...
A) Paljon maaleja itsensä hyväksi
...
Jokainen niistä maaleista näkyi tulostaululla Porin Ässien maalisarakkeessa.
Iso osa historian suurista urheilijoista ja ratkaisupelaajista on varmasti itsekeskeisiä kusipäitä... iso osa ylipäätään menestyneistä ihmisistä on itsekeskeisiä kusipäitä. Jääkiekko on huipputasolla äärimmäiseen rakaa ja kilpailullista touhua, koska NHL:ssä ja tänä päivänä myös KHL:ssä pelaaja voi ansaita miljoonien eurojen vuosipalkkaa. Niitä pelipaikkoja on kuitenkin rajallisesti tarjolla ja jokainen voi itse miettiä, mitä olisi valmis tekemään varmistaakseen itselleen 7-numeroisen vuosipalkan. Kovassa kilpailussa itsekkäät tyypit tuppaavat menestymään. Sitä paitsi, Zaborsky on maalintekijä ja ollakseen hyvä maalintekijä ihminen tarvitsee ennemmän tai vähemmän "minä, minä" -ajattelua. Itsekkyydellä maalintekijä tekee niitä maaleja, jotka tuovat joukkueelle menestystä.
Ammattikiekkoilijalle jääkiekko on työura, joten totta kai pelaajat tekevät -ylväistä lehtikommenteista huolimatta - asioita ensisijaisesti itsensä hyväksi, edistääkseen omaa työuraa. Aika lailla samat päämäärät on jokaisella tällä maapallolla asuvalla, töitä tekevällä henkilöllä. En tiedä, onko sillä hirveästi merkitystä, mikä motivoi vaikkapa Zaborskya lyömään kiekkoa maaliin; 'tehdessään maaleja itselleen', hän tekee maaleja joukkueelleen. Auttamalla itseään hän auttaa samalla joukkuetta - oli miehen motivaationlähde, mikä ikinä tahansa.
Viimeksi muokattu: