Tommi Hämäläinen

  • 109 767
  • 691
Suosikkijoukkue
JYP
En minäkään Hämäläisen jatkossa innostunut ole. Mutta luulenpa, että Pennerborn ei katsele yhtään sellaista, että Tommi alkaa puuttua pelitavallisiin asioihin tms, jotka eivät hänelle kuulu. Jos jotain ristiriitaa tulee valmennustiimin kanssa, niin Hämäläinen on ensimmäinen joka lähtee.

Seppänen on sitonut kätensä uuteen päävalmentajaan, jonka takana hän varmasti seisoo, mikäli tulos ja pelitapa ovat edes sinne päin. Seppänen haluaa puhdistaa JYPin imagoa. Olen aivan varma, että Hämäläinen saa potkut, mikäli aiheuttaa kohuja tai ei pysy ruodussaan. Tämä on viimeinen mahdollisuus Hämäläiselle JYPissä. Joskaan tätäkään ei olisi tarvinnut antaa.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Mun pää ei vaan ymmärrä tätä yhtälöä, kukaan ei tykkää Tommista ja kukaan ei ole lähtökohtaisesti sen piirissä, mutta silti se palkattiin tuohon virkaan ja JYP saa sen takia taas negatiivista huomiota.
En ymmärrä minäkään, mutta näillä mennään. En ole kuitenkaan erityisen huolestunut, koska Tommin vastustus on seuran sisällä riittävää ja nykyinen rooli lähes olematon.
 

rosswell

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Hokki, Liverpool, Real Madrid, Vfb Stuttgart
Niin, millainen hänen sopparinsa on? Jos on ihan perus, ei sitä ilman perustetta irti sanota niin helposti. Tässä tapauksessa oletan, ettei hänellä ole valmentaja sopparia, silloin asia olisi eri.
Jos sinne on menty tekemään ns. normaali työsopimus määräaikaisena, niin sitten voi olla vaikeaa irtisanoa, mutta kyllä tuo nyt ulospäin on näyttänyt sellaiselta, että henkilöperusteinen syy siinä löytyisi, jos halutaan. Tai sitten olisi voitu antaa rooli vaikka pysäköinninvalvonnan esimiesten kouluttajana, tai jotain muuta, jossa ei olisi missään tekemisissä liigajoukkueen kanssa, jos miehestä olisi eroon haluttu.
Minä en ihan usko kuitenkaan, että yksi ukko jämä roolissa organisaatiossa voi olla kovin tuhoisa, tai sitten muut siinä organisaatiossa ovat toivottomia käsiä hommissaan.
Jos se yksi ukko jämäroolissa on, sanotaan nyt teoriatasolla vaikka hallituksen puheenjohtajan hyvä kaveri, eikä hänen tuhoisaan käyttäytymiseen puututa, niin kyllä voi. Olen nähnyt kun eräässä organisaatiossa toimitusjohtajan narsistinen sukulaispoika onnistui tuhoamaan paljon ihan jämäroolistakin. Esimiehet yrittivät asiaan puuttua, mutta lopputulos oli, että koko esimiesporras meni vaihtoon ja toimitusjohtajan sukulaispoika sähläsi mielensä mukaan, kunnes organisaatio oli murusina. Se, miltä tuo JYPin touhu joulukuusta lähtien on näyttänyt, tuo nuo tapahtumat mieleen ja sen takia minulla on hyvin voimakas antipatia Hämäläistä kohtaan. En halua nähdä JYPille käyvän yhtään sen huonommin, kuin viime talvena ja keväänä jo kävi.
Mutta tietty, jos tästä saa tekosyyn kääntää selkä seuralle, niin mikä ettei tämä, kuin joku muukin mikä mieleen tulee.

Jos vaivautuisit edes lukemaan viestit, ennen kuin heität vaan persumaista vastaanväittämistä tavan vuoksi, niin huomaisit, että en ole kääntänyt tai kääntämässä selkääni joukkueelle, enkä edes seuralle, vaan nimenomaan sanoin, että JYP-sydämellä varustettuna olen kyllä hengessä mukana ja JYPiä kannustan. En ole kääntämässä selkääni, vaikka kyllä se kieltämättä Tammikuussa jo mielessä kävi monta kertaa. Rahojani en vain pysty tällä hetkellä vielä sinne kantamaan. Toki minut saa osoittaa olevan väärässä. Osoittaa, että Hämäläisellä ei ollut mitään tekemistä ja vaikutusta Rautakorven potkuille, Nikun ja muiden pelaajien lähdölle, JYPin pelilliselle romahtamiselle ja silminnähden heikolle ilmapiirille. Olen anteeksiantavainen ihminen ja valmis muuttamaan käsitystäni. Tällä hetkellä näkemykseni on, että Hämäläinen merkittävästi vaikutti siihen, että käytiin jossain määrin tuhon partaalla, eikä voida vieläkään kehua, että sieltä oltaisiin vielä noustu pois, vaikka pientä toivon pilkahdusta taas onkin. Tai riittää kyllä sekin, että joku osoittaa, että Hämäläisellä on ollut edes enemmän positiivista kuin negatiivista vaikutusta joukkueen ja organisaation sisällä.

Rahat jää omasta valinnastani käyttämättä myös esim. Kärkkäisellä tai Sheinissä... tai sijoitan mieluummin muihin kohteisiin kuin esimerkiksi tupakka- tai aseteollisuuteen.
 

-MMH-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
En ymmärrä minäkään, mutta näillä mennään. En ole kuitenkaan erityisen huolestunut, koska Tommin vastustus on seuran sisällä riittävää ja nykyinen rooli lähes olematon.

Edelleen ihmettelen ketkä seuran sisällä Tommia vastustaa ja onko tästä olemassa todennettavaa tietoa? Kovia väitteitä kylläkin kuulee tällä palstalla mutta itse en ole mistään muusta lähteestä mitään kuullut. Mies on toiminut jääkiekon parissa melkein 20vuotta lähinnä junioripuolella joten luulisi että jos on täysin mulkku ja epäpätevä mies niin miten hän olisi tuollaisen uran saanut tehdä?
 

HOOLIGAN_

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avtomobilist, SUOMI, 1923 (1897)
Edelleen ihmettelen ketkä seuran sisällä Tommia vastustaa ja onko tästä olemassa todennettavaa tietoa? Kovia väitteitä kylläkin kuulee tällä palstalla mutta itse en ole mistään muusta lähteestä mitään kuullut. Mies on toiminut jääkiekon parissa melkein 20vuotta lähinnä junioripuolella joten luulisi että jos on täysin mulkku ja epäpätevä mies niin miten hän olisi tuollaisen uran saanut tehdä?
Minun ymmärtääkseni vastustajat on lähinnä tavalla tai toisella seurasta poistuneet, jos siis pelaajia ei lasketa.
 

JypFabu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
miltä tuo JYPin touhu joulukuusta lähtien on näyttänyt

Oikeestaan tämä on mikä silmään särähtää. On aika myöhään tajuttu sitten, että perseelleen menee ja lujasti. Myös tämä vuosien totaali konttaus ei ole mitenkään tuon yhden hepun aikaansaannoksiksi laitettavissa, vaikka miten inhoaisi.

Varmaan on jossain joku sukulaispoika pienen pk yrityksen polvilleen saanut ja jossain joku perijä isommankin, vaan JYP kokoisessa se taitaa vaatia useampia hämmentäjiä, jotta huono soppa syntyy.

Tahtoo siis sanoa sitä, että ansaitseeko oikeasti tämä kys. herra kunniaa, joka täällä hänelle annetaan? Ihan heti en minä ainakaan tähän usko.

Mitä tulee siihen, ostaako kausaria tai muutoin tukee JYPiä, niin niinhän laitoin, että syy tuo on siinä kuin joku muukin minkä keksii. Kukin itse miettiköön mitkä on todelliset taustasyyt ja olipa mitkä tahansa, niin asia on okei. Kyllä minäkin pariin otteeseen mietin, onko liigapakettia järkevää maksaa, kun itselle tärkeimmän tekeminen oli tuloksessa selvää, ennen kuin peli edes alkoi, mutta omalla kohdalla valkeni sitten, että JYP on kumminkin se syy, kontatessakin.
 

Hiki-Pena

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Minun ymmärtääkseni vastustajat on lähinnä tavalla tai toisella seurasta poistuneet, jos siis pelaajia ei lasketa.
Helposti tulee mieleen, että tämä sekä ulkomaalaisen palkkaaminen indikoi sitä, että jatkossakin mennään saman kaverin komennuksessa JYP-laivassa.

(Pennerbornin palkkaus sinänä on kyllä mun mielestä posijuttuja ehdottomasti)
 

Ciccarelli

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Edelleen ihmettelen ketkä seuran sisällä Tommia vastustaa ja onko tästä olemassa todennettavaa tietoa? Kovia väitteitä kylläkin kuulee tällä palstalla mutta itse en ole mistään muusta lähteestä mitään kuullut. Mies on toiminut jääkiekon parissa melkein 20vuotta lähinnä junioripuolella joten luulisi että jos on täysin mulkku ja epäpätevä mies niin miten hän olisi tuollaisen uran saanut tehdä?
Ei kukaan vihaa. Erittäin pidetty ja arvostettu mies.
Kirjoittajat täällä(minä mukaan lukien), jotkut toimittajat ja ”asiantuntijat” keksittiin kaikki. Ihan siis vain siksi että juhlakausi vaikutti menevän liian hyvin ilman kohuja.
Ei miestä todellisuudessa laitettu junnupuolelta sivuun.
Tarina muuttui onneksi uskottavammaksi kun Niku lähti ennalta sovitusti Ilvekseen alkuvuodesta.
Nyt minä ja muutama muu jatkamme tätä tarinaa totena että ensi kaudellakin olisi puhuttavaa koska menestystä on tullut viimeiset vuodet niin paljon että tämä on kivaa vaihtelua.
Lähteitä ja nimiä ei tietenkään sanota siksi koska niitä ei vain ole, eikä ainakaan sen takia että niiden sanominen olisi iso virhe.
 

Jarzki

Jäsen
Siis mitä helvettiä tämä touhu on? Valmentaja, jota ainakaan suurin osa pelaajista ei kevään treeneissä kuunnellut eikä pitänyt yhtään minään. Valmentaja, joka heitettiin valmennusryhmästä sivuun jo kevään aikana "flunssaan" vedoten. Tällainen herra otetaan mukaan taitovalmentajaksi eli ihan täysin yksilökeskeisen valmentajan rooliin. Selälle puhumallako se yrittää oppejaan jakaa? Ja kenelle? Ei mene jakeluun tämä vähää alustakaan. Suhmurointi jatkukoon.
 

Zen

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Jos sinne on menty tekemään ns. normaali työsopimus määräaikaisena, niin sitten voi olla vaikeaa irtisanoa, mutta kyllä tuo nyt ulospäin on näyttänyt sellaiselta, että henkilöperusteinen syy siinä löytyisi, jos halutaan. Tai sitten olisi voitu antaa rooli vaikka pysäköinninvalvonnan esimiesten kouluttajana, tai jotain muuta, jossa ei olisi missään tekemisissä liigajoukkueen kanssa, jos miehestä olisi eroon haluttu.
Ja nyt pitää taas yksi myytti teilata. Ei oikeasti voida ihmisen työtehtäviä vaihtaa yksipuolisesti. Ja jos on joskus on pelaaja joutunut pukemaan varusteet jossakin varastossa , niin ei päde tähän päivään.

Ei sinuakaan voida siirtää myyjästä siivoojaksi ja ihan hyvin näin.

Potkuja voidaan antaa ja helposti, silloin vain joutuu maksamaan.
 

-MMH-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Ei kukaan vihaa. Erittäin pidetty ja arvostettu mies.
Kirjoittajat täällä(minä mukaan lukien), jotkut toimittajat ja ”asiantuntijat” keksittiin kaikki. Ihan siis vain siksi että juhlakausi vaikutti menevän liian hyvin ilman kohuja.
Ei miestä todellisuudessa laitettu junnupuolelta sivuun.
Tarina muuttui onneksi uskottavammaksi kun Niku lähti ennalta sovitusti Ilvekseen alkuvuodesta.
Nyt minä ja muutama muu jatkamme tätä tarinaa totena että ensi kaudellakin olisi puhuttavaa koska menestystä on tullut viimeiset vuodet niin paljon että tämä on kivaa vaihtelua.
Lähteitä ja nimiä ei tietenkään sanota siksi koska niitä ei vain ole, eikä ainakaan sen takia että niiden sanominen olisi iso virhe.
Edelleen kysyn ketkä toimittajat ja asiantuntijat ovat Hämäläisen osuudesta JYPin kaaokseen puhuneet? Tai pelaajien väitetystä huonoista väleistä Hämäläiseen. Myös junnuista sivuun siirtämisestä en ole mitään tiedotetta nähnyt. Liigan puolelle mies toki siirtyi ja samalla hommat juniori puolella luonnollisesti loppui.

En siis väitä ettei näin voisi olla mutta kun silmiini ei ole osunut yhtään mitään uskottavaa lähdettä näille tarinoille.

Millä se Hämäläinen kiristää JYP organisaatiota että saa jatkaa näitä toimiaan ja tuhota seuraa sekä karkottaa huippupelaajia muualle? Onhan se nyt jumalauta uskomatonta ettei yhtä miestä saada kuriin jos jutuista puolet edes on totta. Sen lisäksi kukaan ei organisaation sisältä uskalla puhua mitään näistä asioista julkisuuteen niin on se Hämäläinen aikamoinen kaveri.
 

Hiki-Pena

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Ei kai täällä nyt ihan tosissaan kysellä anonyymillä palstalla syväkurkkujen nimien perään?

Kukin kirjoittaa, mitä kirjoittaa ja vastuu jää lukijalle. Kirjoittajien uskottavuus sitten vahvistuu/ rapistuu julkitulleiden asioiden kautta. Kyllä täällä toiset selvästi saavat tietoa enemmän kuin toiset. Enpä minäkään täällä lähteitä nimeäisi, jos jotain tietäisin.
 

Wraith

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Lähteitä ei voi paljastaa tarkemmin, mutta
Ei kai täällä nyt ihan tosissaan kysellä anonyymillä palstalla syväkurkkujen nimien perään?

Kukin kirjoittaa, mitä kirjoittaa ja vastuu jää lukijalle. Kirjoittajien uskottavuus sitten vahvistuu/ rapistuu julkitulleiden asioiden kautta. Kyllä täällä toiset selvästi saavat tietoa enemmän kuin toiset. Enpä minäkään täällä lähteitä nimeäisi, jos jotain tietäisin.
Näin se on. Jää tiedot saamatta jatkossa, jos vuotaa enempi ja pitää kunnioittaa.

Sen tiedän monesta eri lähteestä, että Hämäläinen olisi pitänyt saada ulos ja tätä ihmettelee moni toimija, että miten voi vielä roikkua jossain roolissa. Pääasia kuitenkin, että ei ainakaan penkin takana enää ole.
 

rosswell

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Hokki, Liverpool, Real Madrid, Vfb Stuttgart
Ja nyt pitää taas yksi myytti teilata. Ei oikeasti voida ihmisen työtehtäviä vaihtaa yksipuolisesti. Ja jos on joskus on pelaaja joutunut pukemaan varusteet jossakin varastossa , niin ei päde tähän päivään.

Ei sinuakaan voida siirtää myyjästä siivoojaksi ja ihan hyvin näin.

Potkuja voidaan antaa ja helposti, silloin vain joutuu maksamaan.
Organisaatio voi aloittaa muutosneuvottelut. Seppänen esimerkiksi varoitteli, että taloudellisesti tulee todennäköisesti takkiin, eli perusteet olisi tuotannollisten- ja taloudellisten syiden perusteella käydä neuvotteluja ja voidaan karsia "turhia" tehtäviä pois irtisanomisen, lomauttamisen, osa-aikaistamisten tai muiden yksipuolisten työsuhdemuutosten muodossa. Paitsi taas ne määräaikaiset työsuhteet hankaloittaa sitäkin.
 

HOOLIGAN_

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avtomobilist, SUOMI, 1923 (1897)
Ei kai täällä nyt ihan tosissaan kysellä anonyymillä palstalla syväkurkkujen nimien perään?

Kukin kirjoittaa, mitä kirjoittaa ja vastuu jää lukijalle. Kirjoittajien uskottavuus sitten vahvistuu/ rapistuu julkitulleiden asioiden kautta. Kyllä täällä toiset selvästi saavat tietoa enemmän kuin toiset. Enpä minäkään täällä lähteitä nimeäisi, jos jotain tietäisin.
Ei ole uutta, tätä jopa tehty Tynin aikana seurajohtoisesti ja yritetty paljastaa ihmiset nimimerkkien takaa..

Minua ei henkilökohtaisesti kiinnosta pätkääkään kuka on taustalla, jutut kiinnostaa ja lukian vastuulla on uskoa tai ei.
 

Ciccarelli

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Edelleen kysyn ketkä toimittajat ja asiantuntijat ovat Hämäläisen osuudesta JYPin kaaokseen puhuneet? Tai pelaajien väitetystä huonoista väleistä Hämäläiseen. Myös junnuista sivuun siirtämisestä en ole mitään tiedotetta nähnyt. Liigan puolelle mies toki siirtyi ja samalla hommat juniori puolella luonnollisesti loppui.
Keskisuomalainen kirjoitti 10.2 näin:
”Viitanen on henkilö, joka toi pelaajien itseohjautuvuuteen perustuvan peli-ideologian JYPiin. Hän toimi vuosina 2016–2019 JYP Junioreiden nuorempien ikäluokkien valmennuspäällikkönä. Viitasen aatetoveri Tommi Hämäläinen nimitettiin vajaat kaksi vuotta sitten junioreiden kehitysvalmentajaksi. Paikkaa hakivat myös hurrikaani-ikonit Juha-Pekka Hytönen ja Jani Tuppurainen. Heidän oli jääminen keravalaisen taakse.

Kaksikko Viitanen–Hämäläinen on herättänyt voimakkaita tunteita niin juniorivalmentajien kuin pelaajien vanhempienkin keskuudessa.
Eräs pitkäaikainen valmentaja kuvaa tilannetta näin:
– Ei se ole edes mitään valtataistelua. Se menee niin, että jos et toimi niin kuin me sanotaan, et toimi ollenkaan.”

MTV kirjoitti 4.1 Petteri Sihvosen(joojoo tiedän) näin:
”Sitten valmentajiksi ryhtyvät ”positiivisen ilmapiirin” nimiin vannovat hyväkkäät Heiskanen ja todellinen hämmentäjä-ideologi Tommi Hämäläinen, jotka saman tien alkavat myrkyttämään ja syyllistämään johtavia pelaajia! Sihvonen jatkaa hämmästelyään, tiivistäen:
– Asetelma on sietämätön.
JYP on hävinnyt nyt viisi ottelua putkeen. Sen sarjasijoitus on 14:s. Sihvosen mielestä jyväskyläläisseurassa tapahtuu nyt kummia.
– Ennen muuta nämä Hämäläinen ja Heiskanen, unohtamatta urheilujohtaja Mikko Viitasta, ovat huijanneet ja viilanneet linssiin puheenjohtaja Jukka Seppästä.”

MTV:n Ilari Savonen ja Sihvonen kirjoitti 15.1 näin:
”Nyt pitää välttää skenaariota, missä koko JYP-sotkun taustaideologi, nykyinen apuvalmentaja Tommi Hämäläinen ylennettäisiin päävalmentajaksi. Hämäläinen on se, joka pani Seppäsen ja koko seuran sekaisin.”

YLEllä Topi Nättinen sanoi 11.1 näin:

Nättinen on varma, että joku on ”syöttänyt” seurajohdolle hahmotelman pelipaikattomasta pelitavasta.

– Tässä yhteydessä on pakko nostaa esille JYPin apuvalmentajana toimivan Tommi Hämäläisen nimi. Mitä olen jutellut seuraa lähellä olevien henkilöiden kanssa, niin hän on selvästi tämän JYPin pelillisen ideologian taustalla. Uskoakseni hän ”myi” tämän ”modernin pelitavan” ensin seuran junioreille ja heidän valmentajilleen, sen jälkeen myös seurajohdolle.”

Urheilulehti kirjoitti 18.1 näin:
”Hämäläisen ajatukset osuivat yhteen Viitasen näkemysten kanssa. Hämäläinen sai heti alusta alkaen merkittävästi valtaa JYPin junioriorganisaatiossa, ja myöhemmin hänen valtansa ulottui koskemaan myös edustusjoukkueen asioita.

– Hänen näkemyksensä ovat vielä radikaalimpia kuin Viitasen, eräs lähde kertoo.

Lähteiden mukaan junioriseuran ilmapiiri tulehtui Hämäläisen mukaantulon jälkeen entistä pahemmin. Ristiriitoja aiheuttivat esimerkiksi näkemykset siitä, saavatko JYPin vanhempien juniorien valmentajat valmentaa taktisia asioita ja tavoitella sen avulla voittoja. Tilanne äityi niin pahaksi, että erään ikäluokan valmentaja on kieltäytynyt päästämästä Viitasta ja Hämäläistä joukkueen pukuhuoneeseen tarkkailemaan joukkueen toimintaa.

Valmentajanvaihdosta seuranneen tappioputken aikana Heiskasen ja Hämäläisen kerrotaan jo ottaneen yhteen ja väitelleen kiivaasti pelillisistä asioista, mistä pelaajat ovat ihmeissään. Heiskanen ilmeisesti on jo tahtonut hieman peruutella pelipaikattomasta luomulätkästä.”
 

-MMH-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Minua ei henkilökohtaisesti kiinnosta pätkääkään kuka on taustalla, jutut kiinnostaa ja lukian vastuulla on uskoa tai ei.
Tämä on toki selvää mutta kun aletaan nimeltä mainiten henkilöä mustamaalaamaan oli henkilö sitten kuka tahansa niin kyllä kirjoittajalla todellakin on vastuu siitä mitä kirjoittaa.

Enkä minä halua että täällä lähteet nimeltä mainitaan päin vastoin.

Tämä Hämäläisen keissi sisältää vain niin uskomattomia väitteitä että kyllä väitteille pitää olla esittää edes jonkunlaista uskottavaa todistetta väitteen tueksi.

Jos joku tulisi sanomaan että olen jutellut usean pelaajan kanssa ja moni heistä on kertonut Hämäläisen olevan hankala ihminen ja käyttäytyvän epäkunnioittavasti pelaajia ja muita kohtaan niin tämä olisi paljon helpompi uskoa kuin se että heitetään vain että kukaan pelaajista ei arvosta häntä. Tai että organisaatiossa moni vastustaa häntä. Kyllä asian voi esittää uskottavasti ilman että kertoo lähdettä. Näinhän toimittajatkin toimivat.
 

aceman81

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät. Pesäkarhut.
Jos joku tulisi sanomaan että olen jutellut usean pelaajan kanssa ja moni heistä on kertonut Hämäläisen olevan hankala ihminen ja käyttäytyvän epäkunnioittavasti pelaajia ja muita kohtaan niin tämä olisi paljon helpompi uskoa kuin se että heitetään vain että kukaan pelaajista ei arvosta häntä. Tai että organisaatiossa moni vastustaa häntä. Kyllä asian voi esittää uskottavasti ilman että kertoo lähdettä. Näinhän toimittajatkin toimivat.

Vois myös ajatella, että mikäli on täysin mahdoton toimija valmennustehtävissään niin siirrettäisiin vieläkin kauemmas seuran toiminnasta.
 

Ciccarelli

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Tämä on toki selvää mutta kun aletaan nimeltä mainiten henkilöä mustamaalaamaan oli henkilö sitten kuka tahansa niin kyllä kirjoittajalla todellakin on vastuu siitä mitä kirjoittaa.
Ylös listasin pienen osan mediassa olleista kirjotuksista.
Lähteinä itselle sitten muulle on ihmiset jotka toimineet hänen lähellä.
 

knttrtknkn1

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Tämä Hämäläisen keissi sisältää vain niin uskomattomia väitteitä että kyllä väitteille pitää olla esittää edes jonkunlaista uskottavaa todistetta väitteen tueksi.

No eikös Hämäläinen esimerkiksi ihan omassa haastattelussa puhunut Barcelonasta ja muista arvoista kuin voittaminen. Siinä on jo ihan hyvä peruslähtökohta rakentaa menestyvää valmennusuraa.
 

Ciccarelli

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
No eikös Hämäläinen esimerkiksi ihan omassa haastattelussa puhunut Barcelonasta ja muista arvoista kuin voittaminen. Siinä on jo ihan hyvä peruslähtökohta rakentaa menestyvää valmennusuraa.
Niin Hämäläinenhän sanoi tuossa samassa yhteydessä tosiaan jotain tälläistä että
”Onhan se älytöntä että jokainen hakee vain voittamista kun vain yksi voi lopulta voittaa. Silloin 14 on tehnyt turhaa työtä.”

Olli Jokinen puolestaan käänsi saman asian aivan nurinpäin viime viikolla ja sanoi että 14 joukkueen pitää olla pettyneitä kun ei voittanut.

Itse otan mieluummin ton Jokisen ajattelutavan.
 

JypFabu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
Niin Hämäläinenhän sanoi tuossa samassa yhteydessä tosiaan jotain tälläistä että
”Onhan se älytöntä että jokainen hakee vain voittamista kun vain yksi voi lopulta voittaa. Silloin 14 on tehnyt turhaa työtä.”

Olli Jokinen puolestaan käänsi saman asian aivan nurinpäin viime viikolla ja sanoi että 14 joukkueen pitää olla pettyneitä kun ei voittanut.

Itse otan mieluummin ton Jokisen ajattelutavan.

Tavallaan vaikuttava oli tuo listauksesi Tämän Hämäläisen syyllisyydestä muuten, mutta yksi asia siinä särähtää ja samalla vie pohjaa koko vuodatukselta.

Tuntuu, että keskiöön nousee tuo "pelipaikaton" peli jonkinmoisena syntipukkina, jota se ei ole missään nimessä, ainoastaan nimi on huono ja sataa muutosvastarinta pensan hinta sakin lapaan. Pienelläkin visioinnilla liene helppo ymmärtää, ettei JYP, joskaan ei mikään muukaan organisaatio pärjää vanhan ajan tyyleillä, siksi ne tyylit kehittyy ja niitä kehitetään.

Voisin ymmärtää yhteyden, jos tämä Hämäläinen olisi tuonut pelitapaa sitä ymmärtämättä ja sen lain alaisuuksia osaamatta ja voihan näin olla, mutta siitä ei todistetta liene olemassa.

Jos siis koplaa nämä kaksi asiaa "pelipaikaton" ja Hämäläinen yhteen, niin pohja siinä putoaa ja mieleen tulee, että enemmän kuin Hämäläinen, näissä esimerkeissä hiertää "pelipaikaton", mikä sitten tavallaan tuo synnin päästön Hämäläiselle.

On myös kokolailla se sama, kuinka mieltää lainatussa esiin tulleet idiomit, koska lopulta oikeassa elämässä jokainen osallistuja pyrkii parhaaseen mahdolliseen resursseillaan ja tulos kertoo, kuinka onnistui.

Missään nimessä kukaan ei koskaan viiletä 110% lasissa jne. eli hokemat hokemina ja asiat asioina.

Tällä kirjoittamallani en sitten pyri valkopesemään tapaus Hämäläistä, vaan korostamaan sitä, että mitä tahansa ei pidä käyttää todisteena hänen syyllisyydestään kokonaisuudessa.

Itse ohjautuvuus viisikossa tulee ensi kaudella olemaan entistä isommassa roolissa joukkueissa, jotka sitä menestystä pyrkii saavuttamaan ja sille tielle se on JYPinkin löydettävä omalla versiollaan, ettei tarvitse olla pettynyt kun ei voitettukaan idiomiasi lainaten näin lopuksi.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös