Tobias Salmelainen IFK:n urheilujohtajana

  • 1 365 662
  • 8 108

Oliko valinta sopiva?

  • Kyllä

    Ääniä: 115 44,4%
  • Ei

    Ääniä: 37 14,3%
  • En osaa sanoa

    Ääniä: 107 41,3%

  • Äänestäjiä
    259
  • Poll closed .

Postinjakaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK.
Täytyy myöntää kyllä, että Tobbarin aiheuttamasta imusta jengiin oli hieman erilainen kuva. Mitä tässä hänen aikakaudellaan on ovista tullut nimiä sisään, on osan tulolla oltava myös joku muu syy kuin fyrkka. Myöskin hakkaajakoutsi ei karkoita näköjään, ketään. Päinvastoin.
Mukava oikeastaan ajatella asiaa kerrankin positiivisesti, toki posiitivinen kassavirta antaa nyansseja ja taustatukea tehdä näin.

Huikeaa duunia Tobiakselta, jopa vaikkakaan mestaruutta ei tällä jengillä tulisi, näen positiivisena ainakin sen että Liigaan ja meille todellakin näitä kaloja on mahdollista uittaa.

No ainakin Tyrväinen ja Rask kehui Tobbaria vuolaasti, kun satuin näkemään Töölössä. Ja joku taisi haastattelussakin kehua.

Kyllähän sana kierii pelaajien ja agenttien keskellä, että HIFKssa on nyt hyvä olla. Siitä sitä imua syntyy.

Jos ajattelee tuota tämän vuoden hankintalistaa: Turunen, Saarinen, Paajanen, Kousa, Leskinen, M.Keränen, Tuohimaa, Järvinen ja vielä Dyk.

Aika monena vuonna noista olisi tullut 3 ja päälle joku ”Juhani Tamminen”. Sitten oltaisiin risteilyllä uskoteltu, että ihan ok julkistus. Onhan tää nyt aika iso tasonnosto omassa työssäänkin meidän UJltä. Ja niin kuin sanoo: ”Ensimmäinen oma jengi”. -Eli joukkue, jossa on kaikki palaset rakennettu itse ja siten budjettikin ehkä käytetty, kuten hän itse haluaa.

Nyt on hyvällä matkalla. Toivottavasti taso säilyy ensi kaudenkin hankinnoissa.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Salmelainen tekee paljon taustatyötä ennen sopimustarjousta ja jokaisen HIFK:hon sopimuksen tekevän pelaajan pitää täyttää tietyt kriteerit pelillisten asioiden lisäksi. Lähtökohtaisesti itsekkäät omaneduntavoittelijat skipataan, mutta toki akuutti tarve voi joskus tehdä poikkeuksen sääntöön. Tämän vuoksi uskon Leskisenkin olevan hyvin tarkoin scoutattu myös persoonansa osalta, jolloin hänen tuloaan koppiin ei pidetä joukkueen henkisen balanssin kannalta riskinä. Itse pidin ja pidän ehkä vieläkin tätä suurimpana riskinä, mutta pakko mun on tässäkin asiassa luottaa siihen, että Salmelainen on tehnyt parhaan mahdollisen päätöksen niillä tiedoilla, mitä päätöksentekohetkellä on ollut saatavilla. Se on sitten ihan eri asia, miten Leskinen meillä onnistuu eikä ole Salmelaisen omissa käsissä. Mutta ei Tobias ainakaan päätösten tekemistä pelkää, mikä sekin on hieno asia.

Nämä kesken kauden tulleet hankinnat kertovat mulle siitä, että suomalaiset kärkipelaajat haluavat Salmelaisen ja Pikkaraisen HIFK:hon tulla. Kaikilla tämän kauden uusilla hankinnoilla on ollut tiedossaan sopimuksentekohetkellä valmentajan nimi, joten jokainen pelaaja on myös Pikkaraisen jengiin halunnut tulla. Lisäksi HIFK haluaa selvästi panostaa laadukkaiden pelaajien hankintaan, joten seurajohto selvästi arvostaa valmentajaa. Pikkarainen on varmasti saanut haluamansa pelaajat ja vaatimustaso hankittavia pelaajia kohtaan on myös valmennuksen suunnalta korkea. Itse pidän tätäkin hyvänä asiana. Selvästi joukkueeseen halutaan sellaisia pelaajia, jotka ovat mestaruuksia voittaneet ja heidän on tarkoitus siirtää sitä kokemusta muille. Jos hyvin käy, kauden jälkeen meillä on kopillinen mestareita, jotka siirtävät omat kokemuksensa eteenpäin joko meillä tai muualla.

Kukaan ei tiedä, miten tämä kausi tulee päättymään, mutta kyllä tässä seuran puolelta on hyvät työkalut valmennukselle annettu. En itse Pikkaraista tunne, mutta olen sen verran monen hänet tuntevan lätkäihmisen kanssa hänestä puhunut, että mulla on täysi luotto siihen, että ei tämä kausi valmennuksen kompetenssista jää kiinni.

Tuli muuten mieleen Tobiaksen BF:n haastattelusta se kohta, missä kertoi ikävämpien uutisten kertomisesta pelaajalle, että siinä kohdassa oli videonpätkä Nordgrenista. Näinköhän siihenkin oli ujutettu piilomerkitys ja Nikke jatkaa matkaansa muualle? Itse laittaisin Niken Mestikseen pelaamaan isompia minuutteja, koska liigajengissä hänelle ei nyt oikein löydy käyttöä ja hänen pitää päästä pelaamaan paljon.
 

tant gredulin

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tuli muuten mieleen Tobiaksen BF:n haastattelusta se kohta, missä kertoi ikävämpien uutisten kertomisesta pelaajalle, että siinä kohdassa oli videonpätkä Nordgrenista. Näinköhän siihenkin oli ujutettu piilomerkitys ja Nikke jatkaa matkaansa muualle? Itse laittaisin Niken Mestikseen pelaamaan isompia minuutteja, koska liigajengissä hänelle ei nyt oikein löydy käyttöä ja hänen pitää päästä pelaamaan paljon.

Tällaisissa asioissa luottamusta UTJ:n toimintaan auttaa paljon se, jos tulee fiilis, että asioita tehdään 'hyvällä tarkoituksella'. Tobbarista huokuu aidosti se, ettei halua lähteä maanpakoon pestinsä jälkeen, vaan säilyttää välit olemalla rehellinen. Vaikka se joskus tarkoittaakin ikäviä uutisia jollekin.
Ja yhtään en tiedä, liittyykö Nikkeen mitenkään, mutta tuli vaan mieleen.
 

