Tobias Salmelainen HIFK:n urheilujohtajana

  • 1 388 141
  • 8 211

Oliko valinta sopiva?

  • Kyllä

    Ääniä: 115 44,4%
  • Ei

    Ääniä: 37 14,3%
  • En osaa sanoa

    Ääniä: 107 41,3%

  • Äänestäjiä
    259
  • Poll closed .
J

Just-Ice-Hockey

@Postinjakaja saahan Turunen ja O'Neill sitä kunnon tarjousta odottaa, niitä tarjoajia ei vaan enää juurikaan ole markkinoilla. Sveitsistä saattaa joku löytyä (sikäli mikäli siellä on siirtoraja vielä auki), sen jälkeen tulevatkin jo liigajengit, kiitos sijainnin ja sarjan tason.

Rahasta puhuttaessa mä puhun aidasta ja sinä sen seipäästä tai toisinpäin. Siinä missä sinä puhut liigajoukkueiden houkuttelevuudesta, minä puhun niiden keskinäisestä kilpailuasetelmasta. Yksikään liigaseura ei pysty rakentamaan taloudellisesti kannatavaa pakettia kenellekään jokeripelaajalle, vaan taloudellisesti heidän kaikkien kannattaa jäädä kotiin syömään lihapullia ja räkimään kattoon. Toisaalta sama oli varmasti Marjamäen kohdalla ja hän silti valitsi tehdä työtä.

Mun pointti on se, että yksikään liigajoukkue ei saa kilpailuetua suhteessa toiseen pinkalla, vaan joukkueesta pitää tehdä houkutteleva muilla keinoilla. Tässä keinovalikoimassa IFK:n isoimpia valtteja lienevät sijainti ja organisaation erinomainen maine. Muillakin organisaatioilla voi olla hyvä maine, mutta sijainti on kaikilla huonompi. Valmentaja voi yksittäisen pelaajan kohdalla olla se merkitsevä tekijä, mutta mun on vaikea uskoa Ville Peltosen toimivan karkoitteena.
 

massaonvoimaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
@Postinjakaja saahan Turunen ja O'Neill sitä kunnon tarjousta odottaa, niitä tarjoajia ei vaan enää juurikaan ole markkinoilla. Sveitsistä saattaa joku löytyä (sikäli mikäli siellä on siirtoraja vielä auki), sen jälkeen tulevatkin jo liigajengit, kiitos sijainnin ja sarjan tason.
Sen verran kommenttia, että ONeill on sen tason pelaaja, että Sveitsissä uskon tehtävän tilaa jos vain mies on mitenkään järjellisesti saatavilla. Tästä huolimatta olen yllättynyt jos ei Suomeen ja teille päädy. Vaihtoehto kaksi on olla perheen ja vastasyntyneen kanssa ja palata syksyllä askiin.
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Olisin myös kovin yllättynyt jos Nelli yleensä jossain pelaa, niin se on teillä.

Kannattaa vähän maksaakin, on (oli) Jokereiden tärkein pelaaja. Huikea jamppa.
 

Target

Jäsen
Suosikkijoukkue
Löytyy
Moni miettii sitä hinnoitteleeko pelaajat itsensä ulos, niin tuskin. MM-kisat, kotikisat, tulossa. Jos nyt keskittyy pleikkariin ja Levin altaaseen, niin turha odotella Jukan soittoa. Tämä todennäköisesti syynä esim. Stretsi ->Ilves.
 
J

Just-Ice-Hockey

Nyt on kyllä Salmelainen mielenkiintoisella vedenjakajalla. Joukkuetta on tässä kohtaa pakko vahvistaa Jokereista vapautuneilla pelaajilla, koska muutkin ovat niin tehneet. Jos Tobias nyt tulee julkisuuteen kertoaaman, että ei ole rahaa ja luotetaan omiin pelaajiin valtaosan kannattajien viha on taattu, itseni mukaanlukien. Toisaalta jos nyt hankkii Jokereista ne isoimmat nimet, on asema huippu-urheilujohtajana fanien silmissä (itseni mukaanlukien) sementoitu ainakin pariksi vuodeksi, siitä riippumatta kuinka joukkue lopulta menestyy.
 

Neely

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Kings ,Englanti, Blaugrana&C.D. Santa Clara
Tobias, saa suorittaa.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kovaa kalaa nappaa…

Toisaalta, kotiutti vasta ns. pakolliset.

En halua olla kiittämätön, enkä olekaan, mutta mulla on kutina, että Salmelainen ei ole heti lopettamassa, kun nyt pääsi vauhtiin. Lopputulosta ei voi ennustaa, mutta eiköhän tuo kaikkensa yritä. Toki omaa myös psykologista silmää, joten yhtään ”huvin vuoksi”-hakua on tuskin tulossa.
 

Postinjakaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK.
Toisaalta, kotiutti vasta ns. pakolliset.

En halua olla kiittämätön, enkä olekaan, mutta mulla on kutina, että Salmelainen ei ole heti lopettamassa, kun nyt pääsi vauhtiin. Lopputulosta ei voi ennustaa, mutta eiköhän tuo kaikkensa yritä. Toki omaa myös psykologista silmää, joten yhtään ”huvin vuoksi”-hakua on tuskin tulossa.

Et ole välttämättä väärässä.

Kyllä tässä whatsupissa nyt kiertää, että jotain kalaa yrittää vielä saada koukkuun. Se riittääkö rahat taistella jonkun Sveitsin kanssa on eri asia.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: BOL

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Toisaalta, kotiutti vasta ns. pakolliset.

En halua olla kiittämätön, enkä olekaan, mutta mulla on kutina, että Salmelainen ei ole heti lopettamassa, kun nyt pääsi vauhtiin. Lopputulosta ei voi ennustaa, mutta eiköhän tuo kaikkensa yritä. Toki omaa myös psykologista silmää, joten yhtään ”huvin vuoksi”-hakua on tuskin tulossa.
Lindbäck ja Nelli, riittääkö sitten?

Noi olisi ainakin omissa toiveissa. Tai no, vielä Lindbohmi kaupan päälle?

Olisi Villellä duunia kentällisten kokoamisessa.
 

McBean

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Bruins, Noutajat, Scarborough FC
En halua olla kiittämätön, enkä olekaan, mutta mulla on kutina, että Salmelainen ei ole heti lopettamassa, kun nyt pääsi vauhtiin.
Tässä kannattaa myös seurata miten Jokerit vapauttaa pelaajia.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: BOL

Hattu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Lindbäck ja Nelli, riittääkö sitten?

Noi olisi ainakin omissa toiveissa. Tai no, vielä Lindbohmi kaupan päälle?

Olisi Villellä duunia kentällisten kokoamisessa.

Jos vaihtoehtoina on O’Neill, tai Lindbäck ja Lindbohm, niin otan jälkimmäisen vaihtoehdon.

Hyökkäykseenhän tuo joukkue ei pelaajia enää tarvitsisi, mutta jos kaikki edellämainitut ovat saatavilla, niin ehdottomasti vaan kundit sisään niin pääsevät vielä elämänsä aikana kokemaan miltä tuntuu olla osa Suomen suurinta urheilubrändiä.

No, leikki leikkinä. Pääasia, että pääsevät vielä pelaamaan!
 

Metukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Hyökkäys ja puolustus on ainakin lukumääräisesti kunnossa, mutta nyt Tobbe se veskari vielä!
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: WPK

Hattu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
päästä.
 

Postinjakaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK.
@Postinjakaja saahan Turunen ja O'Neill sitä kunnon tarjousta odottaa, niitä tarjoajia ei vaan enää juurikaan ole markkinoilla. Sveitsistä saattaa joku löytyä (sikäli mikäli siellä on siirtoraja vielä auki), sen jälkeen tulevatkin jo liigajengit, kiitos sijainnin ja sarjan tason.

Rahasta puhuttaessa mä puhun aidasta ja sinä sen seipäästä tai toisinpäin. Siinä missä sinä puhut liigajoukkueiden houkuttelevuudesta, minä puhun niiden keskinäisestä kilpailuasetelmasta. Yksikään liigaseura ei pysty rakentamaan taloudellisesti kannatavaa pakettia kenellekään jokeripelaajalle, vaan taloudellisesti heidän kaikkien kannattaa jäädä kotiin syömään lihapullia ja räkimään kattoon. Toisaalta sama oli varmasti Marjamäen kohdalla ja hän silti valitsi tehdä työtä.

Mun pointti on se, että yksikään liigajoukkue ei saa kilpailuetua suhteessa toiseen pinkalla, vaan joukkueesta pitää tehdä houkutteleva muilla keinoilla. Tässä keinovalikoimassa IFK:n isoimpia valtteja lienevät sijainti ja organisaation erinomainen maine. Muillakin organisaatioilla voi olla hyvä maine, mutta sijainti on kaikilla huonompi. Valmentaja voi yksittäisen pelaajan kohdalla olla se merkitsevä tekijä, mutta mun on vaikea uskoa Ville Peltosen toimivan karkoitteena.

Musta puhuttiin samasta asiasta, mutta olin ehkä epäselvä.

En ole kanssasi mistään eri mieltä vaan oikeasti vain siitä, että jollakin pelaajalla (esim. O'Neil) halu päästä pelaamaan ja antamaan näyttöjä MM-kisoihin ei ole niin kova kuin vaikka Turusella ja Pakarisella.

Verotiedoista laskettuna O'Neilin palkka on siis n. 120 loppukaudelta. Olen aika varma, että pelaaja ei vain kisailun vuoksi luovu tuosta summasta täysimääräisesti. Eli oletan, että tarjouksen pitää olla tarpeeksi lähellä ennen kuin suostuu luopumaan summasta. Eli jos IFK on tarjonnut 30k loppukaudesta, niin se ei välttämättä ole O'Neilille tarpeeksi.

Jos IFK on tarjonnut 60k, niin se voi jo olla tarpeeksi.
 

Senior

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Varsinkin nyt korona-aikana on hyvä muistaa, ihan aikuisten oikeasti, yksi erittäin rajaava asia kesken kauden hankinnoissa. Lausutaan "raha". Jo nyt sainatut nimet ovat todella kova saavutus.
 

McBean

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Bruins, Noutajat, Scarborough FC
Lausutaan "raha". Jo nyt sainatut nimet ovat todella kova saavutus.

Tästä tuli mieleen, että vaikka Gardiner kovq pelimies onkin, niin vuokraus tapahtui pakkoraosta johtuen vähän huonoon aikaan. Toki Narrien tilanne oli tuolloin täysin hämärän peitossa.
 
J

Just-Ice-Hockey

Musta puhuttiin samasta asiasta, mutta olin ehkä epäselvä.

En ole kanssasi mistään eri mieltä vaan oikeasti vain siitä, että jollakin pelaajalla (esim. O'Neil) halu päästä pelaamaan ja antamaan näyttöjä MM-kisoihin ei ole niin kova kuin vaikka Turusella ja Pakarisella.

Verotiedoista laskettuna O'Neilin palkka on siis n. 120 loppukaudelta. Olen aika varma, että pelaaja ei vain kisailun vuoksi luovu tuosta summasta täysimääräisesti. Eli oletan, että tarjouksen pitää olla tarpeeksi lähellä ennen kuin suostuu luopumaan summasta. Eli jos IFK on tarjonnut 30k loppukaudesta, niin se ei välttämättä ole O'Neilille tarpeeksi.

Jos IFK on tarjonnut 60k, niin se voi jo olla tarpeeksi.

Niin, pelaajien haluja on sinänsä turha arvailla, kun emme tiedä mitä kukakin heistä arvottaa. Mikä kenellekin on tarpeeksi siihen, että muutama kymppi ei ole mitään, se tässä kai se kysymys osaltaan on. Mutta edelleen me kyllä puhumme eri asiasta, minä puhun seurojen välisestä kilpailusta (IFK vs. Kärpät) ja sinä puhut neuvotteluista seuran ja pelaajan välillä (IFK & O'Neill). Henkilökohtaisesti olen melko varma, että tuo esiin nostamasi 30 k€ ei ole O'Neillin, eikä toisaalta myöskään IFK:n osalta, deal breaker.
 

Mojo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Buli
Oli se Tobbari hereillä silloin kun pitikin. Loistavia työkaluja loppukaudeksi ja materiaalista ei jää menestys kiinni. Katsellaan sitä patsasta sitten viimeisen finaalin jälkeen, mutta rakennusmateriaalit on hyvä varata ajoissa. Ihan hyvin noi nakitkin on näköjään pakastimessa säilyneet mitä nyt äsken vilkaisin.
 

Postinjakaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK.
Niin, pelaajien haluja on sinänsä turha arvailla, kun emme tiedä mitä kukakin heistä arvottaa. Mikä kenellekin on tarpeeksi siihen, että muutama kymppi ei ole mitään, se tässä kai se kysymys osaltaan on. Mutta edelleen me kyllä puhumme eri asiasta, minä puhun seurojen välisestä kilpailusta (IFK vs. Kärpät) ja sinä puhut neuvotteluista seuran ja pelaajan välillä (IFK & O'Neill). Henkilökohtaisesti olen melko varma, että tuo esiin nostamasi 30 k€ ei ole O'Neillin, eikä toisaalta myöskään IFK:n osalta, deal breaker.

Selvennän. En ole eri mieltä sinun kanssasi oikein mistään. Erityisesti siitä, etteikö Stadin sijainti ole oleellinen juurikin O'Neilille ja todennäköisesti kaikille Jokerit-pelaajille.

Toisin sanoen, aikaisemmin mainitsemani "Takamatka" ei välttämättä pitänyt paikkaansa. Voi olla, että Marjamäki itsekin tiesi, ettei O'Neil ole lähdössä Stadista mihinkään lapsen takia eikä edes kysynyt tätä mukaan.

Se 30k voi olla deal breaker IFKn osalta, jos Valtanen on laskenut että tältä kaudelta on tulossa satoja tuhansia tappiota ellei mennä finaaleihin. Ja hankinnat eivät kuitenkaan takaa finaaleja, joten jokainen nyt sijoitettu sentti sisältää ison riskin.

Ja ei kait se O'Neil mikään monimiljonääri ole? Ei ole viime aikoina pelannut NHLssä vaan kovan verotuksen Suomessa. Voisin luulla, että jos tienaa n. 100 000 vähemmän seuraavan kahden kuukauden ajalta, niin pistää miettimään. Sen kahden kuukauden aikana kun voi myös loukkaantua pahasti ja sössiä ensi kauden sopparineuvottelut.
 
J

Just-Ice-Hockey

@Postinjakaja minä en tiedä O'Neillin kohdalla mikä hänen taloudellinen tilanteensa on. Mun mielestä on kuitenkin ihan hölmöä miettiä, kuinka paljon hän on valmis tinkinään palkastaan, koska se on joka tapauksessa kymmeniä prosentteja kotona istumiseen verrattuna. Mun mielestä on paljon mielekkäämpää miettiä niitä seikkoja, jotka tekevät eroja joukkueiden välille, kuin niitä jotka eivät tee.

Jokainen pelaaja tekee itsenäisen ratkaisun tietysti, mutta kyllähän nuo pelaajat isolta osin vaikuttaisivat olevansa valmiita tinkimään tuloistaan, jotta saavat pelata. Tässä kohtaa on toki huomioitava se, että kukaanhan ei tiedä mitä sopimusten purun yhteydessä on sovittu. Vain se tiedetään varmuudella, että liigaseurat ovat Jokereita huonompia palkanmaksajia ja, että Jokerit ovat ilmoittaneet maksavansa pelaajille palkan, jos nämä eivät pelaa muualla.

Mitä taas tulee tuohon 30k€, se on siinä määrin pieni summa, että se ei ole, eikä saa olla O'Neillin kohdalla deal breaker. On täällä ennenkin pelaajia hankittu ja potkittu pihalle sponsoreiden avustuksella/vaatimuksesta.
 
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Ja ei kait se O'Neil mikään monimiljonääri ole? Ei ole viime aikoina pelannut NHLssä vaan kovan verotuksen Suomessa. Voisin luulla, että jos tienaa n. 100 000 vähemmän seuraavan kahden kuukauden ajalta, niin pistää miettimään. Sen kahden kuukauden aikana kun voi myös loukkaantua pahasti ja sössiä ensi kauden sopparineuvottelut.

Ei varmaan mikään monimiljonääri ole, mutta voisi kuvitella, että haluaa mielummin pelata kuin treenata yksikään kevään. Ja mitä nyt olen kuullut, niin O´Neill diggailee stadia niin sanotusti ihan kybällä, lapsi juuri syntynyt jne, joten kiinnostaako lähteä vaikka Sveitsiin tai edes Ouluun? Joka tapauksessa O´Neill on iso riski IFK:lle tässä taloustilanteessa, mutta olisin valmis sen riskin ottamaan. O´Neill on sen tason pelimies, että voi olla se "mestaruuden tekijä", kuten vaikkapa Vladimir Machulda oli narreissa keväällä 2002. Toki Pakarinen ja Turunenkin ovat tällaisia pelaajia, mutta O´Neill vielä pari napsua kovempi.

En ole erityisen pettynyt kyllä, jos O´Neill menee vaikkapa sitten Sveitsiin, mutta jos lipsahtaa vaikkapa Kärppiin, niin sitten vituttaa ja synkästi.

Salmelaisen ketjussa kun ollaan, niin sanotaan nyt, että Tobbari hoiti homman. Olisin ollut todella pettynyt, jos ei olisi tullut ketään, mutta nyt tuli absurdin kovia nimiä vielä tässä vaiheessa hyökkäykseen, joita ei luonnollisesti normaalissa tilanteessa olisi ollut mahdollista saada. Sen lisäksi, että nyt saadaan veretseisauttavan kova hyökkäys kasaan, niin myös sen todennäköisyys kasvoi merkittävästi, ettei jouduta kertaakaan pelaamaan enää tällä kaudella vajaalla miehistöllä ainakaan hyökkäyksen osalta ja jo pelkästään se on valtavan iso asia.

Mutta ei tässä oikein lakkia voi ilmaan heittää siitä syystä, että tämä karkkikauppa aukesi hyvin surullisten ja traagisten syiden takia.
 

Pate44

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, QPR, Leicester
Kyllähän Tobias on pelannut tässä varman päälle ja hyvä niin.
Tiedetään Turusen ja Paajasen yhteinen toimiva historia myös IFK-paidassa. Tiedetään Pakarisen IFK-sydän ja vahva joukkueelle pelaaminen sekä historia IFK:ssa. Eivät riko joukkuehenkeä eikä tule mitään ikäviä yllätyksiä.

Salomäki ja Gardiner on varmaan sovittu ennen Jokereiden loppua ja olivat siinä tilanteessa erinomaisia hakuja.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös