L-mies; Ihan detaljina siitä Berg-Mäkiaho tapauksesta, niin mielestäni Mäkiaho ei juurikaan filmannut, eikä Bergin teko ollut täysin tahallinenkaan. Kokeile luistella täydessä vauhdissa johonkin kiinteään esteeseen, vaikka kyynärpäähän, niin putoat ilman filmaamistakin. Nimim. kokemusta on. Mäkiaho ja Berg eivät muuten jääneet minkäänlaisin kaunoihin puolintoisin tuosta tapauksesta, vaan juttelivat iloisesti Hgin hallissa TPS:n ratkaisevan voiton jälkeen. Luulen, että tilanteessa Berg tiesi jonkun olevan tulossa takaa ja nosti vaistomaisesti kyynärpäänsä, johon Mäkiaho luisteli. Tilannehan korvattiin teille vähän myöhemmin Nikon ulosajon muodossa. Minustakin Bergin tuomio oli liian kova.
Juu, en minä rottakiekkoa taiteenlajina vastusta, niinkuin sanoinkin. Mutta enemmän tykkään rehellisestä turpaanvedosta ja ainakin tekojensa seurauksien vastaamisesta. Itse asiassa Kiviharjun peli jopa jossain määrin miellyttää minua, inhottava takiainen, mutta Tuokkoa ja Rauteeta en ole voinut koskaan sietää. Tuokko on luistellut meidän hallissa milloin Laaksosta, milloin Tuomaista, milloin Jereä, milloin Ruutua, milloin Nielikäistä ja milloin Vopatia pakoon....Kaveri ei ole reilu kovan pelin pelaaja.
Kun Ruutu ajeli veskaria, mikä on kornia, ei kukaan Tepsiläinen lotkauttanut eväänsäkään mennäkseen kouluttamaan kulmaan jäänyttä Ruutua. Sekin oli kornia. Kun meidän Vihko ajeli samalla tavalla Ässä-veskari Satosaarta, aloitti Ässät välittömästi Vihkon kouluttamisen, johon HIFK vastasi ja joukkotappelu oli valmis. Vihkon puolustukseksi mainittakoon, että hänkin jäi odottamaan päälletulijoita ja tappeli ihan menestyksekkään tasaväkisesti Jari Korpisalon kanssa. Jos Vihkon tai Ruudun paikalla olisi ollut Kiviharju/Tuokko/Rautee, olisi hän vilahtanut nanosekunnissa vaihtoaitioon karkuun.
Tällaisesta pelityylistä en tykkää ja minulle on aivan sama, minkä joukkueen pelaajat tällaista pelaavat, en hyväksy siltikään. Myöskään HIFKiläisiltä.
Veskarin ajelu, selkääntaklaukset, mailalla päähän lyöminen....kaikki ovat ikäviä ja vastenmielisiä juttuja. Reilu tappeleminen ja puhdas kova peli, siitä minä nautin.