tiikeri kirjoitti:
No mainittakoon joitain mitättömiä esimerkkejä, kuten pääsy eduskuntaan tyhjästä, johon ei takuulla juuri kukaan uskonut, kun hän sinne sanoi menevänsä.
Halmeen Mestarit Salilla -albumi myi platinaa, johon tuskin myöskään kovin moni uskoi etukäteen.
Lisäksi Halme otti erää UFC-13 turnauksessa lajin mestaria Randy Couturea vastaan.
Tuossako siis Halmeen poliittiset aikaansaannokset (hänhän on kansanedustaja ja sellaisena arvioitava)?
Saatuaan 2004 4kk vankeusrangaistuksen ja sakkoja, Halme ilmoitti luopuneensa alkoholista ja tulleensa uskoon. Alkuvuodesta 2006 Halmeen juomisputki johti kuitenkin maksa- ja haimatulehdukseen. Hän joutui sairauslomalle ja lupasi ryhtyä täysraittiiksi. Nyt, kesällä 2006, Tony on kuitenkin syytteessä rattijuopumuksesta. Sanojensa mittainen? Mies? Brutaali totuus?
Lähes kaikki Halmeen poliittisiksi miellettävät ulostulot ovat koskeneet veteraanien tilanteen kohentamista tai lopullisia ratkaisuehdotuksia maahanmuuttajia ja pedofiileja vastaan. Paljastavin kommentti näiden pyrkimysten onnistumisprosentista on voitu kuulla miehen itsensä suulta:
”Tuntuu, etten ole saanut mitään aikaiseksi” (Tony Halme)
Sen sijaan että pedofiilien munat olisi leikattu, työnnetty tikulla perseeseen ja sen jälkeen linnaan loppuiäksi, on voitu lehdissä nähdä tunnettu perussuomalainen nelikymppinen humalainen äijä vonkaamassa pi**ua lähes alaikäiseltä pikkuritsalta. Älkää tehkö niinkuin minä teen, vaan niinkuin minä sanon?
"Mä lupaan taistella loppuun asti mun äänestäjien puolesta ja mä takaan, että jos peli menee kovaksi niin mua ei kanneta eduskunnasta pihalle yhtä helposti kuin Vennamoa" (Tony Halme)
"...Mä olen ollut niin monella ovella aikoinaan vahdissa, että mä voin hyvin ottaa saman homman eduskunnassakin. Mä menen pääovelle seisomaan ennen täysistuntoa ja pidän huolen siitä, että sisään pääsee vain rehellisiä ja isänmaallisia syntyperäisiä Suomen kansalaisia niinkuin laissa sanotaan..." (Tony Halme)
Television Vaarallinen risteys -ohjelmassa Halme ilmoitti nostavansa Ben Zyskowizcin korvasta ilmaan, ellei Ben hoida eduskunnassa hommiaan. Kuka nostaisi Halmeen nyt korvasta roikkumaan?
"Maailmassa on heikkoja ja vahvoja ihmisiä. Jotkut pärjää, mutta toiset sortuu, vaikka niillä olisi kuinka rikas ja rakas tausta. Ei mieheksi kasveta, mieheksi synnytään. Se on brutaali totuus." (Tony Halme)
Tony on siis paljastunut heikoksi, köyhästä ja surkeasta taustastaan huolimatta. Hän ei ole syntynyt mieheksi vaan alkoholisoituvaksi häviäjäksi, jolla on suuri suu ja sen vuoksi potkumagneetti perseessään.
Halme on uransa aikana syyllistynyt myös veronkiertoon. Veronkierto onnistui Halmeen kertoman mukaan siten, että hän meni rähjäisenä Merihaan verovirastoon ja sanoi siellä virkailijoille olevansa huumenarkkari, joten häneltä ei saa rahoja. Tony riemuitsee, ettei perästä päin ole kuulunut mitään. Onko veronkierto isänmaallista toimintaa? Eikö noilla rahoilla olisi voitu rahoittaa veteraanien kuntoutusta?
Halmeella oli kaikki mahdollisuudet tehdä oikeasti jotain, mitä hänen äänestäjänsä ainakin olisivat voineet arvostaa. Mutta alun jälkeen kävi ilmi, että hän oli brutaalisti väärässä liigassa. Suomi-sarjalainen neppailemassa NHL:ää. Tyrmäys kymmenessä sekunnissa. Peli seis. Jäljelle jäi pikkupoikamainen verbaaliakrobatiikka ja uhoaminen. Sellainen, mitä kuusivuotias kalliolainen räkänokka oli oppinut huutamaan kiusaajilleen ja päähänpotkijoilleen turvallisen välimatkan päästä.