Tomas Duba TPS:n maalin suulle

  • 22 876
  • 121

Jii

Jäsen
Suosikkijoukkue
musta & valkoinen
Koittakaas nyt hyvät veljet rauhoittua. Tämän ketjun tarkoituksena ei kai ollut alunperin tarkoitus tapella siitä kummalla joukkueella on isompi jortikka.

Duban sainaaminen on hyvä vaihtoehto. Varsinkin kun kaveri tuntuu olevan peli-kerralla-sopimuksella liikkeellä. Tusarin jutun mukaan Hurmeella on henkilökohtaisia syitä jäädä Suomeen (tarkoittaa siis naarasosastoa) ja asettua hotellielämän jälkeen aloilleen.

Duba maalissa siihen asti kunnes Jamppa tervehtyy ja sen jälkeen jos kiinnostusta on, niin pidetään Duba kakkosena.
 
Annamaila kirjoitti:
Josko tässäkin ketjussa päästäisiin taas takaisin itse asiaan.

Näihin viisaisiin sanoihin on myös moderaattoreiden helppo yhtyä ja tehostetaan sanomaa vielä ilmoituksella ja lupauksella siitä, että tästä eteenpäin on lomaa jaossa niille, jotka eivät tätä asiaa pysty sisäistämään.

Helleterveisin,

Moderaattorit
 

Ludek

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Pioneer kirjoitti:
Tepsin kannalta tämä on loistava uutinen. Tuollainen joko/tai -soppari on jo yksistään seuran kannalta erittäin kätevä. Lisäksi Duba on kaiken järjen mukaan laadukas ykkösmaalivahti liigatasolle, jos Hurme ei jää TPS:n haaviin. Viime kausi oli Dubalta katastrofi, mutta neljä edellistä olivat jokainen täynnä onnistumisia. Duba puhuu suomea ja tuntee SM-liigan metkut erittäin hyvin. Mielenkiinnolla seuraan tämän projektin etenemistä.
Kieltämättä Duba soveltuu mainiosti ns. hätävaramaalivahdiksi. Mielestäni jopa yllättävän hyvä veto Tepsiltä tähän saumaan. Eurooppalaisena maalivahtina hän on ehdottomasti turvallisempi valinta kuin joku epämääräinen AHL-kortti. Duba on ykkösmaalivahtiainesta liigatasolle Suomessa.

Duban viime kauteen ei voi ottaa kantaa oikeastaan muuten kun toteamalla, että torjuntaprosentit eivät yleensä sarjan jumbojoukkueessa voi kovinkaan hyvät olla. Tuskinpa Leksandin ongelmat kuitenkaan yksin johtuivat Duban heikoista esityksistä. Edellisten kausien prossat Tshekin liigasta ja SaiPasta ovat joka tapauksessa Pioneerin viittaamalla tavalla kohtuullisen hyvät.

Levollisin mielin kaveri voidaan luukulle heittää Färjestadia vastaan 9.8.
 

mirasane

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Penguins, sympatiat Ässille
Yhdyn TPS-faneihin siinä, että Duban hankinta on varmasti joukkueen kannalta fiksu ratkaisu. Itse asiassa se on jopa poikkeuksellisen fiksu, koska voisin hyvin kuvitella monen organisaation jättäneen vastaavassa tilanteessa tämän kaltaisen backup-suunnitelman tekemättä ja toivovan vain kädet ristissä, ettei ykkösvahdiksi kaavailtu Hurme lähde mihinkään.

Viime kauden torjuntaprosentteja ei Duban kohdalla kannata katsoa liikaa. Kaveri on näyttänyt osaamisensa aiemmilla kausilla, eivätkä ne taidot katoa mihinkään. Viime kauden otteisiin on saattanut vaikuttaa koko joukkueen huono menestys - tappioputkessa maalivahdinkin itseluottamus saattaa olla kovilla. Eikä tuo sopimussotku SaiPan kanssa varmaan ainakaan ole auttanut Duban otteita. Hänen korviinsa ovat varmasti kantautuneet lappeenrantalaisfanien tulikivenkatkuiset kommentit ja entisten joukkuetoverienkin mielipiteet hänen lähdöstään. Kyllä nuokin saattavat vaivata nuorta kaveria.

