Tobias Salmelainen IFK:n urheilujohtajana

  • 1 366 629
  • 8 108

Oliko valinta sopiva?

  • Kyllä

    Ääniä: 115 44,4%
  • Ei

    Ääniä: 37 14,3%
  • En osaa sanoa

    Ääniä: 107 41,3%

  • Äänestäjiä
    259
  • Poll closed .

-Kantor-

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Uskallan kohtuullisella varmuudella sanoa, että ei ole ankka. Eikä Salmelainen sitä tietenkään mediassa huutelisi.
Voit sanoa ihan mitä haluat, mutta ilman lähteitä pidän sitä nollatason tietona.

Lasken hieman enemmän painoarvoa Salmelaisen kommentille:

”Ihan täysi uutisankka. Ei pidä millään tavalla paikkansa. Arvostaisin, jos nykyaikana tehtäisiin faktantarkistuksia vähän paremmin.”
 

Fläppitaulu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Habs, KOOVEE, Ilves
Mä taas olen lähes satavarma, että lähti omalla päätöksellä. Olisi saattanut saada fudutkin, mutta Tobbarin mitta täyttyi viimeistään, kun ei saanut tuoda Jokista valmentajaksi, vaan hallitus käveli yli ja teki jatkot Peltosen kanssa. Aikanaan oli jo huhua, ettei Salmelainen olisi halunnut potkia Pikkaraista ulos ja tuoda Peltosta valmentajaksi. Nykylähteiden tietojen mukaan tuohon huhuun on helppo uskoa.

Ei kannata määräänsä enempää huudella ulkopuolelta, jos kaikki asiat ei ole tiedossa.
Voin hyvin myöntää ettei ole sisäpiiritietoa. Mutta kun kausi päättyi Eskola pauhasi että ovat tyytymättömiä ja tyytymättömyys ei liity pelkästään kuluneeseen kauteen. Plus Bergenheim huhut. Siihen päälle hallituksen ja Salmelaisen exit palaveri jossa on varmasti puhuttu Salmelaisen jatkosta. Miksi Salmelainen lähtisi työstään, ei taida vastaavia paikkoja eikä palkkoja olla kauheasti miehelle tarjolla?
 

Petrell#32

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Mikael Granlund
En epäile lähteitäsi ollenkaan, mutta tuhannen taalan kysymys on, kummalta puolelta tuo kuulemasi tulee? Henkilön vai seuran puolelta?

Tai ainakin jonkun taalan arvoinen kysymys...

Kävin tässä välissä itseasiassa keskustelun saman henkilön kanssa ja olen vain vahvemmin vakuuttunut, että Salmelaisen lähtö oli tiedossa. Miten ihmeessä pelaajan lähipiiriin kuuluva henkilö tietäisi jo ennen kauden päättymistä, että Salmelainen lähtee oma-aloitteisesti kauden jälkeen?

Varmasti on voitu vielä viime viikolla istua hallituksen kokouksessa, mutta isot päätökset ovat olleet ilmeisesti monien tiedossa jo hyvissä ajoin.
 

Vaakuna

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kävin tässä välissä itseasiassa keskustelun saman henkilön kanssa ja olen vain vahvemmin vakuuttunut, että Salmelaisen lähtö oli tiedossa. Miten ihmeessä pelaajan lähipiiriin kuuluva henkilö tietäisi jo ennen kauden päättymistä, että Salmelainen lähtee oma-aloitteisesti kauden jälkeen?

Varmasti on voitu vielä viime viikolla istua hallituksen kokouksessa, mutta isot päätökset ovat olleet ilmeisesti monien tiedossa jo hyvissä ajoin.

Kuten sanottua, en epäile hetkeäkään lähteitäsi. Mutta ymmärtänet, että asiat saattavat tuntua ja kuulostaa hyvin erilaisilta, riippuen siitä miltä puolelta ne esittää.

No, nyt on päivä 0 Salmelaisen poistumisesta. Katsotaan, mitä seuraavat päivät tuovat.
 
Suosikkijoukkue
Jokipojat, HIFK, Montreal Canadiens, Liverpool.

sixpack

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tobias on IFK-mies henkeen ja vereen. Todella kunnioitettavaa että itse lähti. Täksi kaudeksi kasasi hyvän joukkueen joten tämä kauden mahalasku johtui vähiten hänestä. Tobiakselta myös hyvä huomio runkosarjan merkityksestä vaikka täällä sitä jotkut aliarvioivat. Tsemppiä ja hyvää jatkoa. Ehkäpä vielä joskus polut kohtaavat.
 

Hokipedia

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK, LA Kings, Underdog
Siihen asti varmaan pitää mennä sillä lausunnolla eikä täällä olettaa jotain muuta?
Varmaan jokainen menee sillä tiedolla, jonka kaivettua saa. Omat tietoni ovat niin luotettavista lähteistä, että keissi Olli Jokinen on minulle selviö. Se on totta.
 

Hokipedia

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK, LA Kings, Underdog
Voit sanoa ihan mitä haluat, mutta ilman lähteitä pidän sitä nollatason tietona.

Lasken hieman enemmän painoarvoa Salmelaisen kommentille:

”Ihan täysi uutisankka. Ei pidä millään tavalla paikkansa. Arvostaisin, jos nykyaikana tehtäisiin faktantarkistuksia vähän paremmin.”
Jokainen saa tietenkin tästä aiheesta ajatella mitä tahtoo. Omat lähteeni ovat niin eri suunnista ja eri motiiveilla varustetut, että minulle tuo Salmelaisen kommentti on vain pakollista mediapeliä ja julkikuvan hoitoa.
 

Jan_Peter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK,Chicago blackhawks
Varmaan jokainen menee sillä tiedolla, jonka kaivettua saa. Omat tietoni ovat niin luotettavista lähteistä, että keissi Olli Jokinen on minulle selviö. Se on totta.

Se tarkoittaisi, että sinun lähde on joko hallituksen jäsen, Salmelainen tai Jokinen. Siksi itsellä ei ole mitään painoarvoa näillä anonyymeillä keskustelupalstan heitoilla.
 

aceman81

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät. Pesäkarhut.
Varmaan jokainen menee sillä tiedolla, jonka kaivettua saa. Omat tietoni ovat niin luotettavista lähteistä, että keissi Olli Jokinen on minulle selviö. Se on totta.

Uskoo ken tahtoo!

Suomikiekossa(kin) on tapahtunut yhtä sun toista vuosien aikana joista on seurojen ja osallisten virallinen, julkinen tieto, ja sitten toisaalta toisenlaisia vahvoja epäilyjä jotka sitten pitkän ajan päästä saattaa vahvistua - tai kumoutua.
 

Friedkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
HJK
Jokainen saa tietenkin tästä aiheesta ajatella mitä tahtoo. Omat lähteeni ovat niin eri suunnista ja eri motiiveilla varustetut, että minulle tuo Salmelaisen kommentti on vain pakollista mediapeliä ja julkikuvan hoitoa.
Juuri näin. Ei ole pienintäkään epäilystä siitä ettei Peltonen ollut alkujaan Salmelaisen ykkösvaihtoehto valmentajaksi tuleville kausille. Kolmen kauden aikana on Salmelainen hyvin ehtinyt kokea mitkä vakavat puutteet Peltosella valmentajana on. Yhtä selvä on ettei Salmelainen aio kertoa asiasta sen enempää joten Jokinen on ainoa henkilö joka voi rehellisesti kertoa oman versionsa mitä tapahtui. Sen tiedän että hallitus päätti asiasta hyvässä uskossa mutta mitä kulissien takana sitä ennen tapahtui se on sitten aivan eri asia.
 

Greffin

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Pittsburgh Penguins
Jokainen saa tietenkin tästä aiheesta ajatella mitä tahtoo. Omat lähteeni ovat niin eri suunnista ja eri motiiveilla varustetut, että minulle tuo Salmelaisen kommentti on vain pakollista mediapeliä ja julkikuvan hoitoa.

Kai voit kertoa mitä nämä lähteet ovat, paljastamatta nimiä? Hallituksen jäsen?
 

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC
Kai voit kertoa mitä nämä lähteet ovat, paljastamatta nimiä? Hallituksen jäsen?
Minulle kertoi tuntemani kaveri tämän tiedon kuullensa Jokisen apuvalmentajana toimineelta henkilöltä, mene ja tiedä.

Tämä ei ole nyt sinulle @Greffin , mutta uskooko joku ihan oikeasti, että Salmelainen olisi vastannut tuohon kysymykseen muulla tavalla kuin vastasi? Sehän olisi tuhonnut ne pienoiset uskottavuuden rippeetkin, mitkä hänellä on. Toisekseen, kuten Salmelainen itse totesi niin hän on IFKn mies henkeen ja vereen, joten hän myös fiksuna kaverina tietää minkälaisen paskamyrskyn mahdollisen ”totuuden” kertominen olisi aiheuttanut. Tuntien IFKn ylimmän johdon pikkusieluisuuden niin Salmelainen ei myöskään varmasti halua polttaa mitään siltoja ja eikä tähän ole mitään syytäkään. Mielestäni tuosta ”hallitus päättää”- kommentista voi hyvin lukea rivien välistä, ketkä imbesillit tässä seurassa linjaavat myös urheilupuolta vaikkei pitäisi olla muuta virkaa kuin rahoituksen järjestäminen.
 

Harald73

Jäsen
Suosikkijoukkue
1897
Täksi kaudeksi kasasi hyvän joukkueen joten tämä kauden mahalasku johtui vähiten hänestä.
Melkein seitsemän vuotta ja lopputulos tämä. Tuossa Hesarin haastattelussa ei löydä mitään vikaa omasta työskentelystään, kuten ei toisaalla Peltonenkaan omastaan, häntähän häirittiin.

Enemmän mieleen tulee takavuosien ratapihan joukkue böndeltä ja Jalliksen touhut sen ympärillä. Kasattiin kyllä erittäin nimivahva ryhmä yksilöitä, mutta kasattiinko tasapainoinen joukkue, joka oikeasti taistelisi mestaruudesta?

Jos verrataan meidän pelaajia meidän kauden päättäneen Pelicansin pelaajiin, meillä oli nimivahva hidasjalkainen senioriporukka ja Pelicansissa joukkueellinen nuoria, nälkäisiä ja nopeita pelaajia. No okei, joku sielläkin pellaili. Lopputulos sen mukainen.

P.S. Aivan sama tuo "Case -Jokinen". Kumman paljon sitäkin jaksetaan vatvoa. Veikkaisin, ettei OJ tule ikinä valmentamaan HIFK:ssa.
 

RedNumber9

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Onhan tämä HIFK:n (ja varmaan aika monen muunkin urheilujoukkueen) seuraaminen välillä aikamoista saippuaoopperaa. Sellainen tietty mystisyyden verho on aina läsnä, kun historiasta on opittu että tarinan päähenkilöiden sanomisiin ei aina voi täysin luottaa. Eli vaikka seuran edustajat puhuisivat täysin totta, niin huhuille jää silti aina jalansijaa. Tässäkin arvuutellaan oliko kyseessä potkut vai irtisanoutuminen, oliko OJ-juttu totta jne. vaikka molempiin on suorat vastaukset annettu seuran edustajilta. Ja sitten vielä päälle heitellään juttua, että OJ-huhu oli lähtöisi Narrileiristä. Itsehän en tiedä mistään mitään, mutta mielenkiintoista tätä on seurata. Ehkä joskus 20v päästä kirjoitetaan asiasta jossain kirjassa sellainen versio, jonka kaikki uskovat.

Tuossa MTV:n haastattelussa Salmelaisella oli ihan mielenkiintoinen huomio. Sanoi, että menestyminen/menestymättömyys henkilöityy liikaa päävalmentajaan. Olen kyllä samaa mieltä tässä asiassa. Totta kai päävalmentaja on iso palanen, ehkä jopa isoin, mutta jotenkin se rooli ylikorostuu kaikessa suomalaisessa kiekkokeskustelussa. Aika monen muunkin palasen pitää olla kohdallaan, että menestystä voi tulla ja niiden ollessa kohdallaan heikompikin päävalmentaja voi saavuttaa menestystä. En minä esim. usko että Pennanen on nyt yhtään sen huonompi valmentaja kuin HPK:n mestaruuskeväänä, ehkä on jopa parempi kuin silloin.
 

Luke

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Oli melkoista omien aikaansaannosten kaunistelua tuo kommentti "tilastollisesti siellä pitäisi olla yksi finaalipaikka". Niin minkä hemmetin tilaston? HIFK:n omaan menestyshistoriaan peilaten vai? Sehän onkin just se mittari, jonka perusteella tavoitteet tulee asettaa.

Kyllä noilla resurseilla pitäisi olla ainakin kaksi finaalipaikkaa ja mestaruus. Tuskin olisi millään perusteella ylimitoitettu odotusarvo. Paitsi näemmä HIFK:ssa.
 

Greffin

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Pittsburgh Penguins
Minulle kertoi tuntemani kaveri tämän tiedon kuullensa Jokisen apuvalmentajana toimineelta henkilöltä, mene ja tiedä.

Tämä ei ole nyt sinulle @Greffin , mutta uskooko joku ihan oikeasti, että Salmelainen olisi vastannut tuohon kysymykseen muulla tavalla kuin vastasi?

Lähtökohtaisestihan kaikki kertoo asiat itselleen edullisesri julkisuuteen. Tottakai oli asia miten vain, niin Salmelainen tietenkin kiistää.

Loppujen lopuksi täyttä totuutta ei koskaan saa tietää. Moni asia puhuu myös sen puolesta, että koko juttu on täysi ankka. Jokinen jatkoi kovempaan sarjaan ja sieltä on tavoitteena jatkaa edelleen kovempaan. Toki on huhuja toiseenkin päin. Sitten molemmissa voi olla osa totuutta.

Periaatteessa itseäni ei edes kiinnosta koko asia. Ensi kauden joukkur ja tuleva utj kyllä kiinnostavat. Samoten suuri mielenkiinto on Peltosen jälkeiseen valmentajaan, mutta siihen on niin kauan ettei jaksa edes pohtia vaihtoehtoja.
 

Spartacus

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Salmelaisen tapa lähteä oli ainakin tyylikäs. Erityisesti arvostin miten kommentoi kannattajilta tullutta kritiikkiä.

Ei ylletty tavoitteisiin ja aika paljon saatiin kokea turhautumista ja tuskaa, mutta silti kiitos työstäsi Tobbari!
 

Jan_Peter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK,Chicago blackhawks
Leinonen on tosiaan se kolmas kulma tuossa kokonaisuudessa. En toki tiedä keitä muita mahdollisesti ollut, mutta tää trio näkyvimmin.

Tapolan ensimmäisellä kaudella oltiin jo varmoja, että Tapola saa kenkää kun hävisi käytännössä kaikki ottelut marraskuun aikana. Muistelen, että Tapolan asema oli siinä pisteessä, että Tapparan hallitus kokoontui. Ei ole tietoa miten Tapola sai paikkansa pitää, mutta en tässäkään väheksi Leinosen vaikutusvaltaa, mutta tässäkin tapauksessa se lopullinen leima olisi tullut hallitukselta, mutta ilmeisesti urheilujohtoon luotettiin. Päätöshän voi olla historiallinen koska Tapparan reitti olisi saattanut olla erilainen.
 

Hokipedia

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK, LA Kings, Underdog
Kai voit kertoa mitä nämä lähteet ovat, paljastamatta nimiä? Hallituksen jäsen?
Yksi erittäin läheltä hallitusta / seuran johtoa, yksi Jokisen lähipiiristä ja yksi pelaajien ja Salmelaisen välimaastosta.
 

WPK

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK , Chicago Blackhawks, Leeds United
Varsin kattava ja sillä tavalla mielenkiintoinen Salmelaisen haastattelu aamun Hesarissa. Jokainen tehköön omat johtopäätöksensä siitä mitä voi lukea suoraan ja mitä rivien välistä.


“ Olen analysoinut ja miettinyt, mitä tekisin toisin, mutta en osaa sanoa. Uskoin, että pleijareissa meillä on sauma, mutta nyt urheilu näytti sen raadollisuuden meille. Kauden aikaisissa lisäyksissä ja reagoinneissa onnistuttiin, ja vahvistettiin joukkuetta oikealla tavalla.”

—> Ei siis nähnyt koko kauden aikana eikä nyt sen jälkeenkään tarvetta toisellekin kiekolliselle pakille. Puusilmäisyyttä, sanoisin.

“ minä en ole sanonut, että olemme alisuorittaneet resursseihin nähden. Se oli seuran tiedotteessa”

—> Eikö siis olekaan samaa mieltä alisuorittamisesta, vai miksi piti tuossa korostaa, ettei itse ole todennut ko. faktaa.
—> Kuitenkin totesi hetkeä aiemmin: “ Tällä kaudella me kaikki epäonnistuimme.” Tarkoittiko siis,että vain tällä kaudella on alisuoritettu (koska jääty puolivälieriin), mutta ei pidemmällä aikajaksolla?

“ Vaativia, niin kuin pitääkin olla. Koen, että on mieletön etuoikeus olla töissä HIFK:ssa kritiikin kohteena. Haluan kiittää kritiikistä, mitä olen saanut.”

—> Faneista puhuttaessa ottakoot siis täällä Jatkoajassakin kritiikin kritisoijat tuosta oppia. Epäkohdista ei varmasti tulla vaikenemaan jatkossakaan, jos ei menestystä ala tulemaan.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös