenjohtajana. En todellakaan allekirjoita kaikkia Velton kommentteja, mutta hänen humanistinen lähestymistapansa on erittäin johdonmukaista ja kommenteista paistaa läpi se, että mies on ottanut selvää asioista.

Tony Halme puolestaan ei ole muu kuin neekereitä ja homoja vihaava räyhääjä. Ihmettelen, kuinka välinpitämättömiä ihmiset voivatkaan olla, että he äänestävät edustajakseen paskanjauhajaa. Tunteeko Halme toimintatavat eduskunnassa? Tietääkö edes, mitä ovat lakialoitteet tai mikä on välikysymys? Oletan, että Halmeella ei ole mitään käsitystä, kuinka eduskunta toimii. Olen sitä mieltä, että ennenkuin poliitikko on mitenkään uskottava hänellä on oltava jonkinlainen tausta esim. kunnallispolitiikassa.

Todellista demokratiaa on se, että jokainen edustaja on pätevä poliitikko. Tällä tavoin on oikeasti mahdollisuus saada vaikutusta tärkeisiin asioihin.

ipa rulesille vielä: Yliopistotutkinto ei itsessään anna pätevyyttä poliitikoksi, mutta kyllä se nyt jotakin kertoo Velton fiksuudesta.

masu
 

CMX

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat, Detroit Red Wings, Kärpät, HIFK
Itse olen Tony Halmeen kannalla jonkin verran. Onhan se paljon parempi vaihtoehto kuin Olli Oikarinen, Frederik tai Mikko Alatalo.
Turhaa tästä on alkaa muutenkaan virittelemään keskustelua tyyliin "vittu se on tyhmä kuin sian perse, ei sen sinne tarvitse päästä".
Jos ihmiset ovat samaa mieltä hänen kanssaan asioista, silloin ääni, jos eivät ole, silloin ei ääntä. Yksinkertaista?
Ihme hommaa, kun jotkut nimimerkit ovat näyttäneet ottaneen elämäntehtävkseen täällä Halmeen lynkkaamisen.
 

MacPablo

Jäsen
Viestin lähetti masu
.

Tony Halme puolestaan ei ole muu kuin neekereitä ja homoja vihaava räyhääjä.

Tunteeko Halme toimintatavat eduskunnassa?

Olet tainnut muodostaa mielikuvasi Halmeesta lähinnä 7 pv lehden juttujen perusteella.
Oletko tosissasi sitä mieltä, että uuteen työpaikkaan mentäessä on tunnettava talon tavat jo etukäteen? Kyllä siellä on kuule tyhmemmätkin sitä nappia oppinut painamaan (jos ovat vaivautuneet paikalle (eli tulemaan töihin) ).
 

JanJ

Jäsen
Viestin lähetti MacPablo
Olet tainnut muodostaa mielikuvasi Halmeesta lähinnä 7 pv lehden juttujen perusteella.
Itse olen ainakin muodostanut mielikuvan kirjojen ja parin viimepäivien tv-haastattelujen pohjalta.

Olisi mielenkiintoista kuulla, miten olet tullut toisenlaiseen käsitykseen Halmeesta?

Eikä eduskunta ole mikä tahansa työpaikka. Kyllä sitä varten pitää tietää politiikasta jotain. (lue sanakirjasta kohta politiikka, siellä sanotaan: Yhteisten asioiden hoito)

Vai kannattaisko sen samantien hakea vaikka Nokian johtajaksi? "kyllä se sen homman pian oppii"
 

nro.44

Jäsen
Suosikkijoukkue
TUTO, VG-62
Ihan vaan tästä tapojen tuntemisesta, kuinka moni muu ensimmäistä kertaa ehdokkaana tietää eduskunnan tavat, arviolta noin 30-40%. Kesällä kuuntelin erään vihreiden kansanedustajan haastattelua entiseltä Radio Mafialta, joka kertoi vitsi mielessä löytäneensä tien kahvilaankin vasta eilen, eli ei sitä etukäteen kaikkea sentään tarvitse tietää, ja uskon Tonyn ottaneen selvää edes hieman eduskunnan toimintatyyleistä (tuleeko tämä sana yhteen??).
 

MokkaSiili

Jäsen
Suosikkijoukkue
tappara
Viikingin rehellisyydestä ja suoraselkäisyydestä voidaan olla monta mieltä .
Mikäli se on rehellisyyttä että kertoo asioita siten että ne sopivat paremmin omaan imagoon mutta ne eivät vastaa todellisuutta, niin sitten rehellisyyttä on monenlaista .
Itse kutsuisin sitä aivan toisella nimellä kuin rehellisyys .
Toisaalta , voihan viikingillä olla vain huono muisti tai jopa muistikatkoksia tai ainakin valikoiva muisti .

Suoraselkäinen mies voisi ihan rauhassa tunnustaa omat nuoruuden typerät teot ja sattumukset , vaikkakin viikinki kieltää mm . ettei häntä ole ikinä tuomittu pahoinpitelystä .

Kaikkihan ovat tyhmyyksiä tehneet , toiset vaan uskaltavat tunnustaa ne , toiset taas kieltävät ne .
 

MacPablo

Jäsen
Oletko JanJ siis samaa mieltä kuin masu, että
Tony Halme puolestaan ei ole muu kuin neekereitä ja homoja vihaava räyhääjä
?
Halme kertoi urheilu chatissä, että hänellä ei ole mitään ulkomaalaisia (joista osa on siis neekereitä) vastaan, jos he tulevat tänne esim. töihin, mutta ei pidä siitä, jos he tulevat tänne elämään meidän verorahoillamme. Hän myös kertoi, rttä hänellä on ulkomaalaisia kavereita (ei tosin puhunut ovatko he neekereitä). Joten mielestäni ei ole perusteltua väittää että hän on
neekereitä vihaava räyhääjä
.
Eikä eduskunta ole mikä tahansa työpaikka. Kyllä sitä varten pitää tietää politiikasta jotain.
Radiosta kuulin kerran jonkun ex- ultra bra kansanedustajan (en muista nimeä) haastattelun, jossa hän kertoi olleensa aivan pihalla kansanedutajan hommasta pitkän aikaa ennen kuin oppi "talon tavoille". Uskon että samaa pätee ainakin näihin muihinkin "julkkisehdokkaisiin". Oma mielipiteeni on että kansanedustajalle riittää, että kansa hänet eduskuntaan valitsee.
Vai kannattaisko sen samantien hakea vaikka Nokian johtajaksi? "kyllä se sen homman pian oppii"
Taisit ymmärtää tahallaan väärin... mutta vastataan nyt silti.
Kyllä, ehdottomasti kannattaa hakea (eri asia on otetaanko). Tähän hommaanhan siis vaaditaan pätevyyttä, toisin kuin mielestäni eduskuntaan.
 

Kattila

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuka ketäkin soimaa.
The man you love to hate

Tuo MacPablon allekirjoitus kertoo aika paljon siitä, mitä julkisuus on. Ihmisen täytyy olla todella tarkka tiedotusvälineiden kanssa telmiessään. Koskaan ei tiedä, mistä kohtaa oma lause katkaistaan ja missä yhteydessä esitetään, kun sen on kertaalleen ilmoille päästänyt.

Jo tämän perusteella voisi sanoa, enkä minkään muun perusteella voisikaan, ettei se Halme nyt välttämättä niin tyhmä ole kuin, mitä JanJ ja kumppanit haluaisivat hänen olevan. Kaveri on kuitenkin onnistunut luomaan itsestään, omasta asenteestaan, ulkonäöstään ja käyttäytymisestään myyvän ja toimivan brändin, onnistunut pääsemään suuren yleisön tietoisuuteen, myy ja puhuttaa, niin myös meitä. Hänen ylilyöntinsä ovat luultavasti – ja erityisen toivottavasti – täysin harkittuja.

Minua ei harmittaisi Halmeen läpimeno käytännössä lainkaan. Se saattaisi, paremmin kuin ns. kiintiöjulkkisten, kuten mielipiteettömien missien, tai laulajien läpimeno, nostaa keskustelua politiikan tasosta, lähtökohdista ja oikeutuksesta laajemmin, mikä nykyisellään olisi enemmän kuin suotavaa. Mielenkiintoista myös olisi seurata, mitkä asiat Halmeen nostaisivat lehtiotsikoihin, jos hän eduskuntaan sattuisi pääsemään, vai hautautuisiko hän massaan ilman näitä tällaisia keskisormi- ym. episodeja lukuunottamatta (vrt. Anni Sinnemäki).

Kyllä tietämätön saa olla, muttei hölmö. Ei edustajan työstä tarvitse itse kaikkea etukäteen tietää, mutta jos kaveri on tosiaan kehottanut muiden vaalipiirien äänestäjiä antamaan äänensä perssuomalaisille, jotta hän pääsee eduskuntaan, niin silloin on kyllä kyse jo perustavaa laatua olevasta hölmöydestä, eli silloin on tietämätön vääristä asioista. Lopuksi selvennettäköön vahvasti, että omaa ääntäni en Tonylle antaisi, vaikka se mahdollista olisikin, sen verran lopullisesti on meidän kahden ajatusmaailmat ristissä. (Huomatkaa, tuttavallinen sävy, jonka julkkiksista keskusteltaessa voi saavuttaa vain Seiskaan perehtynyt ihminen.)
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös