Lähtökohtaisesti pitäisin ihan hyvänä lisänä sitä että puolustuspelin koordinoimisen ottaa haltuunsa henkilö joka on itse aktiiviurallaan pelannut puolustajana. Ei se tietenkään pakollinen ominaisuus ole, mutta luultavasti kyseisestä kokemuksesta on enemmän hyötyä kuin haittaa.Varovainen littipeukku täältäkin. Jännä nähdä kuka hyppää kakkoskoutsiksi. Marko "Veke" Tuomaisen näytöt puolustajien peluuttamisesta on kyllä mun mielestä jo annettu. Strömbergin Mikan voisivat vaikka tähän hommaan palkata, tuskin ainakaan huonompaan suuntaan menisi.
On muutenkin parempi tilanne kun omistaja ei ole päävalmentaja. On se selkeämpi.
Miettisen peliinhän ei kuulu mikään peruuttelu, mutta jätönjätönjätöstä ette pääse vielä eroon. Osallehan Miettisen peli on tuttua, mikäli olette A-junioreiden tai IPK:n pelejä katsellut. Alivoima on kyllä ehkä Miettisen mielenkiintoisin erikoistilanne ja tulee tarjoilemaan siellä melkoisia sydämentykytyksiä. Siinähän se perus idea on se, että annetaan ihan helvetinmoinen paine kiekolliseen pelaajaan (mahdollisesti jopa tuplataan), eikä Miettisen pelitaktiikassa varsinaisesti uskota, että se paineen alla oleva kaveri saisi maalinedessä olevalla kaverille kiekkoa, koska siellä maalinedessä ei kukaan ole asiaa varmistamassa. Miettinen ei hirveästi odottele kaverin ratkaisuja, vaan tekee itse ne ratkaisut vaikka väkisillä, tarkoitan, että karvaus on kokoajan ihan armotonta.
Kävikö aikanaan myös niin, että Sami Kapanen nosti itsensä liian aikaisin ykkösruoriin? Miettisellä on valmentajakokemusta piirun verran enemmän kuin Kapasella oli samassa pestissä aloittaessaan, muttei Tommikaan voi kokemuksellaan kehuskella.Lisään sen vielä sen, että en pidä sinänsä huonona, että organisaatio "kasvattaa" omat valmentajansa, mutta kävikö tässä nyt niin, että Toma nostettiin liian aikaisessa vaiheessa ykkösruoriin?
Kävi.Kävikö aikanaan myös niin, että Sami Kapanen nosti itsensä liian aikaisin ykkösruoriin?
nahkis 02.11.2016 klo 09.41 kirjoitti:Missä muussa liigaseurassa nostetaan päävalmentajaksi henkilö, jonka valmennuskokemus on 1 kausi A-junnuja ja 1 vuosi apuvalmentajana Liigassa? SK tosiaan vannoi, ettei tule koskaan valmentamaan KalPaa ja pari vuotta sitten kyseli tuolla kylillä, että tietääkö joku jonkun, joka haluais ostaa tämän seuran pois.
Suomen sisäsiittoisin seura: KalPa.
Samin ensimmäiset suuret vastoinkäymiset nähtiin tosin syksyllä 2017, kun joukkue vajosi tappioputkeen ja oli lokakuun lopussa yhtä rankkarikisaa vaille liigajumbona. Vajaata puolta vuotta myöhemmin Kapanen olikin sitten ehdolla Liigan parhaaksi valmentajaksi (nämä faktat ihan vain näin mieleenpalautteluna). Juuri päättynyt kausihan olisi mennyt mitä todennäköisimmin oikein mukavasti "Eero Kilpeläinen vm. 2014-2017" -tason maalivahtipelillä.Valmentaja mitataan ensimmäisten vastoinkäymisten ilmetessä. Silloin kokemattomalla valmentajalla tahtovat loppua eväät kesken, kuten Samilla kävi kuluneella kaudella.
Haittaa. Nyt pelataan upporikasta tai rutiköyhää ensi kaudella ja riski on suuri. Näkisin niitä riskejä ennemmin muualla kuin valmentajan osalta. Toivottavasti olen väärässä, mutta minua tämä nykytouhu eli joen rannalla banjoa soittelevan kaveriporukan puuhakerho hirvittää. Parasta tietysti toivotaan.Melkoisella ”riemulla” on uutinen otettu täällä vastaan. Tuntuu, että lähes mikä tahansa ratkaisu olisi kelvannut, kunhan vaan saadaan "se hirveä Sami Kapanen pois". Eikö tämä hyväveli/keltanokka -asetelma nyt yhtäkkiä haittakaan enää ketään?
Ite kun en Kuopissa oo koskaan asunut niin tiedä liekkö siellä jokeakaan. Puuhaporukkansahan tosin tuntuu olevan vähän joka joukkueella. Se on semmosta.Haittaa. Nyt pelataan upporikasta tai rutiköyhää ensi kaudella ja riski on suuri. Näkisin niitä riskejä ennemmin muualla kuin valmentajan osalta. Toivottavasti olen väärässä, mutta minua tämä nykytouhu eli joen rannalla banjoa soittelevan kaveriporukan puuhakerho hirvittää. Parasta tietysti toivotaan.
Samoin hirvittää se, että KalPaan ollaan mieluusti ottamassa takaisin kaikki parhaat vuotensa muualla pelanneet omat sotaratsut ”vielä kerran poijjaat ja sitten eläkkeelle”-meiningillä.
Hyvä ja ennen kaikkea odotettu valinta. Minä en näe siinä mitään outoa että omasta putkesta nostetaan valmentajia edarin koutsiksi. Ainahan se joskus pitää aloittaa liigassa valmentajana ja Miettisellä jo kuitenkin hyvät pohjat peliuran jälkeen ja luonnollinen jatkumo sitten nousta tuohon pallille. Tuohon Miettinen tarvitsee hyvän tiimin ....
Mikä V****n tappioputki? :)Ensimmäinen tappioputki on sitten se ensimmäinen koetinkivi, jossa Miettisen kyvyt valmentajana punnitaan.
Mikä V****n tappioputki? :)