EPK

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Salmelainen tekee paljon taustatyötä ennen sopimustarjousta ja jokaisen HIFK:hon sopimuksen tekevän pelaajan pitää täyttää tietyt kriteerit pelillisten asioiden lisäksi. Lähtökohtaisesti itsekkäät omaneduntavoittelijat skipataan, mutta toki akuutti tarve voi joskus tehdä poikkeuksen sääntöön. Tämän vuoksi uskon Leskisenkin olevan hyvin tarkoin scoutattu myös persoonansa osalta, jolloin hänen tuloaan koppiin ei pidetä joukkueen henkisen balanssin kannalta riskinä. Itse pidin ja pidän ehkä vieläkin tätä suurimpana riskinä, mutta pakko mun on tässäkin asiassa luottaa siihen, että Salmelainen on tehnyt parhaan mahdollisen päätöksen niillä tiedoilla, mitä päätöksentekohetkellä on ollut saatavilla. Se on sitten ihan eri asia, miten Leskinen meillä onnistuu eikä ole Salmelaisen omissa käsissä. Mutta ei Tobias ainakaan päätösten tekemistä pelkää, mikä sekin on hieno asia.

Nämä kesken kauden tulleet hankinnat kertovat mulle siitä, että suomalaiset kärkipelaajat haluavat Salmelaisen ja Pikkaraisen HIFK:hon tulla. Kaikilla tämän kauden uusilla hankinnoilla on ollut tiedossaan sopimuksentekohetkellä valmentajan nimi, joten jokainen pelaaja on myös Pikkaraisen jengiin halunnut tulla. Lisäksi HIFK haluaa selvästi panostaa laadukkaiden pelaajien hankintaan, joten seurajohto selvästi arvostaa valmentajaa. Pikkarainen on varmasti saanut haluamansa pelaajat ja vaatimustaso hankittavia pelaajia kohtaan on myös valmennuksen suunnalta korkea. Itse pidän tätäkin hyvänä asiana. Selvästi joukkueeseen halutaan sellaisia pelaajia, jotka ovat mestaruuksia voittaneet ja heidän on tarkoitus siirtää sitä kokemusta muille. Jos hyvin käy, kauden jälkeen meillä on kopillinen mestareita, jotka siirtävät omat kokemuksensa eteenpäin joko meillä tai muualla.

Kukaan ei tiedä, miten tämä kausi tulee päättymään, mutta kyllä tässä seuran puolelta on hyvät työkalut valmennukselle annettu. En itse Pikkaraista tunne, mutta olen sen verran monen hänet tuntevan lätkäihmisen kanssa hänestä puhunut, että mulla on täysi luotto siihen, että ei tämä kausi valmennuksen kompetenssista jää kiinni.

Tuli muuten mieleen Tobiaksen BF:n haastattelusta se kohta, missä kertoi ikävämpien uutisten kertomisesta pelaajalle, että siinä kohdassa oli videonpätkä Nordgrenista. Näinköhän siihenkin oli ujutettu piilomerkitys ja Nikke jatkaa matkaansa muualle? Itse laittaisin Niken Mestikseen pelaamaan isompia minuutteja, koska liigajengissä hänelle ei nyt oikein löydy käyttöä ja hänen pitää päästä pelaamaan paljon.

Hyvä kirjoitus! Olen täysin samoilla linjoilla. Mulla on sellainen fiilis että toimistolle tulee parin vuoden sisällä myös lisäapua Salmelaiselle pelaajatarkkailuun. Jotenkin sieltä täältä tulee vähän kommenttia että rakentaa omanlaista organisaatiota ja oikeita tyyppejä oikeille paikoille. En tiedä toki nykyisten pelaajatarkkailijoiden kompentenssia mutta varmaan lisää noita Dykin kaltaisia pelaajia halutaan. Täytyy sanoa että helvetin kovan ja yksinäisen taustatyön saa tehdä jos yksin hoitaa meille Dykin, Turusen, Paajasen, Keräsen, Saarisen, Kousan, Järvisen, Leskisen, Lambertin ym. taustatyöt, neuvottelut ja keskustelut sekä matsien katsomiset ja suosittelijoiden kuulemiset.

Sopii mun mielestä tämän @BOL in kirjoituksen jatkoksi tuo Salmelaisen asenne ja tapa toimia. Vaikuttaa että Salmelainen on rehellinen itselleen ja tekee seuran eteen kaikkensa eikä tavoittele omaa etua. Aika paljon helpompaa johtaa tuolla tavalla kun vertaa siihen että säätäisi ja lupailisi sitä sun tätä joka suuntaan.

Yllättävää on myös se miten vähän IFK:n sopimuksista vuotaa tietoa ulos ennen kun IFK julkaisee ne. Mun mielestä se on myös aika suoraselkäistä touhua. Tämä muuttui kun Salmelainen tuli seuraan.

E: @tant gredulin hyvin tiivisti yo. viestissään tuon saman mitä tarkoitin eli hyvällä tarkoituksella ja rehellisesti seuran etu edellä. Ai ai!
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Vaikka palstalla onkin muodikasta haukkua HIFK:n scouttausosastoa, on hyvä pitää mielessä, että hekin noudattavat seuran linjaa ja heidän esimiehensä on kuitenkin se, joka sanoo viimeisen sanan. Vaikka scoutti olisi kuinka ahkera ja tekisi oikeasti todella hyvää duunia, siitä ei ole mitään hyötyä, jos esimies ei päädy näitä ehdotuksia hyväksymään tai etenemään asiassa sopimustarjoukseen asti. Näistä ei yleensä suurelle yleisölle hiiskuta mitään, joten täällä voidaan vain arvailla, mitä scoutit ovat tai eivät ole tehneet.

Nyt vaikuttaa siltä, että meillä on puikoissa mies, joka on aiemman duuninsa vuoksi erityisen hyvin kartalla pelaajista muissa sarjoissa. Scoutin duunissa on totisesti tullut tarkkailtua pelaajia ja pelejä katsottua. Jos sitä vertaa vaikka Nordiksen katakombeissa lymynneeseen Nybondakseen, joka tuli junnuorganisaation ”GM:n” paikalta, ero on kuin yöllä ja päivällä nykyisen UJ:n eduksi. Siihen kun lisätään ahkeruus, intohimo duuniin ja persoonallisuus sekä nykyaikaiset toimintatavat, niin kyllä HIFK on parantanut asemiaan markkinoilla huimasti. Uskon, että nyt myös HIFK:n scouttien duuni on helpompaa ja tehokkaampaa.

Tuli myös mieleen, että Johan Motinin jatkosopimus voi hyvinkin olla myös strateginen valinta ja eräänlainen tukijalka Ruotsin markkinoille. Kun seurassa on kolmatta kautta ruotsalainen pelaaja, joka selvästi viihtyy seurassa ja johon scoutattu pelaaja voi sopimustarjouksen saatuaan olla yhteydessä elämisestä Suomessa ja seuran asioista, HIFK nostaa varmasti osakkeita Ruotsin suunnalla. Tällaisten asioiden arvo voi lopulta olla todella suuri.
 

mixu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
Salmelainen kertoi että on nähnyt kaikki Leskisen pelit tällä kaudella. Aika vakuuttavaa kyllä. Siellä taidetaan oikeasti tehdä töitä.
 

MSU

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Täytyy sanoa että helvetin kovan ja yksinäisen taustatyön saa tehdä jos yksin hoitaa meille Dykin, Turusen, Paajasen, Keräsen, Saarisen, Kousan, Järvisen, Leskisen, Lambertin ym. taustatyöt, neuvottelut ja keskustelut sekä matsien katsomiset ja suosittelijoiden kuulemiset.
Kyllä Tobbari tehnyt hyvää duunia, mutta noissakin veikkaisin Tobbarin hyödyntäneen kontaktejaan vanhasta ammatista aka ACME:n kautta noissa taustatöissä jne.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: EPK

EPK

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Kyllä Tobbari tehnyt hyvää duunia, mutta noissakin veikkaisin Tobbarin hyödyntäneen kontaktejaan vanhasta ammatista aka ACME:n kautta noissa taustatöissä jne.

Voi hyvinkin olla noin mutta mielenkiinnolla odotan tuleeko pelaajatarkkailija osastolla muutoksia. Voi tosin olla että ei tule. Mulle tuli ihan yllärinä että Nybondas on vielä kuvioissa junnupuolella. Kuulemma ajatuksen juoksu ameeban tasolla. Salmelaisella on iso duuni tuossa junnuorganisaation kehittämisessä ja tuulettamisessa jos on totta että siellä on useampiakin Nybondaksen tasoisia neroja mukana.
 

Hattu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kyllä Tobbari tehnyt hyvää duunia, mutta noissakin veikkaisin Tobbarin hyödyntäneen kontaktejaan vanhasta ammatista aka ACME:n kautta noissa taustatöissä jne.

Huomattavasti hankalampaa hommaa vois olla tollanen duuni jos ei suhteita vois käyttää. Ens kaudeks sääntökirjaan ja sit hyvillä mielin puolen vuoden päästä Tobbarille kenkää?
 

Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Selvästi joukkueeseen halutaan sellaisia pelaajia, jotka ovat mestaruuksia voittaneet

Tähän on sen verran pakko tarttua, että mistä näin päättelet? Leskinen on oikeastaan ensimmäinen tämmöinen kiinnitys joka on ollut voittavassa joukkueessa useamman vuoden ja jonka voisi kuvitella tietävän jotain voittamisen kultturista mikä Oulussa vallitsee. Kun Paajanen ja Turunen kiinnitettiin niin eivät nämä vielä olleet mitään voittaneet. Myös Sallinen ei vielä tuolloin ollut mitään voittanut ja Kousa viimeksi nimenomaan HIFK:ssa 2011. Nimet Saarinen, Dyk, M.Keränen, Järvinen (2010 TPS), Ahonen ja Tuohimaa ei näillä ole mitään kummoista joukkuemenestystä takana viime vuosina.

En siis allekirjoita tuota, että joukkueeseen selvästi halutaan jo voittaneita pelaajia.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
@Walkin , myönnän, että ehkä vähän ajatuskatkos mulla tuossa kohtaa, koska tiedän, että Turusen ja Paajasen sopparit on tehty ennen Kerhon mestaruutta. Mutta ajattelin sen päässäni vähän eri tavalla kuin miten sen sitten kirjoitin. Ja on ihan totta, että muiden mestaruuksista on pitkä aika eikä esim. joku Ahonen ollut juuri muuta kuin nimi joukkueessa, mutta hänkin on kuitenkin ollut päivittäin tekemisissä 2011 jengin kanssa. Mutta kokemusta mestaruuksista on silti listaamiesi lisäksi myös Kangella ja Lennulla.

Olet siis faktisesti aivan oikeassa. Ajattelin myös asiaa nykyhetken valossa, missä meillä kuitenkin on joukkueessa uransa aikana liigamestaruuden voittaneita pelaajia ja nyt tuli tarjolle yksi lisää. Meni nyt vähän sekavaksi selittelyksi :D.
 

Lemieaux

Jäsen
Suosikkijoukkue
Total hockey / Totaalvoetbal
Lyytinen oli alunperinkin mielestäni high risk low reward tyylinen hankinta. Hänen tilallaan kun olisi "Auvitu" tai vastaava, olisi pakisto huomattavasti parempi. Tämä on vain yksi pelaaja, mutta koska samalla Kousa on minulle ollut lievä pettymys (ei ole ollut aivan niin dominoiva kun kuvittelin) ja Järvinen myös (kummatkin myös ottavat huomattavasti enemmän miinuksia kuin kuvittelin), ja kun samalla myös Ahonen on ollut (tai oli ainakin alkuperäisessä roolissaan isokin) pettymys, en ihan puhtaita papereita voi pakistosta antaa. Siis ehkei Ahosesta (ja Motinista vuotta aiemmin), Järvisestä ja Kousasta monikaan olisi voinut tietää, että hieman (tai hieman enemmän) alisuorittavat, mutta Lyytisestä tuo kyllä oli nähtävissä ja häneen nyt ainakin luotettiin aivan liikoja. En tiedä voinko kovin isoa miinusta tästä Salmelaiselle antaa, ja onhan tässä vielä aikaa korjata tuo virhe.

Mun mielestä puolustus on riittävä vaikka ei toki paras mahdollinen olekaan. Siellä on kuitenkin Järvisen ja Kousan takana hyvin pelannut Varakas ja Motin ja Ahonen suht ok tasolla. Lyytisellä varaa parantaa toki todella paljon. Uskon myös että kun pelitapa alkaa löytyä selkärangasta niin pakisto suoriutuu paremmin. Laakso pelaa hyvin 7. pakkina ja Winberg voi pelata myös 6-7 paikalla. Toki loukkaantumisia pakisto ei kestä mutta koska Winberg pelaa edelleen Kolleissa ja Ulander siirtyi Mestikseen on joulu-tammikuussa ihan varmasti vielä joku pakki tulossa ja voi tulla liigan sisältä. Varmasti Sportista, Ässistä sekä 3. jengistä joka sijoittuu huonosti, siirtyy joku meille vahvistamaan puolustusta.

Varakas on toki jatkanut siitä mihin viime kaudella jäi. Jo heti viime kauden alussa käänsin oikein kahisevasti takkini Varakkaan osalta ja ylistin Varakas-Laakso -parin toimivuutta. Nyt viisitoista kuukautta myöhemmin hänestä ei siis voi puhua tasonnostajana, mutta pelaa toki hyvällä tasolla. Motin ja Ahonen ovat kyllä kummatkin olleet pettymyksiä, sillä molemmat hankittiin ykkösparin puolustavammaksi osaksi, ja kumpikaan ei siihen pystynyt. Pienemmällä roolilla ja peliajalla kummatkin ovat hieman parantaneet, mutten tiedä voiko sitä "suht ok" -tasoksi sanoa. Winberg toki hyvä, mutta melko marginaaliroolissa kuitenkin.

Ei kai nyt Sportista, Ässistä sekä 3. huonosti sijoittuvasta jengistä joku siirry? Yksi riittänee. Tosin, kun Sportin, Ässien ja TPS:n kokoonpanoja selasin, ei sieltä kyllä yhtäkään sopivaa pakkia löydy.

Haluan siis kerrankin - ehkä sitten joidenkin mielestä kovin tylysti- jättää jotakin vastuuta valmennukselle

jos joukkuetta kasataan näin, ei siellä enää valmentaja voi olla harjoittelija, vaan valmennuksen pitää kyetä realisoimaan kulloinenkin joukkueensa - ihan minimissään-sen joukkueensa tason mukaiseksi.

Tätä tarkoitan sillä, että jos ei sitä pelikirjaa sitten löydykään, niin lienee turhaa hirveästi kenenkään selitellä asiaa vaan johtopäätökset pitää kyetä tekemään

Nyt joukkueen hyökkäyksen laajuus ja taso (työkalut siis) on sellaista luokkaa, että onhan sieltä löydyttävä sellainen osaaminen valmennuksesta, että pelien selkeä dominanssi on taas IFK:lla.

Toki. En minäkään valmennukselle mitään vastuuvapauksia ole antamassa. Salmelainen on antanut Pikkaraiselle aivan tajuttoman hyvät työkalut, etenkin hyökkäyksen osalta. En vain ole vielä valmis sanomaan, että sama pätisi puolustukseen.

Jos kausi päättyy pannukakkuun, voit olla varma siitä, että minäkin koitan löytää syyllisiä. En vain halua etukäteen sanoa, että varmasti ei kaaduta Salmelaisen kasaamaan puolustukseen vaan että vastuu on nyt täysin Pikkaraisella (tai että mahdollisesti kaadutaan loukkaantumisiin ja muihin ennalta arvaamattomiin sattumiin).

Siitä olen kyllä samaa mieltä, että Pikkaraiseen kohdistuu nyt se isoin valokeila ja hänellä on nyt se isoin vastuu. Kyllä tälläkin pakistolla (etenkin saamalla valmennuksellisin keinoin pakiston suorittamaan hieman nähtyä kovemmalla tasolla) on mahdollista saavuttaa finaalipaikka.

Mun puolesta mua voi haukkua ja kritisoida ja saada aamulla nähtyjä verensyöksyjä aivoihinsa, mutta kaikki tämä muu on vain selittelyä ja perusteluita sille, muksi kausi olisi jälleen hyväksyttävää päättää keskinkertaisuuteen.

Ei ole. Siellä on nyt paljon pelimerkkejä lyöty tiskiin, ettei tarvitse touhuilla bilteman jakareilla, että tulosta vaan pitää tulla. Pahoittelen jos se näkemys muita ahdistaa,mutta se on jokaisen omalla vastuulla, ei minun.

Ja edelleen korostan että puheet toisten fanittamisen oikeudellisuudesta tahi siitä miten kukakin asioita tuntee, voi lopettaa.

Ehdottomasti olin täpinöissäni IFK:n viikonlopun tapahtumista, mutta kuka helvetti se on sanonut ja päättänyt, että nyt pitää olla vahaa eikä tarkastella myös sitä mitä tämä tarkoittanee itse kunkin ammattitaidon arvioimiseen, mitä tulee siihen lopputulokseen jonka kausi tulee tarjoamaan.

Valmennus ei siis voi mennä, ei kenenkään puheissa, sen taakse ettei sille ole tarjottu kohtuu optimaalisia työkaluja.

Jos pelaajat sitten eivät osaa mitään tehdä, niin ei kai sille sitten mitään Pikkarainenkaan voi, mutta silloinkin on arvioitava että johtuuko osaamattomuus valmennuksesta bai pelaajista, jotka sitten - Salmelaista lainatakseni- eivät olleetkaan niitä oikeita palasia.

Minäkin pahoittelen, jos olen huomaamattani sinua haukkunut tai kritisoinut. Tarkoitus ei ole myöskään ollut puhua fanittamisesi oikeudellisuudesta, vaikka nyt kehotinkin nauttimaan viikonlopun annista ja keskittymään tämän positiivisen tsunamin vastaanottamiseen ja hyödyntämiseen.

Keskinkertaisuutta en minäkään hyväksy, mutta tuo jengi on jo aika kaukana keskinkertaisuudesta, vaikka katsoisi hyökkäyksen sijaan kokonaisuutta. Jos zoomaa pelkkään puolustukseen voi vielä löytää keskinkertaisuutta, mutta nämäkin ovat paikattavissa, jopa yhdellä ainoalla nappihankinnalla.

Ei viikonlopun anti toki saa kritiikkiä kokonaan vaientaa, en vain koe että nyt on sen kritiikin aika. Toki tästä lähtien yhä enemmän katseet kohdistuu valmennukseen, ja tästä olenkin jo viikkokausia puhunut. En silti koe, että Pikkaraisella olisi jokin velvollisuus paljastaa kaikki pelikorttinsa jo tässä vaiheessa, ja (ehkä naiivisti) uskon että siellä on pelitavallisia variaatioita työkalupakissa, joita saamme sitten pudotuspeleissä todistaa. Itse olen ainakin nyt ihan surffimoodissa ja luottavainen. Jos sitten siirtoraja alkaa lähestyä eikä edelleenkään ole pakistoon tulossa sitä viimeistä oikeaa palasta, saatan huolestua ja esittää kritiikkiä. Ja jos pudotuspeleissäkään ei näy pelitavallista variaatiota tai reagointia pelin sisällä, voisin itsekin alkaa miettimään valmentajanvaihdosta. Toki silloin se on liian myöhäistä tälle kaudelle, mutta onhan se rehellisyyden nimissä jo nyt. Näillä mennään tämä kausi, ja Pikkaraisen osalta teen arvioni vasta kauden päätteeksi.
 
Viimeksi muokattu:

Postinjakaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK.
Kyllä Tobbari tehnyt hyvää duunia, mutta noissakin veikkaisin Tobbarin hyödyntäneen kontaktejaan vanhasta ammatista aka ACME:n kautta noissa taustatöissä jne.

Tämähän on vain hyvä asia ja sitä varmaan tarkoititkin. Raaka työnteko ja hyvä kontaktiverkosto on aina hyvä yhdistelmä.

Toi pakisto on kyllä outo juttu. Moni kaveri: Järvinen, Lyytinen, Motin ja Ahonen pelaa musta n. 10-20% huonommin kuin potentiaali olisi. Kaikkihan on aika hyviä hankintoja omaan rooliinsa ja jos nää kaverit pelaisi omalla tasollaan, niin täällä kukaan ei valittaisi mistään.

Järvisen ja Ahosen kohdalla on jotenkin sellainen rauha, ettei näillä pelimanneilla pää tutise pleijareissa ja hoitaa sen oman roolinsa keväällä. Kun joillakin taso heikkenee kovissa peleissä, niin nää ukot varmaan pikkaisen parantaa tekemistään.

Motinin ja Lyytisen jokainen peli on kuitenkin ihan kysymysmerkki varmaan vielä keväälläkin ja rauhoittaisi hieman, jos siihen saisi yhden kovan pelimiehen lisää. Lyytinen kyllä omaa edelleen potentiaalin erinomaiseksi 2.korin kiekolliseksi pakiksi ja on musta parantanut pikkaisen. Ei ole vielä sillä tasolla mitä pitäisi, mutta toivon, että se tasonnosto tulisi tässä ennen kevättä. Motin olisi erinomainen 7.pakki enkä usko mihinkään isoon tasonnostoon.

Samaan hengenvetoon on todettava, että jos Auvitu tosiaan on kuntouttanut itseään, niin sieltä voi tulla pelaajana ihan joku varjo entisestään. Hänen kohdallaan katselisin siis vasta ensi kautta. Hyvä kesä alle ja siitä meille puolustuksen yksi kivijalka seuraaviksi vuosiksi.

EDIT: Ja Kousa on musta pelannut juuri kuten odotinkin. On nytkin tekemässä n. 40 pinnaa ja tehnyt isoja maaleja. Vastapainoksi tulee käsittämättömiä jäähyjä ja vähän miinuksia. Jos noita ei tulisi, kaveri pelaisi ihan eri sarjassa. Varakkaan kanssa uskon olevan keväällä hyvä pari. Tai Järän kanssa jos ja kun Järä tasoaan nostaa.
 
Viimeksi muokattu:

tommy36

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Lyytinen oli alunperinkin mielestäni high risk low reward tyylinen hankinta. Hänen tilallaan kun olisi "Auvitu" tai vastaava, olisi pakisto huomattavasti parempi. Tämä on vain yksi pelaaja, mutta koska samalla Kousa on minulle ollut lievä pettymys (ei ole ollut aivan niin dominoiva kun kuvittelin) ja Järvinen myös (kummatkin myös ottavat huomattavasti enemmän miinuksia kuin kuvittelin), ja kun samalla myös Ahonen on ollut (tai oli ainakin alkuperäisessä roolissaan isokin) pettymys, en ihan puhtaita papereita voi pakistosta antaa. Siis ehkei Ahosesta (ja Motinista vuotta aiemmin), Järvisestä ja Kousasta monikaan olisi voinut tietää, että hieman (tai hieman enemmän) alisuorittavat, mutta Lyytisestä tuo kyllä oli nähtävissä ja häneen nyt ainakin luotettiin aivan liikoja. En tiedä voinko kovin isoa miinusta tästä Salmelaiselle antaa, ja onhan tässä vielä aikaa korjata tuo virhe.



Varakas on toki jatkanut siitä mihin viime kaudella jäi. Jo heti viime kauden alussa käänsin oikein kahisevasti takkini Varakkaan osalta ja ylistin Varakas-Laakso -parin toimivuutta. Nyt viisitoista kuukautta myöhemmin hänestä ei siis voi puhua tasonnostajana, mutta pelaa toki hyvällä tasolla. Motin ja Ahonen ovat kyllä kummatkin olleet pettymyksiä, sillä molemmat hankittiin ykkösparin puolustavammaksi osaksi, ja kumpikaan ei siihen pystynyt. Pienemmällä roolilla ja peliajalla kummatkin ovat hieman parantaneet, mutten tiedä voiko sitä "suht ok" -tasoksi sanoa. Winberg toki hyvä, mutta melko marginaaliroolissa kuitenkin.

Ei kai nyt Sportista, Ässistä sekä 3. huonosti sijoittuvasta jengistä joku siirry? Yksi riittänee. Tosin, kun Sportin, Ässien ja TPS:n kokoonpanoja selasin, ei sieltä kyllä yhtäkään sopivaa pakkia löydy.



Toki. En minäkään valmennukselle mitään vastuuvapauksia ole antamassa. Salmelainen on antanut Pikkaraiselle aivan tajuttoman hyvät työkalut, etenkin hyökkäyksen osalta. En vain ole vielä valmis sanomaan, että sama pätisi puolustukseen.

Jos kausi päättyy pannukakkuun, voit olla varma siitä, että minäkin koitan löytää syyllisiä. En vain halua etukäteen sanoa, että varmasti ei kaaduta Salmelaisen kasaamaan puolustukseen vaan että vastuu on nyt täysin Pikkaraisella (tai että mahdollisesti kaadutaan loukkaantumisiin ja muihin ennalta arvaamattomiin sattumiin).

Siitä olen kyllä samaa mieltä, että Pikkaraiseen kohdistuu nyt se isoin valokeila ja hänellä on nyt se isoin vastuu. Kyllä tälläkin pakistolla (etenkin saamalla valmennuksellisin keinoin pakiston suorittamaan hieman nähtyä kovemmalla tasolla) on mahdollista saavuttaa finaalipaikka.



Minäkin pahoittelen, jos olen huomaamattani sinua haukkunut tai kritisoinut. Tarkoitus ei ole myöskään ollut puhua fanittamisesi oikeudellisuudesta, vaikka nyt kehotinkin nauttimaan viikonlopun annista ja keskittymään tämän positiivisen tsunamin vastaanottamiseen ja hyödyntämiseen.

Keskinkertaisuutta en minäkään hyväksy, mutta tuo jengi on jo aika kaukana keskinkertaisuudesta, vaikka katsoisi hyökkäyksen sijaan kokonaisuutta. Jos zoomaa pelkkään puolustukseen voi vielä löytää keskinkertaisuutta, mutta nämäkin ovat paikattavissa, jopa yhdellä ainoalla nappihankinnalla.

Ei viikonlopun anti toki saa kritiikkiä kokonaan vaientaa, en vain koe että nyt on sen kritiikin aika. Toki tästä lähtien yhä enemmän katseet kohdistuu valmennukseen, ja tästä olenkin jo viikkokausia puhunut. En silti koe, että Pikkaraisella olisi jokin velvollisuus paljastaa kaikki pelikorttinsa jo tässä vaiheessa, ja (ehkä naiivisti) uskon että siellä on pelitavallisia variaatioita työkalupakissa, joita saamme sitten pudotuspeleissä todistaa. Itse olen ainakin nyt ihan surffimoodissa ja luottavainen. Jos sitten siirtoraja alkaa lähestyä eikä edelleenkään ole pakistoon tulossa sitä viimeistä oikeaa palasta, saatan huolestua ja esittää kritiikkiä. Ja jos pudotuspeleissäkään ei näy pelitavallista variaatiota tai reagointia pelin sisällä, voisin itsekin alkaa miettimään valmentajanvaihdosta. Toki silloin se on liian myöhäistä tälle kaudelle, mutta onhan se rehellisyyden nimissä jo nyt. Näillä mennään tämä kausi, ja Pikkaraisen osalta teen arvioni vasta kauden päätteeksi.
No, en arkoittanut juuri sinus, vaikka viestiäsi olinkin lainannut, ja juurikin osin juuri lainatun viestisi sisällön vuoksi.

Mää nautin ehdottomasti jokaisesta voitosta, liki jokaisesta hankinnasta jne.
Jos esitin asiani, viestejäni lukevien kannalta isten, että senähtiin vain kriittisenä kaikesta huolimatta, niin se toki varmaankin on enemmänkin johtunut huonosta kirjallisesta annistani, sekä lukijan tavasta tulkita asioita.

Mm Pikkaraista en tuossa varsinaisesti kritisoinut, kun totesin että tämän jälkeen ei -ja kyllä, hyvin yksikertaisettuna- ei selittämisen varaa valmeukksella ole, kui ei myöskään valemmuksen puolustajille, ellei tästä joukkueesta nyt irti finaalipaikkaa saada. Ja siinä en tosiaankaan alkanu spekuloimaan sillä, että loukkantuko koko joukkue ja Pike sekä Cö. joutuvat tulemaan toimeen zambonin kuljettajan sekä joukkueen teippaajan varassa lopun akutta, vaan puhdas oletus oli se että tuo koko pakki on valmennuksen käytössä eikä hurrikaani iske.

Ja tosiaankin, minun silmiini ei vielä toistaiseksi ole osunut kaikki se taktinen nerokkuus, jota Pikellä ja ystävillä mahdollisestikin on tarjota, ja jos tosiaankin säästävät kaiken sen tuonne kauden loppuun, niin fine.
Tähän asti en olen nähnyt -siis ja vain minä, enkä silläkään hauku valmennusta- mitään ihmeempää pelinaikaista reagointia sekä muutosta pelin sisällä, joilla IFK olisi nouust purjeista kun ja jos on jäänyt pelissä ns "alakynteen".

Jos joku on, niin sekin on fine. Ehkä tosiaankin -pitkän paskan historian vuoksi -olen sitten vaan herkempi näkemään vastustajan valmentajien reagoinnit ja pelillisest muutokset, ja olen tosianakin pelien sisällä aivan liian kriittinen omia kohtaan. Mutta sekin minulle suotakoon, koska kyllä koville on ajoittanut ottanut IFK:n touhuilun seuraaminen.

Kirjoitan siis kaikessa vain siitä, miten itse asiat näen tahi koen. en minnä nyt jalkeilla olevaa joukkuetta ole mm "paskaksi" haukkunut, ja siksi myös näen asian siten, ettei seillä valmentajatkaan voi mitään harjoittelijoita olla, joden nerokkuus paljastuisi viiden vuoden kuluttua, mutta juuri silloin sattoi olemaan kuivat markkinat, ja homma menee silloinkin puihin.

Pikkarainen voi olla IFK:lle todellinen lottovoitto, ja jos on, niin hyvä niin ja olen siitä silloin ihan varmasti yhtä onnellinen kun ne oikeatkin fanit. Toistaiseksi en ole vielä ITSE niitä merkkejä nähnyt. Jo smuut ovat, niin hyvä sitten, koska nyt ei pitäisi ainakana pelaajistosta olla kiinni. Ja siis juurikaan ei, ellei se "hurrikaani (ei jyp)" iske.
Viime kaudne lopuksi oli todella upea muutoa joukkueessa, mutta sen jälkeen en ole nähnyt yhtään mitään muutosta joukkueen pelitavassa, ja jopa nyt voitettuja "kärkijoukkueita" vastaan oli IFK kuitenkin taktisesti vähän purjeissa ja Tuohimaa oli ehdottomasti se tärkein yksittäinen tekijä noissa voitoissa.

Ihan varmastikin nautin joka solullani vaikka nostakin asiaa tikun nokkaan. Ja takuulla halaan Pikkaraista kun kauden lopuksi jopa MINULLEKIN paljastuu, miten kova koutsi meillä kehissä on. Siis no hard feelings niinku kellekään.
 

Postinjakaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK.
...Ja tosiaankin, minun silmiini ei vielä toistaiseksi ole osunut kaikki se taktinen nerokkuus, jota Pikellä ja ystävillä mahdollisestikin on tarjota, ja jos tosiaankin säästävät kaiken sen tuonne kauden loppuun, niin fine.
Tähän asti en olen nähnyt -siis ja vain minä, enkä silläkään hauku valmennusta- mitään ihmeempää pelinaikaista reagointia sekä muutosta pelin sisällä, joilla IFK olisi nouust purjeista kun ja jos on jäänyt pelissä ns "alakynteen"...

Tosin yksi "nerokkuus" on, ettei kukaan vahvistus ole oikein flopannut. No joo Lyytinen tällä kaudella, mutta viime kaudella sisään tullessaan pelasi sekin ihan ok. Eli on sekin valmentajan hyvyyttä, että pystyy luomaan turvallisen ympäristön mihin uusi kaveri voi tulla helposti sisään. Heittäisin veikkauksen, että on yksi syy miksi Leskinen valitsi HIFKn...

Yksi juttu, mikä vaikeuttaa ton taktiikan näkymistä on noi aloitusten häviämiset. Siinä taidossa hävitään kärkijengeille ja se näkyy myös pelissä maalinodottamana ja kiekollisena hallintana. On se vain helpompaa pelata, kun ei tarvitse aina karvata sitä kiekkoa pois.

Toivottavasti Tobbari korjaa tän vihdoin ensi kaudelle ja hoitaa tänne sen yhden "Elkinsin".
 

redzel777

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Toi pakisto on kyllä outo juttu. Moni kaveri: Järvinen, Lyytinen, Motin ja Ahonen pelaa musta n. 10-20% huonommin kuin potentiaali olisi. Kaikkihan on aika hyviä hankintoja omaan rooliinsa ja jos nää kaverit pelaisi omalla tasollaan, niin täällä kukaan ei valittaisi mistään.

Näen asian vähän samoin ja silloin mielestäni katseet kohdistuu valmennukseen. Pelin avaaminen ja puolustuspään pelaaminen on ehkä ne pahimmat ongelmat vielä tällä hetkellä. Huonommatkin pakit näyttävät hyviltä, kun heillä on selkeä sapluuna miten pelataan omissa ja hyökkääjien tarjonta omiin on kohdallaan. Tällä hetkellä pakit joutuvat antamaan välillä seisoville hyökkääjille kiekkoa tai roiskimaan vaan laitoja pitkin pois.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Yksi juttu, mikä vaikeuttaa ton taktiikan näkymistä on noi aloitusten häviämiset. Siinä taidossa hävitään kärkijengeille ja se näkyy myös pelissä maalinodottamana ja kiekollisena hallintana.

Toivottavasti Tobbari korjaa tän vihdoin ensi kaudelle ja hoitaa tänne sen yhden "Elkinsin".
Tämä jaksaa ihmetyttää meikäläistä, siis aloitukset. Tapparaa vastaan esimerkiksi näytti siltä, että suunnilleen jokainen oman pään aloitus hävittiin ja siitäkös Tappara sai "ilmaiseksi" pyörityksen aikaan.

Lähinnä ihmettelen sitä, että ei kai se aloittaminen mitään ydinfysiikkaa ole, eikä edes vaikein taito lätkässä? Mitä sanovat asiasta paremmin tietävät? Eli mitä hyvältä aloittajalta vaaditaan ja millä tavoin aloittamista voi treenata (paitsi tekemällä satoja toistoja)? Kyllä kai paskakin aloittaja voi harjoitella ahkerasti ja tulla hyväksi aloittajaksi? Pelisilmää on paha treenata, mutta miten tullaan Elkinsiksi Elkinsin paikalle?
 

Jan_Peter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK,Chicago blackhawks
Tämä jaksaa ihmetyttää meikäläistä, siis aloitukset. Tapparaa vastaan esimerkiksi näytti siltä, että suunnilleen jokainen oman pään aloitus hävittiin ja siitäkös Tappara sai "ilmaiseksi" pyörityksen aikaan.

Lähinnä ihmettelen sitä, että ei kai se aloittaminen mitään ydinfysiikkaa ole, eikä edes vaikein taito lätkässä? Mitä sanovat asiasta paremmin tietävät? Eli mitä hyvältä aloittajalta vaaditaan ja millä tavoin aloittamista voi treenata (paitsi tekemällä satoja toistoja)? Kyllä kai paskakin aloittaja voi harjoitella ahkerasti ja tulla hyväksi aloittajaksi? Pelisilmää on paha treenata, mutta miten tullaan Elkinsiksi Elkinsin paikalle?

Myös vaihto-oikeudella on iso merkitys, pystyt laittamaan parhaan aloittajan vastustajan huonompaa vastaan.

Aloitukset vieraspelissä Tapparaa vastaan 33-23 Tapparalle.

Kotona Kärppiä vastaan aloitukset niukasti 33-36 Kärpille.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: EPK
Suosikkijoukkue
IFK
Lähinnä ihmettelen sitä, että ei kai se aloittaminen mitään ydinfysiikkaa ole, eikä edes vaikein taito lätkässä? Mitä sanovat asiasta paremmin tietävät? Eli mitä hyvältä aloittajalta vaaditaan ja millä tavoin aloittamista voi treenata (paitsi tekemällä satoja toistoja)? Kyllä kai paskakin aloittaja voi harjoitella ahkerasti ja tulla hyväksi aloittajaksi? Pelisilmää on paha treenata, mutta miten tullaan Elkinsiksi Elkinsin paikalle?

Kaikki on lätkässä - niinkuin kaikessa muussakin kaikissa urheilulajeissa - aivan hemmetin vaikeaa, kun vastassa on parempi.
Aloittaminen on aivan oma taiteenlajinsa. Maajoukkuetasollakin jyvät erottuvat akanoista, jotkut ovat vaan parempia.
Harjoitus ei tee paskasta hyvää, parempia kylläkin. Tarvitaan luontaista lahjakkuutta, hemmetinmoinen tietopankki vastustajan aloittajien pelikirjasta, nopeutta ja voimaa. Tuomareillakin on oma vaikutuksensa aloituksiin, mitä ei valitettavasti vielä tilastoida mitenkään. Jääskä on kehittynyt aloittajana paljon, mikä lienee seurausta kokemuksen ja voimatasojen karttumisesta.
 

Postinjakaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK.
Myös vaihto-oikeudella on iso merkitys, pystyt laittamaan parhaan aloittajan vastustajan huonompaa vastaan.

Aloitukset vieraspelissä Tapparaa vastaan 33-23 Tapparalle.

Kotona Kärppiä vastaan aloitukset niukasti 33-36 Kärpille.

Kärppiä, Tapparaa ja Jyppiä vastaan ollaan vain kerran voitettu aloitukset tällä kaudella.

Jyp 4-1 kotipelissä 29-27, jossa Jypin joukkue oli muutenkin lamassa. Jyväskylässä ne sitten pesikin meidän aloituksissa 42-27.

Muista potentiaalisista hyvistä playoff-jengeistä Lukolle ja HPKlle hävitty aloitukset molemmissa peleissä. Ipaa vastaan ei olla pelattu. Tuosta sakista se mahdollinen välierävastus tulee ja silloin pelataan niitä maalin pelejä, joissa pienet yksityiskohdat ratkaisee.

Muutenkin pitkässä sarjassa ne tärkeiden aloitusten häviämiset alkaa näkymään peliä kääntävänä asiana. Kulutat enemmän energiaa, kun karvaat enemmän. Momentum siirtyy aloitusten myötä ja vaikutus pelin flowiin on suorassa korrelaatiossa.

Mutta nyt on hyvistä aloittajista Lunkka, Jääskä ja Nykopp telakalla ja aloituksia voi myös treenata, joten tämä asia voi vielä korjaantua.
 

EPK

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Kärppiä, Tapparaa ja Jyppiä vastaan ollaan vain kerran voitettu aloitukset tällä kaudella.

Jyp 4-1 kotipelissä 29-27, jossa Jypin joukkue oli muutenkin lamassa. Jyväskylässä ne sitten pesikin meidän aloituksissa 42-27.

Muista potentiaalisista hyvistä playoff-jengeistä Lukolle ja HPKlle hävitty aloitukset molemmissa peleissä. Ipaa vastaan ei olla pelattu. Tuosta sakista se mahdollinen välierävastus tulee ja silloin pelataan niitä maalin pelejä, joissa pienet yksityiskohdat ratkaisee.

Muutenkin pitkässä sarjassa ne tärkeiden aloitusten häviämiset alkaa näkymään peliä kääntävänä asiana. Kulutat enemmän energiaa, kun karvaat enemmän. Momentum siirtyy aloitusten myötä ja vaikutus pelin flowiin on suorassa korrelaatiossa.

Mutta nyt on hyvistä aloittajista Lunkka, Jääskä ja Nykopp telakalla ja aloituksia voi myös treenata, joten tämä asia voi vielä korjaantua.

J. Keränen on parantanut tasaisesti ja kun Lundell ja Nykopp pelaa, voi olla että vastustaja ei saa enää niin isoa etua.
 

MSU

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Huomattavasti hankalampaa hommaa vois olla tollanen duuni jos ei suhteita vois käyttää. Ens kaudeks sääntökirjaan ja sit hyvillä mielin puolen vuoden päästä Tobbarille kenkää?
Ymmärsit todennäköisesti väärin mun viestin merkityksen, ei ollut mitenkään negatiivinen. Tobbari tehnyt hyvää työtä ja se on vaan plussaa että omaa kontakteja. "Tarkensin" vaan tuota kun oli lause että Tobbari olisi yksin tehnyt kaiken työn.
Tämähän on vain hyvä asia ja sitä varmaan tarkoititkin. Raaka työnteko ja hyvä kontaktiverkosto on aina hyvä yhdistelmä.
Kyllä, juuri näin.
 

RedIsMyColor

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Detroit
Tobias Tobias, viime kaudella annoin sinulle raippaa/paskaa ja tuomitsin sinut TET - harjoittelijaksi. Olin niin pettynyt silloin kun joukkue oli taas kerran jäänyt vajaaksi ja homma jäi jumppaamiseksi. Nyt ehkä ymmärrän, että vanhat sopparit painoi joukkueen pelaajabudjetissa yllättävän paljon. Ja meillä päin sanotaan, että se joka vanhoja muistelee, niin sitä tikulla silmään ;)

Nyt on aika antaa sitä posia kun siihen on todellakin syytä. Hyökkäysarsenaali on nyt vertaansa vaille. Onko noin kovaa hyökkäyskalustoa ollut edes 2000-luvulla millään joukkueella kuin HIFKlla nyt?

Puolustuksen osalta annan Tobiakselle synninpäästön, toistaiseksi. Koska itsekkin odotin, että Lyytinen ottaa ja täyttää toisen puolustajaparin kiekollisen paikan (toki Motin ja Ahonen voi myös parantaa). Toistaiseksi ei ole täyttänyt, ei sinne päinkään.

Maalivahdit piti olla meidän ehkä se varmin osa-alue. No Engren aloitti hyvin kun samaan aikaan Tuohimaa oli telekalla kauden alussa. Sit Engren loukaantui kun samaan aikaan Tuohimaa tuli takasin ja alkuhan meni ihan päin sitä itteään. Ihmettelin jo, että eikai me nyt maalivahteihin voida tätä sössiä? Sit pari tuttu Saipa fania sanoi, että kun Tuohimaa on parhaimillaan, niin hän on enemmän kuin hyvä. Olivat onneksemme oikeassa...viime aikoina Tuohimaa ollut kuin se kuuluisa muuri.

Nyt Tobias, enää se toinen todella kova/hyvä kiekollinen pakki meille, niin sen jälkeen mä ostan itselleni paketin nakkeja ja myös hyville tutuilleni jotka kulkee HIFKn sydämen kanssa pitkin suomea.

Mutta nyt ollaan oikealla tiellä, rosteri näyttää siltä miltä sen pitääkin jos pitkän matkan suunnitelmana on olla SUURI eurooppalainen jääkiokkoseura!
 

Sämppäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Täytyy heittää tänne posit. Kyllä mä pystyn kehumaan, vaikka "vihollisia" ollaankin, kun siihen aihetta kerta on.

Näin ulkoapäin katsottuna, IFK näyttää nyt ensimmäistä kertaa vuosikausiin siltä miltä pitääkin. Juuri tuolta pitää joukkueen nimilista näyttääkkin, kun resurssit ovat sarjan parhaimmistoa.

Hyvää duunia on Salmelainen tehnyt. Saa Nybondaksen näyttämään nyt kuoropojalta.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös