Tobias Salmelainen IFK:n urheilujohtajana

  • 1 366 181
  • 8 108

Oliko valinta sopiva?

  • Kyllä

    Ääniä: 115 44,4%
  • Ei

    Ääniä: 37 14,3%
  • En osaa sanoa

    Ääniä: 107 41,3%

  • Äänestäjiä
    259
  • Poll closed .

Bad Bob #42

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Chicago Blackhawks
Mun mielestä Salmelainen olisi nyt nopeella aikataululla saatava vaihtoon. Siellä kuulemani mukaan koitetaan paikkailla, josta ei välttämättä hyvä seuraa. En ymmärrä miten sen annetaan tapahtua. Puretaan mahdollisesti jo olemassaolevia sopimuksia ym .Salmelainen on ottanut kaikesta ”kunnian” niin kantakoon sitten vastuunkin. Se ylimielisyys ei myöskään paranna tilannetta.

Komarovin diilin saisi ainakin purkaa, tai ainakin liksa tulee puolittaa.
 

Dev

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ihan perse edellä puuhun mennään jos tässä nyt Salmelainen vaihdetaan johonkin Bergenheimiin, joka on lähtökohtaisesti samantasoinen kaveri kuin Salmelainen 7 vuotta sitten tullessaan meille. Valmentajat pitää vaihtaa ja sen jälkeen mahdollisesti urheilutoimenjohto.

Itse olen sitä mieltä, että tuo jengi olisi ollut finaalissa tänä vuonna, jos sitä valmentaisi joku kärkikoutsi, jopa jollain keskinkertaisella Pikkaraisella oltaisiin voitu onnistua. Joukkue oli mielestäni hyvin rakennettu, mutta aivan sysipaskasti valmennettu.
 

C2 huutelija

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Ihan perse edellä puuhun mennään jos tässä nyt Salmelainen vaihdetaan johonkin Bergenheimiin, joka on lähtökohtaisesti samantasoinen kaveri kuin Salmelainen 7 vuotta sitten tullessaan meille. Valmentajat pitää vaihtaa ja sen jälkeen mahdollisesti urheilutoimenjohto.

Itse olen sitä mieltä, että tuo jengi olisi ollut finaalissa tänä vuonna, jos sitä valmentaisi joku kärkikoutsi, jopa jollain keskinkertaisella Pikkaraisella oltaisiin voitu onnistua. Joukkue oli mielestäni hyvin rakennettu, mutta aivan sysipaskasti valmennettu.

Tästä täysin samaa mieltä. Jengi oli tänä vuonna tosi kova.

Jäbät pelas jotain ihan puupääkiekkoa, jonka kaikki taktisesti paremmat koutsit klaaras
 

tomechkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Joukkue oli mielestäni hyvin rakennettu, mutta aivan sysipaskasti valmennettu.
Täysin samaa mieltä. Ennen kautta sanoinkin, että kaikki muu kuin finaalissa pelaaminen on epäonnistumista. Joukkueet on Peltosella vs. Pikkarainen parantuneet huomattavasti, peli on vaan ihan helvetisti enemmän sekaisin. Pikkaraisen jengillä sentään näki, että pelissä on joku sovittu tapa jota toteutetaa, Peltosen alaiset ei vieläkään näytä tietävän mitä pitäis tehdä.
 

-Kantor-

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Joukkueessa oli toki hyviä yksilöitä, mutta ei se mikään hyvin rakennettu kokonaisuus ollut. Iäkäs, verkkainen, liian vähän kiekollista taitoa alakerrassa ja maalivahtiosaston kanssa taas riskipeliä. Juniorit karkoitettu muualle. Kyllä nyt saatana kuka tahansa osaa ostaa yksittäisiä ylihintaisia pelaajia kun tarpeeksi isketään rahaa kouraan, mutta se ei lämmitä kun puuttuu pitkän tähtäimen ajattelu sekä kyky nähdä kokonaisuus täysin. Siksi tämä seura ei menesty.

Seitsemän kautta ja resursseihin nähden lopputulos jatkuvasti jossain keskinkertaisen ja ala-arvoisen välimaastossa. Kaudesta toiseen erilaisia valuvikoja ja mikä pahinta - virheistä ei opita. Tämän seuran urheilullinen tila oli jopa Nybarin aikana paremmassa jamassa kuin mitä nyt. Tervehdin ilolla sitä huhua, että Salmelaisen tilalle ollaan hakemassa uutta henkilöä, koska kyllä täällä nyt on pakko jonkinlainen tulosvastuu olla. Peltoseen hirttäytyminen aivan järjettömällä sopimuksella on vain yksi osa kokonaisuutta. Samaan hengenvetoon toki totean, että joku Bergenheim olisi lähinnä allikosta takaisin ojaan -tyylinen liike. Parempaan on pystyttävä tai tämä keskinkertaisuus ja alisuorittaminen vain jatkuu jatkumistaan.
 
