Tomas Kucharcik - Miksi? (HPK)

• 12 872
  • 76

Maestro

Jäsen
Kucharcik oli toki Norjan MM-kisoissa mukana, mutta käsittääkseni hän pelasi siellä laiturina. Myös Tomas Vlasak oli kyseisissä kisoissa mukana ja hänenkin sanotaan pelaavan niin laiturina kuin sentterinäkin samoin kuin Kuhankin. Vlasak on kuitenkin pelannut HPK:ssa lähes aina laiturina ja hyvä niin. Ässäläisten kommentit ovat olleet nimen omaan Kuhan ylistämistä nimen omaan laiturin taidoiltaan. Mielestäni on outoa, että tällaisesta pelaajasta ollaan tekemässä HPK:n ykköskeskushyökkääjää.

Lelu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Viestin lähetti Rolf Paski
Pettyneenpi olen kuitenkin Kerhon "uusiin" pelipaitoihin. Käytännössä mikään ei ole muuttunut vain sininen on tummentunut. Tilkkutäkin virkaa se toimittaa edelleen.

Nuo paidat ovat vasta markkinointitarkoituksia varten kyhättyjä raakavedoksia paidoista. Esim. sinisen kotipaidan mainoksista on tarkoitus hävittää mainosten valkoinen taustalaatikko.

Maestro

Jäsen
Olkoon Santala ykkössentteri. Sittenhän tilanne on yhtä loistava kuin viime kaudella. On Santala ja Hahl. Pavel Rosa on vaihtunut Kucharcikiksi ja Kesti Suutariseksi. Viime kaudella puhuttiin siitä, että HPK:lla on keskushyökkääjäongelma. Mitä on tehty asian hyväksi? Ei käytännössä mitään mullistavaa. Tommi Santalasta nyt on vain kehittynyt kesän aikana sellainen superpelaaja, että alta pois. No, kattellaan..

Noose

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chargers, HPK, Oakland A's, Tampere Saints
Viestin lähetti Maestro
Olkoon Santala ykkössentteri. Sittenhän tilanne on yhtä loistava kuin viime kaudella. On Santala ja Hahl. Pavel Rosa on vaihtunut Kucharcikiksi ja Kesti Suutariseksi. Viime kaudella puhuttiin siitä, että HPK:lla on keskushyökkääjäongelma. Mitä on tehty asian hyväksi? Ei käytännössä mitään mullistavaa. Tommi Santalasta nyt on vain kehittynyt kesän aikana sellainen superpelaaja, että alta pois. No, kattellaan..

Hehehehehehehehe.... Jos nyt olen oikein laskenut, meillähän on vallan 5 mitat täyttävää sentteriä. Em. lisäksi Zdenek Nedved. Yrittäkää nyt hyvät ihmiset ymmärtää, että Kerhon pelitapa muuttuu ja samoin muuttuvat hankittavat pelaajat. Enää ei ole Pärssistä eikä Rosaa, mutta tilalle on hankittu Kucharcik ja Nedved jotka tulevat palvelemaan tulevaa pelityyliä aivan eri malliin mitä em. yksilöt, pipertäjät, taiteilijat tai ihan miksi vain haluatte heitä kutsua vaikka oikein hyviä pelimiehiä olivatkin.

Näiden viestien perusteella haluatte nähdä sen viime kautisen Kerhon jäällä. Minä en, koska se joukkue sijoittui 9. runkosarjassa. Mielestäni siihen ei ole syytä palata. Joukkueen täytyy uudistua ja nyt ollaan ehdottomasti oikealla tiellä.

Maestro

Jäsen
Nooselle taas

Jos sanon, että mielestäni joukkue ei ole uudistunut riittävästi viime kaudesta, tarkoittaako se, että haluan nähdä viimekautisen joukkueen kirmaavaan myös ensi kaudella Rinkelinmäen jäällä?

Minun mielestäni ei.

pokki

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Minnesota Wild, Manchester United
Kyllä.

Jos ihmiset haluavat vain pipertäjiä vahvistuksiksi, se tarkoittaa vanhaan palaamista. Sillä tavalla ei voiteta, se nähtiin viime vuonna. Viime kauden yksilöjoukkue oli juuri sitä itseään. Vlasakilla ja Rosalla sukset ristissä - kaksi isoa taiteilijaa ei mahdu samaan joukkueeseen. Antaa poikien näyttää epäilijöille ensi kaudella, kyllä täällä on kehittymässä iskukykyinen joukkue.

Noose

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vähän ihmetyttää

Viestin lähetti Maestro
Jos sanon, että mielestäni joukkue ei ole uudistunut riittävästi viime kaudesta, tarkoittaako se, että haluan nähdä viimekautisen joukkueen kirmaavaan myös ensi kaudella Rinkelinmäen jäällä?

Minun mielestäni ei.

Millä perusteella sanot, että joukkue ei ole uudistunut tarpeeksi? Minun mielestäni mm. Nedved & Kucharcik ovat näitä pelityylin muutoksen lippulaivoja. Samaan kastiin Rajamäki, joka tosin korvaa yks yhteen Louhen. Mitä uudistuksia sinä kaipaat? Kuten ThaSpot kertoikin, viime kauden piperryslinja ei toiminut - on aika kokeilla jotain uutta, vaikka hirvittäisikin.

Joukkueen uudistumisesta voidaan puhua myös puolustuksessa. Martinek, Tuulola, Kankaanperä, Mäkelä. Kaikki uusia miehiä ja varmasti parempaan suuntaan. Kehtaankin väittää, että Kerholla on ensi kaudelle jopa paras puolustus, jos katsotaan paperille, mutta kentällähän se todellisuus vasta valkenee. Myös maalivahtiosasto on uudistunut ja sinne on haettu.

Kutsukaa vain lukutaidottomaksi, ehkä olenkin, mutta katsoin näitä edellisiä kirjoituksia miten tahansa, viime kauden joukkueen siellä halutaan jäällä menevän. Rosaa ei ole, Pärssistä ei ole. Hyvä näin. Pelataan niillä korteilla mitä on jaettu. Ässät on jo hihasta vedetty ;)

Maestro

Jäsen
En ole missään vaiheessa halunnut vahvistukseksi mitään kimmorintasia, mitä tässä nyt ilmeisesti tarkoitetaan. Kucharcikin otan ilomielin vastaan, mutta ainoa minua arveluttanut asia on se, että onko Kucharcik kykeneväinen pelaamaan keskushyökkääjänä. Se on ainoa asia, minkä olen kyseenalaistanut. Jos näin on, olen tyytyväinen. En todellakaan halua joukkueen koostuvan 180 senttisistä mikkihiiristä, kuten oli viime kaudella.

Jussih

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Että sellaista

Kun ensin luvataan huippuvahvistus ja sitten tarjoillaan maksimissaan 30 pinnan mies ei saisi olla tyytymätön. Se on kuulemma viimevuotisen joukkueen perään haikailua. Tähän ei voi muuta sanoa kuin, että viimevuotinen joukkue sijoittui sentään yhdeksänneksi. Nykyisellä haarukassa ovat sijat 11-13.

On totta, että Kuharchikilla mahdollisesti on muita ansioita kuin pisteiden tekeminen, mutta jonkunhan niitäkin pitäisi tehdä. Nykyisessä rosterissa yli kahdenkymmenen maalin miehiä on tasan yksi - Vlasak. Jos Vlasak lähtee niin sitten ollaan kusessa. Se asia ei muutu seurauskollisuuden ja ritarisydämen peräänkuuluttamisella. Totta helvetissä kannatan Kerhoa viimeiseen asti oli joukkue miten paska tahansa, mutta pidätän itselleni oikeuden arvostella johdon politiikkaa juuri siksi, että olen Kerhon kannattaja.

Menestyminen olisi vaatinut huippusentterin hankkimista. Nyt sellainen jätettiin tietoisesti hankkimatta ja valittiin välivuoden pitäminen. Siitä kai saa hieman valittaa?

Noose

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hyvä kun Mane korjasit. Kaikki sijat kahdeksan ulkopuolella ovat silti ynnä muuta-kategoriassa, joten käytännön ero on siinä pisteessä tai kahdessa.

Roman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK ja Tappara
Re: Että sellaista

Viestin lähetti Jussih
Kun ensin luvataan huippuvahvistus ja sitten tarjoillaan maksimissaan 30 pinnan mies ei saisi olla tyytymätön. Se on kuulemma viimevuotisen joukkueen perään haikailua. Tähän ei voi muuta sanoa kuin, että viimevuotinen joukkue sijoittui sentään yhdeksänneksi. Nykyisellä haarukassa ovat sijat 11-13.

On totta, että Kuharchikilla mahdollisesti on muita ansioita kuin pisteiden tekeminen, mutta jonkunhan niitäkin pitäisi tehdä. Nykyisessä rosterissa yli kahdenkymmenen maalin miehiä on tasan yksi - Vlasak. Jos Vlasak lähtee niin sitten ollaan kusessa. Se asia ei muutu seurauskollisuuden ja ritarisydämen peräänkuuluttamisella. Totta helvetissä kannatan Kerhoa viimeiseen asti oli joukkue miten paska tahansa, mutta pidätän itselleni oikeuden arvostella johdon politiikkaa juuri siksi, että olen Kerhon kannattaja.

Menestyminen olisi vaatinut huippusentterin hankkimista. Nyt sellainen jätettiin tietoisesti hankkimatta ja valittiin välivuoden pitäminen. Siitä kai saa hieman valittaa?

Täysin samaa mieltä kanssasi. En todella ymmärrä mitä peli tyylin muutosta on tuossa Nedvedin ja Kuhan palkkaamisessa. Porilaisia ja raumalaisia lainatakseni: Nedved ei pidä kaksinkamppailuista eikä mene mielellään laidan lähelle. Kuha on Palon kaltainen mutta jokseenkin voimaton, mitä muuta Palolla oli kuin tsemppiä ja voimaa?
Puolustus on loistava näin ennakkoon jos Martinek tulee. Mutta jos ei niin sit ollaan taas veitsen terällä.
Miten tuo fyysisyys muuten näkyy hankinnoissa.
Ja vaikuttaa tuo Kuhakin muuten todelliselta joukkuepelaajalta. Kaveri istuu erätauot yksin tyhjässä vaihtoaitiossa. Outoo.

ervatsalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
ХПК ja Tuukka "T-73" Mäkelä
Ja me mennään pleijareihin... (By Essi Vuorela)

Viestin lähetti Jussih
Kun ensin luvataan huippuvahvistus ja sitten tarjoillaan maksimissaan 30 pinnan mies ei saisi olla tyytymätön. Se on kuulemma viimevuotisen joukkueen perään haikailua.

Niin, olen samoilla linjoilla.. Luvattu mikä luvattu.

Toisaalta uskon Kerholla olevan kaikesta huolimatta kova sakki ensi kaudella ja taistelevan mitaleista. Että siinä mielessä ainakin allekirjoittaneen kohdalla puheet kirveen heittämisestä kaivoon voidaan unohtaa, pääasia että jos kaadutaan niin kaadutaan sitten saappaat jalassa.

Eli kaikki painakoot 100 klasissa, löysäilyyn taipuvaisille annettakoon ensin keppiä ja jos ei tehoa niin sen jälkeen menkööt helvettiin..

Täältä tähän

pokki

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Minnesota Wild, Manchester United
jussih!

"Tähän ei voi muuta sanoa kuin, että viimevuotinen joukkue sijoittui sentään yhdeksänneksi. Nykyisellä haarukassa ovat sijat 11-13."

Virhe! 11-13?? Hah! Uskomatonta epäilyä joukkueen kyvystä taistella hyvistä sijoituksista. Jos et todella huomaa kuinka paljon yhtenäisempi joukkue on nyt kasattu, niin eipä voi mitään. Viime kautisella joukkueella sijoituttiin sentään yhdeksänneksi - tyydyttääkö se sinua? Ihme, että oltiin edes niin korkealla, pelillisesti kausi oli yksi hirveimmistä mitä olen koskaan nähnyt.

"Jos Vlasak lähtee niin sitten ollaan kusessa."

Virhe! Ei olla edes liemessä. Tämä siirto mahdollistaa taas yhden pelaajan hankinnan, joka antaa joka ilta 100% panoksensa joukkueelle. Vlasak ei tätä todellakaan tee, eihän? Taitava kaveri Vlasak on, mutta silti ärsyttävän pehmeä. Tomaksen lähtö parantaisi taas asetelmia ja saattaisi jopa antaa tilaa nuorille hyökkääjille. Kenig olisi hyvä pelata sisään rinkiin, sitähän tuo Noosekin ehdotteli.

"Menestyminen olisi vaatinut huippusentterin hankkimista. Nyt sellainen jätettiin tietoisesti hankkimatta ja valittiin välivuoden pitäminen. Siitä kai saa hieman valittaa?"

Virhe! Välivuosi?? Mistä olet moista saanut päähäsi? Valita asiasta äläkä sekoita mitää välivuosi-juttuja tähän keskusteluun. Välivuosi on kaukana suunnitelmista. Nyt meille kootaan yhtenäistä joukkuetta ja itse en siinä näe mitään pahaa. Menestyminen vaatii tinkimätöntä työtä jokaiselta organisaation jäseneltä. Jos kaikki puhaltaa yhteen hiileen, tulee myös menestystä - huippusentteri ei todellakaan ole mikään sateentekijä. On sanottu - "Ei sota yhtä miestä kaipaa." Jos mielestäsi menestys riippuu yhdestä pelaajasta, niin ihmettelen suuresti näkökantaasi. :confused:

Kuznetsov

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Kuznetsov vastaa kritiikkiin

Nyt kun pahin sanatulva tämän Kucharcik-casen ympärillä alkaa laantumaan on mielestäni aika vastata verrattain kovaan palautteeseen, jonka monet HPK:n kannattajat ovat niskaansa saaneet kritisoituaan kyseistä sentterihankintaa. Minun niskaani kukaan ei ole suoranaisesti kussut, koska tietynlaisesta pessimistisyydestä huolimatta, olen pyrkinyt pitäytymään suurin piirtein asiallisella pohjalla. Kuitenkin minun täytyy 16 vuotta jääkiekkoa lähes elämää suurempana pitäneenä edelleen sanoa, että olen pettynyt mies. Olen pettynyt siihen, että Tomas Kucharcik hankittiin keskushyökkääjäksi, ja olen pettynyt, että niin monet HPK:n kannattajat ovat näemmä unohtaneet sen mitä tapahtui viime joulun aikoihin. HPK pisti hanskat naulaan sentterin hankkimisen suhteen ja ilmoitti panostavansa jo täysillä seuraavaan kauteen. Näin pyrittiin varmistamaan, että HPK saisi riveihinsä mahdollisimman hyvän kiekollisen pelin organisointiin, etenkin ylivoimalla, pystyvän keskushyökkääjän.

Esitän nyt muutaman avainasian, jotka selventävät mielipidettäni sekä varmasti monen muunkin tuntemaa pettymystä kyseiseen "keskushyökkääjä-ratkaisuun":

1. HPK ilmoitti hankkivansa kiekollisen pelin johtajan, leaderin.

- Tomas Kucharcik ei ole varsinaisesti kiekollinen taituri. Kucharcik on kahteensuuntaan pelaava tshekki, joka taistelee tilanteet loppuun asti ja hoitaa oman pään moitteettomasti. Joukkuepelaaja, mutta ei missään nimessä kykenevä ottamaan sitä isoa roolia kiekollisen pelin primus motorina.

2. HPK:n piti hankkia sentteri. Tomas Kucharcik on laitahyökkääjä.

- Tämä asia on aivan käsittämätöntä. Palkataan laitahyökkääjä keskushyökkääjäksi. Mies pelasi Porissa syksyn sentterinä, mutta pikkuhiljaa talven aikana hän siirtyi laitaan, jossa pelasikin ylivoimaisesti parhaat ottelunsa. Mies ei ole edes kaksinen aloittaja, vaan Porissakin aloitukset hoiti myöhemmässä vaiheessa jo Roman Horak. Porilaiset suorastaan nauravat tällä hetkellä tälle sentterivalinnalle, he eivät missään nimessä olisi huolineet kaveria enää Ässiin sentterin roolissa.

3. Joukkueeseen piti hankkia ripaus kokoa ja kovuutta

- Missä on se Jukka Jalosen peräänkuuluttama koko ja kovuus. Tomas Kucharcik on ehkä kookas, mutta pelaa höyhenen kevyesti. Zdenek Nedvedkään ei varsinaisesti välitä kontaktipelaamisesta. Missä on se kovuus ja koko? Ei yksi Rajamäki voi olla vastaus, sehän olisi täysi vitsi. Jopa viime kauden "ämmäpainotteinen hyökkääjistö" on tähän nykyiseen verrattuna agressiivisempi.

4. Tomas Kucharcikia tarjottiin jo aikaisemmin, HPK sanoi ei kiitos.

- Tämä osoittaa sen, että HPK:n rekrytointiyritykset kohdituivat aivan muihin kavereihin. Tomas Kucharcik oli se takaovi. HPK olisi saanut Roman Vopatin, joka olisi tuonut sitä kokoa ja kovuutta sekä aloitusvoimaa. Kiekollisena pelaajana hän olisi lukeutunut samaan kastiin Kucharcikin kanssa. Roman Vopat olisi kuitenkin ollut oikeasti sentteri. Filip Turekia tarjottiin myös. Hän olisi pystynyt johtavaan kiekolliseen rooliin ja olisi ollut hyvä yv-pelaaja ja kohtuullinen aloittaja. Puolustuspelaaminen olisi ollut sitten se heikompi osa-alue. Hänkin olisi kuitenkin ollut myös oikeasti sentteri. Myös monia muita potenttiaalisia vahvistuksia oli kevään aikana kaupan, mutta Hämeenlinnaan heitä ei saatu, joten päädyttiin Tomas Kucharcikiin, työmyyrälaituriin.

5. Kuka kantaa vastuun ylivoimapelistä, jääkiekon tärkeimmästä osa-alueesta?

- Tommi Santala on lupaava kaveri, mutta edelleen hieman vihreä ja tulee luultavasti olemaan todella yksinäinen vastuunsa kanssa. Hänen taakkansa on lähellä Jeesuksen vastaavaa. Miehenhän on hoidettava suurinpiirtein kaikki aloitukset, koska joukkueeseen ei ole hankittu uusia, oikeita, senttereitä. Minun sympatiat ovat Santalalla, hän on minun nykyinen suosikkini.

Siinä sitä vastinetta nyt sitten oli. Olisi mukava kuulla jonkun optimistin perustelut miksi minä en saisi olla yhdessä monien satojen muiden fanien kanssa pettynyt "keskushyökkääjä-hankintaan" sekä ylipäätänsä hyökkäyspään rekrytointeihin. Muut osa-alueethan HPK on kasannut mallikkaasti. Puolustus on yksi historian parhaista ja se oikeastaan vain lisää tätä pettymystä, sillä oikealla keskushyökkääjällä sekä nyt jo mainostetulla pelityylin muutoksella sekä kaiken tekemisen vaatimustason nostamisella, HPK taistelisi melko realistisesti jopa kirkkaimmasta mitalista. Tällä hetkellä hyökkääjistö ei ole agressiivinen, eikä fyysinen, vain hieman isompi ja kädettömämpi ämmälauma, joka pelaa "sata lasissa". Tämän vuoksi olen pettynyt.

Kuznetsov

Noose

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ansiokkaat perustelut Kuznetsov. Mutta.

Miksei Kucharcik voisi olla sentteri? Vaikka miehen pelit Ässissä sentterinä ovatkin ollet heikompia (ässäläisten mukaan), ei se tarkoita sitä, että mies ei voisi onnistua Kerhossa ykkös- tai kakkossentterin viitassaan.

Kolmoskohdan perustelut ovat mielestäni heikoimmilla jäillä. Ensi kauden teemoiksi ollaan myös painotettu joukkuepelaamista ja ritarisydäntä, nämä miehet ovat tuoneet valtavasti varsinkin ensimmäisenä mainittua ominaisuutta.

Neloskohtaan luulisi, että Kerholla taisi olla isompi kala haavissa silloin, kun Turekia ym. tarjottiin. Kala ui kuitenkin pois haavista eikä Turek ym. ollut enää silloin saatavissa

Vitoskohtaan väitän, että Santalan Tommi on ensi kauden maajoukkuesentteri ja pystyy kantamaan ykkösen viitan. Jos Kucharcikilta ei löydy rahkeita pyörittämään sentterinä ylivoimaa, kaivetaan esiim Zdenek Nedved jolta löytyy varmasti taitoa tähän haasteeseen.

Jahka kotio pääsen, kehittelen paremman vastauksen ;)

Viimeksi muokattu:

Rolf Paski

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Raittiuslegioona & FC Kraak
Re: Kuznetsov vastaa kritiikkiin

Viestin lähetti Kuznetsov

4. Tomas Kucharcikia tarjottiin jo aikaisemmin, HPK sanoi ei kiitos.

- Tämä osoittaa sen, että HPK:n rekrytointiyritykset kohdituivat aivan muihin kavereihin. Tomas Kucharcik oli se takaovi. HPK olisi saanut Roman Vopatin, joka olisi tuonut sitä kokoa ja kovuutta sekä aloitusvoimaa. Kiekollisena pelaajana hän olisi lukeutunut samaan kastiin Kucharcikin kanssa. Roman Vopat olisi kuitenkin ollut oikeasti sentteri.

Samaa mieltä! Jos kerran valinta kerran piti olla joukkeen eteen taisteleva työhevonen fyysisin ominaisuuksien kera, miksi päästettiin Vopat käsistä kun kerran oli tilaisuus ottaa. Veikkaanpa, jos kysyttäisiin Kerho fanelta, kumpi ennen ritaripaitaan, niin Vopat voittaisi lähes 100-0.

Ja miksi päästettiin Pirnes Tapparaan Ojasen ja Barkovin kanssa taistelemaan sentteripaikoista. Putosi viime metreillä MM-joukkueessa ja olisi suomalaisena vielä jättänyt takaportin ulkomaalaisen hankinnalle, jonka jälkeen esim. Kuhan hankinta työmyyrälaituriksi olisi ollutkin perusteltu valinta.

Ja edelleen työmäärästä puhuttaessa, miksi Palo Ässiin? Yleisön suuria suosikkeja, voimapesä ja liigan ehdottomasti paras laitavääntäjä. Uran kuuluisi loppu Hämeenlinnassa, jonka jälkeen paita kattoon! Tuntuu että petettiin sekä yleisö, että Kyy itse.

Kuha on selkeästi viimeinen takaportti, jonka hankintaa yritetään perustella tuollaisella joukkuepelaamisen ja työnteon varjolla. Joku mainitsikin, että miten joukkuepelaaja voi eristäytyä muusta porukasta istumalla vaihtoaitiossa erien ajat?

Ja tuodaanpa esiin vielä seikka, joka aikaisemminki on hieman pelottanut ja nyt alkaa tuloskin näkyä. Toimitusjohtajan valinta. Minulla ei ole suurta luottamusta Hietasen seuraajaan, "7. pakki ja entinen liikunnanopettaja" R.Korpelaan. Kaverilla ei hirveämmin ole kokemusta tuollaisen liikevaihdon omaavan "yrityksen" johtamisesta tai oikeastaan liike-elämästä lainkaan (vrt.Hietanen). Peliura oli mitätön, joten kontaktit ja tunnettavuus lähes nollassa (vrt. Jalo). Värväyksistä nähdään tulosta juuri nyt. Miksi noviisi istutettiin tärkeälle pallille. Lintumäki ei kaikilta kiireiltään ehdi paikkaamaan TJ:n vuotoja.

Mutta Paski kannattaa edelleen ritarin värejä kuolemaansa saakka. Kritisoida saa ja niin kuuluukin, fanien ehdoillahan tätä pyöritetään, kerrotaan lätkäpösöjen suusta yhtenään. Miksi sitten faneja ei kuunnella (pelipaidat) tai ne lievästi petetään (sentterivalinta)?

- Rolf Paski -

Pata

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Emme me naura

Sen verran lohdutuksen sanaa Kuznetsoville ja muille pettyneille, että emme me teidän sentterivalinnalle naura. Toki puhun vain omasta puolestani. Sanoisin kyllä, että aika iso osa meistä olisi huolinut Kucharcikin siihen ensi kauden Ässiinkin, joka on kaukana viime kauden jumbo-Ässistä. Itsekin olisin pitänyt mieluummin Tomasin kuin ottanut Lipianskyn takaisin. Mieluiten Kucha olisi tietysti nähty laidassa, mutta tuskin juuri kukaan olisi suurta haloota nostanut vaikka hänet olisi istutettu ensi kaudellakin sentteriksi. No, se on toki myönnettävä, että haloo olisi noussut jos hänet olisi ennakkokaavailuissa pistetty ykkössentteriksi.

Se on totta, että Kucharcik ei ole mikään perinteinen sentterityyppi ja kapelimestaria ylivoimaankin joutunette etsimään muualta. Mutta on väärin väittää Kuchaa aivan kädettömäksi, vaikka toki onkin siinä suhteessa kaukana Vlasakista ja monesta muusta tshekistä. Kikkoja Kuchalta on turha odottaa, mutta on hänellä kuitenkin tietty perustaito varsin hyvällä tasolla. Joten en nyt sanoisi, että tehokkaan ylivoiman pyörittäminen olisi täysin pois suljettu mahdollisuus. Kucharcik voi olla erinomainenkin osa erinomaista ylivoimaa jos rinnalla on oikean tyylisiä pelaajia.

Muutenkaan ei kannata liikaa tuijottaa Kuchan saavutuksiin Ässien sentterinä. Ässien tilanne oli muutenkin vaikea ja siihen väliin laituri-Kuchaa yritettiin istuttaa ykkössentteriksi, ilman kunnon laitureita. Tässä suhteessa HPK:n tilanne on täysin toisenlainen. Kucharcik saa HPK:ssa huomattavasti paremmat ja sopivammat pelaajat laidoilleen kuin mitä hän Ässissä sai. Nimenomaan kiekkoa rakastava ja parhaimmillaan varsin hyvin peliä tekevä Nedved voi olla sopiva tutkapari Kuchalle. Siihen vielä toiseen laitaan kelpo maalintekijä, niin yllätysyllätys Kerholla on taas yksi tehoketju kasassa. Ja tällä kertaa vieläpä tasapainoinen tehoketju.

Aloittajana Kucha ei kieltämättä kuuluu eliittiin, mutta ainahan aloituksia voi harjoitella ja sitä kautta oppia. Toisaalta liigassa on muutenkin hyvin vähän huippualoittajia, joten hieman puutteelliset taidot siinä asiassa eivät johda katastrofiin. Ja se on ainakin varmaa, että Kuchassa ei ilmene primadonna elkeitä. Vaikka hän ei suuri pukukoppipelaaja olekaan, niin eipä hän ainakaan nakerra joukkuehenkeä. Käsittääkseni Tomas oli Ässissäkin varsin pidetty pelikaveri, vaikka omissa oloissaan paljon viihtyykin.

Joten ihan hyvän miehen te saatoitte Kucharcikista saada. Varmaa se ei tietysti ole, mutta ainakin riskit ovat sikäli pienet, että Kucha tulee aina sen tietyn perusosaamisensa ja -tasonsa säilyttämään, toisin kuin monet muut tshekit. Siltikin täytyy todeta, etten jää Kuchaa kaipaamaankaan, vaan otan Marko Palon ilomielin hänen tilalleen.

Ymmärrän kyllä hämeenlinnalaisten pettymyksen hyvinkin, mutta yrittäkää nyt pysyä realistisena. Katsokaa nyt joukkettanne ja verratkaa sitä muihin. Kyllä ihmeellisesti täytyy katsoa jos vertailun jälkeenkin olette sitä mieltä, että edessä on välivuosi. Katsokaa ennen kaikkea sitä puolustuskalustoanne ja muistakaa samalla, että kaikesta huolimatta HPK on edelleen pikkuseura, joka on pakotettu kompromisseihin. Jos hyökkäyspäähän hankitaan maajoukkuetason miehiä, on täysin selvä, että pikkuseuran rahkeet eivät riitä huippuluokan puolustukseen ja päin vastoin. Nyt on käynyt näin päin, että hyökkäys kärsii hieman kovan puolustuksen kustannuksella. Pistäisin silti siihenkin ison kysymysmerkin, sillä ei tuo teidän hyökkäysarsenaalinne kovin heikko ole. Tietty glamour ehkä puuttuu, mutta siltikin. Turha siitäkään on porua nostaa jos seurajohto on luvannut huippusentteriä, ainahan sitä kaikkea mukavaa luvataan. Ja tuskin kukaan seurajohtaja nyt ensimmäisenä menisi laukomaan, että hankimme jonkun rupusakin ylijäämäsentterin ja sillä hyvä. No, epäilemättä HPK on hakenut huippusentteriä, mutta jos rahkeet eivät riitä, niin ei voi mitään. Vellu Ketola puhui viisaita sanoessaan, että tarkoituksena on pelata Porissa kiekkoa vielä ensi kaudellakin, kun Juhani Tamminen aikoinaan esitti hänelle omia toivomuksiaan hankittavista pelaajista. Sitä te kai kuitenkin Hlinnassakin haluatte, vaikka nyt vastaavan realismin seurauksena ilman huippusentteriä jäättekin. Hieman suhteellisuudentajua hyvät ritarit!

Kuznetsov

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Realisteja koitetaan olla..

..mutta on muistettava, ettei myöskään Kucharcik pelaa ilmaiseksi. Kaiken järjen mukaan rahaa piti olla myös hieman kallimman luokan satsaukseen. Homman ei pitänyt tällä kertaa jäädä ihan äkkiä rahasta kiinni, mutta tiedä sitten mitä on tapahtunut. Kaiken lisäksi kaupungilla puhutaan, että Pasi Sormunen saattaisi vielä liittyä ritaripaitaan. Puolustukseen on todella satsattu. Liikaakin..?!

rapster

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kolarin Turmio
yngh. grr.

Kylläpä täällä on viisaita faneja. Hyvin on tiedossa juu millainen joukkue kannattaa rakentaa. Suosittelen mestarimanagereille Mikko Forsströmin loistavaa MHM 2000 -peliä, sitä kun pelaa niin saa kasata vaikka millaisen HPK:n haluaa... täytyypä kehaista että minutkin sieltä löytää, Kolarin turmion tähtipelaajana (!).

http://koti.mbnet.fi/forster/mhmaailma/mhm2k_main.html

Edelleen: TYHJÄSTÄ ON PAHA NYHJÄSTÄ, eli näitä supersenttereitä ei tähän aikaan kesästä liiemmin viuhu, ja jos sattuu loistavan keskushyökkääjän tavoittamaan, saa onnitella itseään pirun hyvätuuriseksi kaveriksi - ne kun katoavat yleensä kovin nopeasti suurten maiden suurten kaupunkien rikkaisiin seuroihin.

Eipä mulla muuta tällä erää.

Kuznetsov

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Niinpä niin

Ei niitä tosiaan enää tähän aikaan vuodesta juurikaan saa. Homman nimihän nyt on kuitenkin se, että HPK on hakenut kovanluokan sentteriä jo kohta kokonaisen vuoden.

Itse kuullostat todella viisaalta.

pelimanne

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
toimitusjohtajasta

Viestin lähetti Rolf Paski

Ja tuodaanpa esiin vielä seikka, joka aikaisemminki on hieman pelottanut ja nyt alkaa tuloskin näkyä. Toimitusjohtajan valinta. Minulla ei ole suurta luottamusta Hietasen seuraajaan, "7. pakki ja entinen liikunnanopettaja" R.Korpelaan. Kaverilla ei hirveämmin ole kokemusta tuollaisen liikevaihdon omaavan "yrityksen" johtamisesta tai oikeastaan liike-elämästä lainkaan (vrt.Hietanen). Peliura oli mitätön, joten kontaktit ja tunnettavuus lähes nollassa (vrt. Jalo). Värväyksistä nähdään tulosta juuri nyt. Miksi noviisi istutettiin tärkeälle pallille. Lintumäki ei kaikilta kiireiltään ehdi paikkaamaan TJ:n vuotoja.

- Rolf Paski -

Ei se Korpelan Riiva nyt niin huonosti ole toiminut. Hietasen Heikki auttoi nykyisen joukkueen kasaamisessa ja palaa taas HPK:n ruotuun muutaman vuoden sisalla. Hietanen on silti mukana HPK:n toiminnassa ja Riivaan on hyvat valit, joten kylla Heikki varmasti auttaa pelaajakaupoissa jos tarve vaatii. Mita valia silla peliuralla on? Kontaktit ei peliuran avulla hirvean hyvin aukene. Hietanen ei uraa tehnyt Hjalliksesta puhumattakaan.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy