Tobias Salmelainen IFK:n urheilujohtajana

  • 1 366 380
  • 8 108

Oliko valinta sopiva?

  • Kyllä

    Ääniä: 115 44,4%
  • Ei

    Ääniä: 37 14,3%
  • En osaa sanoa

    Ääniä: 107 41,3%

  • Äänestäjiä
    259
  • Poll closed .

Loorz15

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit | Huuhkajat | Teuvo Teräväinen
Seuraajan pitää tulla ulkoa. Jos huudan jotain Jere Lehtistä, Jussi Tapolaa tai Josef Boumediennea niin saadaan varmaan Kölli Kortelainen tai jokerikorttina Jarkko Ruutu.

Veikkaukseni on JR25.

Ottamatta kantaa näihin sen enempää.
En kyllä usko että missään todellisuudessa J. Ruutu ja V. Peltonen mahtuisi samaan organisaatioon.
 

Huml71

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Nämä valmennuspuheethan on kumottu Eskolan osalta jo aikoja sitten täysin perättömiksi, joten ihmetyttää, että jotkut jaksavat tuohon lähteettömään klikkijuttuun edelleen takertua.
Eihän Eskola nyt haastattelussa voi sanoa suoraan, että hallitus olisi kävellyt Salmelaisen yli. Tietysti asia kiistetään.

Asia selvinnee aikanaan, mutta minä olen irtisanoutumisen kannalla.
 

Js11

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kojo tuu meiän uuteejiiksi.
Tämä olisi oma suosikkini. Tykkään ajatuksesta että UTJ on Barry Trotz tyylisesti entinen valmentaja.
Liiga on kasvatussarja ja jotenkin loogista että UTJ tietää valmentamisesta ja pelaajien kehittämisestä paljon. Entinen skoutti/agentti osaa etsiä pelaajia mutta osaako valita valmentajia ja huolehtia pelaajien kehittämisestä.
 

Jymäkkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NY Rangers, Ketterä, Saksa (futis), IPV
Eiköhän se Bergenheim löydy sieltä, kun on muka taas "kaikki kivet käännetty". En vielä pidättelisi hengitystä muutosta odotellessa. Salmelainen rakensi minusta ihan ok joukkueita, mutta valmennusvalinnat olleet huonoja.
 

-Kantor-

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Eihän Eskola nyt haastattelussa voi sanoa suoraan, että hallitus olisi kävellyt Salmelaisen yli. Tietysti asia kiistetään.

Asia selvinnee aikanaan, mutta minä olen irtisanoutumisen kannalla.
No tuo nyt on ainakin ainoa virallinen kommentti IFK:n taholta asiaan liittyen. Kaikki muu on silkkaa spekulaatiota ilman minkäänlaisia lähteitä. Eskolalla oli vaihtoehtona myös olla kommentoimatta asiaa, sillä nyt hän kaikesta huolimatta asetti oman uskottavuutensa peliin mikäli joku asianomainen sattuisi joskus myöhemmin asiaa avaamaan.

Kyllä tälläkin palstalla oli aika vahva konsensus viime syksynä, että tämä on Salmelaiselle tulos tai ulos -kausi. Tämä oli aistittavissa myös pelaajahankinnoissa, joihin paloi rahaa melkoisesti. Ajatus siitä, että joukkueessa operoisi päävalmentaja ilman urheilujohtajan hyväksyntää on täysin kestämätön. Edes IFK:ssa ei voida olla näin amatöörejä.
 
Viimeksi muokattu:
Mun mielestä tiedotteen ajankohta puhuu vahvasti irtisanoutumista vastaan. Jos kyse olisi nimenomaan Salmelaisen aloitteesta, olisi näistä aikeista varmasti kuultu aikaisemmin ja asia olisi uutisoitu seuran ja UJ:n toimesta kauden aikana vailla suurempaa draamaa. Nyt uutinen tulee julki jokunen viikko sen jälkeen, kun hallituksen puheenjohtaja on ilmoittanut seuran tarkastelevan riittämätöntä urheilullista menestystä pidemmällä aikavälillä ja tulevan julkisuuteen, kun on jotain tiedotettavaa. Mä laskisin nyt kyllä aika suoraviivaisesti, että Salmelainen ei enää ole nauttinut hallituksen luottamusta ja saanut itse valita, miten päin haluaa seurasta lähteä.
 

burekowski

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Muuttaako tää lopulta mitään? Jos miettii vaikka että Nybari olis jäänyt roolinsa, niin yhtä lailla se olisi paperilla saanut aikaiseksi jengin joka taistelee mestaruudesta. Tomppa sentään voitti sen yhden mestaruuden, vaikka sai vuodesta toiseen arvostelua. Kuka tahansa tohon tulee tilalle niin paskaa tulee lahkeista ja hihoista.
Et onko se menestys koskaan lopulta ollut urheilujohtajasta kiinni?
Tobiaksen rekordi ei kyllä joukkueen sijoitusten perusteella vakuuta.
Jänniä aikoja!
 

Centre Bell

Jäsen
Suosikkijoukkue
Entisaikojen TPS.
Sorry vieraisiin pöytiin huutelu, mutta eikös se Kekäläinen juuri hiljan vapautunut uusiin tehtäviin.
Teillähän on jo aikaisempaa yhteistä historiaa takananne.
 
Suosikkijoukkue
Jokipojat, HIFK, Montreal Canadiens, Liverpool.
Salmelainen teki sitten 'Ahot'. Kärppien ex-utj Aho irtisanoutui viime keväänä pitkälti siksi, että Kärppien hallitus käveli Ahon ylitse päätöksessä Marjamäen jatkon suhteen. Olisikohan tässä samaa taustalla Peltosen kohdalla?
Veikkaisin 99,9%, että Salmelainen ei olisi halunnut jatkoa Peltoselle ja totesi seuralle, että "Highway or my way". Lopputulos, Peltonen jää 2 v. lapulla ja HIFK säilyi sisäsiistinä seurana kun Salmelainen sai reippaan irtisanomisrahan, mutta tarina oli julkisuuteen omaehtoinen ero.

Tätä ennen seuran hallituksen armoton paine, koska jotain täytyi tehdä jo pitkään jatkuneen surkean kilpailullisen menestyksen takia. Näin säilytettiin seuran ja Ville Peltosen kasvot kun Salmelainen uhrautui. Eikä tarvitse olla salaliittoteoreetikko tämän kuvion ymmärtääkseen.
 

Gostisbehere

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philadelphia City of Brotherly Love
En kyllä usko että missään todellisuudessa J. Ruutu ja V. Peltonen mahtuisi samaan organisaatioon.
Otetaan vielä Tomek mukaan valmennukseen.
Eivät nämä herrat mahtuneet viime kesänä edes samaan aikaan erääseen ravintolaan. Jarkko olisi valmis jo hautaamaan menneet mutta Ville ei ole unohtanut sitä syksyistä iltaa Jaffalla
 

Forever#88

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Minusta ei ole olennaista, oliko Salmelainen vai IFK aloitteellinen työsuhteen päättämisessä. Mun mielestä on hyvinkin mahdollista, että Salmelainen on viimeistään talvella ruvennut katselemaan muita hommia. Seuran jättämisestä onkin voitu päästä yksimielisyyteen ihan sopuisasti. Mä kirjoitin tähän ketjuun 30.1.2024 näin (sen jälkeen, kun viikon sisällä O.Salin ja K.Lundell olivat poistuneet IFK:n rosterista):

Mä jopa tässä mietin, onko Salmelainen itsekin pakkaamassa laukkujaan? Mitä hänen masterplanista on jäljellä? Dinot ja ankeuttaja-Peltonen vievät seuraa ihan toiseen suuntaan?
 

Stratman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Koko homma vaikuttaa niin tutulta, että uskon Salmelaisen todellakin irtisanoneen itsensä juurikin siksi, että hän ei saa hoitaa työtään sataprosenttisesti. Tai edes 95%.

Siltä vaikuttaa. Silmänkääntötemppu johdolta ja nyt meidän kaikkien pitäisi sitten iloita tästä "reagoinnista". Onnea tulevaan Salmelaiselle, montaa hyvää pelaajaa meille hankit. Harmi, ettei valmennuspuolella ollut valtuuksia toimia.
 

Dynamo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Riittävästi annettiin aikaa, en tiedä annettiinko todellisia mahdollisuuksia, esim. päävalmentajan valinnassa. Valitettavasti tulokset eivät olleet sitä mitä odotettiin. Hyvä koulu tämä on varmasti Tobiakselle ollut. Nyt opiksi otetut eväät mukaan ja kohti uusia seikkailuja.

Seuraajasta toivon sen verran, että on meriittejä ja kokemusta sen verran, että pystyy laittamaan hallitukselle kovan kovaa vastaan. Samoin vaatimuksena tulee olla se, että esim. valmentaja ei käy neuvotteluja asemastaan hallituksen kanssa, vaan seuraajalla on narut käsissään. En tiedä, kuinka hyvin Tobbarilla on ollut narut käsissään, mutta vaikutelma on ollut se, että on joutunut toisinaan ylikävellyksi/kumileimasimeksi. Hallituksen rooli on valita toimiva johto, ja toimivan johdon pitää hoitaa operatiivinen toiminta. Jos seuraaja ei pysty uskottavasti pitämään tätä rajaa, "merkkaamaan reviiriään", on utj:n kädet liian sidotut, eikä seuran etu ole se, että hallitus sanelee toimivalle johdolle, miten operoidaan. Juuri tämän tähden en halua Seania utj:ksi En usko hänen pystyvän pitämään hallitusta poissa omalta reviiriltään, jos tällainen tilanne tulee. KooJii ilmeisesti laittoi valmentajana kovan kovaa vastaan, eikä perääntynyt. KJ:llä oli asemaa tehdä näin. Salmelaisen seuraajalta odotan samaa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös