Minusta Juhola ja Ikonen pitäisi potkia pois, kun eivät tehneet läpiajoista maaleja.
Kiitos, piristi muuten paskaa päivää!
Minusta Juhola ja Ikonen pitäisi potkia pois, kun eivät tehneet läpiajoista maaleja.
Jos joukkue on Liigan halvin, miten realistista runkosarjasijoitusta on lupa odottaa?Eikös Kerttula todennut jossain vaiheessa kautta, että Ässien joukkue on todennäköisesti Liigan halvin?
Lähdit sitten tänne keulimaan.Jos joukkue on Liigan halvin, miten realistista runkosarjasijoitusta on lupa odottaa?
Itse tuli myös veikattua, että Ässät on 10. sakissa. Mutta nähdyt pelit ovat kyllä kertoneet tällaisellekin maallikolle, että joukkuepeli siellä nyt sakkaa pahemman kerran. Yksilötaidolla menestyi joskus aiemmin, mutta ei enää nykypäivänä.
Ihan samaa mieltä. En käsitä, miksi niin monilla tuntuu olleen odotukset hemmetin korkealla. Ei tuo halvin budjetti ole ilmaiseksi tullut, vaan kyllä siitä on maksettu hintaa.Jos joukkue on Liigan halvin, miten realistista runkosarjasijoitusta on lupa odottaa?
Itse tuli myös veikattua, että Ässät on 10. sakissa. Mutta nähdyt pelit ovat kyllä kertoneet tällaisellekin maallikolle, että joukkuepeli siellä nyt sakkaa pahemman kerran. Yksilötaidolla menestyi joskus aiemmin, mutta ei enää nykypäivänä.
Totta joka sana.Jos joukkue on Liigan halvin, miten realistista runkosarjasijoitusta on lupa odottaa?
Minä en ole ikinä tehnyt mitään äänestystä jatkoaikaan, mutta ihan mielenkiintoista olisi nähdä, kuinka moni olisi odottanut Ässien olevan tällä kaudella TOP-6 joukkue.
Minä en ole ikinä tehnyt mitään äänestystä jatkoaikaan, mutta ihan mielenkiintoista olisi nähdä, kuinka moni olisi odottanut Ässien olevan tällä kaudella TOP-6 joukkue.
Heitäppä se Seniili sieltä hevon kuuseen tai lähde itse! Ei tätä paskaa jaksa kukaan katsoa ja kausari pitäisi mukamas uusia. Mitta alkaa olemaan kurkkua myöten täynnä. Myönnä virheesi ja siivoa pöytä.
Eikös Kerttula todennut jossain vaiheessa kautta, että Ässien joukkue on todennäköisesti Liigan halvin?
Minä en todellakaan odottanut top6-sijoitusta. Perustui siihen, että joukkueen kokoaminen jäi myöhäiseen vaiheeseen. Borgmanin, Merkleyn ja Niemeläisen kohdalla oli koko ajan epävarmuutta jatkosta. Sitten joukkue koottiin vielä uudelleen, kun änäriäijät lähtivät. Epävarmuustekijöitä oli liikaa jo ennen kauden alkua.
Tietysti on helppo sanoa jälkikäteen, että joukkueen rakennus epäonnistui. Lisäksi positiivista on kuitenkin se, että talous oli se tärkein asia. Hankitut nimet olivat myös periaatteissa nimekkäitä (Salminen, Rattie, Järvinen, Morrow), mutta heillä kaikilla oli pitkä pelitauko. Esimerkiksi odotan ensi kaudella Salmiselta nousua liigan kärkipelaajien joukkoon, koska pääsee nyt joukkueen mukaan heti alusta alkaen. Taidot ovat yhä olemassa.
Omat odotukset ennen kauden alkua olivat sijoille 8-10.
Niin paljon oli puhetta siitä, että pelaajien kanssa käydään tarkat keskustelut joukkueen arvoista ja sitoutumisesta niihin ennen rekrytointia, mutta näyttää pahasti siltä, että nää jutut on olleet vaan ihan lämpimikseen jutustelua ilman mitään reaalista katetta.
Täytyy taas näemmä saada jotain järkeä näihin juttuihisi...Niin paljon oli puhetta siitä, että pelaajien kanssa käydään tarkat keskustelut joukkueen arvoista ja sitoutumisesta niihin ennen rekrytointia, mutta näyttää pahasti siltä, että nää jutut on olleet vaan ihan lämpimikseen jutustelua ilman mitään reaalista katetta.
Täytyy taas näemmä saada jotain järkeä näihin juttuihisi...
Pelaajistahan tuo lähtee. Valmentaja on vastuussa viestin perille menemisestä ja kokonaisuudesta, mutta pelaaja siellä kentällä on se, joka asian toteuttaa. Luulisi tämän olevan selvää?
Siellä on varmasti ennen sopimuksen kirjoittamista kerrottu pelaajille niin Selinin kuin Kerttulan toimesta, että miten täällä pitää pelata ja suorittaa. Mutta jos pelaaja ei sittenkään pistä kaikkea peliin, niin ainakin minun katseeni kohdistuu silloin juurikin pelaajaan. Toki valmentaja kantaa vastuun kokonaisuudesta, kuten sanottua.
Vai luuletko kenties, että työhaastattelussa yksikään pelaaja sanoisi että "Joo, toi kova duunin tekeminen ei oikein kuulosta mun jutulta. Mä vaan niinku tietsä pelaan ja tykkään tehdä maaleja, mut ei mua kiinnosta niinku toi puolustusjuttu tai treenaaminen, ku ne on vähän niinku lahjattomampien juttuja. Meitsi on kato synnynnäinen pelimies ja lyön vaan lötöö pussiin."?
Ei, pelaajat varmasti ovat keskusteluissa vakuuttaneet sitoutuvansa työntekoon ja kaikki nämä muut jutut, jotka jokainen joskus työhaastattelussa käynyt tietää. Mutta jos ei napostele kuitenkaan tehdä sitä suoritusta täysillä, niin näin siinä sitten käy. Joka ainoa kausi, joka ainoassa joukkueessa on pelaajia, jotka suorittavat huonommin kuin heiltä odotettiin. Ja myös pelaajia jotka suorittavat paremmin kuin heiltä odotettiin. Syitä näihin on varmasti ihan yhtä paljon kuin on tapauksiakin.
Tuo sinun Kerttula-jahtisi on varmasti tullut täällä kaikille selväksi. Minä puolestani sanon, että olosuhteisiin nähden Kerttula kokosi Ässiin täksi kaudeksi aika helvetin kovan nipun ja teki sen vieläpä pienellä budjetilla. Tässä on ollut ties mitä sekoiluja koronasta johtuen, mutta mielestäni Kerttulan suoritus näissä kaoottisissa olosuhteissa hankintakieltoineen kaikkineen oli hyvä.
Joukkueen esitykseen ja tulokseen en tietenkään ole tyytyväinen, mutta saa olla totaalinen idiootti jos pitää Kerttulaa suurimpana syypäänä asiaan. Ei hänellekään voi mitään patsaita pystytellä, mutta en nyt ihan kauheasti lähtisi miehen toimintaa kritisoimaankaan, kun muistaa ne olosuhteet, joissa joukkue piti koota.
Täytyy taas näemmä saada jotain järkeä näihin juttuihisi...
Pelaajistahan tuo lähtee. Valmentaja on vastuussa viestin perille menemisestä ja kokonaisuudesta, mutta pelaaja siellä kentällä on se, joka asian toteuttaa. Luulisi tämän olevan selvää?
Siellä on varmasti ennen sopimuksen kirjoittamista kerrottu pelaajille niin Selinin kuin Kerttulan toimesta, että miten täällä pitää pelata ja suorittaa. Mutta jos pelaaja ei sittenkään pistä kaikkea peliin, niin ainakin minun katseeni kohdistuu silloin juurikin pelaajaan. Toki valmentaja kantaa vastuun kokonaisuudesta, kuten sanottua.
Vai luuletko kenties, että työhaastattelussa yksikään pelaaja sanoisi että "Joo, toi kova duunin tekeminen ei oikein kuulosta mun jutulta. Mä vaan niinku tietsä pelaan ja tykkään tehdä maaleja, mut ei mua kiinnosta niinku toi puolustusjuttu tai treenaaminen, ku ne on vähän niinku lahjattomampien juttuja. Meitsi on kato synnynnäinen pelimies ja lyön vaan lötöö pussiin."?
Ei, pelaajat varmasti ovat keskusteluissa vakuuttaneet sitoutuvansa työntekoon ja kaikki nämä muut jutut, jotka jokainen joskus työhaastattelussa käynyt tietää. Mutta jos ei napostele kuitenkaan tehdä sitä suoritusta täysillä, niin näin siinä sitten käy. Joka ainoa kausi, joka ainoassa joukkueessa on pelaajia, jotka suorittavat huonommin kuin heiltä odotettiin. Ja myös pelaajia jotka suorittavat paremmin kuin heiltä odotettiin. Syitä näihin on varmasti ihan yhtä paljon kuin on tapauksiakin.
Tuo sinun Kerttula-jahtisi on varmasti tullut täällä kaikille selväksi. Minä puolestani sanon, että olosuhteisiin nähden Kerttula kokosi Ässiin täksi kaudeksi aika helvetin kovan nipun ja teki sen vieläpä pienellä budjetilla. Tässä on ollut ties mitä sekoiluja koronasta johtuen, mutta mielestäni Kerttulan suoritus näissä kaoottisissa olosuhteissa hankintakieltoineen kaikkineen oli hyvä.
Joukkueen esitykseen ja tulokseen en tietenkään ole tyytyväinen, mutta saa olla totaalinen idiootti jos pitää Kerttulaa suurimpana syypäänä asiaan. Ei hänellekään voi mitään patsaita pystytellä, mutta en nyt ihan kauheasti lähtisi miehen toimintaa kritisoimaankaan, kun muistaa ne olosuhteet, joissa joukkue piti koota.
Kiitos asiallisesta vastauksesta ja siitä, että täältä löytyy vielä hyviä tuotoksia tuottavia kirjoittajia.Totta toinen puoli, mutta..
Siirrän tuolta media ketjusta keskustelua oikeaan paikkaan.Voisko jopa sanoa, että Kerttulan tyyli on turhan ronski ja sitä tulisi salonkikelpoistaa aka. taunotasalakkistaa.
Siirrän tuolta media ketjusta keskustelua oikeaan paikkaan.
En näe, että Tommi liian ronski olisi. Tämä koko vyyhti, mikä lähti siitä Hoffrenin tekemästä jutusta, ei monienkaan mielestä ollut oikeastaan mitenkää paha juttu. Enemmänkin tuo hänen tyyli on saanut ilmeisesti sikariportaan herrat varpailleen, mikä on mielestäni hyvä juttu. Liikaa omia etuja ajavia setämiehiä pyörittämässä piiriä.
Toivottavasti Kerttula jatkaa valitsemallaan linjalla (sakoista huolimatta) ja lisää löylyä.
Villinä veikkauksena veikkaan Kerttulan seuraavan työnantajan olevan Dallas Stars. Takko täyttää ensi vuonna 60, montako vuotta sitten vielä jatkaa kunnes jättäisi saappaansa Kerttulalle...? Vai vieläkö Takolle aukenisi isompi pesti Dallasista?
Jahas, mielenkiintoisin Ässähetki kuukauteen-pariin edessä Kerttulan haastattelua odotellessa.