Tobias Salmelainen IFK:n urheilujohtajana

  • 1 369 882
  • 8 110

Oliko valinta sopiva?

  • Kyllä

    Ääniä: 115 44,4%
  • Ei

    Ääniä: 37 14,3%
  • En osaa sanoa

    Ääniä: 107 41,3%

  • Äänestäjiä
    259
  • Poll closed .

Warrington

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mielestäni IFK:n valmentajat eivät ole olleet kuin edellisen mestaruutenne aikana parhaita, joita on ollut hankittavissa (puhun siis 2000-luvusta). Kaikki parhaat eivät tietenkään ole juuri sillä(tällä) hetkellä saatavissa, Manner nyt, ehkäpä Kivi, Marjamäki tai Jukka Jalonen. Ihmettelen - edelleen, että miksei huippuvalmentajaa ylipäätään oikeastaan minään vuonna saada IFK:n puikkoihin?

Tämä on hyvä kysymys. 2010-luvun päävalmentaja valinnat eivät ole todellakaan menneet nappiin. Ennen Stögöä pyöritettiin ihan karseata karusellia jossa kyydissä kävi Soppaa (pakkorako kiitos Petun), Summasta ja Rindelliä. Stögö oli paperilla huippuvalmentaja, tai vähintäänkin erittäin lupaava ja potentiaalinen huippuvalmentaja. Hänen jälkeen tuli Selin, joka taas on enemmänkin ihan hyvä - hyvä valmentaja, mutta ei kuitenkaan Mannereiden tai taktisella puolella edes Rautakorven tai ehkä Pennasenkaan tasoa. Nämä puhtaasti omia mielipiteitäni. Monella varmasti lentää oksennus jo pelkästä sanasta Rautakorpi, mutta minusta kyseessä edelleen taktisesti Liigan parhaita koutseja, ihmisjohtajana ei kuulopuheiden perusteella ole ihan parasta A-luokkaa.

Mielestäni IFK:n valmentajat eivät ole olleet kuin edellisen mestaruutenne aikana parhaita, joita on ollut hankittavissa (puhun siis 2000-luvusta). Kaikki parhaat eivät tietenkään ole juuri sillä(tällä) hetkellä saatavissa, Manner nyt, ehkäpä Kivi, Marjamäki tai Jukka Jalonen. Ihmettelen - edelleen, että miksei huippuvalmentajaa ylipäätään oikeastaan minään vuonna saada IFK:n puikkoihin?

Kärpät otti ajoissa potentiaalisen Marjamäen, ja siihen rinnalle Mannerin, Tapparalla oli ollut jo pitkään Rautakorpi, jonka vierellä kasvoi Tapola, ja molemmat seurat saivat / saavat nauttia näiden tandemien hedelmiä edelleen, mutta IFK ei tällaisia tandemeita ole onnistunut syystä tai toisesta saamaan. Kojo & Peltonen -kaksikko se mikä IFK:n olisi pitänyt saada, tällöin Peltonen olisi voinut mahdollisesti jatkaa Kojon projektia eteenpäin. Karri Kivi yksi sellaisista jonka haluaisin nähdä meidän penkin takana, miksi ei ole jo nähty, vaikea sanoa.

Kun kerran hyvien valmentajien naarauksessa onnistuu Kärpät ja Tapparakin, niin mikä on se syy/syyt, että noin ei käy IFK:ssa? Osaamaton johto, osaamaton UTJ vai molemmat?

Mahdoton sanoa miksi ei ole saatu. Edellinen UTJ oli kiistatta osaamaton tai laiska, tai molempia. Nykyistä UTJ:tä en ala vielä heittämään bussin alle, vaikka virheitä on kiistatta tehnyt. Anyways, Kärpät haistoi hyvin Marjamäen potentiaalin, ja tuloksena kaksi mestaruutta. Tappara tiesi Rautakorven kattavan työkalupakin, ja tietyllä tapaa Rautakorpi oli aivan järjettömän iso pelastaja tuuliajolla olleelle Tapparalle.

Jos Rautakorpi ei olisi tullut laittamaan turbulenssissa ollutta Tapparaa 12-13 kaudelle kuntoon, niin kenethän Tappara olisi pestannut? Tuohon aikaan Tapparalla ei ollut nykyisen kaltaista imua, koska seura oli ollut lievässä turbulenssissa. Toki voi olla että olisivat pestanneet huippukoutsin, mutta voi myös olla että heidänkin lähihistoria olisi aika erilainen ilman Jukkaa. Siinä mielessä voidaan todellakin puhua messiaasta, jonka rinnalla kypsyi messias 2.0 joka toi ne mestaruudet. IFK:n messias olisi Törmäsen jälkeen voinut olla Kari Jalonen, mutta hän on kerran punaisissa mestaruuden voittanut, ja voi olla että ulkomaiden haasteet kiinnostaa yksinkertaisesti enemmän. Kojo ei ole tainnut Kärpistä lähdön jälkeen kertaakaan palata ''rikospaikalle''. Käynyt seurasta toiseen laittamassa urheilupuolta kuntoon, ja vaihtanut seuraavaan.
 
Viimeksi muokattu:

Warrington

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mutta mua alkaa hiljalleen vituttaa se, että kun jengi ei enää osaa purkaa vitutustaan tähän meidän yhteiseen alkkisfaijaan, niin sitten ruvetaan haukkumaan toisiamme. Kaikkia varmaan vituttaa seuran toiminta tavalla tai toisella tällä hetkellä. Mutta jos jotakuta vituttaa enemmän tai vähemmän, tai vaikka eri tavalla, niin pitääkö tässä nyt jotain sisällissotaa ruveta virittelemään fanien kesken? Ei se tee kenestäkään huonompaa tai parempaa fania, jos kokee että kaikki on paskaa, tai jos kokee että lasi on taas täytetty ja tästä on suunta vain ylöspäin. Eri mieltä saa olla, mutta sivistyneestikin voi käyttäytyä. Vittu.

Tästä olen ihan samaa mieltä, eikä tuo aamuinen tekstini paskaämpäreineen ollut kovin rakentava. Heitin haisevia silakoita sitä siipeä kohti, joka leimaa täällä käyttäjiä tyytyväisiksi ja syyllisiksi IFK:n toimintaan, koska nuo syytökset on ihan helvetin naurettavia. Tästä eteenpäin voitaisiin mennä enemmän yhtenä rintamana, ei leimata ketään yhtään miksikään, ja kannatetaan kukin tyylillään. Samassa veneessä tässä lopulta ollaan, ja varmasti kaikkia vituttaa IFK:n historia perseilyineen. Kriittistä tekstiä ehdottomasti tarvitaan, ja on hyvä että ylivuotavalle pessimismille ja negatiivisuudelle on myös pieni oppositio, joka näkee IFK:n tilanteessa jotain valon pilkahduksiakin. Joskus. Ehkä. E: Ja tietynlainen pessimistämäinen ja ironinen teksti IFK:ta koskien on parhaimmillaan jopa todella viihdyttävää luettavaa.

Tällä hetkellä mua vituttaa Salmelaista enemmän tämä pelillinen kurimus. Valmennuksen ja pelaajien on katkaistava tämä kierre ASAP. Ainoana tekosyynä ei kelpaa mitkään tiedotteet tai rosterin puutteet, kun otetaan turpaa kirjaimellisesti kaikilta. Viikonloppuna ''ihan ok'' vastus kahteen kertaa. Pahimmassa tapauksessa haarat levällään molemmissa matseissa ja kriisi jatkuu, tai sitten saadaan edes haastettua ja toisesta jopa voitto, ja vähän itseluottamusta takaisin.
 
Viimeksi muokattu:

ultrar

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Arsenal
Onko joku sitä mieltä, että jos tässä tapauksessa Salmelainen, epäonnistuu tehtävässään, niin se vain pitää hyväksyä ja vasta kahden kolmen vuoden päästä kritiikki on luvallista?

Jos ajattelumaailma on tämä, niin aika moni heittää hanskat tiskiin aika pian, kun vähemmälläkin saa saman. Ihmisen alitajunta on vain sellainen. Pelaajat näkevät, että kaveri on vielä vihreä ja me ei voida menestyä, tehdään tästä rento ja hauska kausi.

Samaan aikaan, jos valmentaja epäonnistuu, niin se laitetaan pihalle, samoin käy ulkolaisvahvistukselle. Miksi jollekin pitää antaa vuosia aikaa? Salmelaisella on muutama räikeä epäonnistuminen ja vähintä mitä häneltä voi vaatia on nopea reagointi, joka on hänen työtään. Ei se vaadi vuosien harjoittelua.

Valmentajakysymys on oma itsensä ja itse näen siinä tapahtuneen ison arviointivirheen ja joku toinen täydellisä suorittamista.
 

Tshekki77

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, HJK, Maajoukkue (lajista riippumatta)
Olikohan muuten Koules se jumppakohde vai voikohan siellä kaikessa hijaisuudessa olla jumppaamiset vieläkin kesken? En tiedä onko ollenkaan sitä, mitä tarvitaan, mutta työmatkalla tänään ajatukset seilaili taas siellä ja täällä ja jossain välissä huomasin itseni ihmettelemässä naapurin tilannetta. Sinnehän huhuiltiin jo viime viikolla ihan varmana juttuna vahvistusta rapakon takaa. Pelaajan voisi kuvitella löytäneensä tiensä jo Eurooppaan, mutta jostain syystä julkaisua ei ole vieläkään tullut. Voiskohan siellä olla jumppa käynnissä?

Edit. vai ilmoittaako Kärpät huomenna pari kolme tuntia ennen pelin alkua, että heillä olisi vielä yksi vahvistus..
 
Viimeksi muokattu:

ElmerMoody

Jäsen
Suosikkijoukkue
✦ IFK ✦
No ei sua minään aleta pitämään. Mietin vaan jos vaikka sarkasmin taakse sellainen piiloutuisi, joka näkee asiat vain omasta kulmastaan siten kuin passaa, ja siinä ei toinen ihminen paljoa paina. Mutta teit selväksi ettet heihin kuulu, joten se siitä.

Sen verran voinen kuitenkin viitat, että arvio keskustelun yleisestä tasosta lienee ainakin joltain osin herran itsensä tuottamaa, joten kai tässä se pata kattilaa soimaa.

Mä kai kuulun kategoriaan joka ei hirveästi arvota ketään ja mitään, tosin arvostaa voin kyllä, joten siinä mielessä en näe tosiaankaan eroa tomistotyöntekijän tai kiekkovalmentajan välillä. Ihmisiä molemmat ja tällaiset asiat eivät vain voi olla vaikuttamatta. Ja vaikka tätä nyt mitenkä väännetään, niin kyse lienee vain halusta olla oikeassa, joten annetaan olla, sillä yhtä oikeaa tässä(kään) tuskin lienee, vaikka totuuksia toki lienee aina vain se yksi.

Sun mielestä IFK:n tavan tehdä vaihdos ei kuulu, eikä äse voi, vaikuttaa mihinkään IFK:n pelissä, ja mun mielestä se taas voi. Mun mielestä on iso riski myös siihen, että se syö maata jo nyt tuolta Pikkaraisenkin kausilta, mutta se toki on asia joka jää sitten nähtäväksi. Ja ihan vaikkapa vain sen suhteen, että millaisen miehistön IFK ensi kaudelle saa kasaan raavittua tuohon uuteen "projektiinsa".

Kuten jo aiemmin totesinkin, moni perustelu IFK:n toimien oikeellisuuden suhteen, sekä vaihtoehdottomuuden suhteen on ihan sen verran valideja, että tää kina jatkuu maailman tappiin saakka, joten sitä lienee turha jatkaa, ja ei kun katsellaan jotta minne suuntaan se IFK-paatti lähtee tästä seilamaan. Olen ihan yhtä onnellinen kuin sääkin, jos IFK pärjää. :-)

Nojoo, pahoittelut että hermostuin. Mun heitto nyt oli ihan hölmö jo alunperinkin, mutta ajattelin että se sellaisena ja vitsinä ymmärretäänkin. Oikeassa olette kun sanotte että pitäisi ensin katsoa peiliin viestien tasossa ja vasta sitten katsoa ympärille. @Ishmael tossa aiemmin oli ihan oikeassa kun sano että on tää tilanne nyt ihan perseestä kun IFK:n kyntäminen saa meidät täällä oman porukan sisällä jo keskenäänkin taistelemaan. Se ei ole hyvä juttu se ja nyt tästä hetkestä eteenpäin panostan siihen että keskittyisin itse asiaan enkä teidän muiden kanssa sotimiseen. Kuten sanoit, IFK:n menestys on meille kaikille se ykkösjuttu täällä ja kaikki halutaan lopulta samaa.

Mä en haluaisi että kukaan saa IFK:sta kenkää vaan että siellä onnistuttaisiin, vaikka välillä onkin vaikeaa. Mä en osaa nähdä tuota valmentajailmoitusta vaan niin isona asiana kuin se tunnutaan monen näkökulmasta otettavan, mutta enhän mä voi tosiaan tietää mitä Selin oikeasti päänsä sisällä ajattelee. Mun mielestä Selin ei ole saanut mitään ns. ennakkokenkää vaan mun mielestä tilanne on normaali. Hänellä on sopimus jossa on alkamispäivä ja päättymispäivä, kuten urheilumaailmassa on tapana. Mun mielestä tuntuu kummalliselta jos se saa aina motivaation tippuvan että työnantaja vaihtuu seuraavalle kaudelle, kun tuolla kiekkomaailmassa kuitenkin suurin osa jengistä nykypäivänä vaihtaa työnantajaansa jatkuvalla syklillä eikä mikään tunnu olevan pysyvää.

Mulla on itsellä toistaiseksi voimassa oleva työsopimus. Jos mulle esimies tulisi sanomaan että mun duunit loppuu sitten huhtikuussa, niin menisihän siinä motivaatio kun olen tässä koko ajan olettanut että tässä tehdään uraa yhden työnantajan alla. Jos mun sopimuksessa olisi alunperinkin lukenut että työt loppuu huhtikuussa ja itse sen olen allekirjoituksellani hyväksynyt, niin mun mielestä tilanne on ihan eri.
 

tant gredulin

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Onko tämä ihan oikeasti faktaa? Turussa ainakin muutamat sillat savuaa vieläkin. Toki onnellisimmat henkilöt Pikkaraisen häipymisestä eivät olleet pelaajia.

No mutta tämähän on pelkästään hyvä asia ja kertoo siis siitä, että kyseessä on vahva ja puolensa pitävä persoona. Vähän niinkuin Jalonen? Sen verran olen lukenut TPS-palstaakin, että on aavistus siitä, minkälainen klikki joukkueessa määrää ja se ei ole pelkästään hyvä asia.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: BOL

Undrafted

Jäsen
Onko joku sitä mieltä, että jos tässä tapauksessa Salmelainen, epäonnistuu tehtävässään, niin se vain pitää hyväksyä ja vasta kahden kolmen vuoden päästä kritiikki on luvallista?

Jos ajattelumaailma on tämä, niin aika moni heittää hanskat tiskiin aika pian, kun vähemmälläkin saa saman. Ihmisen alitajunta on vain sellainen. Pelaajat näkevät, että kaveri on vielä vihreä ja me ei voida menestyä, tehdään tästä rento ja hauska kausi.
Näkisin, että on muitakin mahdollisuuksia kuin hyväksyminen tai potkut. Salmelainen ei millään mittarilla ole tähän mennessä onnistunut tehtävässään, mutta utj:n positio minusta sellainen, etten lähtisi hötkyilemään alle vuodessa miestä pihallekaan. Ei voi kuin toivoa Salmelaisen kehittyvän ja ellei näytä kehittyvän, niin haku uuden utj:n osalta käyntiin. Jos viime haun vikat ehdokkaat oli Kölli ja Salmelainen, niin kumpikaan ei ole osoittanut aiempaa osaamista tehtävään. Toisaalta onko HIFK sellainen seura, mihin muista liigajoukkueista utj:t toivoisi joskus pääsevänsä vai havittelevatko he ulkomaille tai tyystin muihin hommiin aikanaan?
 

Postinjakaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK.
Onko joku sitä mieltä, että jos tässä tapauksessa Salmelainen, epäonnistuu tehtävässään, niin se vain pitää hyväksyä ja vasta kahden kolmen vuoden päästä kritiikki on luvallista?

Jos ajattelumaailma on tämä, niin aika moni heittää hanskat tiskiin aika pian, kun vähemmälläkin saa saman. Ihmisen alitajunta on vain sellainen. Pelaajat näkevät, että kaveri on vielä vihreä ja me ei voida menestyä, tehdään tästä rento ja hauska kausi.

Samaan aikaan, jos valmentaja epäonnistuu, niin se laitetaan pihalle, samoin käy ulkolaisvahvistukselle. Miksi jollekin pitää antaa vuosia aikaa? Salmelaisella on muutama räikeä epäonnistuminen ja vähintä mitä häneltä voi vaatia on nopea reagointi, joka on hänen työtään. Ei se vaadi vuosien harjoittelua.

Valmentajakysymys on oma itsensä ja itse näen siinä tapahtuneen ison arviointivirheen ja joku toinen täydellisä suorittamista.

Ei kait kukaan ole sanonut, ettei kritisoida saa?

Itse olen havainnut joko “nyt vittu kenkää ja heti” tai ”no tää sentteriasia oli kyllä huono, mutta odotetaan vähän ennen kuin kengitään” tai ”voiko salmelaista syyttää siitä, että Atu ei saa käytännössä 1,5 miljoonaa kalliimpaa jengiä voittamaan jonkun kriisiässät?”

Eli kyllä tää enimmäkseen on ollut musta selkeästi niin, että kritisoida saa, mutta mitä me oikeasti saavutetaan kenkimällä tässä ja nyt? Sen lisäksi aika moni on penännyt myös valmentajan vastuuta, kun kaikki loka on heitetty Tobben niskaan. Kyllä esim. CHL oli ihan valmennuksen puuhastelua. Ei oltu vaan valmiita.

Eli kommentoijat yrittävät vain löytää sitä oikeaa syytä eri asioille. Ja on eri syitä. Nettikeskustelussa on vain helpompi ottaa yksi sylkykuppi.

Olen itse puolustanut Salmelaista joissain asioissa, mutta samalla kritisoin häntä siitä ettei ole pystynyt kasaamaan jengin rakennetta paremmaksi. En välttämättä syytä yksittäisesti sentterimokasta vaan siitä, että miksei sitten hommannut edes yksiä käsiä ”Salminen” lisää laitaan ja joku peruspena ”Wirtanen” keskikaistaan?

Eli kyllä täällä puolustajatkin esittävät kritiikkiä. Mutta ei vain jaksa kaataa paskasaavista, koska nää asiat on yllättävän monimutkaisia.

Itse näen, että ensi vuoden Salmelainen saa oikeasti näyttää. Nyt on oppirahoja maksettu. Ensi vuosi pitää olla hyvä Kekäläisen tyyliin. Mutta nyt jos erotetaan, niin kuka siihen uskaltaa tulla tilalle? Kyllä se homman omaksuminen vaatii hieman aikaa. Katsokaa vaikka niitä Ahon ja Leinosen tilastoja Kärpistä ja Tapparasta mitä tuolla aikaisemmin ansiokkaasti tänne laitettiin. Eipä ollut juhlahumua heilläkään alku. Se ei estä, etteikö voisi Salmelaisella olla. Mutta hieman nyt analyyttisempaa otetta pliis jengi, on kait se mitä yritän sanoa.
 

Gneisenau

Jäsen
Suosikkijoukkue
Seattle Metropolitans
Kiinnostaisi tietää pitääkö paikkaansa ettei IFK edes tarjonnut Osalalle diiliä? Ja jos pitää, niin kenen piikkiin tämä sekoilu sitten menee?
 

Jan_Peter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK,Chicago blackhawks
Kiinnostaisi tietää pitääkö paikkaansa ettei IFK edes tarjonnut Osalalle diiliä? Ja jos pitää, niin kenen piikkiin tämä sekoilu sitten menee?

Ei kenenkään piikkiin koslka Osala oli valintansa tehnyt kun Manner soitti. Jos Osalasta pystynyt rahalla kilpailemaan, on aika vaikea IFK:n tarjota mitään sellaista mihin Osala olisi tarttunut.
 

Undrafted

Jäsen
Kiinnostaisi tietää pitääkö paikkaansa ettei IFK edes tarjonnut Osalalle diiliä? Ja jos pitää, niin kenen piikkiin tämä sekoilu sitten menee?
Ei kai jääkiekossa aloiteta neuvotteluja sopimustarjouksella? UTJ saattanut kontaktoida pelaajan agenttia, että kiinnostaako seura ja jos vastaus on ettei kiinnostaa, niin miksi tarjota diiliä?
 

Sp#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK aina välillä, EPS jalkapallo
Osala keissi sikäli mielenkiintoinen, jos mietitään puhtaasti sen kannalta, mihin asemaan IFK on syksyn mittaan itsensä ajanut. Olisiko ollut mielenkiintoa, jos täällä olisi mestaruuteen valmis joukkue kaikkine osa-alueineen? Nyt voi jälkeenpäin ns "puolustella" Salmelaista, että pelaaja ei olisi missään olosuhteissa edes tullut tänne. Ympyrä pyörii ja vastuu siirtyy, koska jumppaaminen jatkuu ja pelaajat eivät tänne halua, mutta on yritetty eli tehty töitä. Vai onko?
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: WPK

torpeedo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Lunkan väärintorjutut voitot
Mun mielestä tuntuu kummalliselta jos se saa aina motivaation tippuvan että työnantaja vaihtuu seuraavalle kaudelle, kun tuolla kiekkomaailmassa kuitenkin suurin osa jengistä nykypäivänä vaihtaa työnantajaansa jatkuvalla syklillä eikä mikään tunnu olevan pysyvää.

Mulla on itsellä toistaiseksi voimassa oleva työsopimus. Jos mulle esimies tulisi sanomaan että mun duunit loppuu sitten huhtikuussa, niin menisihän siinä motivaatio kun olen tässä koko ajan olettanut että tässä tehdään uraa yhden työnantajan alla. Jos mun sopimuksessa olisi alunperinkin lukenut että työt loppuu huhtikuussa ja itse sen olen allekirjoituksellani hyväksynyt, niin mun mielestä tilanne on ihan eri.

Omien kommenttieni takana ei ole epäilys Atun motivaatiosta tai ammattitaidosta. Molemmat ovat ovat sillä tasolla mitä sopimuksessa luki, ei kahta sanaa.
Jos HIFK olisi normikurssilla niin kaikki tämä olisi business-as-usual ja joukkue valmistautuisi pikkuhiljaa pleijareihin Atun johdolla. No problems.
Nyt on kuitenkin käynyt niin että paska on osunut tuulettimeen monella osastolla ja pitää tehdä isoja liikkeitä jotta loppukausi ei olisi samanlaista konttaamista ja ensi kauteen voitaisiin lähteä pää pystyssä. Sanoisin että HIFK on tällä hetkellä Survival Modessa. Tai ainakin pitäisi olla.
Tähän kuvioon sopii huonosti päävalmentajan rooliin kaveri jolle on jo annettu kenkää. Ei osaamiskysymys, ei motivaatiokysymys, mutta kokonaiskuvaa katsoen nyt ei puhuta vain tästä kaudesta.
 
Viimeksi muokattu:

Keskikalja

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, CHICAGO BLACKHAWKS, Liverpool, Real Madrid
Heitetään tänne kun kyseinen jamppa termin lanseerasi. Katselin tossa pelin alku haastatteluja niin Pyörälä kuin Lennukin jutusteli jumppaamisesta. Kai se jumppaus on sitten tämän päivän juttu.
 

Erkka Lapanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK - FC Liverpool
”Hemmetin hieno haaste” eikös niin Tobbe? Huomenna sitten ”himputin viihdyttävä” reissu hallille. Tai sitten ei.
 

Neely

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Kings ,Englanti, Blaugrana&C.D. Santa Clara
”Hemmetin hieno haaste” eikös niin Tobbe? Huomenna sitten ”himputin viihdyttävä” reissu hallille. Tai sitten ei.
Koska tämä tekee jotain joukkueen eteen? Tuo Koules ei kyllä näytä yhtään pelaajalta josta tulisi olemaan mitään hyötyä. Toivottavasti sillä on himputin hyvät jumpat edes.

Seuraava pelikiike on varmaan kani hatusta: tyhjennysmyynti.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: WPK
Suosikkijoukkue
IFK
Ai että, nyt oli Tobbarilla painavaa asiaa erätauolla näytetyssä haastattelussa. Ei ihan sanatarkasti, mutta suurin piirtein kun kysyttiin tappioputkesta:

" Ei siihen mitään yksittäistä syytä ole. Ei me voida koko ajan mennä tulos edellä, vaan päivittäinen tekeminen ratkaisee."

Eli pääasia on että treeneissä mennään hyvällä sykkeellä, mutta tulos edellä ei mennä? No milläköhän sitä joukkueen tekemistä sitten arvioidaan esim.fanien ja sidosryhmien toimesta?

Ekaa kertaa mulla meni aivan vati nurin koko äijään vaikka oon jaksanut toistaiseksi optimistina miettiä että kohta tulee hyviä toimenpiteitä. Toisaalta selittää paljon esim.tän kauden hankkimisista jättämisistä jos ei tarvii mennä tulos edellä. Huh.
 

Dragan Dabic

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Veskatilanteen jättäminen riskialttiiksi sille, että Engren jatkaa loppuvuodesta 2017 alkanutta alavirettään. Sentterin hommaamatta jättäminen viime- ja tällä kaudella. Nykoppin, Åstenin & O'Connorin yms. turhakkaiden jatkosopparit ja kahden vitosketjun kokoaminen. Valmennuksen järjestäminen varsin kyseenalaiseksi. Ei reagointia juuri mihinkään. Unohtui varmaan jotain?
 

Jermu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kiinnostaisi tietää mitä Tobias puuhailee päivät pitkät. Veskaritilanteen katastrofaalisuus selvisi jo alkusyksystä. Sentteriä on haettu toukokuusta alkaen. Siinä nyt pari akuuteinta asiaa mutta mitään ei ole tapahtunut eikä tule tapahtumaan. Yhden farmin farmin tusinapelaajan hankinnalla ei pitkälle pötkitä.

CHL:stä ulos heti alkuun kuten tapana on ollut, ja sille ei ollut edes mitään hyvää tekosyytä miksi kävi näin.

Tämä kausi uhkaa päätyä pahempaan mahalaskuun kuin Nybarin aikakaudella ikinä. Kekäläisen eka kausi oli huono mutta hän sentään hankki paljon nimekkäitä pelaajia. Tobiaksen strategia on näemmä ettei hankita ketään. Toivon edelleen vilpittömästi Tobiaksen onnistuvan tehtävässään, mutta työharjoitteluaika on ollut ohi jo hyvän aikaa. Tuossa positiossa on tulosta tultava, tekosyitä ei ole. Pelkkä jumppaaminen ei riitä.
 

Zeic

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, JHT
Veskatilanteen jättäminen riskialttiiksi sille, että Engren jatkaa loppuvuodesta 2017 alkanutta alavirettään. Sentterin hommaamatta jättäminen viime- ja tällä kaudella. Nykoppin, Åstenin & O'Connorin yms. turhakkaiden jatkosopparit ja kahden vitosketjun kokoaminen. Valmennuksen järjestäminen varsin kyseenalaiseksi. Ei reagointia juuri mihinkään. Unohtui varmaan jotain?
Voin lisätä vielä. Samaan aikaan kun koko muu jääkiekkomaailma hankkii luisteluvoimaisia kädellisiä pakkeja riveihinsä IFK päästää Oliwer Kasken pois joukkueesta samalla kun sementtijalkaiset Finley, Varakas ja Kanki jatkavat.
 

Red Machine

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Nyt vois jo olla aika tulla vähän esiin. Ei se riitä, että kulisseissa rakennetaan jengiä Pikkaraiselle ensikautta varten. Me ollaan saatana maksettu tästäkin kaudesta kuitenkin.
 

Jan_Peter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK,Chicago blackhawks
Nyt vois jo olla aika tulla vähän esiin. Ei se riitä, että kulisseissa rakennetaan jengiä Pikkaraiselle ensikautta varten. Me ollaan saatana maksettu tästäkin kaudesta kuitenkin.

Onhan se ollut jo useammassa haastatelussa ainakin hesarissa tällä viikolla, mutta kysymykset eivät ole oikeita jotta jotain saisi irti. Myös tänään Telian lähetyksessä, itse en nähnyt mitä siinä kertoi.
 

Juteeni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avalanche ja Tappara
Voin lisätä vielä. Samaan aikaan kun koko muu jääkiekkomaailma hankkii luisteluvoimaisia kädellisiä pakkeja riveihinsä IFK päästää Oliwer Kasken pois joukkueesta samalla kun sementtijalkaiset Finley, Varakas ja Kanki jatkavat.

Päälle vielä Malisen vaihtaminen Santalaan siten, että HIFK vielä osallistuu ilmeisesti Malisen palkan maksamiseen, niin voisi kyseenalaistaa tekeekö Salmelainen päätökset itse vai toimiiko vain tuoreena kasvona entisaikojen penailulle? Vaikea nähdä, että noinkin nuori mies olisi noin pihalla siitä mihin suuntaan Liigassa pelattava kiekko on menossa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös