Tommi Kerttula – Ässien kehitysjohtaja

  • 455 522
  • 2 977

Aces High

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Red Wings, HIFK Gimmat, THFC
Muuten yllä olevaan kritiikkiin ei poikkipuoleista sanottavaa ole, varsinkin kun ensi kauden rosteri on suht isoilta osin auki, annan oman arvioni siitä kun hiukan valmiimpaa on.
Ainut mikä pisti epäkohtana silmään on pistekeskiarvon muutoksen "vähättely" mitä palstalla on aiemminkin näkynyt. Mielestäni on hiukan puusilmäistä verrata tämän kauden pistekeskiarvoja edellisiin, sillä koskaan aiemmin voimasuhteet eivät ole jakautuneet vastaavanlaisesti. Eli top-8 on kerännyt bottom seiskaan verrattuna poikkeuksellisen paljon pisteitä kasvattaen "sääleistä" taistelevan ryhmän isoksi. Kuitenkin konsensus kauden alussa Ässien tavoitteista tälle kaudelle, edellis kauden mahalaskun jälkeen, oli playoffeihin pääseminen.
 

Mankka82

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Edmonton Oilers
Pahoittelut etten jaksa selata niin kauaksi tätä ketjua mistä löytyisivät Kerttulan arvot joukkueen rakentamiseen.

Eli mitkä ne ovat?

Ihmettelen kyllä ihan oikeasti jos maailmassa on niin vähän vapaita ja laadukkaita pelaajia jotka täyttää Tommin arvot ettei sainata ketään vaikka äijät taitaa loppua pelaavasta kokoonpanosta ennenkuin runkosarja on ohi.
 
Pahoittelut etten jaksa selata niin kauaksi tätä ketjua mistä löytyisivät Kerttulan arvot joukkueen rakentamiseen.

Eli mitkä ne ovat?

Ihmettelen kyllä ihan oikeasti jos maailmassa on niin vähän vapaita ja laadukkaita pelaajia jotka täyttää Tommin arvot ettei sainata ketään vaikka äijät taitaa loppua pelaavasta kokoonpanosta ennenkuin runkosarja on ohi.

Jos ei löydy Ruotsista niin ei hankita? Tai jotain tuollaista veikkaisin arvoiksi joukkueen rakentamiseen.
 

Blackie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Olen kyllä ollut havaitsevinani samanlaista koskemattomuutta Kerttulan kohdalla kuin @Kit Carson. Ei asiat ole aina niin mustavalkoisia, eli jos jostain esittää kritiikkiä, niin olisi antamassa jo potkuja tai olisi edes sitä mieltä, että Kerttula kokonaisuudessaan tekisi huonoa työtä. Tietyllä tavalla Kerttula on osannut luoda itselleen hyvän imagon ja brändin puheillaan, mutta itse työ Ässissä on vasta alussa.
 

_HJ_

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Kun näistä kuuluisista arvoista on täällä puhuttu, niin osuipa silmiini tällainen. Ässillä on tiloissaan taulut kolmella kielellä (ja muistaakseni näistä on jossain Kansan jutussa/haastattelussa mainittukin), joissa on pitkät listat arvoja päivittäiseen työhön. Tuskin ihan yksi yhteen Kerttulan pelaajapolitiikan kanssa menevät eikä tämän perusteella voi päätellä varmaankaan mitään, mutta joka tapauksessa ihan mielenkiintoinen yksityiskohta.

Linkin takana on siis kuva, jonka on ottanut Tomi Vastamäki.
 

frodo

Jäsen
Kun näistä kuuluisista arvoista on täällä puhuttu, niin osuipa silmiini tällainen. Ässillä on tiloissaan taulut kolmella kielellä (ja muistaakseni näistä on jossain Kansan jutussa/haastattelussa mainittukin), joissa on pitkät listat arvoja päivittäiseen työhön. Tuskin ihan yksi yhteen Kerttulan pelaajapolitiikan kanssa menevät eikä tämän perusteella voi päätellä varmaankaan mitään, mutta joka tapauksessa ihan mielenkiintoinen yksityiskohta.

Linkin takana on siis kuva, jonka on ottanut Tomi Vastamäki.

Tässä taulussa vasemmalla on pelaajien itsensä yhdessä luomat arvot. Oikealla puolella miten niiden kuuluisi toteutua pelissä.

Se jää nähtäväksi, että mitä tällä strategialla saadaan aikaan. Uskon kyllä että tuottaa hyvää ennen pitkää.

Haulan jutuista olin rivien välistä kuulevinani lievää katkeruutta. On tietenkin itsestään selvää ettei niillä Kerttulan suunnitelmiin ole minkäänlaista vaikutusta.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: _HJ_

SlamDunk71

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Olen kyllä ollut havaitsevinani samanlaista koskemattomuutta Kerttulan kohdalla kuin @Kit Carson. Ei asiat ole aina niin mustavalkoisia, eli jos jostain esittää kritiikkiä, niin olisi antamassa jo potkuja tai olisi edes sitä mieltä, että Kerttula kokonaisuudessaan tekisi huonoa työtä. Tietyllä tavalla Kerttula on osannut luoda itselleen hyvän imagon ja brändin puheillaan, mutta itse työ Ässissä on vasta alussa.
Omalta kohdaltani (yksi Kerttulan puolustajista) haluan sanoa, että ainakin omissa papereissa Kerttula ei ole mikään pyhä lehmä.
Kritiikin arvoisia juttuja hän on tehnyt kunhan ne nyt pysyvät järjen rajoissa. Keskusteluahan juuri luo eri näkökannat.

Esimerkkejä kritiikin kohteista Kerttulan kohdalla:
Hedbergin hankinta, samoin Åkerström. Miksi Rosendahl on videovalmennus hommissa eikä penkin takana. Aittokallion scouttaus?

Muunmuassa nuo ovat sellaisia joissa olisi Tommin kohdalla tarvetta kriittiselle katselmukselle. Itsellä ainakin nousee karvat pystyyn taasen kun aletaan mutu tuntumalta muuttamaan asioita todeksi ja tätä kautta kritiikiksi.

Esimerkkeinä seura itsessään on asettanut viralliseksi tavoitteeksi uskottavuuden palauttamisen ja epävirallisena säälit. Näissä ollaan onnistuttu, joten itse ainakin koen turhaksi kritiitiksi sellaiset kommentit joissa Ässät ei ole tällä hetkellä siellä missä kirjoittaja ITSE toivoisi.

Toinen on pelaajahankintojen muovaaminen suosiolliseksi omiin näkökantoihin.

Faktat:
Kerttulan suulla on sanottu että hankintaan/hankintoihin on varaa reagoida nopealla aikataululla ja näin myös tehdään JOS sopiva pelaaja osuu kohdalle. Hankintaa EI myöskään tehdään pakon edessä, joten MYÖS ON MAHDOLLISTA että näillä mennään loppuun.

Näiden pohjalta myös sen asian mävlääminen että tänne ei olla muka saatu ketään tai ollaan näytetty vaan nounou niin ei pidä paikkaansa. Edelleen ne pelaajat on ihmisiä ja eri syistä eivät tule Ässiin tai tulee. Se että joku Allsvenskan pelaaja ei nyt sitten tullut tänne tai joku NLA joukkue hankki X pelaajan ei tarkoita sitä etteikö Kerttula olisi hyvä työssään.

Eli kritiikkiä saa ja pitää antaa kunhan se menee oikeisiin osoitteisiin.
 

juhana

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit 1975-2013, 2023-, Roihuttaret, K-Vantaa
"Tomi Haula, joka on hyvä ystäväni"...näinhän se yksi Tamminen on useammankin kerran maininnut. Ja tämä liittyy siis niin, että taitaa Tomia ja Tamia yhdistää se, että tarinaa kyllä tulee, jos toimittaja osaa antaa "syötön lapaan". Eli tämän takia Haula varmaan esiintyy tuossa ohjelmassa näinkin usein. Ei silti, toki "hullu Haula Porista" (miehen oma määritelmä) voi mielipiteitään laukoa, mutta tietyllä suodattimella kannattaa varmaan suhtautua...hyvä vertaus tuossa aiemmin oli, että Haula on vielä vanhaa koulukuntaa.
Itse luotan enempi Kerttulan tyyliin ainakin vielä, mutta toki minun puolesta miestä saa ja voi tarvittaessa arvostella asiapohjalta ja asiallisesti.
 

