Mä luotan siihen että Hölö löytää keinot saada tää jengi pelaamaan, mut olisihan se kiva että se tapahtuisi mahdoollisimman nopeasti. Siltikin, tää jengi on kasattu täysin eri tavalla kun aiemmat, eikä nyt juurikaan löydy niitä sisäänajettavia nuoria innokkaita pelaajia joilla on valtava halu päästä eteenpäin vaan enemmänkin kokeneita tyyppejä jotka ovat nähneet aikalailla kaiken mitä jääkiekkomaailmassa voi nähdä ja kokea.
Paha Niemelän on jollekin Laschille sanoa miten hyökkäyspäässä pitää pelata karvaustilanne tai Jordanille miten sen pitää seurata miestä kun kaveri lähtee kiertämään maalia eikä vain pakittaa maalin eteen tms. Nämä ei eivät ole mitään hyviä poikia vaan tähtistatuksen miehiä joilla ei ole poltetta muuttaa omaa hyväksi havaittua peliään jotta pääsisivät askeleen eteenpäin vaan tekevät sitä mitä ovat tehneet edelliset 15-20v jo ammatikseen joka päivä.
Uskon että Niemelä löytää oikeat keinot joilla joukkueen pelityyli muokkautuu materiaalin mukaan.
Viime kaudella oli selkeästi karvapersepuolustus joka oli joukkueen selkänoja joka piti jengin pystyssä jos innokkaat nuoret ajoivat hieman tuplakarvauksensa ohi, niin aina oli takana joku Mylläri-Andersson-Blood tms joka ei karkaillut vaan täydensi ketjua.
Hyökkäyksessä selkeästi tällä kaudella se positiivinen ylipaineistaminen ei ole tän joukkueen juttu, kun taas viime kaudella se oli nimenomaan se menestystä määrittänyt asia. Tähän voi kenties tulla muutos kun Kiljunen-Killinen kaksikko pääsee takaisin. Nyt Haatanen tuli takaisin, se auttaa paljon juuri tuossa osa-alueella, samoin kuin Virtanen josta olen alkanut pitämään juuri tämän ominaisuuden ansiosta.
Mun silmissä tän joukkueen pitäisi alkaa toimimaan siinä 10-15 pelin kohdilla, uskon että myös nämä Jordanit ja Laschit käyvät näitä asioita myös läpi Niemelän kanssa aika paljon siltä kantilta että miten he pystyvät sujauttamaan itsensä tähän pelisysteemiin niin että ovat joukkueelle vahvuus, vaikkeivat toteuttaisikaan aktiivista pelitapaa orjallisesti.
Muistakaa mun sanoneen; 10-15 ottelun kohdalla peli on parempaa ja siitä loppuun asti kehitytään nimenomaan joukkueena.