Ja mitä Duban lähtöön SaiPasta tulee, niin itse olen varma, ettei parikymppinen maalivahti itse omin päin tuollaista keksi. En sitten tiedä, onko tuon lähdön pääarkkitehti Duban agentti vai Sparta, eikä se minulle kuulukaan - korkeammat tahot päättävät aikanaan kuka on tehnyt väärin ja kenelle. Minua ja SaiPassa Duban kanssa pelanneita pelaajia jäi Duban käytöksestä vaivaamaan ainoastaan se, että hän häipyi kaikessa hiljaisuudessa. Parikin joukkueen pelaajaa on jälkeenpäin minulle harmitellut sitä, ettei Duballa ollut pokkaa tulla sanomaan heille mitään lähdöstään, kuten kavereiden kesken olisi kuulunut toimia. Hän vain häipyi ja jätti kaikki ihmettelemään katoamistaan.

Kaikkea hyvää Duballe Turkuun, vaikka toivonkin Hurmeen olevan TPS:n maalivahti ensi kaudella.
 

Iceberg

Jäsen
Suosikkijoukkue
HC ja FC TPS
Trenchtown kirjoitti:
Sen verran on pakko kesälomien keskeltä kuitata, että minua ei ainakaan henk. koht. kiinnosta lentävän vitun vertaa mitä Saipan kannattajat ovat meidän maalivahdistamme mieltä.

Älähän nyt. Jos Duba jatkaa pidempään TPS:ssä, haluan ainakin olla paikalla Lappeen Rannassa naureskelemassa, kun 2000 karjalalaista huutaa Dubaa tyhmäksi.

Mielenkiintoista tulee olemaan Upin ja Duban yhteistyö. Käsittääkseni Upilla ei englanti kovin lahjakkaasti taivu ja aikaisemmin oli esimerkiksi Elliot:n kanssa kommunikointiongelmia. Turha myöskään tuomita Dubaa yhden Leksand-kauden takia. Torjuntaprosentti oli kuitenkin täsmälleen sama kuin ensimmäisenä Saipa-kautena 2001-2002.

http://www.eurohockey.net/players/show_player.cgi?serial=6702
 

mirasane

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Penguins, sympatiat Ässille
Iceberg kirjoitti:
Mielenkiintoista tulee olemaan Upin ja Duban yhteistyö. Käsittääkseni Upilla ei englanti kovin lahjakkaasti taivu ja aikaisemmin oli esimerkiksi Elliot:n kanssa kommunikointiongelmia.

Duballa on ekasta SaiPa-kaudesta lähtien ollut suomalainen tyttöystävä, joten kai hänellä alkaa jo Suomen alkeet edes olla hanskassa.
 

Koala

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, ManU, TPS - HIFK 16.03.1999
mirasane kirjoitti:
Duballa on ekasta SaiPa-kaudesta lähtien ollut suomalainen tyttöystävä, joten kai hänellä alkaa jo Suomen alkeet edes olla hanskassa.

En tiedä miksi, mutta joku tässä aiheutti mahtavan naurumetakan töissä. Sitä kuuluissaa Juoppuhullun päiväkirja - huumoritajuako?

Kyllähän sieltä Hurme taitaapi tulla maalimme suuta tukkimaan. Näin voitaisiin jo lähes varmuudella sanoa. Ei tarvitse mennä merta edemmäs kalaan niin sanotusti.
 

Ramchester

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Neljä peliä takana päästettyjen maalien keskiarvo tasan 3 per ottelu, torjuntaprosentti 91,72. Yksi ottelu, josta ei olisi tullut pistettäkään ilman Duban huipputorjuntoja ja yksi ottelu, josta oltaisiin todennäköisesti saatu pisteitä ilman Duban sähläämistä - tämä kategoria menee siis lähinnä fifty-fifty.

Olisiko nyt kuitenkin aika antaa Santaselle se näytönpaikka. Kovin kummoisiin suorituksiin ei kaverin tarvitse nousta, että pystyy pelaaman Duban tasolla, tai jopa paremmin. Kaveri saisi myös arvokasta kokemusta, jos/kun Duba kaupataan(eilisen perusteella Kerholla ja Duballa on jo sopimus) johonkin toiseen liigaseuraan.

Santanen aloittavaksi maalivahdiksi Ässiä vastaan - kele, tana ja sviddu nääs!
 

John Shaft

Jäsen
Suosikkijoukkue
Teeee Peeee Äs ja Alexander The Great
Ohmi kirjoitti:
Santanen aloittavaksi maalivahdiksi Ässiä vastaan - kele, tana ja sviddu nääs!

Samaa mieltä Santasesta.Nyt olisi oiva paikka ajaa poika sisään ennen kun Hurme rantautuu tolppien väliin.Vastuskin olisi sopivan kevyt...
 

Grainger

Jäsen
Suosikkijoukkue
La Decimoquinta
Pyhä Maila kirjoitti:
Jortsun molarilla tarvii olla ainakin kaks HYVÄÄ liigakautta takana.

Ai, niin kuin eräällä Antero Niittymäellä keväällä 2000?

Mitenhän olisi, jos Ylönen päättäisi ketä maalilla peluutetaan? Jortsulla ei tunnu olevan minkäänlaista käsitystä tämän hetken pelistä, vaan hän peluuttaa sokeasti nimekkäämpää jannua. Itse ajattelin Tappara-pelin jälkeen, että Duba olisi ihan ok, mutta ilmeisesti se oli vain yhden ottelun luoma harhakuva.

Mitään ei kai menetetä, vaikka Santanen saisikin kokeilla maalilla jo huomenna. Kyllä Hurme sitten toivuttuaan pelaa ne muutamat pisteet kotiin, jotta playoff-paikka saavutetaan. Toivossa on hyvä elää, jne.
 

Infernal

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Kuten tuolta Saipaleiristä vähän kuului, Duba saattaa välillä pelata aivan ilmiömäisesti ja toisinaan taas haparoi. Toistaiseksi otteet Tepsissä ovat olleet jotain noiden väliltä, mutta kumpikin ääripää on myös tullut koettua. Santasen soisi näkevän maalilla, mutta harmi vaan että Jortikan joukkueessa ei kakkosmolarille juuri peliaikaa suoda. Santasen edellisestä pelistä on tällä hetkellä kuukausi aikaa.
 

lavos

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Jatkoajan ennakon mukaan Duba on maalilla Ässiä vastaan. Näköjään luottoa riittää. No ihan sama mulle, jos hoitaa vaan hommansa kunnolla kotona. Toinen huono matsi peräkkäin ja muuta vaihtoehtoa kuin Santasen vuoro ei saa olla.
 

keppimies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Plankkiapina Kunnari, FC TPS ja aktiivinen HC TPS
lavos kirjoitti:
Jatkoajan ennakon mukaan Duba on maalilla Ässiä vastaan. Näköjään luottoa riittää. No ihan sama mulle, jos hoitaa vaan hommansa kunnolla kotona. Toinen huono matsi peräkkäin ja muuta vaihtoehtoa kuin Santasen vuoro ei saa olla.

Nyt ollaan tultu pisteeseen, että Juho Santanen on ainoa vaihtoehto torstain ottelun aloittavaksi maalivahdiksi. Dubaa ei tule ikävä. Tapparaa vastaan torjui loistavasti, mutta kun viidessä muussa ei ole pystynyt joukkuetta kannattamaan, ei sitten pätkääkään, niin tulos on tässä.

Täältä suunnasta lähtee varaukseton ja aito tuki Juholle. Anna mennä shaatana!
 

Akuma82

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, VG-62
Enpä viitti lähteä Dubaa vielä ristiinnaulitsemaan onnettomaksi tunariksi...potentiaalia kun tiedän miehestä löytyvän. Silti täytyy myöntää, että toivoisin Santasen aloittavan seuraavan matsin...jätkällä on varmasti intoa ja näyttöhaluja.
 

Annamaila

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Akuma82 kirjoitti:
Enpä viitti lähteä Dubaa vielä ristiinnaulitsemaan onnettomaksi tunariksi...potentiaalia kun tiedän miehestä löytyvän.
Sama täällä. Ne matsit, jotka olen Dubalta nähnyt, ovat olleet varsin ok ja vaikka maaleja on välillä uponnut, niistä on vain pieni osa mennyt suoraan Duban piikkiin. Sama on toistunut myös vieraspeleissä (ehkä Hameenlinnaa lukuun ottamatta?). Uskon vielä Dubaan, koska olen nähnyt häneltä myös upeita pelejä. Tämä ei tarkoita sitä, etteikö Santasta voisi pistää välillä maaliin. Sen sijaan Pukka on ollut aikamoinen pettymys ja jos valita saisi, en enää heittäisi miestä laatikkoon kuin hätätapauksessa.
 

Andy_McCoy

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Duba huomenna avauksessa

Itsekin olisin mielummin nähnyt Santasen huomenna, mutta TPS:n nettisivuilla seisoo :"Kärppien maalintekoyritykset torjuu Tomas Duba."

Ainoa toiveeni on, että kotijoukkue edes yrittäisi.
 

John Shaft

Jäsen
Suosikkijoukkue
Teeee Peeee Äs ja Alexander The Great
Andy_McCoy kirjoitti:
Itsekin olisin mielummin nähnyt Santasen huomenna, mutta TPS:n nettisivuilla seisoo :"Kärppien maalintekoyritykset torjuu Tomas Duba."
On se perk....le kun ei voi luottaa Santaseen.Duba nähty ja samalla tasolla
kuin Puurula/Karjalainen.Eli ailahtelee. Mutta eihän Dubaa voi istuttaa kun siitä
on kerran maksettu.S..tana. Toivon vaan hartaasti että Santanen saisi edes
kerran aloittaa ennen Janin ( toivottavasti pian) paluuta...
 

Reverent

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Duba ei ole todellakaan vakuuttanut, mutta miksi helvetissä täällä huudellaan Santasen perään? Jyväskylässä kuudessa minuutissa kaksi maalia sisään, kumpikaan ei kuuleman mukaan ollut mahdoton torjuttava, ja game over. 3. erän nolla ei kerro mitään, koska peli oli jo ohi eikä Jypiä enää kiinnostanut.

Näkisin, että Palloseuralla on maalivahtiongelma ainakin Hurmeen paluuseen asti. Sen jälkeisestä ajasta ei kukaan vielä tiedä mitään. Toivotaan, että edes tämä ongelma poistuisi.
 

Ramchester

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Reverent kirjoitti:
Jyväskylässä kuudessa minuutissa kaksi maalia sisään, kumpikaan ei kuuleman mukaan ollut mahdoton torjuttava, ja game over.

Eli peli oli sinun mielestäsi täysin Tepsin voitettavissa vielä 4-0 tilanteessa? Se vähä mitä Tepsin viime kauden pelejä on nähnyt ja tämän kauden peleistä kuullut, niin taistelu oli varmasti loppunut viimeistään siihen 4-0 maaliin ja tepsiläisten selkä suoristunut.

Santaselle voisi pistää joskus maalille 0-0 tilanteessa, kun kenttäpelaajillakin on vielä jotain intressejä siihen pelaamiseen. Ei siinä ainakaan voi Duban näytöillä paljoa hävitä.
 

John Shaft

Jäsen
Suosikkijoukkue
Teeee Peeee Äs ja Alexander The Great
Ei sitten Santaselle annettu paikkaa.Dubahan se sitten aloittaa tänäänkin...
 

Reverent

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Ohmi kirjoitti:
Eli peli oli sinun mielestäsi täysin Tepsin voitettavissa vielä 4-0 tilanteessa?

Ei varmasti, mutta pointti olikin, että eipä taida Santanenkaan mikään ratkaisu maalivahtitilanteeseen olla.

Ja toisaalta, onhan ne muutkin joskus nousseet vastaavista tilanteista aina voittoon asti, mutta reaalimaailmassa tämän kauden Palloseura ei.
 

Ramchester

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Reverent kirjoitti:
Ei varmasti, mutta pointti olikin, että eipä taida Santanenkaan mikään ratkaisu maalivahtitilanteeseen olla.

Ja minun pointti oli se, että kaverille voisi antaa edes mahdollisuuden näyttää kykynsä aloittavana maalivahtina. Haukutaan kaveri vasta sen jälkeen, jos tarvetta ilmenee.
 

c'elysee

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Ohmi kirjoitti:
Ja minun pointti oli se, että kaverille voisi antaa edes mahdollisuuden näyttää kykynsä aloittavana maalivahtina. Haukutaan kaveri vasta sen jälkeen, jos tarvetta ilmenee.
No joo. Olen samaa mieltä, että eihän hän ole saanut edes mahdollisuutta. Jos heitetään kaveri maalille 0-4 -tilanteessa, niin siinä vaiheessa on joukkue jo heittänyt kirveen pitkälti ohi sen kuuluisan kaivonkin. Ei sitä löytäisi enää ukko-mustalainenkaan.

Mutta, jo ensi viikolla meillä saattaa olla maalilla pitävämpi tilke. Odotellaan ja katsellaan sekä ennen kaikkea toivotaan Jankan tuloa verkon suulle.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös