Minulla on faktaa. Tämän ovat monet pelaajat itse sanoneet, että mestiksen kärkijoukkueet eivät häviä tippaakaan liigajoukkueille, mitä tulee harjoitusten määrään ja laatuun.
1. Reenaa "KOVEMPAA" kuin moni liigaseura. Nyt se olikin, että yhtä paljon. Varmasti paljon reenaavat kaikki. Tietotaidossa voi olla eroja.
2. Itseasiassa pelkään enemmän, kuin koskaan näitä karsintoja ja uskon, että tulee tasaista. Aika näyttää. Itse tykkään tämmöisistä haasteista, kun on vaarana tippua. Tulee mukavaa jännitystä kauden loppuun. Hulluna saa pitää, mutta mieluummin pelaisin karsintoja, kuin olisin lomalla.
1. Puhe oli siitä, että KOOKOO harjoittelee enemmän kuin liigajoukkueet..
Tuosta nyt kieltämättä sai sen kuvan, että Ilveksen peli kehittyi ja sen jälkeen taantui ja on kehittymässä taas? Missä siis mennään? Lähinnä kiinnostaa onko se kehittynyt niin, että se voi voittaa Sportin neljä kertaa. Sportin junnut kyllä jaksaa jauhaa, mutta entäs nää, kun ei ne syksylläkään jaksaneet. Nyt pelataan ihan eri peliä, ja se on nopeampaa kuin Liigassa.
Eikai Sportissa kaikki sentään ole junnuja. Toisaalta junnukasvatus on tärkee porras uralla ylöspäin ja siinä Räsänen ja Törmänen tekivät loistavaa duunia, eikai sitä kukaan kiellä. Mutta moniko nykyisistä Sportin pelaajista mahtuis esim. Ilveksen pelaavaan kokoonpanoon? Niin? Ja sit jos Sport voittaisi tämän sarjan niin moniko noista pelais ens kauden rosterissa joka taasen ostettais isolla rahalla? Ilves on täysammattilaisjoukkue jossa on NHL kokemusta ja varauksia ja hurjasti liigakokemusta. En oikein käsitä miten SPORT voisi tuon jengin oikeesti haastaa? Pelkkä energia ja liike ei riitä jos Ilves vähänkää pelaa "omalla tasollaan" ja on liigakarsintaan edes hivenen motivoitunut. Jos Sport voittaa tuon sarjan on se kyllä urheilullisesti vuoden jymypaukku- mut kuitenkin mission impossible?Ilves on monta kertaa rutinoidumpi ja parempi kuin mitä esim. Jokipojat tai Kookoo- ihan eri maailmasta ja eri sarjasta, valitettavasti. Mutta tsemppiä ja iso peukku mahdottoman muuttamiseksi mahdolliseksi. Jos Sportissa pelais Kivimäki, Nabb, Bergman, Hölli ja Taimi olisi tilanne täysin toinen, vai olisko sittenkään?Ainakin joitain noista em. pelaajista toivottaneen kovasti ensi vuoden Sportin kokoonpanoon.
Olet niin väärässä.Olisi hieno nähdä Sport liigassa, mutta valitettavasti pelillisesti se ei tule olemaan ikinä mahdollista.
Olisi hieno nähdä Sport liigassa, mutta valitettavasti pelillisesti se ei tule olemaan ikinä mahdollista.
Ja valitettavasti näitä ei päätetä fanien kannatuksen mukaan (vertailuna Blues joiden ekassa kotipelissä mestaruuden jälkeen alle 3000 katsojaa..) jossa Sport olisi vähintään top 3...
Itse kun en tuo liigaa niin seuraa, niin minä vuonna tämä muuten tapahtui?
Ei sitten Ilvekselle maistunut Mestis tälläkään kertaa. Mut hei, hyvä tsemppi Sportilla. Joku päivän sitten. Ehkä.
Mutta kuten taas nähtiin niin ei se liiga kovin kaukana ole. 2-2 otteluvoitot olivat minuuttien päässä ja eroa otetaan vuosi vuodelta kiinni. Enää ei ole kiintiöpaikkaa näillä seuroilla, jotka lähinnä ovat liigassa. Tämän ketjun voi jättää auki, koska uskon tulevaisuudessa tälle olevan käyttöä.
Eikös se yksi vuosi ollut tolpan päässä, joten kauemmas on kyllä menty ja pahasti, kun nyt 2-2 otteluvoitot oli minuuttien päässä.
Tällä kertaa Sport ei vietä seuraavia paria kautta maksellen tolpan päässä olleen nousukauden velkoja. Eli tasoeron voisi väittää kuitenkin pienentyneen, kun Mestisbudjetillakin saatiin haastettua näin hyvin :)
Mutta kuten taas nähtiin niin ei se liiga kovin kaukana ole.
2-2 otteluvoitot olivat minuuttien päässä ja eroa otetaan vuosi vuodelta kiinni. Enää ei ole kiintiöpaikkaa näillä seuroilla, jotka lähinnä ovat liigassa. Tämän ketjun voi jättää auki, koska uskon tulevaisuudessa tälle olevan käyttöä.
Niin, siis eihän se Sportin sarjanousu ollut todellisuudessa lähelläkään. 18-6 maaliero ja 4-1 voitot.