Älähän, Veikko, väännä nyt asian vierestä. Täällä on osa porukasta jo pitkään pitänyt varmana tietona sitä, että Zabon pelit padassa loppuivat nimenomaan Kazanin määräyksestä ja että sopimus on jo ajat sitten allekirjoitettu. Nyt on ilmeisen selvää että mitään sopimusta ei ole allekirjoitettu eikä sitä myöden leikkaukseen menty Kazanin määräyksestä. Joten kyllä tässä on kyse salaliittoteorioista ja jälleen kerran "faktoista" joita "joukkuetta lähellä olevat" henkilöt täällä julistavat.
Zaborsky on täällä useaan otteeseen leimattu jos jonkinlaiseksi petturiksi juurikin tämän porukan tarinoiden seurauksena, joten sinä voit olla mielestäsi realisti ja minä sinisilmäinen, mutta puhtaaseen paskapuheeseen on mielestäni syytä puuttua. Zabo on mielestäni paras pelaaja mitä Porissa on aikoihin nähty ja tuo touhu että hänet täytyy haukkua pataluhaksi vailla minkäänlaisia todisteita on mielestäni törkeää. Mielestäni herraa kohtaan voisi suhtautua terveellä kunnioituksella, sillä kuten selvää on, niin kysyntä oli kovaa talven mittaan. Siltikin HÄN ITSE HALUSI JÄÄDÄ PORIIN. Ei varmasti ihan joka pelurilla tulisi edes mieleen kieltäytyä sellaisista tarjouksista kesken kauden, mutta Zabo kieltäytyi. Tuokaan ei silti näytä riittävän edes kiitoksen sanaan. Olette te aikamoisia, jumalauta...
On päivänselvää että joka ainoasta sm-liigan joukkueesta lähtee jatkuvasti parhaita pelaajia Venäjälle sopimuksen loppuun pelattuaan, tai sitten niin että KHL-joukkua ostaa sopimuksen ulos. Niin se vaan pyörii, eikä sille tällä hetkellä mitään voi. Mielestäni ei ole mitään väärää siinä, että työntekijä vaihtaa työpaikkaansa sellaiseen, jossa palkka moninkertaistuu. Tämän pitäisi olla selvää jokaiselle normaalilla järjenjuoksulla varustetulle ihmiselle, mutta silti vaan joidenkin pitää kaivaa ja keksiä kaikenlaisia juoruja jos mistä asioista ja levitellä ja paisutella niitä sitten ympäriinsä. Mikäli joku oikeasti saa todistettua sen, että Zaborsky kirjoitti jo talvella sopimuksen Kazaniin ja ehtona oli se, että olkapää pitää leikata välittömästi, niin minä uskon sen. Mutta niin kauan kuin tämä tarina on ainoastaan vouhotusta muutaman palstalaisen tyhjissä puheissa, minä en usko sitä.