Söde is back in business! Tätä on odotettu monta kuukautta. Toivottavasti nyt on kaikki kondiksessa ja mies skulaa loppukauden ehjänä.
Odotukset täytyy koittaa malttaa pitää kuitenkin aika alhaalla. Pitää muistaa että mies on ollut monta kuukautta pelaamatta, se ei voi olla näkymättä.
Odotukset täytyy koittaa malttaa pitää kuitenkin aika alhaalla. Pitää muistaa että mies on ollut monta kuukautta pelaamatta, se ei voi olla näkymättä.
Eipä mitään erityistä. Suuri vastuu ja paljon tapahtumia kentällä, niin joskus käy näin. Söde on mielestäni tullut olosuhteisiin nähden hyvin mukaan. Kiekollinen pelaaminen erityisesti vastustajan sinisellä vähän tahmeaa, mutta muuten hyvin mennytSöde oli tänään ainoa miinuksille jäänyt HIFK-pakki. Oliko haparointia puolustamisessaan/liikeessään tms. ?
Minulla on vähän sama kutina. Samaan hengenvetoon todettakoon, että minusta on vähän posketonta huudella natsojen poistamisen ja KiVa-komentojen perään Söden tapauksessa. Vaikka joukkue on jättänyt perinteiden kunnioittamisen sikseen, niin se ei tarkoita, että kannattajien tulisi tehdä niin.Minähän en tiedä mistään mitään, mutta epäilen, että Söde on loukkaantumisen jälkeen vain parsittu kasaan koska paikkaajaa ei ole. Jos olisi, olisi Södekin käynyt leikkauspöydällä ja kausi ohi.
Posketonta tai ei, niin mulle joukkue menee aina yksittäisen pelaajan edelle. Tällä hetkellä ei ole epäselvää, onko Söderholm enemmän painolasti vai taakan kannattelija joukkueelle. Loukkaantunut tai ei.Minulla on vähän sama kutina. Samaan hengenvetoon todettakoon, että minusta on vähän posketonta huudella natsojen poistamisen ja KiVa-komentojen perään Söden tapauksessa. Vaikka joukkue on jättänyt perinteiden kunnioittamisen sikseen, niin se ei tarkoita, että kannattajien tulisi tehdä niin.
Ja vielä: mä kunnioitan Söderholmia pelaajana ja ihmisenä aivan helvetisti, mutta joukkueen etu ajaa aina yksilön edun ohitse mun arvomaailmassa.
Tässä taustalla on siis olettamus, että joukkueesta löytyisi henkilö, joka täyttäisi kapteenin vaatimukset (ne jotka itse siis asetan tässä hypoteettisessa tilanteessa) paremmin kuin Söderholm itse. Toisena oletuksena olisi, että Söderholmin pelillinen taso on jollain tapaa riippuvainen kapteeniuden aiheuttamasta "taakasta", joka sotkee tekemistä.Mä en oikeen hiffaa miten se olisi joukkueen etu, että Södeltä vietäisiin C rinnasta. Söderholmin otteet ovat varmasti olleet pettymys kaikille, mutta miten siitä päästään siihen, että kapteeniuden vieminen olisi joukkueen etu.
Tässä taustalla on siis olettamus, että joukkueesta löytyisi henkilö, joka täyttäisi kapteenin vaatimukset (ne jotka itse siis asetan tässä hypoteettisessa tilanteessa) paremmin kuin Söderholm itse. Toisena oletuksena olisi, että Söderholmin pelillinen taso on jollain tapaa riippuvainen kapteeniuden aiheuttamasta "taakasta", joka sotkee tekemistä.
Mun muistaakseni asiasta on puhuttu palstalla ennenkin ja jonkinlainen konsensus olisi saavutettu siitä, että Söderholmin pelit eivät ole yleensä oikein sujuneet, jos on pitänyt kipparoida joukkuetta. A-kirjaimella pärjää hyvin, mutta C-sotkee omaa tekemistä. Muistini voi myös erehtyä eikä mulla ole tähän mitään tilastoja esittää.
En epäile enkä väitä hetkeäkään, että IFK:n viimeaikaiset otteet olisivat Söden syytä. Silti ihmettelen suuresti, jos joku voi väittää tämän pelaavan ykköspakkiparin ja kapteenin arvoisella tasolla tällä hetkellä. Ja siitä syystä mietin tässä "ääneen" erilaisia vaihtoehtoja tilanteen avaamiseksi.
Ja ehkä toisin kuin muut olen sitä mieltä, että loukkaantuneena pelaaminen ei ole mikään selitys. Sehän on vähän kuin menisi duuniin 39 asteen kuumeessa ja tekisi asiat päin helvettiä. Jos ollaan kipeänä tai loukkaantuneena, ei tehdä duunia. Ja jos silti tehdään, niin se tehdään yhtä hyvin kuin terveenä. Ja jos ei tehdä, niin hyöty jää haitan varjoon. Ei tää kato sen monimutkaisempaa matematiikkaa ole.
Pointti siis ei ole se, että Söden "alentaminen" nostaisi joukkueen tasoa, vaan se, että jonkun toisen "ylentäminen" voisi nostaa. Tämä vain ja ainoastaan JOS joukkueesta löytyy sellainen pelaaja, jolla tähän olisi potentiaalia.Ei tässä lopulta kovin kaukana toisistamme taideta olla. Minä en vaan yhä edelleen pääse omissa laskukaavoissani lopputulokseen, että kapteenin vaihtaminen jotenkin olisi HIFK:n edun mukaista. Toki itsekin muistan nämä puheet siitä, että Söden pelitaso olisi laskenut C-kirjaimen myötä. En siltikään näe Söden huonoja otteita kentällä kapteeniuden poistamisen arvoisina tekoina. Lisäksi en millään näe yhä edelleenkään, asiallisista perusteluistasi huolimatta, että kapteenin vaihtaminen kesken kauden olisi HIFK:n edun mukaista. Lisäksi lienee syytä muistaa, että Söderholm on joukkueen kapteeni myös muissa tilanteissa kuin itse otteluissa. Vaikka kentällä ei miehellä kuljekaan, en hetkeäkään epäile, etteikö hän olisi paras mahdollinen kapteeni meidän porukalle niin treeneissä, kopissa erätauoilla kuin haastatteluissa median suuntaan. Kaiken kaikkiaan hieno äänitorvi joukkueelle vaikka kentällä tällä hetkellä kanittaakin.
Hirso. Henk koht en tosin muista muita kuin Killen, jonka peliä C-kirjain todella painoi.
Tätä en kyllä osta. Hirso voitti kuitenkin IFK:n kapteenina liigan pistepörssin ja toisellakin kaudella paukutti 50 tehopisteen rajaan.Hirso