Viimeksi muokattu:

Jymäkkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NY Rangers, Ketterä, Saksa (futis), IPV
Olisiko sitten ollut fiksumpaa lyödä 5v sopimus ettei tämmöinen kultakimpale pääse karkaa muualle.
Vähintään. Vakavasti puhuen tuo jatkosoppari oli munattoman Salmelaisen munaton ratkaisu. Peltosen näytöt kahdelta kaudelta olivat heikot, mutta ilmeisesti Ville on ollut halukas jatkamaan, niin Salmelaiselle ollut helppo ja vaivaton ratkaisu hyväksyä tämä uskotellen itselleen jotain hyvin etenevästä projektista.
 

Stratman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Aivan. Jos Bergenheim tulee sisään, sisäsiittoisuudessa siirrytään serkku-leveliltä sisarus-levelille. Jotain rotia nyt tähän touhuun.

Oikeasti ajattelin ensin, että hyvä vaihtoehto siinä mielessä kun ei ole mikään IFK-legenda eikä varsinaisesti edes entinen pelaaja, vaikka se yksi "en gång alltid" episodi olikin joitakin vuosia sitten.

Mutta jos todellakin on näin, että Bergenheimilla on noin läheiset suhteet hallitukseen niin perheelleen menee taas. Eikö ikinä opita vanhoista virheistä?
 
Viimeksi muokattu:

EPK

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Ihan perse edellä puuhun mennään jos tässä nyt Salmelainen vaihdetaan johonkin Bergenheimiin, joka on lähtökohtaisesti samantasoinen kaveri kuin Salmelainen 7 vuotta sitten tullessaan meille. Valmentajat pitää vaihtaa ja sen jälkeen mahdollisesti urheilutoimenjohto.

Itse olen sitä mieltä, että tuo jengi olisi ollut finaalissa tänä vuonna, jos sitä valmentaisi joku kärkikoutsi, jopa jollain keskinkertaisella Pikkaraisella oltaisiin voitu onnistua. Joukkue oli mielestäni hyvin rakennettu, mutta aivan sysipaskasti valmennettu.
Aikalailla samaa mieltä, varsinkin jos Salmelainen ei ole Peltosta valinnut eikä tehnyt jatkosopimusta.

Mietin jopa sellaista, että Salmelainen voisi hyötyä siitä että hänellä olisi työpari jonka kanssa tekisi työtä tiiviisti yhdessä. Se voi olla pelaajatarkkailija jolla on jotain listätehtäviä, jotka liittyy urheilujohtamiseen. Kuitenkin yksin uj:lla aika iso pala kakkua, varsinkin jos halutaan olla suurseura ja saada junnuputkikin toimimaan. Monesti tuntuu, että jos tiettyjä vaikeita päätöksiä voi tehdä yhdessä jonkun kanssa, tulee arvioitua ja analysoitua paremmin ja tehtyä parempia päätöksiä pitkässä juoksussa. U16, U18, Kollit ja Edarit niin onhan tuossa hommaa + kaikki pieni ylimääräinen säätö. Salmelainen + laadukas työpari joka hoitaa pelaajatarkkailua niin olisi hyvä kombo mielestäni.
 

Mojo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Buli
Oli kovia nimiä ja varmasti oikea ammattivalmentaja olisi vienyt jengin pidemmälle, mutta mua häiritsee todella paljon, kun kaikki jatkuvuus, jonka päälle rakentaa tulevaisuutta, on tuhottu. Sisään on naarattu vanhaa ja vielä vanhempaa ukkoa ja nuoret eteenpäin pyrkivät pelaajat puuttuvat kokonaan Kaskimäkeä sekä Kiviharjua lukuun ottamatta. Helvetin kallis tapa rakentaa joukkuetta kaudesta toiseen näiden kalliiden veteraanien varaan, joista ei kuitenkaan ole pitkäaikaista hyötyä ja osasta ei edes lyhytaikaista. Ei vaan tule onnistumaan tällä reseptillä menestyvän joukkueen kasaaminen, ainoastaan joku yksittäinen suonenvetokausi olisi mahdollinen kaikkien osasten loksahtaessa kohdalleen samaan aikaan ja senkään toteutumiseen ei voi kovinkaan kummoisia kertoimia antaa, kun josssain vaiheessa huomataan kuitenkin veneessä oleva reikä etu- tai takapäässä.