Kärmes1

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Omalta kohdaltani (yksi Kerttulan puolustajista) haluan sanoa, että ainakin omissa papereissa Kerttula ei ole mikään pyhä lehmä.
Kritiikin arvoisia juttuja hän on tehnyt kunhan ne nyt pysyvät järjen rajoissa. Keskusteluahan juuri luo eri näkökannat.

Esimerkkejä kritiikin kohteista Kerttulan kohdalla:
Hedbergin hankinta, samoin Åkerström. Miksi Rosendahl on videovalmennus hommissa eikä penkin takana. Aittokallion scouttaus?

Muunmuassa nuo ovat sellaisia joissa olisi Tommin kohdalla tarvetta kriittiselle katselmukselle. Itsellä ainakin nousee karvat pystyyn taasen kun aletaan mutu tuntumalta muuttamaan asioita todeksi ja tätä kautta kritiikiksi.

Esimerkkeinä seura itsessään on asettanut viralliseksi tavoitteeksi uskottavuuden palauttamisen ja epävirallisena säälit. Näissä ollaan onnistuttu, joten itse ainakin koen turhaksi kritiitiksi sellaiset kommentit joissa Ässät ei ole tällä hetkellä siellä missä kirjoittaja ITSE toivoisi.

Toinen on pelaajahankintojen muovaaminen suosiolliseksi omiin näkökantoihin.

Faktat:
Kerttulan suulla on sanottu että hankintaan/hankintoihin on varaa reagoida nopealla aikataululla ja näin myös tehdään JOS sopiva pelaaja osuu kohdalle. Hankintaa EI myöskään tehdään pakon edessä, joten MYÖS ON MAHDOLLISTA että näillä mennään loppuun.

Näiden pohjalta myös sen asian mävlääminen että tänne ei olla muka saatu ketään tai ollaan näytetty vaan nounou niin ei pidä paikkaansa. Edelleen ne pelaajat on ihmisiä ja eri syistä eivät tule Ässiin tai tulee. Se että joku Allsvenskan pelaaja ei nyt sitten tullut tänne tai joku NLA joukkue hankki X pelaajan ei tarkoita sitä etteikö Kerttula olisi hyvä työssään.

Eli kritiikkiä saa ja pitää antaa kunhan se menee oikeisiin osoitteisiin.
Mälvään asiaa vielä sen verran, että nuo Allsvenskan ja NLA miehet oli heittoja esimerkkeinä, joita toinen nimimerkki pyysi ja pelkästään esimerkkejä siitä että kaiken tasoisia ukkoja on liikkunut joukkueiden ja sarjojen välillä joulukuun puolivälistä lähtien, mutta ei jumalauta näihin kuuluisiin kriteereihin sopivaa. Sen verran korjaan viestiäsi, että säälejä ei vielä missään nimessä ole saavutettu. Olen pettynyt tietysti siihen jos joukkuetta ei vahvisteta, koska tuloksista on nähtävissä selkeä tarve ja myös päävalmentaja on ilmaissut sen että haluaisi "ykköstykin". Ukkojen määräkin on sellainen, että vahvistus olisi senkin puolesta tarpeen. En mä väitä, että Tommi olisi huono työssään vaikka tänne ei vahvistusta saataisi, mutta silti se minua vituttaa. Helvetisti hän ja hallitus on vieneet hommaa eteenpäin. Olen keskustellut useamman henkilön kanssa organisaation sisältä ja eniten olen pettynyt siihen, että heidän joukossaan sääleihin pääsyä ei pidetä mitenkään erityisen tärkeänä. Ainoastaan yksi henkilö on näissä keskusteluissa sanonut, että sääleihin täytyisi ehdottomasti päästä ja se henkilö ei ole Kerttula. Jos sääleistä jäädään ja tehdään voitollinen taloudellinen tulos eikä edes yritetty vahvistaa joukkuetta (budjetin puitteissa) niin ei minusta silloin tunnu, että organisaatio on tehnyt kaikkensa ja silloin on mielestäni lupa olla pettynyt. Lopuksi vielä täytyy todeta, että kyllä Kerttulan pesti täytyy olla yksi vittumaisimmista missään ja koskaan kun ukkoa liikkuu ja tulee tällä viikolla liikkumaan, mutta Ässiin sopivaa ei ole olemassakaan. Kiitos ja anteeksi, puran pettymystäni täällä koska tämä on siihen oikea paikka.
 

SlamDunk71

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Mälvään asiaa vielä sen verran, että nuo Allsvenskan ja NLA miehet oli heittoja esimerkkeinä, joita toinen nimimerkki pyysi ja pelkästään esimerkkejä siitä että kaiken tasoisia ukkoja on liikkunut joukkueiden ja sarjojen välillä joulukuun puolivälistä lähtien, mutta ei jumalauta näihin kuuluisiin kriteereihin sopivaa. Sen verran korjaan viestiäsi, että säälejä ei vielä missään nimessä ole saavutettu. Olen pettynyt tietysti siihen jos joukkuetta ei vahvisteta, koska tuloksista on nähtävissä selkeä tarve ja myös päävalmentaja on ilmaissut sen että haluaisi "ykköstykin". Ukkojen määräkin on sellainen, että vahvistus olisi senkin puolesta tarpeen. En mä väitä, että Tommi olisi huono työssään vaikka tänne ei vahvistusta saataisi, mutta silti se minua vituttaa. Helvetisti hän ja hallitus on vieneet hommaa eteenpäin. Olen keskustellut useamman henkilön kanssa organisaation sisältä ja eniten olen pettynyt siihen, että heidän joukossaan sääleihin pääsyä ei pidetä mitenkään erityisen tärkeänä. Ainoastaan yksi henkilö on näissä keskusteluissa sanonut, että sääleihin täytyisi ehdottomasti päästä ja se henkilö ei ole Kerttula. Jos sääleistä jäädään ja tehdään voitollinen taloudellinen tulos eikä edes yritetty vahvistaa joukkuetta (budjetin puitteissa) niin ei minusta silloin tunnu, että organisaatio on tehnyt kaikkensa ja silloin on mielestäni lupa olla pettynyt. Lopuksi vielä täytyy todeta, että kyllä Kerttulan pesti täytyy olla yksi vittumaisimmista missään ja koskaan kun ukkoa liikkuu ja tulee tällä viikolla liikkumaan, mutta Ässiin sopivaa ei ole olemassakaan. Kiitos ja anteeksi, puran pettymystäni täällä koska tämä on siihen oikea paikka.
Olet täysin oikeutettu pettymykseesi ja sinulla on myös täysi oikeus avautua tänne vitutusta.

Kuitenkin on kaksi hyvin eriasiaa että ei olla otettu tänne ketään tai ei olla saatu. Esimerkkinä meistä ei varmasti kukaan pysty faktana sanomaan etteikö neuvotteluita olisi pelaajien kanssa käyty.
Jos yhtään neuvottelua ei olla käyty kenenkään pelaajan kanssa hyppään siihen kelkkaan että Kerttula on liian nirso ja jopa epäonnistunut joukkueen vahvistamisessa.
Jos kuitenkin neuvotteluja on käyty mutta niitä ei olla suhteellisuuden rajoissa saatu maaliin niin mielestäni on väärin syyttää Tommia.
 

PataJaska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, sympatiat HPK ja Kiekko-Espoo

Patarouva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät

Voitaisiin varmaan aikaistaa siirtorajaa, mutta ainahan ne isot tai oikeammin ne, joilla on rahaa käyttää, silti hyötyvät, oli siirtoraja sitten nykyistä aikaisempi tai ei. Toisaalta ne, joiden pitää myydä rahan takia pelaajiaan, kun mahdollisuudet playoffeihin ovat menneet tuskin pistävät pahakseen, että jostain pelaajasta pääsee eroon vielä helmikuussa.
 

wilco

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK,LiPu
Kyllä nyt on sen verran katkeraa tilitystä, etenkin tähän hetkeen, että eiköhän tuo varmistanut sen ettei ketään enää kannata odottaa..

Toivooko Kerttula siis, että Ässien alapuolella olevat olisivat luovuttaneet jo aiemmin ja myyneet pelaajansa hänelle? Onko ilmassa panikointia tämän päivän pelistä, kun SaiPa onkin kovassa tikissä?

Että silleen...
 

Zeta03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, sympatiat KooKoo

aceman81

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät. Pesäkarhut.
Helvetisti hän ja hallitus on vieneet hommaa eteenpäin. Olen keskustellut useamman henkilön kanssa organisaation sisältä ja eniten olen pettynyt siihen, että heidän joukossaan sääleihin pääsyä ei pidetä mitenkään erityisen tärkeänä. Ainoastaan yksi henkilö on näissä keskusteluissa sanonut, että sääleihin täytyisi ehdottomasti päästä ja se henkilö ei ole Kerttula.

Tää kausi nyt on isossa kuvassa sellanen, ettei yks säälipaikka sinänsä heilauta organisaatiota suuntaan taikka toiseen. Samaa mieltä silti, ettei se ihan yhdentekeväkään ole jatkuuko pelit runkosarjan jälkeen vai ei. Noin niinkun elämysbisnes/faninäkökulmasta. Jos jäädään 10. sijan ulkopuolelle, niin hieman hailakka maku kaudesta jää. Vaikka uskottavuus onkin palauteltu.

Tuolla tontilla täytyy kuitenkin pitää pää kylmänä ja säilyttää maltti...toisaalta, olla kykeneväinen myös reagoimaan kun sellanen hetki on.

Ite oon ostanut sen ajatuksen, että nyt sisäänajetaan, nyt rakennetaan, laitetaan rahaa pankkiin. Ens kaudella jo parempaa ja lunastus sitten pidemmän kaavan kautta. Käsissä olevat pelaajat opettelee kehittymään ja kantamaan vastuuta. Näillä odotusarvoilla oon antanut aika paljon siimaa kuluvalla kaudella ja samaten teen hamaan loppuun. Ens kaudelta saa jo odottaa parempaa.

Toki seuran täytyy tiedostaa, että oikeankin pidemmän tähtäimen strategian keskellä täytyy tuntea olosuhteet ja ympäristö. Fanit ja maksavat katsojat saattaa olla menestys/elämysnälkäsiä lyhemmälläkin jänteellä, kuten asiaan kuuluukin. Liian vahvaa viestiä ohikaudesta ei voi sikäli pistää ilmoille.

Mutta, katotaan nyt vielä mitä loppukaudesta tapahtuu, mikä on lyhyen tähtäimen saldo ja suuhun jäävä maku.
 

Jyty

Jäsen
Suosikkijoukkue
käyttää lehväslukkoa logonaan.
Hiukan on katkeran oloista itkemistä Kerttulalta. Ihan kuin olisi vetänyt muutaman vesiperän yrittäessään hankkia pelaajaa Poriin. Toki puhuu ihan asiaa sanoessaan, että raha puhuu näissä viime hetken siirroissa(kin). Puhuuhan se raha monessa muussakin siirrossa.

Mutta aikaistaminen vaikka jouluun tietäisi nykyisellä ottelukalenterilla sitä, että myynti Suomen sisällä loppuisi kokonaan, koska ikkunan sulkeutuessa kaikilla on vielä hyvät mahdollisuudet pudotuspeleihin.

Toki sitten talouden tervehdytystä voisi suorittaa ulkomaille, jos sinne saa menemään pelaajia vielä myöhempään.
 

ks

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät,HPK
Voltaire, tuo valistusajan suuruus, oli sitä mieltä, että "älä tee yhtään mitään" on yllättävän usein se oikea vaihtoehto. Usein tehdään jotain vain koska koko ajan pitäisi muka touhottaa jotain. Jos "älä tee yhtään mitään" on toteutettavissa se on siis yleensä paras vaihtoehto. Ja katso, juuri näin kehitysjohtajamme toimiikin!

Se tässä hiukan kuitenkin pistää korpeamaan, että nyt joukkueen vahvistamiseen on oikeasti varattu rahaa ja siihen on ilmeistä tarvetta, mutta sitä ei nyt sitten tehdäkään (ilmeisesti). Ja se saattaa jopa maksaa jos oikein huonosti käy. Ja mihin se säästetty raha sitten menee?

Vielä tänä rakennuskautena pystyy senkin vielä nielemään jotenkin, jos sinne pleijareihin ei päästäkään, onhan tämä välikausi ja kaikki opettelevat uutta. Mutta ihmettelen sellaista ajattelua, että pleijareihin pääsy olisi tänä kautena yhdentekevää. Sitä se ei ole taloudellisesti eikä varsinkaan imagollisesti.
 

Pata-Ässä

Jäsen
Suosikkijoukkue
West Coast Titans
Olen keskustellut useamman henkilön kanssa organisaation sisältä ja eniten olen pettynyt siihen, että heidän joukossaan sääleihin pääsyä ei pidetä mitenkään erityisen tärkeänä. Ainoastaan yksi henkilö on näissä keskusteluissa sanonut, että sääleihin täytyisi ehdottomasti päästä ja se henkilö ei ole Kerttula.

Nämä voi nähdä ja tulkita niin monella tavalla. Joskus se yksi ylimääräinen pudotuspeli ja siitä saatavat tulot voisi pelastaa seuran konkurssilta ja silloin minäkin pitäisi sääleihin pääsyä erityisen tärkeänä. Nyt ollaan kuitenkin hoidettu asiat niin hyvin, ettei tarvitse sormet ristissä rukoilla sääleihin pääsyä ja ylimääräistä myyntiä paikkaamaan itseaiheutettuja talousvaikeuksia. Minusta on vain positiivinen merkki, ettei sääleihin pääsy ole organisaatiossa noussut miksikään erityisen tärkeäksi asiaksi.

Miksi muuten sen yhden organisaation henkilön mielestä sääleihin täytyisi ehdottomasti päästä?
 

Zeta03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, sympatiat KooKoo
Miksi muuten sen yhden organisaation henkilön mielestä sääleihin täytyisi ehdottomasti päästä?

Arvaan, että on kehustellut kahvipöydässä raumalaisille kavereilleen, että "pleijareissa nähdään!" *hymiö*
 

Pianisti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Sääleihin pääsy vahvistamatta joukkuetta on nyt realistista joten ymmärrän että nyt ei tehdä juuri mitään koska tämä nykymeno riittää. Turha on ollut hakea mitään keikkapelaaja-arpaa tähän enää. Toimiston jengi sanoi aikanaan että yksi häkki täynnä-pleijaripeli kotona on noin 100 000e kassaan joten jos näillä päästään sinne niin sitten on lisää pelimerkkejä ilman panostuksia. Ensi kaudella sitten kovaa piippuun ja hakemaan runkkarissa top-8 sijaa.

Hyvä pelastuskausi kaiken kaikkiaan menossa. Perseilyt kentällä ja toimistolla on jääny minimiin ja se SKn myyrä saatu ilmeisesti hiljennettyä. Panostakin riittää loppuun saakka.
 

Kärmes1

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Miksi muuten sen yhden organisaation henkilön mielestä sääleihin täytyisi ehdottomasti päästä?
Koska se voi avata mahdollisuuden lisätuloihin niin areenamyynnin kuin ensi kauden kausikorttimyynnin näkökulmasta. Kynnys hankkia kausikortti pleijarikausikortin jälkeen on pienempi kuin ilman sitä. Lisäksi se olisi osoitus siitä, että on palattu urheilullisesti sille tasolle minne minimissään kuulutaan. Yhdenkin lisäottelut tuotto on merkittävä. Sääleistä jatkoon meno ei ole mikään mahdottomuus ja se taas takaisi vähintään kaksi kotipeliä lisää. Kannattajien lisäksi sponsoreille sääleihin meno on merkittävä asia niin näkyvyyden kannalta kuin signaalina organisaation pätevyydestä.
 

Zeta03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, sympatiat KooKoo
Yhdenkin lisäottelut tuotto on merkittävä. Sääleistä jatkoon meno ei ole mikään mahdottomuus ja se taas takaisi vähintään kaksi kotipeliä lisää

Oliko muuten niin, että puolivälieristä lähtien lipputuotot menevät Liigalle joka tilittää niitä siten kauden päätyttyä? Eli sääleissä saisi vielä pitää kaikki tulot itse vai ottaako Liiga alusta asti rahat itselleen?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös