Jos sellainen urheilija meillä arvokisoissa olisi, niin puhuttaisiin ivallisesti hyvistä tarkkailuasemista, liiasta sometuksesta, pään pettämisestä, verorahojen tuhlaamisesta ja että suomalaisen ottelijan pitäisi heittää keihästä ainakin 75 metriä eikä saisi heittäytyä heiton perään.
Joten toivottavasti sellaista ei tule koskaan.
Huumorilla toki voitaisiin tuollaisia heitellä täältä sohvan pohjalta, mutta en oikein ymmärrä näkökulmaa "toivottavasti meillä ei tule johonkin lajiin urheilijoita, koska huutelijat ja hakamussuttelijat". Ainakin itse toivon, että suomalainen yleisurheilu monipuolistuisi ja suomalaisurheilijoiden lonkerot ulottuisivat mahdollismman moneen lajiin. Mutta tosiaan, jos siellä lajipiireissäkin ajatellaan noin, että ei voida jalostaa suomalaisia 10-ottelijoita, koska jotkut ihme huutelijat ja vääräleuat, niin ehkä silloin tosiaan parempi, jos se pää ja selkänahka ei kestä edes sen vertaa.
Lähinnä huumorilla olen itse lukenut täältä noita "verorahojen tuhlaus" hassutteluja. Kait se "kuuluu" tällaiseen suomalaisen yleisurheilun penkkiurheilun syvään olemukseen, heittää joka urheilijan kohdalla nuo samat liirumlaarumit. Jotkut toki enempi tosissaan, mutta eiköhän kaikki, joilla on edes jonkin tason ymmärrys, vaikka esim. juuri 10-ottelun brutaalista olemuksesta, osaa ymmärtää sen suorituksen älyttömyyttä ja antaa sille arvostusta.