Tommi Kerttula – Ässien kehitysjohtaja

  • 453 900
  • 2 977

Jyty

Jäsen
Suosikkijoukkue
käyttää lehväslukkoa logonaan.
Eikös Kerttula todennut jossain vaiheessa kautta, että Ässien joukkue on todennäköisesti Liigan halvin?
Jos joukkue on Liigan halvin, miten realistista runkosarjasijoitusta on lupa odottaa?

Itse tuli myös veikattua, että Ässät on 10. sakissa. Mutta nähdyt pelit ovat kyllä kertoneet tällaisellekin maallikolle, että joukkuepeli siellä nyt sakkaa pahemman kerran. Yksilötaidolla menestyi joskus aiemmin, mutta ei enää nykypäivänä.
 

Jeppe_68

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Jos joukkue on Liigan halvin, miten realistista runkosarjasijoitusta on lupa odottaa?

Itse tuli myös veikattua, että Ässät on 10. sakissa. Mutta nähdyt pelit ovat kyllä kertoneet tällaisellekin maallikolle, että joukkuepeli siellä nyt sakkaa pahemman kerran. Yksilötaidolla menestyi joskus aiemmin, mutta ei enää nykypäivänä.
Lähdit sitten tänne keulimaan.
 
Suosikkijoukkue
Ässät
Jos joukkue on Liigan halvin, miten realistista runkosarjasijoitusta on lupa odottaa?

Itse tuli myös veikattua, että Ässät on 10. sakissa. Mutta nähdyt pelit ovat kyllä kertoneet tällaisellekin maallikolle, että joukkuepeli siellä nyt sakkaa pahemman kerran. Yksilötaidolla menestyi joskus aiemmin, mutta ei enää nykypäivänä.
Ihan samaa mieltä. En käsitä, miksi niin monilla tuntuu olleen odotukset hemmetin korkealla. Ei tuo halvin budjetti ole ilmaiseksi tullut, vaan kyllä siitä on maksettu hintaa.
 

Domi28

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Maple Leafs, Liverpool
Jos joukkue on Liigan halvin, miten realistista runkosarjasijoitusta on lupa odottaa?

Itse tuli myös veikattua, että Ässät on 10. sakissa. Mutta nähdyt pelit ovat kyllä kertoneet tällaisellekin maallikolle, että joukkuepeli siellä nyt sakkaa pahemman kerran. Yksilötaidolla menestyi joskus aiemmin, mutta ei enää nykypäivänä.
Totta joka sana.
Tosin lugu ei menestynyt aiemminkaan, vaikka siellä yritettiin samalla strategialla
 

Surprise Me

Jäsen
Suosikkijoukkue
Gus Polinski - Polka king of the midwest
Minä en ole ikinä tehnyt mitään äänestystä jatkoaikaan, mutta ihan mielenkiintoista olisi nähdä, kuinka moni olisi odottanut Ässien olevan tällä kaudella TOP-6 joukkue.
 

ValkMan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Minä en ole ikinä tehnyt mitään äänestystä jatkoaikaan, mutta ihan mielenkiintoista olisi nähdä, kuinka moni olisi odottanut Ässien olevan tällä kaudella TOP-6 joukkue.

Minä en todellakaan odottanut top6-sijoitusta. Perustui siihen, että joukkueen kokoaminen jäi myöhäiseen vaiheeseen. Borgmanin, Merkleyn ja Niemeläisen kohdalla oli koko ajan epävarmuutta jatkosta. Sitten joukkue koottiin vielä uudelleen, kun änäriäijät lähtivät. Epävarmuustekijöitä oli liikaa jo ennen kauden alkua.

Tietysti on helppo sanoa jälkikäteen, että joukkueen rakennus epäonnistui. Lisäksi positiivista on kuitenkin se, että talous oli se tärkein asia. Hankitut nimet olivat myös periaatteissa nimekkäitä (Salminen, Rattie, Järvinen, Morrow), mutta heillä kaikilla oli pitkä pelitauko. Esimerkiksi odotan ensi kaudella Salmiselta nousua liigan kärkipelaajien joukkoon, koska pääsee nyt joukkueen mukaan heti alusta alkaen. Taidot ovat yhä olemassa.

Omat odotukset ennen kauden alkua olivat sijoille 8-10.
 

Raimoton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Philadelphia Flyers, La Albiceleste
Minä en ole ikinä tehnyt mitään äänestystä jatkoaikaan, mutta ihan mielenkiintoista olisi nähdä, kuinka moni olisi odottanut Ässien olevan tällä kaudella TOP-6 joukkue.

Äkkiäkös sitä tsekkaa mitä mieltä porukka ollut.
 

aceman81

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät. Pesäkarhut.
Heitäppä se Seniili sieltä hevon kuuseen tai lähde itse! Ei tätä paskaa jaksa kukaan katsoa ja kausari pitäisi mukamas uusia. Mitta alkaa olemaan kurkkua myöten täynnä. Myönnä virheesi ja siivoa pöytä.

Kyllä.

"Kyllä täs tietysti...ajattelee...itteltäkin sillä tavalla kesy ja surkea suoritus että emmä saa noita ymmärtämään mitä voittaminen vaatii"

No hard feelings, varmasti hyvä tyyppi ja hieno ihminen. Mutta siinähän Selin sanallisti kaiken. Oleellisen.

En tiedä kenen kaveri Selin on hallituksessa, mutta Kerttulana ajaisin omaa miestä sisään. Oltais rehellisesti all-in. Vapaus ja vastuu.
 
Suosikkijoukkue
Broadstreet Bullies, Scott Stevens, Wendel Clark
Minä en todellakaan odottanut top6-sijoitusta. Perustui siihen, että joukkueen kokoaminen jäi myöhäiseen vaiheeseen. Borgmanin, Merkleyn ja Niemeläisen kohdalla oli koko ajan epävarmuutta jatkosta. Sitten joukkue koottiin vielä uudelleen, kun änäriäijät lähtivät. Epävarmuustekijöitä oli liikaa jo ennen kauden alkua.

Tietysti on helppo sanoa jälkikäteen, että joukkueen rakennus epäonnistui. Lisäksi positiivista on kuitenkin se, että talous oli se tärkein asia. Hankitut nimet olivat myös periaatteissa nimekkäitä (Salminen, Rattie, Järvinen, Morrow), mutta heillä kaikilla oli pitkä pelitauko. Esimerkiksi odotan ensi kaudella Salmiselta nousua liigan kärkipelaajien joukkoon, koska pääsee nyt joukkueen mukaan heti alusta alkaen. Taidot ovat yhä olemassa.

Omat odotukset ennen kauden alkua olivat sijoille 8-10.

Atu totes tuon SaiPa-fiaskon pressissä että joukkueessa on pelaajia, joille ei vaan mee perille mitä voittamisen eteen pitäisi kentällä tehdä. Ei mennyt tuossa ottelussa eikä oikein koko kaudella. Siltä osin voidaan keskustella että onko Kerttulan hankinnat kaikilta osin menneet lähellekään maalia. Niin paljon oli puhetta siitä, että pelaajien kanssa käydään tarkat keskustelut joukkueen arvoista ja sitoutumisesta niihin ennen rekrytointia, mutta näyttää pahasti siltä, että nää jutut on olleet vaan ihan lämpimikseen jutustelua ilman mitään reaalista katetta.
 
Suosikkijoukkue
Ässät, SaiPa, Ketterä
Niin paljon oli puhetta siitä, että pelaajien kanssa käydään tarkat keskustelut joukkueen arvoista ja sitoutumisesta niihin ennen rekrytointia, mutta näyttää pahasti siltä, että nää jutut on olleet vaan ihan lämpimikseen jutustelua ilman mitään reaalista katetta.

Tämäpä tämä. Piti olla tärkein kriteeri, että henkilöt sopii joukkueeseen ja tukee toisiaan tai jotain. Joku voisi kaivaa sen jutun.

Toinen oli että ei olla mikään "kuntoutuslaitos", joka sekään ei ihan puikkoihin ole mennyt Lindsten päällimmäisenä. Ja myös nämä lukuisat pelaamalla kuntoon kategorian ukot voidaan laskea osin kuntoutettaviksi.
 

Naurava Sika

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Niin paljon oli puhetta siitä, että pelaajien kanssa käydään tarkat keskustelut joukkueen arvoista ja sitoutumisesta niihin ennen rekrytointia, mutta näyttää pahasti siltä, että nää jutut on olleet vaan ihan lämpimikseen jutustelua ilman mitään reaalista katetta.
Täytyy taas näemmä saada jotain järkeä näihin juttuihisi...

Pelaajistahan tuo lähtee. Valmentaja on vastuussa viestin perille menemisestä ja kokonaisuudesta, mutta pelaaja siellä kentällä on se, joka asian toteuttaa. Luulisi tämän olevan selvää?

Siellä on varmasti ennen sopimuksen kirjoittamista kerrottu pelaajille niin Selinin kuin Kerttulan toimesta, että miten täällä pitää pelata ja suorittaa. Mutta jos pelaaja ei sittenkään pistä kaikkea peliin, niin ainakin minun katseeni kohdistuu silloin juurikin pelaajaan. Toki valmentaja kantaa vastuun kokonaisuudesta, kuten sanottua.

Vai luuletko kenties, että työhaastattelussa yksikään pelaaja sanoisi että "Joo, toi kova duunin tekeminen ei oikein kuulosta mun jutulta. Mä vaan niinku tietsä pelaan ja tykkään tehdä maaleja, mut ei mua kiinnosta niinku toi puolustusjuttu tai treenaaminen, ku ne on vähän niinku lahjattomampien juttuja. Meitsi on kato synnynnäinen pelimies ja lyön vaan lötöö pussiin."?

Ei, pelaajat varmasti ovat keskusteluissa vakuuttaneet sitoutuvansa työntekoon ja kaikki nämä muut jutut, jotka jokainen joskus työhaastattelussa käynyt tietää. Mutta jos ei napostele kuitenkaan tehdä sitä suoritusta täysillä, niin näin siinä sitten käy. Joka ainoa kausi, joka ainoassa joukkueessa on pelaajia, jotka suorittavat huonommin kuin heiltä odotettiin. Ja myös pelaajia jotka suorittavat paremmin kuin heiltä odotettiin. Syitä näihin on varmasti ihan yhtä paljon kuin on tapauksiakin.

Tuo sinun Kerttula-jahtisi on varmasti tullut täällä kaikille selväksi. Minä puolestani sanon, että olosuhteisiin nähden Kerttula kokosi Ässiin täksi kaudeksi aika helvetin kovan nipun ja teki sen vieläpä pienellä budjetilla. Tässä on ollut ties mitä sekoiluja koronasta johtuen, mutta mielestäni Kerttulan suoritus näissä kaoottisissa olosuhteissa hankintakieltoineen kaikkineen oli hyvä.

Joukkueen esitykseen ja tulokseen en tietenkään ole tyytyväinen, mutta saa olla totaalinen idiootti jos pitää Kerttulaa suurimpana syypäänä asiaan. Ei hänellekään voi mitään patsaita pystytellä, mutta en nyt ihan kauheasti lähtisi miehen toimintaa kritisoimaankaan, kun muistaa ne olosuhteet, joissa joukkue piti koota.
 
Suosikkijoukkue
Ässät
Täytyy taas näemmä saada jotain järkeä näihin juttuihisi...

Pelaajistahan tuo lähtee. Valmentaja on vastuussa viestin perille menemisestä ja kokonaisuudesta, mutta pelaaja siellä kentällä on se, joka asian toteuttaa. Luulisi tämän olevan selvää?

Siellä on varmasti ennen sopimuksen kirjoittamista kerrottu pelaajille niin Selinin kuin Kerttulan toimesta, että miten täällä pitää pelata ja suorittaa. Mutta jos pelaaja ei sittenkään pistä kaikkea peliin, niin ainakin minun katseeni kohdistuu silloin juurikin pelaajaan. Toki valmentaja kantaa vastuun kokonaisuudesta, kuten sanottua.

Vai luuletko kenties, että työhaastattelussa yksikään pelaaja sanoisi että "Joo, toi kova duunin tekeminen ei oikein kuulosta mun jutulta. Mä vaan niinku tietsä pelaan ja tykkään tehdä maaleja, mut ei mua kiinnosta niinku toi puolustusjuttu tai treenaaminen, ku ne on vähän niinku lahjattomampien juttuja. Meitsi on kato synnynnäinen pelimies ja lyön vaan lötöö pussiin."?

Ei, pelaajat varmasti ovat keskusteluissa vakuuttaneet sitoutuvansa työntekoon ja kaikki nämä muut jutut, jotka jokainen joskus työhaastattelussa käynyt tietää. Mutta jos ei napostele kuitenkaan tehdä sitä suoritusta täysillä, niin näin siinä sitten käy. Joka ainoa kausi, joka ainoassa joukkueessa on pelaajia, jotka suorittavat huonommin kuin heiltä odotettiin. Ja myös pelaajia jotka suorittavat paremmin kuin heiltä odotettiin. Syitä näihin on varmasti ihan yhtä paljon kuin on tapauksiakin.

Tuo sinun Kerttula-jahtisi on varmasti tullut täällä kaikille selväksi. Minä puolestani sanon, että olosuhteisiin nähden Kerttula kokosi Ässiin täksi kaudeksi aika helvetin kovan nipun ja teki sen vieläpä pienellä budjetilla. Tässä on ollut ties mitä sekoiluja koronasta johtuen, mutta mielestäni Kerttulan suoritus näissä kaoottisissa olosuhteissa hankintakieltoineen kaikkineen oli hyvä.

Joukkueen esitykseen ja tulokseen en tietenkään ole tyytyväinen, mutta saa olla totaalinen idiootti jos pitää Kerttulaa suurimpana syypäänä asiaan. Ei hänellekään voi mitään patsaita pystytellä, mutta en nyt ihan kauheasti lähtisi miehen toimintaa kritisoimaankaan, kun muistaa ne olosuhteet, joissa joukkue piti koota.

Totta toinen puoli, mutta..
Vaikka Kerttula onnistui paperilla hankkimaan kivan näköisen nimilistan pelaajia niin hän ei onnistunut hankkimaan pelaajia jotka yhdessä valmennuksen kanssa olisivat olleet voittava joukkue. Ja se on urheilujohtajan tehtävä kilpailuun perustuvassa sarjassa. Oliko pelaajat vääriä vai valmennus väärä, mutta joku meni väärin. Itselläni on tästä arvaus, mutta se ei kuulu tähän ketjuun. Talouspuoli ilmeisesti on kohtuu ok tilanteessa peilaten muihin Liigan pienempiin seuroihin ja siitä plussaa Tommille.

Tuo kuvitteellinen pelaaja työhaastattelu on aika turha vertaus, koska kyllä Ässät tarvii urheilujohtajan joka ei rekrytilanteessa perusta hankintojaan sen varaan mitä paskaa työntekijä hänelle puhuu. Pelaajista tulee kaivaa kaikki tieto etukäteen edellisiltä valmentajilta ja pelikavereilta ym. Näihin tietoihin ja psykologiseen silmään työhaastattelussa tulee rekrytoinnin perustua. Siinä myös yksi asia mikä erottaa hyvän ja huonon urheilujohtajan.

Itse en tuomitse täysin Kerttulaa mutta en myöskään kehu koska lopputulos on ollut ydinasiassa huono. Pitää muistaa että Kerttula on myös ennekaikkea vastuussa siitä millainen valmennus meillä on.
Mä voin hitsata vimosen päälle näyttävillä vehkeillä, mutta jos liitos ei pidä niin eihän se mennyt ku strömsössä
 

ValkMan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Täytyy taas näemmä saada jotain järkeä näihin juttuihisi...

Pelaajistahan tuo lähtee. Valmentaja on vastuussa viestin perille menemisestä ja kokonaisuudesta, mutta pelaaja siellä kentällä on se, joka asian toteuttaa. Luulisi tämän olevan selvää?

Siellä on varmasti ennen sopimuksen kirjoittamista kerrottu pelaajille niin Selinin kuin Kerttulan toimesta, että miten täällä pitää pelata ja suorittaa. Mutta jos pelaaja ei sittenkään pistä kaikkea peliin, niin ainakin minun katseeni kohdistuu silloin juurikin pelaajaan. Toki valmentaja kantaa vastuun kokonaisuudesta, kuten sanottua.

Vai luuletko kenties, että työhaastattelussa yksikään pelaaja sanoisi että "Joo, toi kova duunin tekeminen ei oikein kuulosta mun jutulta. Mä vaan niinku tietsä pelaan ja tykkään tehdä maaleja, mut ei mua kiinnosta niinku toi puolustusjuttu tai treenaaminen, ku ne on vähän niinku lahjattomampien juttuja. Meitsi on kato synnynnäinen pelimies ja lyön vaan lötöö pussiin."?

Ei, pelaajat varmasti ovat keskusteluissa vakuuttaneet sitoutuvansa työntekoon ja kaikki nämä muut jutut, jotka jokainen joskus työhaastattelussa käynyt tietää. Mutta jos ei napostele kuitenkaan tehdä sitä suoritusta täysillä, niin näin siinä sitten käy. Joka ainoa kausi, joka ainoassa joukkueessa on pelaajia, jotka suorittavat huonommin kuin heiltä odotettiin. Ja myös pelaajia jotka suorittavat paremmin kuin heiltä odotettiin. Syitä näihin on varmasti ihan yhtä paljon kuin on tapauksiakin.

Tuo sinun Kerttula-jahtisi on varmasti tullut täällä kaikille selväksi. Minä puolestani sanon, että olosuhteisiin nähden Kerttula kokosi Ässiin täksi kaudeksi aika helvetin kovan nipun ja teki sen vieläpä pienellä budjetilla. Tässä on ollut ties mitä sekoiluja koronasta johtuen, mutta mielestäni Kerttulan suoritus näissä kaoottisissa olosuhteissa hankintakieltoineen kaikkineen oli hyvä.

Joukkueen esitykseen ja tulokseen en tietenkään ole tyytyväinen, mutta saa olla totaalinen idiootti jos pitää Kerttulaa suurimpana syypäänä asiaan. Ei hänellekään voi mitään patsaita pystytellä, mutta en nyt ihan kauheasti lähtisi miehen toimintaa kritisoimaankaan, kun muistaa ne olosuhteet, joissa joukkue piti koota.

Samaa mieltä näistä asioista. Jääkiekkojoukkueen menestys tai menestymättömyys johtuu yllättävän monesta asiasta. Kerttula teki kyllä ihan hyvän duunin, kun kokosi varsin nimekkään joukkueen. Suurin ongelma taisi olla kuitenkin itse suoritusosastolla eli valmentajat ja pelaajat. Kerttula tarjosi hyvät palikat, mutta Selin ja muu valmennus eivät saaneet tungettua palikoita oikeista koloista sisään, vaikka yrityksiä (lue pelejä) oli aivan riittävästi. Itselläni oli jo syksystä lähtien sellainen fiilis, että joukkue ei yksinkertaisesti kykene voittamaan pelejä. Voittoputkia ei saatu aikaan, mutta niitä toisia sitten sitäkin enemmän.

Joukkue Ässät ei ollut missään vaiheessa. Ensin tulivat mahdolliset änäripelaajat ja heidän lähdettyään tulivat ex-änäripelaajat sekä Salminen ja Järvinen. Muu ryhmä rimpuili mukana minkä kerkesi. Valmennus ei osannut käsitellä joukkuetta, jossa oli paljon kokeneita nimimiehiä.

Talous tietenkin määritteli sen mikä oli joukkueen rakentamisen strategia. Jos jostain voi Kerttulan suuntaan laittaa puukkoa, niin siitä että joukkueessa oli aivan liikaa pelaajia, jotka tulivat pelaamaan liigaa hyvin pitkän pelitauon jälkeen.
 

Naurava Sika

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Totta toinen puoli, mutta..
Kiitos asiallisesta vastauksesta ja siitä, että täältä löytyy vielä hyviä tuotoksia tuottavia kirjoittajia.

Hyvää pohdiskelua ja olen pitkälti samoilla linjoilla kanssasi.

Kun katsoo tuota joukkuetta, sen nimilistaa ja pelaajien aiempia suorituksia muualla, voi moni varmasti olla yhtä mieltä kanssani siitä, että lähtökohtaisesti joukkue vaikuttaa varsinkin olosuhteisiin nähden hemmetin kovalta.

Suoritus sitten ei olekaan ollut lähellekään sitä tasoa mitä olisi pitänyt olla. Syitä siihen on varmasti monia, on suoranaista järjen köyhyyttä yrittää väittää että huonoon suoritukseen on vain jokin yksi syy, tai että syy on vain jossain yhdessä miehessä.

Ongelmia on riittänyt jo siitä lähtien, että joukkue kasattiin niin myöhään. Ongelmia on tuonut sekin, että pelaajia, etenkin johtavia pelaajia, on tullut ja mennyt jatkuvasti, eikä joukkue ole senkään takia päässyt hitsautumaan yhteen. Ongelmia on taatusti ollut myös pelitavan kanssa ja voi vain arvailla miten tuo joukkue ylipäätään tulee toimeen valmennuksen kanssa, tai keskenään. Joukkueeseen on tullut (ja mennyt) helvetin nimekkäitä palaajia, NHL-kokemusta on ollut niin, että rivipelaajat ovat joutuneet miettimään pitäisikö ketjukaverille syöttää kiekkoa, vai pyytää tältä nimikirjoitusta. Oli maalivahtien loukit syksyllä ja epäonnistunut hankinta tuuraajaksi. On ollut loukkaantumisia. Ylipäätään tällä kaudella missään vaiheessa homma ei ole tuntunut olevan hallinnassa, vaan tämä on ollut eräänlaista kaaosta läpi vuoden.

Asioita olisi varmasti pitänyt tehdä toisin monenkin asian suhteen. Kun mietitään vaikka näitä joukkueessa pelanneita staroja, jotka eivät ainakaan kaikki ihan täysin ole täyttäneet niitä odotuksia, joita meillä kannattajilla oli. Ovatko ehkä "rivipelaajat" suosiolla piiloutuneet starojen taakse ja ajatelleet, että he starat ratkaisevat pelit kuitenkin? Onko starat olleet ihan täydellä sydämellä mukana, vai vaan suorittamassa rutiiniduunia? Entä mitä Kerttulan olisi pitänyt tehdä, kun joku agentti ilmoittaa, että tarjolla olisi Borgman, Merkley, Morrow ja Rattie, jotka jokainen tulisivat pelaamaan pilkkahintaan? Olisiko Kerttulan pitänyt haistattaa paskat noille ja ottaa enemmän jasseikosia? Kuka UTJ ylipäätään olisi kieltäytynyt moisista pelimiehistä?

Ja tähän voi tosiaan liittää mukaan kysymyksiä valmennuksen ja fysiikkakoutsien tekemisistä, kuten myös pelaajista, ryhmähengestä kopissa, pelaajien asenteesta, motivaatiosta, johtajuudesta... Varmasti kaikesta löytyy tarkisteltavaa.

Koko organisaatio saa miettiä nyt sitä, miten tästä saadaan parannettua. Samalla koko organisaatio saa onnitella itseään siitä, että onnistuivat kuitenkin siinä tärkeimmässä tehtävässä, joka täksi kaudeksi annettiin. Eli Porin Ässien pitämisestä elossa ja liigakartalla.

Tämä kausi oli tällainen. Onneksi tulee ensi kausi. Toivon että se menee paremmin.
 

Raimoton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Philadelphia Flyers, La Albiceleste
Voisko jopa sanoa, että Kerttulan tyyli on turhan ronski ja sitä tulisi salonkikelpoistaa aka. taunotasalakkistaa.
Siirrän tuolta media ketjusta keskustelua oikeaan paikkaan.

En näe, että Tommi liian ronski olisi. Tämä koko vyyhti, mikä lähti siitä Hoffrenin tekemästä jutusta, ei monienkaan mielestä ollut oikeastaan mitenkää paha juttu. Enemmänkin tuo hänen tyyli on saanut ilmeisesti sikariportaan herrat varpailleen, mikä on mielestäni hyvä juttu. Liikaa omia etuja ajavia setämiehiä pyörittämässä piiriä.

Toivottavasti Kerttula jatkaa valitsemallaan linjalla (sakoista huolimatta) ja lisää löylyä.
 

aceman81

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät. Pesäkarhut.
Siirrän tuolta media ketjusta keskustelua oikeaan paikkaan.

En näe, että Tommi liian ronski olisi. Tämä koko vyyhti, mikä lähti siitä Hoffrenin tekemästä jutusta, ei monienkaan mielestä ollut oikeastaan mitenkää paha juttu. Enemmänkin tuo hänen tyyli on saanut ilmeisesti sikariportaan herrat varpailleen, mikä on mielestäni hyvä juttu. Liikaa omia etuja ajavia setämiehiä pyörittämässä piiriä.

Toivottavasti Kerttula jatkaa valitsemallaan linjalla (sakoista huolimatta) ja lisää löylyä.

Aika lailla samaa mieltä eikä pahemmin nipottamista. Tuskin polvensa ihan pienistä notkahtaa, laji/seurayhteisöstä en mene täysin takuuseen.

Toki, eipä oo seuran puolelta pyritty kahlitsemaankaan.
 

ks

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät,HPK
Kerttula on kyllä tehnyt mitä on sanonutkin tekevänsä. Joillakin tuntuu olevan vaikeuksia hänen sanomisensa ymmärtämisessä tai sitten luulevat vain kuulopuheiden perusteella.

Kerttulan jatkohan on avoin ja hänestä voidaan päästä piankin eroon. Kaipa siihen sitten löydetään joku kiltti Tauno Tasalakki tilalle ja kaikki on taas hyvin.
 

Pratu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Villinä veikkauksena veikkaan Kerttulan seuraavan työnantajan olevan Dallas Stars. Takko täyttää ensi vuonna 60, montako vuotta sitten vielä jatkaa kunnes jättäisi saappaansa Kerttulalle...? Vai vieläkö Takolle aukenisi isompi pesti Dallasista?
 

Vellihousu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Villinä veikkauksena veikkaan Kerttulan seuraavan työnantajan olevan Dallas Stars. Takko täyttää ensi vuonna 60, montako vuotta sitten vielä jatkaa kunnes jättäisi saappaansa Kerttulalle...? Vai vieläkö Takolle aukenisi isompi pesti Dallasista?

Jos Takko isomman pestin haluaisi, hänen pitäisi kai muuttaa P-Amerikkaan. Siihen hän tuskin on valmis kuusikymppisenä kun ei ole tähänkään asti ollut.

Kerttula Dallasiin on kyllä hyvä veikkaus, joskaan en usko että pääsisi suoraan Takon saappaisiin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös