Yhdyn TPS-faneihin siinä, että Duban hankinta on varmasti joukkueen kannalta fiksu ratkaisu. Itse asiassa se on jopa poikkeuksellisen fiksu, koska voisin hyvin kuvitella monen organisaation jättäneen vastaavassa tilanteessa tämän kaltaisen backup-suunnitelman tekemättä ja toivovan vain kädet ristissä, ettei ykkösvahdiksi kaavailtu Hurme lähde mihinkään.
Viime kauden torjuntaprosentteja ei Duban kohdalla kannata katsoa liikaa. Kaveri on näyttänyt osaamisensa aiemmilla kausilla, eivätkä ne taidot katoa mihinkään. Viime kauden otteisiin on saattanut vaikuttaa koko joukkueen huono menestys - tappioputkessa maalivahdinkin itseluottamus saattaa olla kovilla. Eikä tuo sopimussotku SaiPan kanssa varmaan ainakaan ole auttanut Duban otteita. Hänen korviinsa ovat varmasti kantautuneet lappeenrantalaisfanien tulikivenkatkuiset kommentit ja entisten joukkuetoverienkin mielipiteet hänen lähdöstään. Kyllä nuokin saattavat vaivata nuorta kaveria.
Ja mitä Duban lähtöön SaiPasta tulee, niin itse olen varma, ettei parikymppinen maalivahti itse omin päin tuollaista keksi. En sitten tiedä, onko tuon lähdön pääarkkitehti Duban agentti vai Sparta, eikä se minulle kuulukaan - korkeammat tahot päättävät aikanaan kuka on tehnyt väärin ja kenelle. Minua ja SaiPassa Duban kanssa pelanneita pelaajia jäi Duban käytöksestä vaivaamaan ainoastaan se, että hän häipyi kaikessa hiljaisuudessa. Parikin joukkueen pelaajaa on jälkeenpäin minulle harmitellut sitä, ettei Duballa ollut pokkaa tulla sanomaan heille mitään lähdöstään, kuten kavereiden kesken olisi kuulunut toimia. Hän vain häipyi ja jätti kaikki ihmettelemään katoamistaan.
Kaikkea hyvää Duballe Turkuun, vaikka toivonkin Hurmeen olevan TPS:n maalivahti ensi kaudella.