Koira kirjoitti:
Viddu et mua hävettää tää IFK -fanien itkeminen. Kauhea valitusitkuraivariporu kokoajan. Miten helvetissä se on meiltä pois jos Askey pelaa hyvin.
Eihän tässä nyt mistään itkemisestä ole kyse. Fanina on täysi syy olla pettynyt, kun odotuksena oli joukkueen vahvistuminen tammikuussa, mutta tuloksena oli joukkueen heikentyminen.
Oli selvää, että yhdestä ulkomaalaisesta oli syytä päästä eroon. Hyväksyn sen, että Murphy sai lähteä, koska mies oli kova pettymys ja ottaja löytyi. Murphyn potentiaalista on aivan turha jossitella, koska näyttöpaikkoja riitti, eikä mitään tapahtunut. Sitä paitsi Murphy ei ilmeisesti kertonut pukukopissa edes hauskoja vitsejä, eikä ollut treeneissä maaginen.
Mutta päivää aikaisemmin oli Askey vaihdettu pois, vaikka IFK:lla oli liigan toimivin mv-kaksikko. Askey oli välillä epävarma, mutta niin on ollut Jannekin. Itse ainakin odotin, että Askey nousisi kevään aikana ykköseksi. Vähän epäilyttää, olisiko koko Askey/Rämö-vaihtokauppaa syntynyt, jos IFK olisi päässyt Murphysta aiemmin eroon?
Sekä Askeyn että Murphyn poistaminen antoi luvan odottaa jotain veret seisauttavaa vahvistusta. Voi Parsonsista apua olla, mutta se on kokonaan toinen juttu. Jotain muuta odotettiin.
Vaihtokauppa olisi ollut paljon helpompi niellä, jos se olisi tapahtunut jonkun muun jengin kuin Jokereiden kanssa. Ihan turha jeesustella, että Jokerien menestys auttaa koko liigaa ja myös IFK:ta. Who cares, Jokerit on paikalliskilpailija ja nautin IFK-fanina joka sekunnista, kun se rämpii.
IFK ei välttämättä menettänyt mitään, mutta epävarmuustekijät ovat kasvaneet. Se on fakta. Mulle olisi riittänyt, vaikka ketään uutta pelaajaa ei olisi tullut - kunhan joukkuetta ei oltaisi heikennetty ja paikalliskilpailijaa autettu siinä sivussa.