Vastuulliset vaihtoon, ammattilaiset tilalle ja silloin olisi lupa odottaa jotain positiivista tämän jatkuvan taaperruksen sijaan. SW:n ja Kojon kaudet olivat hienoja lopputulokseltaankin, mutta niidenkin perintö tuhottiin alta aikayksikön, kun palattiin perinteiseen HIFK:n tapaan toimia, koska osataan itse kaikki niin helvetin paljon paremmin kuin ulkopuolelta tulevat tekijät. Ja vitut, ei todellakaan osata ja jokainen näkee sen ihan omilla silmillä.
 

Stratman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Komarovin diilin saisi ainakin purkaa, tai ainakin liksa tulee puolittaa.

Isompi putsaus ei olisi haitaksi. Ikämiehistä Komarov, Hovinen, Lehterä, Melart, Åsten ja muista Ikonen, Tallberg, Seppälä, Väänänen noin alkajaisiksi. Taponen voisi jatkaa kakkosveskarina.

Todettakoon kuitenkin että millään pelaajasopimuksilla ei ole mitään merkitystä ellei valmennusta vaihdeta.
 

redzel777

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Oli kovia nimiä ja varmasti oikea ammattivalmentaja olisi vienyt jengin pidemmälle, mutta mua häiritsee todella paljon, kun kaikki jatkuvuus, jonka päälle rakentaa tulevaisuutta, on tuhottu. Sisään on naarattu vanhaa ja vielä vanhempaa ukkoa ja nuoret eteenpäin pyrkivät pelaajat puuttuvat kokonaan Kaskimäkeä sekä Kiviharjua lukuun ottamatta. Helvetin kallis tapa rakentaa joukkuetta kaudesta toiseen näiden kalliiden veteraanien varaan, joista ei kuitenkaan ole pitkäaikaista hyötyä ja osasta ei edes lyhytaikaista. Ei vaan tule onnistumaan tällä reseptillä menestyvän joukkueen kasaaminen, ainoastaan joku yksittäinen suonenvetokausi olisi mahdollinen kaikkien osasten loksahtaessa kohdalleen samaan aikaan ja senkään toteutumiseen ei voi kovinkaan kummoisia kertoimia antaa, kun josssain vaiheessa huomataan kuitenkin veneessä oleva reikä etu- tai takapäässä.
Nimenomaan tämä! Varsinkin kun herra Salmelaisen suusta strategiana oli kasvattaa omia junnuja lähtevien paikalle. Ei ole paljoa näkynyt. Nyt on nähty miten kaiken nähneet ja kokeneet pystyy, viime vuosina monella hyvin menestyneellä joukkueella on ollut huomattavasti enemmän junnuja rosterissa mitä meillä.

Salmelainen puhui yhtä ja teki toista ja tässä näemme lopputuloksen.
 

TheSirPena

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pentti Matikainen
Vai että Salmelaisesta Bergenheimiin? :D Jos tämä toteutuisi, rapisisi seurasta viimeisetkin uskottavuuden rippeet, jos siitä nyt on enää mitään jäljellä. Ei helvetti.. Toisaalta Bergenheimin palkkaaminen Tobbarin tilalle olisi ihan loogista jatkumoa tälle paskalle.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Muistatteko viime vuonna, kun Sasha Huttunen huhuili, että Salmelainen olisi ollut lähdössä jo viime kauden jälkeen? Entäpä, jos itse "tieto" pitikin paikkaansa, se vain koski tätä kautta? "Luotettavilta tietolähteiltä" vain unohtui kaikessa kiireessä yksi olennainen asia, eli ajankohta?

Katsoin Tobbarin ennen viime kauden pronssiottelua antaman pitkän haastattelun:


Olen kelaillut tätä jo aiemmin, mutta katsottuani nyt tämän haastattelun uudelleen, pidän todennäköisenä, että Salmelainen on lähdössä. Suunnitellusti ja omasta aloitteestaan. Nämä ajatukseni eivät perustu mihinkään faktaan eikä edes huhuihin, vaan on puhtaasti omaa mutuiluani. Tämän joukkueen piti olla The Joukkue, joka sen Kannun vihdoin meille tuo, mutta toisin kävi. Tätä ajatustani tukee joukkueen ikärakenne ja profiili muutenkin sekä joukkueeseen käytetyt eurot. Kokeneen joukkueen piti olla nimenomaan keväällä kovassa iskussa, koska silloin on aina jäänyt vähän vajaaksi. Komarovillekaan ei ollut oikeasti varsinaista tarvetta, mutta hänet hankittiin silti ja hänen piti varmaan olla se vihoviimeinen kirsikka kakun päälle. Toisin kävi.

Tässä mun hajatelmassani Salmelainen on kuitenkin kasannut vielä ensi kauden joukkueen yhdessä Peltosen kanssa Peltoselle valmennustiimeineen, jonka jälkeen hänen seuraajansa hyppää puikkoihin. Ja koska kaikki on ollut seurajohdon tiedossa jo pidemmän aikaa, erilaisia asioita on pystytty järjestämään täysin tutkan ulkopuolella eikä mitään huhuja ole päässyt syntymään.

Kun tätä tilannetta katsoo ulkopuolelta, näyttää siltä, että mikäli sattuisin osumaan lähellekään oikeaa, kukaan ei lähde ovet paukkuen eikä mitään suurta draamaa kulisseissa käydä. Kilsat vain tulivat Tobbarin osalta nyt täyteen. HIFK:n urheilujohtajan paikka on todella paineinen pesti ja jos sen meinaa kunnialla tunnollisesti hoitaa, se vie ihmiseltä paljon. Tobias Salmelainen on ahkera, tunnollinen ja suoraselkäinen, joten työ on varmasti vaatinut veronsa. Palautetta tulee jatkuvasti ja vaikka olisi miten kovapäinen tyyppi, kyllä se silti vie energiaa. Varmasti itse työ myös antaa paljon ja palkinto onnistuttaessa on ihan valtavan suuri, mutta kyllä itse sen työn päälle tulee niin paljon muutakin, että en ole koskaan osannut nähdä HIFK:n UJ:n pestiä minään eläkevirkana. En esimerkiksi pysty näkemään itseäni UJ:n duunissa Helsingin IFK:ssa. Olisin varmasti sortunut jo ajat sitten peruuttamattomiin ylilyönteihin. Ihmisillä on muutakin elämää kuin työ ja tämä duuni syö varmasti myös paljon vapaa-aikaa, kun aina pitää olla tavattavissa. Ei sitä jatkuvaa painetta tunnollinen ihminen loputtomasti kestä ilman, että se näkyy myös siviilielämässä. Ja mä puhun nyt nimenomaan HIFK:n UJ:n pestistä, en minkä tahansa seuran UJ:n pestistä, koska väitän, että esim. Kultanen saa Kouvolassa tehdä hommiaan paljon enemmän rauhassa kuin Salmelainen HIFK:ssa. Vaikka sinänsä itse työ varmaan pääosin samanlaista onkin.

Jotenkin Eskolan lausunnoista saa kuvan, että muutoksia on kyllä tulossa, mutta ne ovat olleet jo pidempään seuran tiedossa. Vielä vain ei kommentoida asioita sen tarkemmin, vaan pitäydytään aiemmissa suunnitelmissa. Ja jos Salmelainen on lähdössä ja kun se on ollut seuran tiedossa jo pidemmän aikaa, Villen jatkosopimus näyttäytyykin paljon loogisempana. Valmentajaa ja UJ:tä kun ei ole viisasta vaihtaa samaan aikaan. Ville pystyy tiimeineen jatkamaan töitä joukkueen parissa aivan normaalisti eikä muutokset näy pelaajien arkeen juuri mitenkään. Ja tällä on iso arvo, joka toivottavasti näkyy lopulta myös meille faneille.

Mutta, kuten sanottua, nämä ovat mun omia ajatuksiani, eivätkä ne perustu mihinkään sisäpiiritietoon. Voi olla, että olen ihan totaalisen väärässä, mutta kerrankos sitä :).
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
HIFK
Bergenheimissä hyvää nimi ja habitus. On tänne vähemmilläkin näytöillä avainpaikoille henkilöitä palkattu.

Onko jokin media muuten jo saanut Tobleronen koottuja selityksiä viime kaudesta?
 

MHPeg

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Bergenheimissä hyvää nimi ja habitus. On tänne vähemmilläkin näytöillä avainpaikoille henkilöitä palkattu.

Onko jokin media muuten jo saanut Tobleronen koottuja selityksiä viime kaudesta?
Ei ole Tobbari medialle antanut mitään kommentteja. Sellaista ryöpytystä on viimeajat olleet. Eskolahan tavallaan ylikäveli Tobbarin esimiehenä tilanteessa ja antoi sen haastattelunsa.
 

Keskikalja

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, CHICAGO BLACKHAWKS, Liverpool, Real Madrid
Ei ole Tobbari medialle antanut mitään kommentteja. Sellaista ryöpytystä on viimeajat olleet. Eskolahan tavallaan ylikäveli Tobbarin esimiehenä tilanteessa ja antoi sen haastattelunsa.

Eli Tobbari meni ja sulki kaihtimensa. Turha luulo et aukeaa ihan heti.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös