Olen kyllä ollut havaitsevinani samanlaista koskemattomuutta Kerttulan kohdalla kuin
@Kit Carson. Ei asiat ole aina niin mustavalkoisia, eli jos jostain esittää kritiikkiä, niin olisi antamassa jo potkuja tai olisi edes sitä mieltä, että Kerttula kokonaisuudessaan tekisi huonoa työtä. Tietyllä tavalla Kerttula on osannut luoda itselleen hyvän imagon ja brändin puheillaan, mutta itse työ Ässissä on vasta alussa.
Omalta kohdaltani (yksi Kerttulan puolustajista) haluan sanoa, että ainakin omissa papereissa Kerttula ei ole mikään pyhä lehmä.
Kritiikin arvoisia juttuja hän on tehnyt kunhan ne nyt pysyvät järjen rajoissa. Keskusteluahan juuri luo eri näkökannat.
Esimerkkejä kritiikin kohteista Kerttulan kohdalla:
Hedbergin hankinta, samoin Åkerström. Miksi Rosendahl on videovalmennus hommissa eikä penkin takana. Aittokallion scouttaus?
Muunmuassa nuo ovat sellaisia joissa olisi Tommin kohdalla tarvetta kriittiselle katselmukselle. Itsellä ainakin nousee karvat pystyyn taasen kun aletaan mutu tuntumalta muuttamaan asioita todeksi ja tätä kautta kritiikiksi.
Esimerkkeinä seura itsessään on asettanut viralliseksi tavoitteeksi uskottavuuden palauttamisen ja epävirallisena säälit. Näissä ollaan onnistuttu, joten itse ainakin koen turhaksi kritiitiksi sellaiset kommentit joissa Ässät ei ole tällä hetkellä siellä missä kirjoittaja ITSE toivoisi.
Toinen on pelaajahankintojen muovaaminen suosiolliseksi omiin näkökantoihin.
Faktat:
Kerttulan suulla on sanottu että hankintaan/hankintoihin on varaa reagoida nopealla aikataululla ja näin myös tehdään JOS sopiva pelaaja osuu kohdalle. Hankintaa EI myöskään tehdään pakon edessä, joten MYÖS ON MAHDOLLISTA että näillä mennään loppuun.
Näiden pohjalta myös sen asian mävlääminen että tänne ei olla muka saatu ketään tai ollaan näytetty vaan nounou niin ei pidä paikkaansa. Edelleen ne pelaajat on ihmisiä ja eri syistä eivät tule Ässiin tai tulee. Se että joku Allsvenskan pelaaja ei nyt sitten tullut tänne tai joku NLA joukkue hankki X pelaajan ei tarkoita sitä etteikö Kerttula olisi hyvä työssään.
Eli kritiikkiä saa ja pitää antaa kunhan se menee oikeisiin osoitteisiin.